Rotila Ovidiu
Members-
Posts
14 -
Joined
-
Last visited
Previous Fields
-
Masina
BMW 116i 122cp 2008
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Rotila Ovidiu's Achievements
-
f30 Sunet ciudat dupa ce opresc AC
Rotila Ovidiu posted a topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
Salutare la toata lumea! Revin din nou la voi sa va cer o parare. De anul trecut, al meu F30 328i din 2015 face un zgomot ciudat in momentul in care opresc de la buton AC-ul. Sunetul ma scoate din minti si nu imi prea da liniste ca nu stiu de la ce naiba vine. Am schimbat si acum 2 ani freonul, am fost si luna trecuta sa schimb si sa verific instalatia, totul e perfect. Pe diagnoza nu am nicio eroare. Din ce am observat, sunetul se aude doar in interior, dar daca turez motorul sunetul merge cu turatia motorului. Toata treaba e intermitenta, cand face cand nu. AC-ul merge perfect, baga rece normal, nu scoate niciun sunet cat timp este cuplat. Sunetul apare doar in momentul in care decuplez de la buton AC si compresorul mai merge ~1 min ca sa stabilizeze presiunea pe instalatie. Atasez un video ce l-am facut in care am surprins putin sunetul. Se aude in primele 5 secunde cat compresorul inca merge ca sa stabilizeze presiunea si apoi se opreste, atat compresorul cat si sunetul. MARE ATENTIE! Sunetul l-am dat la 400%!!! Altfel nu prea se aude foarte bine. In realitate daca ai pornita muzica ca zgomot de fundal abia se aude. Asa imi face de anul trecut si cu masina am tot mers, AC-ul functioneaza perfect. Nu vreau sa caut probleme acolo unde nu sunt, atata timp cat pe diagnoza nu am nimic si fulia se invarte usor si fara zgomote (am dat cureaua jos si am invartit si verificat daca exista joc) nu ma complic, dar poate ma lamureste cineva de ce face asa si daca e normal. Astept parerile voastre. Multumesc! -
Salutare la toata lumea si un an nou fericit tuturor! Revin cu un update la "mica" mea problema cu termostatele. Pe scurt: am rezolvat problema, masina se comporta normal, problema a fost de la termostatul motor care nu mai inchidea complet. Pe lung: Dupa ultimul update pe 24 Decembrie in care ziceam ca e problema cu aprovizionarea la termoflotul de la cutie, pe 28 s-a actualizat comanda ca au primit piesele iar pe 29 au ajuns la mine. A 2a zi, Sambata, 30 Decembrie, m-am pus sa le schimb pe amandoua. A mers relativ ok, termoflotul de la cutie are o pozitie mai ciudata si m-am cam luptat cu el sa il bag inapoi, dar, cu greu, am reusit. Cel de pe motor l-am schimbat neasteptat de repede, a mers totul uns. Eu eram convins ca problemele sunt de la termoflot cutie viteze si mi-a picat fata cand am dat jos termostatul de la motor, am suflat in el si am vazut ca scapa aer, si nu putin. A fost exact cum am povestit mai sus cu colegul @FiveThreeFive ,chiar daca pe diagnoza aparea Thermostat:Off, el fizic nu mai inchidea complet si era permanent deschis cam 5-7%, suficient cat sa dea totul peste cap. Mi-am tot repetat "bine ca nu m-am zgarcit la 400 ron si pe langa termoflot l-am luat si pe asta de pe motor, daca tot umblu la instalatia de racire sa le schimb pe ambele sa stiu ca nu mai am probleme". Oricum daca schimbam doar termoflotul problema nu s-ar fi rezolvat, avand in vedere ca acolo e circuit separat de racire care nu e conectat la DME. Oricum si termoflotul era cu probleme, trebuia si acela schimbat. Le-am schimbat pe ambele, apoi am pornit procedura de aerisire la instalatia de antigel, am completat pana la maxim apoi i-am dat cheie si am asteptat sa se incalzeasca si uleiul din cutie ca sa ii fac nivelul; am completat si in cutie ~300ml. De atunci, am facut mai mult de 500km la temperaturi variate intre +10 si -6 grade si masina se comporta normal, se incalzeste normal conform temperaturii de afara, baga caldura, nu mai intra in modul de avarie. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri! Drumuri bune tuturor fara probleme!
