Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Bala

Moderators
  • Posts

    8749
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42287 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Sunt mai aproape cu ev de 1000km. Oricum, nu e important ce tehnologie e ci sa ai optiuni astfel incat atunci cand cumperi masina sa poti alege ceea ce ti se potriveste cel mai bine.
  2. E o diferenta mare intre a inchide ceva si a suspenda extinderea. In plus, multi si-au dat seama ca un EV nu e asa de diferit de produs fata de un ICE si nu are sens la serii "mici" sa dedici fabrica doar EV-urilor.
  3. https://efahrer.chip.de/news/akkureparatur-fast-unmoeglich-die-technik-der-neuen-klasse-von-bmw_1025550 Suna chiar ok generatia urmatoare de BMW elctrice. Daca ajung si pe strada cu asemenea performante, vor avea un f mare succes.
  4. +1 Si clar ala "saracul" cu cazan va pune numai anvelope noi si premium. Verificari ale franelor, directiei anual... De taxe nu are bani , in rest e foarte sigur in trafic
  5. Pai sunt doua aspecte aici. Primul e ce daca din formula de calcul stimulezi omul sa nu tina cazane sau sa-si faca upgrade la cazanul de 20 de ani. Aici ar fi potential impreuna cu un ITP corect. Banii inacasati nu cred ca vor ajuta la reducerea poluarii. Mai ales ca sunt impozit, nu taxa de mediu. Deci nu cred ca se obliga ei la ceva.
  6. Mi se pare aiurea ca acum sa fie singurul criteriu capacitatea cilindrica. Apoi, acele praguri sunt deosebit de abrupte. Daca te uiti procentual cu cat treste impozitul, de ex 2.5l vs 3.2l e absurd. As face o suma a impozitelor care se platesc azi de catre intreg parcul auto si as redistribui taxarea astfel incat: - statul sa nu ia bani in plus pt ca nu merita bani in plus - sa stimuleze intr-o oarecare masura achizitia masinilor MAI noi. Nu neaparat noi ci mai noi. Si fiind vorba de impozit, nu as lua in calcul cat mergi cu masina. Pt ca ocupa un loc de parcare ceva ce nu folosesti si incurca mai ales in aglomeratii. La pachet cu taxarea pe poluare: - as scoate ajutoarele la achizitia masinilor electrice sau phev. E doar business pt dealeri - as mari tichetele rabla si nu le-as conditiona de achizitii noi P.S. tata-miu are 2 masini. Un duster de vreo 10 ani si cu sub10k km si un reanault megane 1. Medical nu mai poate conduce, deci alea stau. Dar an de an le face RCA si plateste impozit el fiind pensionar. Nu mi se pare deloc normal. Dar plateste vreo 300-400ron impozit anual iar RCA-ul e mic pt ca nu are accidente
  7. Nu cred ca exista o formula de calcul care sa acopere in mod corect orice situatie. Dar sincer, un impozit de 200ron la o masina mi se pare absolut infim. E mai putin ca un plin de motorin/benzina.
  8. Poate daca nu am vedea doar extremele, am gasi poate o utilitate in taxarea asta. Spre exemplu mie mi se pare utila taxarea asta daca dupa introducerea ei stimulezi un cetatean sa treaca de la E2 la E3. Sa zicem ca aceiasi marca/categorie e 1000eur impozitul anual la E2 si 100 la E3. Daca isi face omul un calcul si se uita ca diferenta de bani si-o acopara in 2 ani trecand de la masina E2 la E3 avand in vedere ca diferenta de pret intre cele doua masini e de 1300eur. Am dat un simplu exemplu doar pt a sustine ideea, valorile nu sunt reale. Doar sa taxezi aiurea, da, e trist. Dar ca orice stimulare de prin Romania, mai devreme sau mai tarziu se transforama intr-o mizerie pe motive sociale. Departe de intentia initiala
  9. Urmeaza probabil discutii ca cel cu Eur 1 nu are bani pt ca viata e grea si daca ar fi avut bani de taxa, isi lua si o masina noua dar are mama bolnava, 3 copii, toti olimpici care fac si voluntariat in weeked... Numai sa nu platim ceva. Sau sa plateasca altii.
  10. O masina veche, este o masina mai veche de 10 ani. Ori alea inca merg multi km.
  11. Cand am trecut de la monofazat la 27kW era sigura optiune de contor. Din ce stiu, e-distributie Banat se da lovit si nu primesti un astfel de contor
  12. Calculul poate il face doar ca pe factura iti apar 2 contoare. Cand injectezi/consumi in suma nula, contoarele de pe fiecare sens se incrementeaza si apoi calculul cat ai de plata se face pe factura, pt fiecare contor (sens) in parte. La mine am verificat contor vs factura si e corect. Bine, stupid si nedrept dar asa face. Nu stiu daca sunt mai multe tipuri de contoare dar la e-distributie banat, asa e. P.S. poti vedea live indexul contorului pe site ca sa verifici. Nu trebuie sa iesi la poarta. Se actualizeaza odata la cteva ore (parca) Eu am verificat cu nissan leaf care trage monofazat si e singurul consumator pe faza 1 vs pe celalalte doua unde am casa si garajul+bucataria.
  13. Sunt mai multe variante functionale si depind de producator. Unii au mai multe variante si atunci iti poti alege cea care iti convine tie. 1. invertor hibrid cu insularizare. - aici invertorul are o iesire dedicata "pt casa" si care e alimentata in permanenta din retea, din baterie sau din panouri. Mixul intre aceste surse este decis de invertor in functie de soare, incarcarea bateriei si consum. - dezavantajul este ca ai un consum limitat si care nu poate fi depasit. De cele mai multe ori e suficient pt o casa normala (fara incalzire electrica, fara EV etc) 2. invertor cu baterie conectat separat de invertorul solar - se leaga invertorul la reteaua casei si de el bateria. El functioneaza ca un rezervor de energie citind in permanenta consumul casei si productia solara. Cand ai soare mult, el incarca bateria. Noaptea, trage din baterie si injecteaza in reteaua casei astfel incat sa ai zero consum la contorul de retea - ai avantajul ca poti avea consumatori mari. Cand se pornesc acesti consumatori, atunci invertorul baga cat poate iar diferenta de consum e trasa din retea. Si a treia varianta este o implementare cu un releu de insularizare controlat de la distanta. - dezavantajul acestuia este ca nu ai cuplarea/decuplarea chiar instantanee si poti avea anumite scurte intreruperi cand comuta. Exista pe piata dar nu m-am jucat cu asa ceva. Mai nou au aparut invertoare pt tipul 2 care stiu sa echilibreze fazele. E util daca ai un dezechilibru intre consumul pe faze pt ca acum ce face E-distributie e o mizerie: daca injectezi pe o faza 2kW si tragi pe alte doua cate 1 kW, platesti energia chiar daca per total esti pe zero. Cu un astfel de invertor, el nu va mai injecta pe fiecare la fel ci va injecta pe faza cu consumul mai mare, mai multa energie
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.