Apreciez Allexinno ca ai incercat sa ma ajuti cu niste idei dar poate sunt bine-venite niste clarificari.
- filtrul epurator de tip vortex
Ok, nu stiu daca e mai bun asta sau ala cu pasla, stiu doar ca pe masina am verificat anul trecut prin demontare si am cu vortex. Si daca asa am gasit pe masina si totul a fost ok 2 ani, tot asa voi pune. Pt ca da, nu e un capat de lume ca si cost, am sa-l inlocuiesc si cu asta scad o necunoscuta serioasa din ecuatia asta.
- turbina poate nu e chiar in mintiile ei dar nu stiu, isi face treaba. Prin toamna am verificat jocul la ax, nah, avea ceva dar nimic ingrijorator, tot atunci, cu ocazia inlocuirii oringurilor tubulatura intercooler am demontat si intercoolerul si n-am gasit mai mult de cativa stropi de ulei. Extrem de putin, chiar m-am mirat.
Fluiera primii 1-2 km dupa pornirea la rece si apoi nu o mai auzi toata ziua. Asa a facut si acum 2 ani, asa face si acum.
- "mergi la cineva care se pricepe"...
M-ai facut sa zambesc ! Cine se pricepe ? Mai exact, cine VREA sa se priceapa ?
Am trait in lumea service-urilor acum cativa ani ...credeti ca de nebun indur frig sau ploaie uneori sub capota ? Sau de zgarcit ori de saracie ?
Cati dintre noi nu ar platii cu ochii inchisi daca ar avea siguranta ca mecanicul din service a stat si a rationat, si-a pus experienta in slujba masinii tale, s-a dus direct la defect si a rezolvat problema optim ?
Cred ca ai citit - acum, pe forum, mai exista un topic deschis cu fix aceeasi problema ca si a mea, aceeasi masina, acelasi motor. Omul de buna credinta s-a dus la "specialisti BMW", a aruncat pe geam 3200 lei in 2 saptamani si nu-i da de cap. In final a trecut la aerisirea carterului in stil Dacia 1310. Dupa 3200 lei, trist.
...ce sa-mi faca la diagnoza ? Sa-mi enumere cele 480 erori "moarte" pastrate in memoria ECU care nu mai sunt active ? Sa-mi spuna ca nu-mi merge incalzirea pe oglinda dreapta, singurul defect al masinii? Asta stiu si eu.
....eventual sa-mi arate presiunea generata de turbina (asta daca MAP e curat) dar in rest... Eu ma confrunt cu o problema simpla - uleiul din motor imi ajunge in cilindrii si asta se intampla ALEATORIU !
- mers relanti dimineata dupa prima "cheie".
Am vazut ca s-a deschis recent un topic cu "dilema" asta. Stiu, manualul spune sa pleci imediat de pe loc... Manualul spune multe - si indicatii bune si imbecilitati.
Uzura e "mare, mare pe loc ?" ...consideri ca e mai mica daca la minus -10° plec imediat de pe loc cand deja asupra internelor motorului se aplica si forte ?
Eu am stilul meu
- vara o las 40sec - 1min
- iarna 4-5 min
Da, am povestit ca am lasat-o si 10 min, si 20 si pana la 90° dar au fost doar niste teste.
Forte care sa genereze uzuri mai mici decat turatia relanti nu sunt, eventual motorul oprit. Merge in gol, fara sarcina pusa pe el ...eventual, daca insisti, iti cresc depunerile pe evacuare si evident consumul dar nimic altceva.
- DPF
Oooooo, da, asta e o mare necunoscuta a mea !
In primul rand sa clarific un lucru - AZI, ACUM, cu sau fara fum albastru, masina merge ireprosabil. Porneste usor, merge rotund, trage de te apasa, lag zero sau infim uneori, nimic aprins pe bord, chiar nu am ce sa-i reprosez altceva in afara de pacostea asta de ceata albastra.
...desi am tot scris, mai repet o data:
- acum 2 ani vanzatorul m-a asigurat ca nu are DPF din fabrica. Nu pot spune ca l-am crezut dar nici n-am eliminat posibilitatea (masina a fost comanda din productie pt UK)
- dupa 2 luni a expirat ITP-ul, era pandemie si restrictii, umblam cu foi dupa mine, pe strada Politia ne canta "Desteapta-te române" ...abia am gasit un ITP necunoscut. Achizitia masinii fiind recenta, chiar l-am intrebat pe omul ala:
...."boss, fie ce-o fi, spune-mi te rog daca masina asta a venit fara DPF din fabrica sau a fost anulat". Omul s-a bagat sub masina, a verificat actele si a cuvantat:
- nu stiu dar eu cel putin nu vad un motiv sa nu-ti acord inspectia din cauza asta, si, cel putin in Cartea de Identitate a masinii nu vad nimic trecut legat de DPF.
Ulterior am mai apelat la un amic cu service ... A iesit si ala de sub masina total nedumerit. Nu am primit un raspuns clar.
La 2 saptamani am chemat acasa un tip diagnoza, doxa BMW si doar BMW. (avea Carly, Insta, Inpa, ma rog, nu le stiu eu pe toate). N-a stiut omul ce sa-mi spuna ! Mi-a zis ca masina a fost resoftata pt crestere putere dar el n-a gasit nimic legat de DPF.
Acum eu ce sa fac, sa ma ambitionez prosteste sa mai caut ? Ce-mi pasa mie atata timp cat masina functioneaza ok ?
Nu am o dovada ca ar fi avut din fabrica DPF asa cum nu am o dovada ca ar fi fost anulat. Cat timp trec ITP (si chiar le fac pe bune), nu-mi bat capu'.
Repet - de 2 ani, inclusiv AZI, masina functioneaza ok din orice punct de vedere.
Da, am amintit de usturimea de ochi si din gat chiar inainte sa apara "albastreala" vizibil dar ma refeream la ulei ars. Albastrul ala are un iz inconfundabil ce nu seamana nici cu depuneri carbon, cocs, noxe, aditiv iarna din motorina prajit - e ulei ars toata ziua !
Si CIREASA DE PE TORT !
Azi - PAS ! Simt ca innebunesc !
Masina folosita pe absolut acelasi traseu ca si zilele trecute dar azi nu a scos gram de fum albastru !
.............
Nu mi-o lua in nume de rau Allexinno, apreciez efortul tau dar iti dai seama ca sunt cu logica zapacita. Macar daca as sti ca "da domle', segmenti" ...aia e, imi numar banutii, caut piese, ma pregatesc din timp. Dar uite ca nu sunt sigur...
Toate bune !
PS - oai mult am scris, nici nu mi-am dat seama ! Iar "ma fluiera" Bimer