-
Revin cu un alt scurt update. Din pacate e problema cu aprovizionarea la BMW cu termoflotul, comanda o am blocata din data de 12 Decembrie. Am sunat la cei de la bavauto si mi-au zis ca pe saptamana viitoare vor reveni cu un raspuns in ceea ce priveste aprovizionarea si un termen aproximativ de livrare, deci clar luna asta nicio sansa sa o repar, numai pe luna viitoare,sper. Mi-a dat in cap un work-around si sa stiti ca a mers: inainte sa plec o pornesc si o las sa mearga in gol 10 minute, sa apuce sa se incalzeasca. Fac asta de cand am scris ultima data aici si nu mi-a mai facut figuri deloc. Apa si uleiul ajung la 100+, dar cutia tot la 55-65 sta, oricum fac doar drumuri scurte de 10-15km. Din cat am stat sa ma documentez, are niste grafice in ECU care ii dicteaza ca intr-un anumit timp ea trebuie sa ajunga la o anumita temperatura; daca acea temperatura nu este intrunita, intra in modul avarie. De aceea imi face doar cand e frig. Termostatul de pe cutie m-am documentat si incepe sa deschida de la 75 si la 90 e complet deschis...temperaturi la care nu a ajuns deloc cand am tot monitorizat. Asta e, astept piesele. Urmatorul update va fi dupa ce schimb termoflotul si termostatul de pe motor si trag concluziile. Pana atunci sarbatori fericite si un an nou fericit tuturor!
-
Revin cu un scurt update. Astept sa imi vina piesele pe sfarsitul saptamanii. Am mai facut cateva experimente si iata rezultatele: masina se comporta exact la fel, nicio schimbare, aceleasi erori prezente 1D2008 CF2DE2 E12C1C E71408. Mi-a dat in cap sa incerc sa sugrum furtunul de retur antigel de la termoflotul cutiei de viteze (cel din imaginea de mai sus) si sa dau o tura. A parut ca si-a revenit, dar pe jumatate, in sensul ca nu mai o lua razna dar temperaturile apa/ulei nu sareau de 65° iar cand ma puneam in miscare scadeau la 50-55°. Am pus mana si pe furtunele tur-retur radiator, amandoua erau calde, ceea ce ma duce cu gandul ca face circuitul mare=> termostat motor blocat pe deschis, chiar daca pe diagnoza apare off. Sanse foarte mari sa fie cum a zis @FiveThreeFive sa am doua probleme diferite, si anume atat termostat motor cat si termostat termoflot cutie sa fie blocate pe deschis. Va tin la curent.
-
Salutare! Scuze de raspunsul intarziat! Da, tot BMW conduc, din August 2021 Am un F30 328i automat care face si el pe nebunul, gasesti pe profil la mine topicul deschis
-
Am terminat acum cu testul de la termoflot, recomandat atat de buletinul de rechemare cat si de ISTA in care deconectez returul de la antigel si deschid vasul de expansiune, iar daca curge, termoflotul de la cutie e blocat pe deschis; din pacate, asta s-a si intamplat. Cum am deschis busonul cum a inceput sa curga din el, pana atunci nu a curs nimic. Am zis daca tot umblu iar, o sa schimb si termostatul de pe motor...pe langa 1300 lei de la termoflot si ce mai am nevoie pe langa (antigel, ulei cutie, apa distilata), ce mai sunt inca 400 lei termostatul de pe motor. O sa revin cu updates pe masura ce schimb si cum se prezinta situatia.
