Jump to content

terry81

Members
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    terrydotnet

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    2005 BMW 535d E60

terry81's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Foarte posibil sa fie adevarat. Nu cunosc subiectul destul de bine incat sa spun 100% daca filtrul de aer sport face bine sau rau. Teoretic, permite mai mult aer. Masinile au debitmetru oricum, nu or sa traga aer mai mult decat au nevoie. Daca acel aer este un pic... fortat, s-ar putea sa se simta ceva. Deci... daca se foloseste filtrul de aer OEM in cutia de aer originala a masinii si se trage conducta de aer care trage aer din afara, incat sa bage aer fortat in cutie, se obtine ceva? Ma refer ceva gen CAI (cold air intake) sau RAM AIR.
  2. acel ulei face numai bine debitmetrului... <_< Uleiul nu ajunge pe debitmetru.... se aplica pelicula subtire, pe filtru, nu pana ajunge sa curga ulei din el. Un lucru este categoric, respira mai bine cu filtru sport decat cu cel de fabrica. Sunetul se schimba, cai in plus nu cred sa obtii, sau daca obtii, obtii in zona inalta de turatii cand motorul cere mai mult aer si ceea ce obtii nu o sa simti pentru ca este infim. Nu cunosc, dar tin sa contrazic spusele unora... nu este tuning taranesc filtrul de aer sport. Nu cred ca vezi masina de DTM cu filtru OEM... daca aia folosesc filtre de aer sport, o fac cu un motiv.
  3. Fumez in masina, scrumez numai pe geam. Se fumeaza numai pe locurile din fata si niciodata 2 tigari aprinse in acelasi timp; fumam pe rand. S-au suit multi nefumatori la mine in masina si s-au mirat cum de nu miroase. In oras geamul larg deschis si lasat deschis inca 1 minut 2 dupa ce am aruncat tigara, in afara orasului, geamul deschis putin si tigara tinuta langa crapatura geamului; este absorbit tot fumul pe acolo. La cateva spalari fac si o igienizare a instalatiei de aer conditionat, pe post de odorizant mai mult... ascunde mirosurile foarte bine.
  4. trebuie resoftata masina ,ca sa ai un randament bun al amestecului (aer-benzina)....altfel mai mult rau faci...oricum ,un filtru sport nu ofera protectie la praf ci doar la pietricele ,iar noi dispunem din plin de praf...dupa un an cu un filtru sport ,daca nu iti cedeaza debitmetrul ,este musai sa iti cureti admisia ... <_< Ofera protectie la praf din plin... poate nu la fel de nult ca cel de fabrica, dar protejeaza de praf atata timp cat este spalat si dat cu ulei. Eu am filtru de aer sport K&N pe ATV... care circula in praf atat de mare ca nu o sa vada masina in viata ei atat. Este atat praf si umezeala ca toata cutia de aer este captusita cu un strat fin de noroi. Si totusi, cand dau filtrul jos (acoperit cu praf la randul lui), conducta de aer care duce spre motor este curata. Daca ar trece praf s-ar depune si acolo, nu crezi? Mai ales, ca am procedat conform instructiunilor si am "sters" si peretii acelei conducte cu o carpa inmuiata in uleiul de ungere pentru filtru. Praful ar adera la uleiul ala cu cea mai mare placere. Precizez ca la ATV fac spalare si ungere la elemenul de filtrare odata la 1000km, si nu circul cu el in oras, numai offroad.
