Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Tarabostes

Members
  • Posts

    320
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Tarabostes last won the day on December 14 2024

Tarabostes had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Interests
    Schi, MTB, Alpinism

Previous Fields

  • Masina
    320d xDrive F30 / X1 30e xDrive U11

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tarabostes's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

133

Reputation

  1. Subiectul e complex si nici materialele video ale Politiei nu par mai explicite. Pentru sensurile giratorii mici situatia e mai usor de abordat..dar sunt cazurile in care mai toate intrarile sunt pe 1 banda iar sensul in sine are 2...cum sunt cele suspendate de pe Centura Bucurestiului. Practic incerc ceva de genul: 1) intru in sensul giratoriu acordand prioritate celor care vin din stanga 2) ma duc pe banda 1 daca ies la prima si semnalizez dreapta 3) semnalizez stanga si ma duc pe banda 2 daca ies la a doua sau a trei iesire 4) de pe banda 2, dupa prima sau a doua iesire, semnalizez dreapta si trec pe banda 1 inainte de a iesi pe unde am nevoie (aici dau prioritate daca e nevoie celor care vin pe 1...mi se pare mai sigur) Daca si la iesire sunt 2 benzi, e mai simplu. Nu-mi iese mereu. Din fericire multi sunt ca melcul prin sensurile giratorii, incat si pe bicla trec mai repede...
  2. Doar ce m-am intors dupa un drum de vreo 3.500 km cu X1, prin urmare iata niste impresii la cald: -Foarte confortabila la drum lung...iar la asta contribuie: scaunele (cu masaj), isonorizarea, sistemul audio, farurile, habitaclul mai inalt.... M-am simtit odihnit ca in serie 3 -Fara emotii pe drumurile virajate de munte, iar in Dolomiti cam toate sunt asa...probabil ”sasiul adaptiv M”, desi nu stiu exact ce face...o face bine....iar italieni sunt niste soferi foarte presanti. - Rezerve de putere din greu, in orice setup (cu autonomie in baterie sau fara). Nu stiu cati cai sunt vii dintre cei 325 pe care ii da producatorul, dar masina trage ca nebuna, indiferent de panta 10-15%...mai mult decat pot duce pasagerii din spate -Are un consum mare la viteze de autostrada (130-150 kmph) dar am avut si o cutie pe plafon. Cam 9% dar am avut si pasaje cu 10%. Problema nu e insa una de consum ci de autonomie, cu 47L in rezervor...are cam 500 max 550 km in regim de autostrada. - Pe coborari, franarea regenerativa lucreaza bine..au fost coborari mai lungi la care am „incarcat„ si 8 km autonomie electrica. Pe care ii poti „pastra” in baterie daca vrei - Un aspect evident, dar la care nu ma gandisem... in mod pur electric nu este AWD ci doar tractiune spate. Am parcat intr-un loc cu zapada si cand am vrut sa ies, masina a plecat doar electric iar rotile spate pierdeau aderenta...dupa ce a pornit si termicul am iesit fara efort - Navigatia este foarte faina...vezi pe display drumul filmat cu camera din fata, cu sageti proiectate pe banda pe care trebuie sa te incadrezi. Am folosit-o dupa Ungaria, iar ca estimare si real trafic este similaza Waze...dar fara radare, gropi etc. -Comenzile vocale sunt f utile, doar ca nu sunt si in romana..prin urmare poti raspunde doar in EN la mesajele de pe whatsapp
  3. Esti sigur ca T8 pe XC60 are 390 de cai?...iar ca directie...asa sunt cam toate Volvo-urile...mai fara senzatie..La fel e si XC40-ul are 265 CP...accelereaza ok, dar la primul viraj mai strans ajungi in sant
  4. X1 30e se misca la fel de bine si dupa ce s-a dus range-ul electric. Masina nu merge doar pe termic (150 CP) dupa ce bateria s-a golit...termicul e si generator pentru motorul electric de pe spate. Evident, consuma mai mult. dar nu de speriat si sigur nu cat un benzinar cu o putere similara. A facut o publicatie spaniola niste teste si diferenta pe 0-100 erau de cca 0.1 secunde intre acceleratie cu bateria plina si goala. La fel e si la Volvo XC 40.
  5. Ai priza trifazata? Cu ce valoare incarca masina?
  6. La X1 am acest incarcator + adaptor pentru priza normala. In acest setup masina trage 2KW. E ok pt ca o incarc peste noapte, ca sunt 8 sau 6h nu ma deranjeaza foarte tare. Am insa bransament trifazic (probabil 9 KW), dar nu am o priza trifazica montata. Ar avea sens sa montez o priza trifazica si sa cumpar un adaptor dedicat?
  7. Din cate stiu, 16.3 kwh... iar motorul electric are 177 CP Are o singura priza de incarcare, stanga fata.
