Sunt fan E36 Compact si am unul din 94. Deschiderea cu cheia mi se pare totusi arhaica asa ca am decis sa-mi fac rost de o cheie briceag din care sa deschid si usile la buton. Sunt sigur ca functioneaza procedura la orice model de E36. Nu sunt electronist, oricine poate face asta. Am cumparat de pe net un Remote Entry System marca KingCobra (un chinezism de 70 de lei, dar care merge uns) si a fost o super alegere pentru ca vine cu cele doua diode necesare in pachet. http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/res_zpsn8tnpwau.jpg Sa va explic: orice RES deschide usile de la E36 dar la inchidere capacul de la benzina ramane deschis. Deci... Pasul 1 Citim schita RES-ului si cautam "positive trigger diagram" pentru ca BMW foloseste un impuls cu + la inchidere/deschidere usi. A mea arata asa: http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/IMG_20160120_190608_zps472oazlj.jpg adica: alb-semnal de inchidere alb/negru-semnal de deschidere galben si galben/negru - alimentare cu 12V permanent (nu doar cand pui contactul) iar din schita generala rezulta ca rosu e 12V permanent iar negru este masa (-). Deci ROSU+GALBEN+GALBEN/NEGRU merg impreuna la 12V iar NEGRU la un surub de pe caroserie (masa). http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/IMG_20160120_190710_zpstma3va64.jpg Pentru a evita inchiderea superficiala (adica capacul de la rezervor ramane deschis dupa armare si la unele modele si portbagajul) trebuie sa facem o legatura controlata intre firele de "inchis" si "deschis". Controlata prin 2 diode pe care chinezii au fost amabili sa le includa in pachet. Montarea gresita a sensului de circulatie a curentului prin dioda duce la nefunctionarea sistemului deci fiti atenti unde e catodul (cu linie) si anodul (fara linie). Schita trebuie sa arate asa: http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/doublelock1_zpsa7zgvojn.jpg Orice dioda are o dunga ce marcheaza catodul, adica iesirea curentului (adica varful sagetii din schema de mai sus). Drept urmare diodele vin legate cam asa: http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/IMG_20160120_190808_zpsvayynwev.jpg Recomand lipirea cu cositor (varianta mea) sau cu contactori standard pentru a evita contactele imperfecte cauzatoare de incendii. Acum totul se izoleaza si se merge la masina.... PASUL 2 La E36 modulul de inchidere centralizata se gaseste sub torpedou(foarte rar sub volan). Se desfac 6 suruburi, se scoate torpedoul si gasim mai multe module: http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/IMG_20160122_092021_zpsyt9gkh9r.jpg Ne intereseaza mufa cu 26 de pini din mijloc, cea galbena (la unii e roz-visiniu). Se scoate mufa afara si daca ne uitam atent fiecare intrare de pin este numerotata de la 1 la 26. 1 fiind in dreapta sus - 13 in stanga sus 14 in dreapta jos - 26 in stanga jos. Pe noi ne intereseaza pinii 4 si 17 aflati unul sub altul. pin 4 este pentru deschidere (conectez firul alb/negru) pin 17 pentru inchidere (conectez firul alb) Pinii respectivi pot avea deja fire atasate caz in care va puteti "grefa" pe ele, nu le taiati de tot. La mine ambii pini erau liberi. Am desfacut 2 mm de izolatie de pe firele albe si le-am impins in lacasele pinilor 4 si 17, am strans mufa la loc si gata. http://i1380.photobucket.com/albums/ah164/Lethal_Arayas/IMG-20160122-WA0000_zpsufx3svea.jpeg ASTA E TOT. RES are si un fir cu led care licare cand masina e inchisa. Are doua fire maro care pot merge la semnalizari pentru semnalizarea armarii/dezarmarii, eu nu le-am legat. Am montat un led puternic de interior sub torpedou (un capat la un fir maro, un capat la -) care imi lumineaza masina in interior cand o inchid sau deschid. Puteti lega un fir maro la AVARII dar eu nu am vrut sa umblu prea mult la electrica originala a masinii. Prin acest RES se pot cobori si geamurile din telecomanda, la fel nu am fost interesat. Bafta!