  5. Cred ca exploatarea normala a motorului turbo, fie el benzina sau diesel trebuie sa se incadreze in limitele "normalitii". - Viata turbo-ului este uleiul. Deci ulei de calitate, in conformitate cu recomandarile producatorului. Nu cred in treaba ca daca BMW zice 5w-30, pun eu 0w-50 ca trebuie sa fie mai bun. Daca era mai bun, il recomandau pe ala. Dupa 100k km, se recomanda de exemplu trecerea de la 5w-30 la 10w-30 (asta la masinile care incep sa pape ulei datorita cresterii tolerantelor in ansamblul piston-cilindru). Schimb de ulei la 9-10k. Nu va luati dupa OBC cu 30k... asa il schimba in tarile unde se circula sanatos. Exemplu din experienta personala. Am facut revizia si dupa un drum de 8000 km, 90% autostrada, la viteza normala, am facut iar revizia. Uleiul era gras la atingere si maro-inchis la culoare. Dupa 8000 km facuti in Bucuresti 60% si drumuri nationale restul, uleiul este apos si negru carbune. - Nu se exploateaza motorul la capacitate maxima pana nu se incalzeste complet. - Nu se sta cu Dieselul oprit in parcare 2-3 minute sa se incalzeasca. L-ai pornit si ai plecat, mergand usor, de preferat pana in 2000-2500rpm pana se incalzeste. De evitat 3500rpm+ pana se incalzeste. - Nu se opreste motorul imediat dupa o exploatare mai sportiva. Nu este neaparat sa stai in parcare cu el la relanti 1-3 minute sa se raceasca... cred ca mai bine, ultimele 5 minute, pana la parcarea si oprirea masinii sa fie conduse ponderat, la turatie mai scazuta, chiar subturat. Se raceste mai bine cand circula si aer prin jurul lui. - Exploatarea corecta a motorului Turbo necesita turatii mai ridicate. Nu trebuie sa va fie frica de zona de sus a turatiilor, un turbo sanatos se simte bine acolo. A nu se face totusi exces; turatii ridicate necesita racire mai buna. Treburile gen burnout si cerculete au un impact mare. Motorul sta in stress mare si nu este racit corespunzator. Nu putini si-au omorat motoarele jucandu-se asa. - Mersul in oras cu Turbo diesel in special si motoare mari (peste 2500cmc) implica de multe ori mers subturat. In momentul ala masina devine lenesa deoarece se depune calamina pe paletii turbinei si poate crea daune. Daca nevoile personale implica circularea in oras, zile in sir, cred ca ar fi bine in weekend sa se iasa putin din oras, macar 20-30km la turatie mai ridicata. Eu personal ies pe autostrada, pana la Fundulea si inapoi. Trec in secvential, treapta a 4-a si merg constant 100km/h pentru aprox 5km, dupa aia 130km/h tot cu a 4-a inca vreo 5km. Dupa tratamentul asta deja masina se simte total diferit, parca pluteste. In domeniul turbinelor m-am documentat destul de mult. Cam astea sunt regulile generale, acceptate de majoritatea. Daca toate astea se respecta si tot pica repede, este ghinion sau defect de fabricatie. Am si eu o alta intrebare: Ce impact are un filtru sport asupra motorului? Este adevarat ce am auzit ca "omoara debitmetrul" sau "la motoare turbo nu ai nevoie"? Nu vorbesc de un filtru de aer sport de provenienta dubioasa. Vorbim K&N, BMC, Green etc si numai drop-in replacement (fara galerie sau tip de filtru schimbat).
  6. Corect, este prima piesa care am schimbat-o si eu la masina! Era ulei prelins pe tot motorul, de la galerie. Am schimbat in prima faza decat filtrul epurator, problema nu a disparut, dupa care am schimbat galeria cu totul. Problema este rezolvata. Uleiul respectiv scapa pe langa garniturile de la clapete. Nu stiu cat de departe ar putea ajunge problema, daca se poate agrava, dar, daca tot am dat banii pe BMW, de ce sa imi curga ulei din motor ca la Dacia?
  7. Scuze de offtopic, dar pentru ca s-a tot vorbit aici de Sprint Booster, ma intereseaza si pe mine. Am un 535d din 2005, transmisie automata (steptronic). De unde imi iau Speed Booster?
  8. Eu nu ma joc toata ziua la iDrive, dar este un sistem bun de avut in masina. Controleaza toate setarile cu un singur buton; elegant. Sunt 100% pro iDrive, dar nu as merge asa departe incat sa spun ca este cea mai buna inventia a BMW-ului din ultima perioada... Poate V10-le sa fie, dar iDrive...