-
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Eu tot am marea intrebare: de ce dupa ce am schimbat senzorul de temperatura 2 saptamani a fost ok si acum a luat-o iar razna? Am gasit acest buletin de rechemare pe termostate, atat cel de pe motor cat si cel de la cutia de viteze. O sa fac testul din buletin, acelasi test imi apare si in ISTA. Revin mai incolo cu rezultatele. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10172490-9999.pdf
-
Rotila Ovidiu started following Probleme racire BMW F30 328i
-
Salutare. Nu am obiceiul sa postez pe forumuri din simplul fapt ca ultima data cand am facut-o, am primit toate balariile de raspunsuri, dar poate aici acum am noroc. Se da urmatoarea speta: Am un F30 328i din 2015 N20 automat cu 138k km. In iunie am schimbat antigelul si am mers pe Valvoline HT-12 verde, deoarece in vas aveam antigel verde si din 2018 BMW a renuntat la cel albastru si l-a introdus pe acesta. Toate bune, am schimbat, am facut aerisirea, totul in regula. Am calatorit prin EU aproape 2 saptamani, 4000km, masina a mers impecabil. BUN....acum de cand a inceput sa se raceasca, sfarsit de Octombrie inceput de Noiembrie, am observat ca se incalzeste foarte greu, in sensul ca acul de la ulei nu se mai ridica deloc, dar era ceva intermitent, cand se ridica cand nu. Luna trecuta a fost apogeul ca nu se mai ridica acul deloc si termocupla invartea la maxim, desi motorul era rece, si s-a aprins si check engine si am primit erorile din poza. Buuuun, am diagnoza dedicata ISTA+ cu ENET, m-am conectat si am inceput sa caut problema. Dupa ceva timp de diagnosticare si experimente, am reusit sa reproduc acele erori de Signal deconectand senzorul de temperatula antigel de langa termoflotul de ulei in timp ce motorul mergea. Cum l-am deconectat, a pornit termocupla la maxim si imediat s-au stocat acele 3 erori de Signal. BUUN am zis gata, am gasit problema, senzorul de temperatura antigel. Zis si facut, am comandat sensor nou original BMW, 170 ron si l-am montat. Asta se intampla acum 2 saptamani, masina a mers normal, se incalzea greu dar se incalzea, baga caldura calumea. Miercuri am facut un drum mai lung, a fost cald, 16 grade, totul perfect normal, uleiul a ajuns la 100 de grade. Ieri, s-a racit brusc si am observat ca din nou nu mai vrea sa se incalzeasca si astazi au reaparut simptomele, termocupla la maxim si check engine si aceleasi erori. Deja ma streseaza tare, pe forumuri din afara din pacate nu gasesc mai nimic. Multi au schimbat acelasi senzor ca mine si inclusiv termostat si simptomele fie nu au disparut fie au reaparut dupa cateva saptamani. Am mai citit de termoflotul de la cutia de viteze automata care are termostat mecanic si care ar cauza cam aceleasi simptome cand se defecteaza. Am stat cu ochii pe temperatura la cutie in seara asta, a stat constant pe la 60 de grade cu 0 grade afara, tur-retur ulei cutie calde, tur antigel rece-retur antigel caldut. De precizat ca am mers vreo 40 de minute constant cu 100km/h iar temperatura atat la antigel cat si la ulei nu a urcat mai mult de 70de grade si tot dadea sa scada daca deceleram. Doar cand am oprit intr-o parcare si am stat cateva minute a urcat temperatula la antigel la 80 si ulei la 75. Cand m-am pus in miscare au inceput ambele sa scada. Am verificat termostatul, era inchis (Map Thermostat:Off). Am mai citit de cineva care spunea ca ar fi radiatorul mare care e posibil ca s-a fisurat si amesteca antigelul. Nici nu stiu. Pompa de apa eu zic ca nu e fiindca acolo ar fi dat eroare specifica de Coolant Pump, cum am intalnit la alte masini. Maine vreau sa ma pun sa verific cablajul, sa vad sa nu fie vre-un fir/copex ciupit si sigurantele de sub capota si daca exista infiltratii de apa pe undeva. Ma gandeam ca poate nu e antigelul ok, desi tot Valvoline il face si pe cel original BMW. Ma gandeam sa dau comanda de 2 bidoane de antigel verde BMW si sa il amestec eu si daca tot golesc DIN NOU instalatia sa schimb si termostatul. Orice parere pertinenta este FOATE BINEVENITA! Multumesc!
-
Salutare! Revin cu un update pe acest topic. Masina am vandut-o anul trecut, dar problema era de la pompa de ulei. Cand am schimbat garnitura de la baia de ulei am constatat ca pompa a fost atinsa (baia era fisurata din cauza unui impact, asa am luat masina) si din nefericire a fost atinsa fix unde era pistonasul care facea presiune de ulei. Din pacate pistonasul nu mai reusea sa faca cursa completa, pompa intra in modul de avarie si baga presiune maxima (electro-valva de eliberare a presiunii era deconectata de ECU), de aici si eroarea mea de presiune prea mare. Ce am patit eu 1 la 1 milion, de cele mai multe ori e exact opusul, se duce pompa si nu mai face presiune. Sper sa fie de folos aceasta informatie persoanelor care se confrunta cu asa ceva, sau macar sa fie o alta pista pe care sa o exploreze.
-
Salut,
Ai reusit sa te conectezi cu interfata transparenta?
