Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8687
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

40256 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Exista server de OCPP free si poti pune pe un comp sau raspberry pi. Ajuta la debug pt ca ocpp este point to point. Era free serverul dar era pt ocpp 1.6. Dar cred ca exista si pt 2.0. La 2.0 e suport pt plug&charge iar in rest e cam la fel cu 1.6. L.E. Ai multe panouri? Ca pe type 2 ai minim curent 6A / faza iar pasii sunt din amper in amper. Daca nu produci des peste 6A/faza, nu are sens automatizarea. Poti la unele masini sa amani incarcarea dar e f utila dupa parerea mea.
  2. Cablul de US e diferit. In US e type 1. In EU e type 2 Oricat ai fi de puternic, nu vei reusi sa pui un type 1 in type 2. Si si daca reusesti, OBC va da eroare pt ca in EU e alta frecventa a retelei. In rest, sunt la fel
  3. Nu este greu de schimbat cablul. Poti pune orice marca cu urmatorele mentiuni: - cablul de calitate este mai moale la acelasi curent si nu te incurci in el. E important mai ales ca ar fi un cablu lung. Iarna o sa injuri chinezariile recomand: phoenix contact, Bals si mai sunt vreo 2,3 mari producatori - E important tipul monofazat/trifazat dar si curentul. Mufa are o rezistenta in conector si masina va refuza sa incarce daca nu corespunde rezistenta cu curentul si cu intentia de a incarca la un anumit curent. Nu te complica sa pui tu mufa la un cablu pt ca sunt mult mai ok cele turnate. Sunt mult mai sigure. Plus ca e cablu cu 5 fire groase (la trifazat) + un fir subtire de comunicare greu de gasit
  4. Deci VW inchide CARIAD. In ani de zile CARIAD a scos o mizerie de sw si care le-a adus numai gauri atat pe partea de costuri dar si de imagine. Acum VW da fuguta sa ia sw de la Rivian. O fi ok, nu stiu ... Dar cum frate cand ai ani buni de experienta in domeniul asta, ai un munte de bani in spate si tu dai un Epic Fail de asemena dimensiune si fpoi fugi sa iei sw de la un start-up? Asta mi se pare ceva de poveste. Ce trecere la EV, norme de poluare .... prostie in stare pura.
  5. Am vazut pe multe modele noi o dunga rosie in partea de sus a volanului. De ce exista acea dunga rosie? De ce au pus-o acolo? E vreo optiune de a fi scoasa? Mi se pare urata si din afara si din interior atunci cand stai la volan.
  6. Am cautat pe olx intr-o seara aiurea incarcator SMA de 22kW. Cautam unul defect. Surpriza: am gasit invertor de 8kW SMA exact ca al meu si era la jumatate de pret fata de unul nou. Folosit deosebit de putin... L-am cumparat si surpriza: e de 10kW. A mai si negociat sotia la pret Ieri l-am luat, curatat, reparat (avea o mufa care statea stramb) si l-am montat in locul actualului. Update de sw, reconfigurat etc si ta daaaa: am inca un invertor La primavara o sa imi cumpar si ceva panouri si mai imi adaug vreo 6.5-7kW. Nici nu imi trebuie casa verde...
  7. https://www.autocar.co.uk/car-news/consumer/jaguar-no-longer-sells-any-new-cars-uk-and-wont-until-2026 Interesant Au facut ceva greseli cu I-pace: o masina foarte faina insa cu 2 motoare identice fata-spate. Bateria excelenta insa consuma foarte mult. Sub 22kWh/100km nu scoteai deloc. Altii pun motoare diferite care functioneaza in funtie de regimul de condus. Insa interiorul, cum arata si cum se conducea ... superb.
  8. Fain ca nu pun suprapret la ultra fast. In Italia e 0.5eur la 50kW si ajunge la 0.9eur la 300kW
  9. Si se mai mira cineva ca nu se mai cumpara. Cum sa pui mizeria asta de design pe o masina? https://www.linkedin.com/posts/ev-clinic_if-you-drive-a-stellantis-vehicle-may-god-ugcPost-7257472968182689792-xbpa?utm_source=share&utm_medium=member_desktop In pozele astea apar blocuri lipite cu lipici. Se strica din senin. La unele failuri pot la modul real sa ia foc ceva. Fata de astea, dieselgate e parfum. P.S. Scrie ca acelasi part se monteaza pe Peugeot, Citroen, Opel, Toyota, DS...
  10. VW se duce in cap cel mai mult pe baza propriilor decizii. Eu de ex nu mai cumpar niciodata o masina din gama vag. Poate un porsche dar va trebui sa fie ceva deosebit. Nu poti tu marca sa trimiti mizeria de enyaq sau id3 pe piata in halul in care au facut-o. Iar toate astea au pornit de la dieselgate unde culmea, nu i-a pus nimeni sa fure... Asta cu UE si poluarea este fix alt topic. Bine, e rudimentar scris acel articol dar chiar nu a nimerit principala cauza.
  11. Bala

    BMW X5 45e

    Cand ai un EV, din motor iese in diferential in maxim 1-2 pinioane. Nu se mai invarte nimic pe acolo. Aici ai o pierdere f mare. Apoi, la un EV ai un mix de eficienta intre min si max pe putere si turatie. Un EV nu prea simte sub 100km/h masina. Are cuplu. Este facut sa fie eficient energetic. Si e mai mare ca dimensiuni fizice. Un EV e mult mai simplu. Cand am scris ca un phev care si motor etc nu e doar ca le cara. Si misca o cutie de viteze. Este un motor electric de care se trage aproape de maxim fiind relativ subdimensionat. E greu sa ajunga la eficienta unui ev
  12. Bala

    BMW X5 45e

    A fost asa fain cand cu vreo 2 zile inainte de a pleca in concediu mi-au trimis amenintare ca trebuie sa platesc brusc factura pe ultimii 2 ani, cu 2 EV acasa ... desi scadenta era mult DUPA concediu... Nu rapund la telefon. Reclamatii nici atat. Am platit ca ce sa fac... E bun pretul dar au o gramada de lucruri de pus la punct. Pt ca electricele se cara pe ele. Un Phev cara si motor si cutie si rezervor etc. Plus ca fiind tehnologia centrala, un motor de EV e mai eficient.
  13. Bala

    BMW X5 45e

    Ai un consum deosebit de mare. Dar si asa iesi mai bine fata de benzina in oras. Cat e consumul in oras pe benzina? Strict pe benzina! Sa zicem cu indulgenta 10l/100km. Deci iese 70ron/100km Eu am in general consum de 17-20kWh/100km in oras. Asta inseamna in jur de 16ron / 100km.
  14. Probabil ca esti la corporatia la care nu trebuie. La unele e ok. Doar ca nu pe toate pozitiile
  15. Bala

    BMW X5 45e

    Sigur ai ceva gresit la calcule. Nu ai cum sa incarci acasa si sa iesi ca pretul pe benzina. In plus, daca esti la hidroelectrica nu ai nicio treaba cu praguri, plafonari sau alte tampenii dinastea
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.