  9. Nu am mare experienta in chiptuning, am facut decat odata pe un 525d din 2003. De la 163cp la 191cp. Nici o problema. Turbina ok, ambreiajul ok. A picat pompa de motorina dupa 50.000km de chiptuning, dar nu au fost alte probleme. Masina trage bine. A nu se intelege ca pompa a picat de la chiptuning. Este boala 525d-urilor, confirmat de mecanicii de la filaret. Se schimba pompe de motorina la 525d in draci. Este vorba de pompa de sub scaunul soferului. In schimb, am un prieten cu 320d nechipuit, cel de 150cp. Il rupe pe genunchi in mod constant, pentru ca este de parere ca BMW este facut din "fier indestructibil". Teoria asta l-a dus ca dupa 20000km de la achizitionare (masina la 100.000km total), sa-i pice turbina si sa i se fisureze chiulasa. De la simpla fisura in chiulasa cu micile ei simptome (da apa afara din vasul de expansiune si cateva bule de ulei prezente acolo), netratata, a ajuns sa se roada efectiv chiulasa. Tot uleiul a intrat in instalatia de apa, s-a facut ca un gem acolo. Masina a suportat o reparatie majora de multe mii de euro. Este in continuare exploatata in stil barbar si ma intreb cat o sa mai reziste. Se depreciaza pe zi ce trece, devine mai "obosita". Deci... mai mult conteaza cum exploatezi tinicheaua decat ce-i faci sa-i cresti puterea. In cazul unui chiptuning, puterea este deja acolo. Parerea mea este ca nu este exploatata si asta in mod intentionat. Producatorul nu da drumul la toata cu buna stiinta, din mai multe cauze. Teoretizez numai, nu am informatii concrete. Dar veti vedea ca sunt explicatii plauzibile pentru dilema "daca se putea, de ce nu o facea chiar BMW". 1. Se ia in calcul fiabilitatea masinii. O masina BMW nu se vinde NUMAI in Germania. Va merge pe motorina, de o calitate mai buna sau mai proasta, depinde de tara. De aceea motorul este tras in spate intentionat, sa poata rezista mai bine chiar in conditii mai grele de functionare. 2. Unii stiu, altii nu stiu ca dupa un mers sportiv masina cu motor turbo trebuie condusa usor timp de 5 minute, inainte de a opri motorul. Asta pentru ca turbina sa se raceasca lent. Pentru a ameliora problema, producatorul nu lasa turbina sa se invarta cat de repede ar putea, o limiteaza. Prin chiptuning scoti limitarea, dar ar fi bine sa stii de cele 5 minute... 3. BMW face afaceri, de unde rezulta ca vrea bani. Bat pariu ca pot chiar maine sa scoata motor de 3000cmc diesel de 400cp sau 500cp. Dar de ce? De ce sa nu ia bani acum pe tehnologia actuala, 3000cmc 240cp? ca tot se cumpara si este competitiva ACUM pe piata. Si le da posibilitatea ca pe modelul facelift sa faca ei un "chiptuning" intern si sa dea motor de 3000cmc cu 260cp, samd. Or zice ei ca de fapt este alt motor, dar mecanicii stiu mai bine. Sunt 95% aceleasi componente, ECU diferit. Adica exact ce se modifica si la chiptuning. Astea sunt doar cateva din motivele care le-am putut gandi momentan. Poate mai sunt si altele. Adevarat, cand umblii la puterea motorului trebuie sa te gandesti la mai multe componente care sunt afectate. Cutia de viteze, grupul diferential, flansa cardan, tamburi cutie, tamburi motor. Franele nu trebuiesc ignorate. Un upgrade la puterea motorului ar trebui urmat la scurt timp de un upgrade la sistemul de franare. De asemenea, cred ca trebuie considerat ca un motor chipuit este un motor folosit la aproape 100% din capabilitatea lui. Toleranta motorului nu mai este ca de fabrica. Reviziile trebuiesc facute la timp, uleiul folosit trebuie sa fie bun, nu cel mai ieftin care merge. Uleiul este viata motorului diesel. Turbina se unge tot cu uleiul din motor, chiptuningul foloseste turbina aproape de maximul ei. Deci, un ulei mai bun inseamna o viata mai lunga pentru turbina. Sunt doar pareri personale, va rog sa ma contraziceti daca sunteti de parere ca gresesc undeva.
  10. Parerea mea este aceeasi cu cea a prietenilor tai. Ceva este putred. 100% putred. Du-te sa vezi masina inainte sa o cumperi. Nu trimite avans pentru rezervare!!! (sub nici o forma, nici o suma, cat de mica). Daca cer avans si-l dai, nu o sa-i mai vezi. Nici banii, nici masina. Descrierea masinii este facuta ca dracu. Se vinde seria 5 cu Volan sport de piele MINI Cooper S? Parca a dat copy-paste din alt anunt.... As zice ca pretul real al unei masini cu dotarile astea este peste 23k EUR. Daca ei cer 10k EUR, ori vor sa fure banii clientilor care nu suspecteaza nimic, ori masina a avut ceva probleme serioase.