Am aceeasi problema
-
Salutare! Am masina din August anul trecut si tot de atunci ma confrunt cu aceeasi problema: eroarea 30C1 Oil pressure control, static si lampa rosie in bord. Nu mi s-a aprins niciodata in mers, ci doar dupa ce mergeam ceva timp si o scoteam din viteza, imediat la cateva secunde se aprindea lampa. M-am tot documentat de peste tot, toti ziceau ca poate sa fie de la senzorul de presiune sau electrovalva hidraulica sa fie blocata/defecta. Zilele trecute am dat comanda atat de senzor cat si de valva si le-am inlocuit pe amandoua si surpriza: EROAREA INCA ESTE PREZENTA! M-am conectat cu ISTA+ si am observat la freeze frame ca defapt eroarea nu are nicio treaba cu relantiul, ci ea se intampla in mers. Am observat tot din eroare ca presiunea de ulei ar fi prea mare, ceea ce m-a pus pe ganduri. Am mai citit zilele astea pe un forum ca filtrul de ulei de la MANN (pe care eu il folosesc) e mai scurt decat cel de origine BMW si ii lipsesc niste garnituri de cauciuc. Ar putea acest lucru sa fie cauza presiunii ridicate? Trebuia facuta ceva resetare/programare dupa inlocuirea valvei? Masina merge perfect normal. Mai jos in poze eroarea si piesele ce le-am schimbat. Astept pareri. Multumesc! https://ibb.co/xCvxnSh https://ibb.co/vPcLygf
-
Salutare. Sper sa ma puteti ajuta. Am achizitionat din china cablu K+DCAN, mi-a venit acum 2 saptamani si tot de atunci ma chinui sa-l fac sa mearga. Nu reusesc sub nicio forma sa-l fac sa comunice cu masina. Am instalat tot ce era nevoie de pe discul cu care a venit...cand mergea INPA, cand nu mergea, la fel si Ediabas dar nu se conecta la masina. Am sters tot si am instalat de aici Rheingold (ISTA-D) atat 4.06 cat si 4.11 dar la fel nu comunica cu masina, programul nu da nicio eroare decat cand vreau sa identific masina(cannot identify vehicle). Eu zic ca am configurat bine Ediabas si porturile dar tot simt ca imi scapa ceva, nu stiu. Am luat toate porturile COM la rand de la 1 la 9, setat latenta, setat din ediabas.ini si tot nimic. Pe site de unde am luat cablul scria ca merge si cu E87 si atat pe disc cat si in Rheingold am o aplicatie in care pot schimba intre CAN si D-CAN dar aceeasi problema...cand merge, cand nu, dar cu masina nu merge deloc. Masina e 116i din 2008 si laptopul este un Lenovo I5 octa-core 8GB DDR4 si SSD 250GB cu Windows 10 64-bits. Tind sa cred ca imi scapa mie ceva si sper ca asta sa fie si nu altceva. Din ce am tot rasfoit pe internet multi ziceau ca nu e bine configurat Ediabas, dar nu stiu ce sa mai configurez la el. Atasez si poze cu cablul. Multumesc! Sper sa ma poata ajuta cineva!
-
Salutare. Sper sa ma puteti ajuta. Am achizitionat din china cablu K+DCAN, mi-a venit ieri si tot de ieri ma chinui sa-l fac sa mearga. Nu reusesc sub nicio forma sa-l fac sa comunice cu masina. Am instalat tot ce era nevoie de pe discul cu care a venit...cand mergea INPA, cand nu mergea, la fel si Ediabas. Cu masina nu am reusit niciodata sa-l fac sa comunice. Am sters tot si am instalat de aici Rheingold (ISTA-D) dar la fel nu comunica cu masina, programul nu da nicio eroare decat cand vreau sa identific masina(cannot identify vehicle). Eu zic ca am configurat bine Ediabas si porturile dar tot simt ca imi scapa ceva, nu stiu. Pe site de unde am luat cablul scria ca merge si cu E87 si atat pe disc cat si in Rheingold am o aplicatie in care pot schimba intre CAN si D-CAN dar aceeasi problema...cand merge, cand nu, dar cu masina nu merge deloc.Masina e 116i din 2008. Tind sa cred ca imi scapa mie ceva si sper ca asta sa fie si nu altceva. Din ce am tot rasfoit pe internet multi ziceau ca nu e bine configurat Ediabas, dar nu stiu ce sa mai configurez la el. Atasez si poze cu cablul. Multumesc! Sper sa ma poata ajuta cineva!
-
Salut. Azi am observat cand am ajuns in parcare ca se aude un zgomot ciudat din partea dreapta a motorului. Cand decelerez se aude de parca ar fi o pietricica blocata pe undeva. Am facut o poza la motor si am incercuit zona de unde vine zgomotul si am si inregistrat un video.Motorul e N43B16A. Astept pareri. https://ibb.co/hDrGbK