Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Bala

Moderators
  • Posts

    8722
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42238 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Mi se pare mai important sa cumperi modelul nou, care are module de baterie mai mult timp in productie. Sau cu sanse de a deveni modulele produs aftermarket. Asa poti intretine masina mai multi ani. Sa schimbi 1,2 module din baterie nu e asa greu sau scump. Considerand ca faci asta odata la 150k km (desi in principiu tin mai mult) iesi mult mai ieftin cu EV decat cu ICE. De exemplu mi se pare ca nu e un moment bun sa cumperi acum un EV BMW. Asta pt ca peste un an scot neue klasse cu alte forme de baterii. Atunci ar fi un moment bun pt ca probabil vor fi si 20 de ani de productie a unor module care pot fi folosite la reparatii/intretinere
  2. Acolo partea aia cu bufferul mai mic la baterie e foarte periculoasa. Gura lumii zice ca oemii colecteaza date de cum evolueaza bateriile in timp. In functie de degradarea medie pot deci prin sw sa reduca acel buffer. Practic, daca chimia e aceiasi, reducand buffferul, duarata de viata a bateriei va fi mai mica. Ori asta e nasol pt ca oemii se refera strict la durata normala de viata care e pe la 160k km. Asa au facut la nissan leaf. Leaf-ul era afectat de rapidgate. Se incalzea bateria pt ca nu avea racire si la a doua incarcare rapida pe zi, incarca mai greu. La drum lung mureai. Au extras datele si au vazut ca bateria nu se distruge asa de repede asa ca au scos un update si noul softan taie viteza de incarcare la o temperatura mai mare. Asta nu rezolva problema in sine ci o ascunde mai bine prin compromis la lifetime.
  3. Nu e nimic SF aici. E logic si normal ce face UE. Cu mici tampenii ici/colo Daca nu sustii eolian/solar si nu instalezi pe fonduri, e foarte greu sa pornesti industria asta. Cu cat comanzi mai mult, cu atata se va investi mai mult in ele si tot odata pretul va scadea. O eoliana acum e mult mai ieftina ca acum 10-15 ani. E ca la masinile electrice. Erau mult mai scumpe pe vremuri. O baterie de 80kWh care e relativ banal acum, costa mult mai mult. Le-a incurajat o perioada iar preturile au scazut, performantele au crescut etc. fara un stimulent e greu sau trece mult timp pana se schimba ceva
  4. Mai sunt pe gaz in constructie cum ar fi cea de la Mintia.
  5. Sunt 7.1 mil de gospodarii in Romania. 50k e nimic. In plus, eu de cand fac naveta zilnic, seara pun masina la incarcat. NU prea sunt pe timpul zilei acasa ca sa o incarc. Si nici soare nu e pe timp de zi. Trag cat 10-15 case lejer. Timp de 4 ore minim. Nu am niciun motiv acum sa incarc masina la 3-4 dimineata. Desi as putea sa o programez. Dar imi este lene. Daca pui tarif orar si ai scoate mizeria aia de plafonare, saracii consumatorii vulnerabili sau marii consumatori ar fi motivati sa consume in intervalul cu energie ieftina. Impactul ar fi mult mai mare de 50k de gospodarii.
  6. Bateriile de la prosumatori doar permit ca la acea ora sa nu traga si ei din retea. Dar nu vor injecta. Deci 1000 de baterii salveaza consumu de la 1000 de case. E fix nimic
  7. Asta cu bateria la prosumator care rezolva sistemul national sunt povesti de gura sobei. Sunt burdujisme Inafara de sa taie din injectie cateva ore vara iar noaptea sa alimenteze casa cand oricum ai un consum national mic, nu ajuta cam la nimic. Nu exista sistem casnic care atunci cand tarisoara noastra draga are nevoie de energie sa injecteze el din baterie. Daca chiar s-ar dori o schimbare, s-ar introduce planul orar si s-ar muta din varfuri in perioade in care energia ar fi mai ieftina. Apoi toata echilibrarea ar fi mai usoara. Dar ar cadea in spatele operatorilor de distributie pe care mai bine ii f*ti decat sa-i pui sa investeasca un leu
  8. Ideile trebuie sa fie si practice Inafara de sistemele profi cum ar fi parcuri PV, nu schimba nimeni unghiurile. Costa mult mai mult un sistem reglabil decat beneficiile pe care le aduce. Si oricum, in general se schimba unghiul doar la cele montate pe suprafata orizontala pt ca cele montate de ex pe casa, ar complica deosebit de mult sistemul.
  9. Conteaza mai putin N sau P. La noi (ca zona) conteaza mai mult sticla pt ca eficienta si productia ti-e data in catalog cu soarele fix deasupra. Ori cel mai mult timp ai soarele in unghi care face ca sticla sa devina factorul principal. Un panou de calitate are sticla mai subtire dar mai rezistenta. Un fel de "gorilla glass". Asta face ca lumina chiar si cu soarele in unghi, sa patrunda la semiconductor mai usor. Sticla buna ajuta foarte mult si la nori / ploaie etc. Eu am solarwatt. Cu 7.5kWp produceam mai putin ca un vecin cu 9kWp. Asta cand era soare. Pe ploaie, ceata, si in general pe luniile de iarna, produceam eu mai mult ca el sau tot pe acolo.
  10. Standard se cere intervdntie cu anre pt ca 90% din probleme sunt date de retea sau impamantare. De aici abordarea standard cu electricianul anre Dar da, sunt f putini interesati pe partea de orice e legat de ev. Mie o fata de la porsche unde venisem cu problema de bec se airbag aprins m-a luat ca asa e cu electricele… bine, fata parea posesoare de creier minuscul sau nefunctional.
  11. In timp ce consumul creste pe motiv de frig, scade si capacitatea bateriei care duce ca efect la ce am scris eu. Efectiv bateria nu mai acumuleaza energie la frig. Sau nu ca vara.
  12. Si leaf la 150cp. La 70km/h rupe aderenta pe ud. Are si bateria pusa mai in spate. Eu cand il iau, obisnuit de la RWD, pe ud il tot patinez pana ma obisnuiesc. Daca mai ai si rotile virate, senzatia e de kkt.
  13. Asa am si eu la skoda la interior. Aceiasi culoare. Interiorul e fain. Bine ca vine si cu RWD. Mi se mare o prostie EV cu FWD. Fie RWD , fie AWD
  14. Da, 800V incarca ceva mai repede limitarea la 400V fiind si de la cablu/conectori Parca cybertruck-ul e la 800V.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.