Raspunsul este simplu: NU!
Cand am avut 318i n42 acum 10 ani , deci avea 10 nu 20 de ani masina. Tot a mancat sume considerabile de bani. Aveam pomelnicu scris pe aici. Am și mers cu ea vreo 100.000 km ce-i drept.
Ca idee daca mergi cu o masină de genul dai pe ea 3000 ea mai mananca 3000 in 2 ani cat o tii. Asta dacă faci singur unele lucruri , adica măcar reviziile. Dar si acolo ai nevoie de spațiu , cunoștințe de mecanică, scule, etc.
Pe e46 am dat aproape 5000 eur la momentul respectiv (un preț mediu zic eu) , in 4 ani am mai bagat vro 5000 in ea și am dat-o cu 3000. Business , ce să zic.
Ulterior am avut alt brand faimos , am dat 5000pe ea, am mai bagat 5000 in 4 ani si am dat-o cu 4000 , alt business.
Acum mi-am luat una mai nouă (f31) dar am și un trocarici de oras (1.6 benzină, 2 usi , 2007). Eh masina comuna cu injectie indirectă, un singur catalizator, 2 sonde lambda, suspensie simplă pe spate, fără brizbrizuri a mancat vreo 500 euro /an în întreținere in vro 10.000 km. De fiecare data când m-am urcat în ea a pornit, a mers ok, nu m-a lăsat în drum cum se spune. In schimb, in antichitate, e46 le m-a enervat la culme. Tot timpul era ceva , tot timpul, trebuia facut ceva. Imi aduc aminte si acum cand am plătit 3000 lei o reparatie, a fost un șoc atunci. Acum nu aș mai face așa ceva , dar deh, eram mai tânăr.
Așadar, alege o mașină comună, eventual un coupe in 2 uși chiar dacă e tractiune față, cu un 1.6,1.8, 2.0 motor simplu (fără injectie directă, fără turbo fără vvt vanos ) cu roți pe 14-15 , cat mai nouă . Cu așa ceva nu o să stai sub ea , nu o sa aștepti cu saptamanile pe la service sa se mai gândească nea mecanicu ce o avea.