  8. Revin cu ceva impresii: - Autonomia electrica, la temperaturile actuale, este de cca 50-55 km. Masina se incalzeste foarte repede dimineata. Inteleg insa ca la temperaturi negative, motorul pe benzina porneste automat si doar dupa cativa km poti trece pe electric. Nu am experimentat inca - La mers extraurban in regim hibrid cu accelerari multe, bateria se duce repede. Am ajuns la BZ spre exemplu cu 15 km range. Se poate opta oricand pentru pastrarea nivelului de incarcare a bateriei. - Performanta sistemului hibrid nu pare sa fie afectata prea mult de golirea bateriei. Ca feeling, masina trage la fel de bine. Nu am gasit date oficiale la BMW, insa testele unor jurnalisti spanioli aratau o diferenta de 0.2 secunde pe 0-100 - In Sport se misca exemplar, raspunde instant la orice apasare a acceleratiei si are un comportament de sedan. Probabil ca ajuta si plasarea bateriei in podea. Are si un Sport Plus, dar nu am incercat inca... -Comenzile pe touch screen sunt cea mai mare tampenie inventata de industria auto. Solutia este trecerea sistemului pe engleza si utilizarea comenzilor vocale. - La priza de acasa trage cu 2KW si se incarca in cca 8h.
  9. Long story short, e o masina foarte ok ca putere, tehnologie si dotari, insa la calitatea finisajelor si asamblarii este MULT sub F30-ul meu Luxury din 2017...dar cum ziceam, am vazut acelasi plastice ieftine si pe Mercedes EQE care trece de 70k pret de achizitie (+80k pret de lista). Sunt curios sa vad X3-ul nou. TKS...am facut economie de vreo 3k :))
  10. @edit Storm Bay se numeste...arata bine doar cu toate elementele black. Interiorul masinii este tot pe negru...si cred ca ii trebuie niste jante de 20
  11. Am făcut ieri un prim drum mai lung, si chiar am luat cateva sensuri giratorii si viraje mai in forta...comportament exemplar, nu lasa deloc impresia de SUV si face un transfer plăcut de putere intre punti. Simti cum spatele dă mai mult cuplu la iesire din viraje.... Se simt si caluții, accelereaza liniar, aparent zici ca nu are zvac, dar cand te uiti la vitezometru Scaunele faine, similare cu cele sport de pe serie 3, dar mai inalte si parca o idee mai buna sustinerea laterala. Iar masajul lombar un mare plus. Mi-au placut si farurile. Am si pe 3 tot Led Adaptiv, dar e alta tehnologie pe X1. Nu musai ca bat mai bine, ci mai degraba ca trecerea in moduri (cresterea/descresterea/mutarea fasciculului luminos) e mai fluida. Nici eu nu m-am lamurit. Mi s-a parut limitat modul de personalizare a modurilor de condus...dar tre sa mai explorez.
  12. Masina trage foarte misto in palierul 60-120, se simte aportul motorului electric....iar cutia asta cu dublu ambreiaj si 7 trepte schimba parca schimba mai fluent ca ZF8-ul pe care il am pe serie 3. Un aspect negativ, dar pe care il stiam, sunt plasticele low quality de prin diverse locuri...din păcate ma uitam zilele trecute la EQE-ul unui amic, iar partea de jos a usilor si cea de la consola mediana erau la fel de naspa la o masina de +75k euro. Probabil toată industria e pe reducere de costuri, desi preturile au tot urcat. @Onnix dilema este legata de range-ul electric, nu de consum in sine.
  13. Mers de dimineata, 21km prin Bucuresti, 2 grade la plecare... zice ca a avut un consum de 29 kwh/100km + 0.8 l/100 km. Apoi a facut o tura pana la Comana, iar bateria s-a descarcat complet...ce e drept am tot accelerat, asa for fun Meniul nu e prea intuitiv..cred ca tre sa citesc prin manual ca sa ma prind de niste lucruri. Foarte silentioasa, dar ma asteptam sa fie asa, mai ales ca eu conduc diesel si sta binișor pe viraje, pt un SUV. Mai descoperim.
  14. De ieri avem o nouă jucărie in familie, un X1 30e xDrive, plugin-ul cu motor de 1.5 (3 cilindri) + o baterie de 16 kwh si un motor electric pe spate. Simtitor mai mare decat versiunea precedenta de X1, are fix 4.5m si spatiu suficient atat pentru pasagerii din spate, cat si in portbagaj (480L). 320 CP in cartea tehnica, se simte rapida (sub 6 secunde 0-100 in cartea tehnica), multumita si unui cuplu de cca 470 nm, dar aici este de explorat si revenit cu opinii. Are pachet M interior/exterior si ceva dotari de bun simt: -scaune sport si electrice + masaj/volan incalzit -audio HK cu 11 incinte -asistenta parcare cu 360 si self-parking - head-up display - pilot automat adaptiv - Android Auto/CarPlay wireless - sasiu adaptiv - faruri led adaptive -keyless entry, hayon electric.. Luata cu garantie extinsa si service inclusiv (5 ani, 100k)..am avut si la serie 3 si a fost ok. Va fi masina sotiei, care merge preponderent urban si de aici optiunea plugin. Am incarcat-o peste noapte (cam 10h) iar range-ul electric aratat acum este 70 km. Oficial este 85...real cred ca va fi pe la 50-55.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.