  11. Probabil a fost gandita pentru sosea nu este amfibie :blink: Exista insa si o varianta amfibie cu admisia special conceputa pentru eliminarea apei. Pai daca ploua in Bucuresti, ai nevoie de amfibie :) . Prietenul a patit-o in pasaj la Lujerului, dupa o ploaie torentiala, cand apa avea cativa centimetri buni in pasaj. I intrat cu viteza prea mare, nu a reusit sa mai franeze si a trecut pasajul! Problema a aparut imediat la iesirea din pasaj.
  12. Nu bag mana in foc si nu vreau sa sperii pe nimeni, dar reparatia va fi EXTREM de costisitoare. Nu am date concrete despre pretul pieselor de caroserie BMW, dar stiu ca am lovit Mini Cooper S-ul prietenei mele (care se serviceaza tot la BMW) si pentru capota, far dreapta si bara fata a costa 90 milioane. Tinanad cont de asta, gandeste-te cat ai de plata pentru 3 airbag-uri sarite, tabla de inlocuit, senzori de inlocuit, posibil calculatorul de airbag-uri. Fa un deviz de reparatie, vezi cat iese. Parerea mea, nu ai alta posibilitate mai buna, da omul in judecata sa te despagubeasca. Asta daca nu vrei sa scoti 3-4000EUR din buzunar.
  13. Transmisia automata schimba in functie de cat de tare o calci. In general, este bine sa mai cresti turatia. Parerea mea, nici excesiv, dar este bine sa schimbi mai sus. Cand aveam manuala schimbam constant la 3000-3500, astfel incat la schimbarea treptei superioare sa imi pice in zona de cuplu maxim 2000-3000. Acum am automata si schimba cand vrea ea. Si da, de multe ori schimba sub 2000. Merge la 60km/h la 1100rpm. Asa vrea ea. In trafic, nu am cum sa depasesc 2000 rpm, nici macar in demaraj daca sunt pe automat. Daca o calc mai tare de atat, ma sui pe Loganul din fata.... asta este. Mai ies odata la saptamana pe autostrada, sa-i mai curat turbina... merg pe Sport sau Manual si o tin mai sus 3-4000 sa se scuture de calamina si alte mizerii care se depun pe paleti. In general ii prinde bine.
  14. Atunci cu siguranta si cu mana pe inima spun ca MANN asta care mi-a fost pus mie pe masina nu era cel mai reusit :blink: Probabil ca nu trecuse prin QC-ul fabricii si de-aia era asa de ieftin... Sau era facut prin turcia; oricum nu mai conteaza. Daca ai probleme cu MANN-ul ala (nu corespunde standardelor de calitate) nu ai cui sa-i dai cu el in cap. Daca ma duc la Filaret si pun filtru BMW original si am probleme, cineva o sa primeasca un filtru de polen dupa ceafa! Eu cred ca te-a tentat pretul si nu ai intrebat daca filtrul respectiv este si cu carbon activ. Filtrele de polen BMW sunt filtre Mann sau Bosch, mai nou sunt fabricate in Cehia. Atat cele "originale" BMW, cat si cele care vin in cutii Mann sau Bosch sunt cu si fara carbune activ. Diferenta nu este doar de pret. Era MANN cu carbon activ. Asa le-am zis sa puna. Plus, m-am uitat la filtru inainte sa-l monteze pe masina, nu era cel simplu, alb, era filtrul cenusiu, de aceeasi culoare cu cele originale BMW cu carbon activ de care am tot schimbat la Filaret. Pur si simplu, am observat diferenta de calitate imediat. Poate am avut eu ghinion si chiar a fost ceva defect la acel filtru MANN. Poate alt MANN ar fi mers cum trebuie. Nu stiu, nu am mai incercat de atunci. Nu vreau sa creez o disputa pe tema asta. Fiecare utulizator are pretentiile lui. Ceea ce unii utilizatori considera bun, nu este neaparat sa fie bun si pentru altii. Oricum, pentru linistea mea sufleteasca, fac service-urile numai la Filaret.
  15. Atunci cu siguranta si cu mana pe inima spun ca MANN asta care mi-a fost pus mie pe masina nu era cel mai reusit :blink: Probabil ca nu trecuse prin QC-ul fabricii si de-aia era asa de ieftin... Sau era facut prin turcia; oricum nu mai conteaza. Daca ai probleme cu MANN-ul ala (nu corespunde standardelor de calitate) nu ai cui sa-i dai cu el in cap. Daca ma duc la Filaret si pun filtru BMW original si am probleme, cineva o sa primeasca un filtru de polen dupa ceafa!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.