-
Posts
492 -
Joined
-
Last visited
About andrei27
Contact Methods
-
AIM
12
-
MSN
1
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Cluj-Napoca
-
Interests
Freak
Previous Fields
-
Masina
E39
andrei27's Achievements
Newbie (1/15)
4
Reputation
-
Cutia de transfer
andrei27 replied to a topic in Probleme tehnice si rezolvari comune mai multor modele BMW
La BMW X1 23d a cazut cutia de transfer cam la 90.000 km. Noroc ca era in garantie si nu m-a costat nimic schimbarea. Am roti standard, nu aia a fost cauza. De fapt nu au determinat cauza. Mi-au spus de la service ca se recomanda schimbarea uleiului la cutia de transfer la 50.000-70.000 km dar ca multe alte chestii la BMW mai nou, ei zic ca e Lifetime. De aia nu apare pe vreun interval de service, sa castige bani cand cade inafara garantiei. -
Da, interesant articol tehnic. Nu ma pricep foarte mult la sisteme de 4x4 (stiu ca Haldex este ceea ce foloseste de obicei VW, daca nu ma insel), dar pare ca au facut aceasta modificare pentru eficienta consumului de carburant. Spunea acolo ca atunci cand nu e nevoie, 100% din putere e transferata catre puntea fata - ceea ce inseamna mai eficient energetic. Daca sistemul detecteaza ca e nevoie, in 250 ms se transfera puterea si catre puntea spate. Sunt curios si eu sa aflu pareri de la cei care au condus ambele sisteme (in mod mai sportiv desigur), pentru comparatie.
-
Nu e asa mare problema cu puterea. Poti face chip tuning destul de usor si ajungi la peste 170 CP. Desigur, dupa ce iti expira garantia ) Motorul duce usor un chip tuning. La modelele mai vechi de seria 3, BMW ofera oficial chip tuning (si cu cateva modificari mecanice minore). Poate va aparea si pt BMW X1. Deci, nu te bloca in asta, solutii sunt daca vei simti nevoia de putere suplimentara. Mai degraba bucura-te ca cumperi o masina in garantie, deci daca vor aparea probleme la masina esti acoperit. Nu stiu cati posesori de X1 au garantie extinsa, banuiesc ca nu prea multi pt ca costa suplimentar. Deci,s-ar putea sa gasesti un alt X1 20d dar fara garantie, ceea ce implica alte riscuri.
-
@eugenmanea: BMW X1 18d - 0-100 km in 9,6 secunde. Deci trage mai bine cu mai bine de 1 secunda decat Kia. Nu o sa te dezamageasca, dar trebuie sa fii realist: totusi trebuie sa fii constient ca este cel mai slab motor diesel de pe X1. Vrei putere ok, ia-ti 20d. Vrei si feeling de benzinar, ia-ti biturbo 23d/25d (astea au turbo lag foarte mic, deci raspunde prompt la acceleratie ca un motor pe benzina). Oricum, trage si 18d. Am mers cu un prieten care are 18d pe ruta Cluj-Oradea si a tinut ritmul cu mine fara sa gafaie.
-
Nu vreau sa creez o polemica interminabila pe care masina mai buna, dar nu se compara cel doua masini. Subaru e orientata pt off-road, BMW X1 e un monstru de sosele. Pe sosele BMW nu are ce discuta cu Subaru ca suspensie care tine masina unde o orientezi, directie precisa si cu feedback, putere exploziva, cutie automata rapida. Pe teren accidendat dexcoperi ca BMW X1 nu e "SUV" si cu Subaru plutesti. Doua masini f diferite, depinde de regimul de utilizare care e mai buna. Iar fiabilitatea la Subaru nu e grozava, BMW X1 sta mult mai bine. Am doi prieteni cu Subaru Forester si au probleme non-stop.
-
Garantia extinsa se verifica la dealer BMW, inclusiv ca si-a facut toate reviziile la termenele prevazute, altfel se pierde garantia. Repet: cu cheia la BMW se poate verifica ca garantia e ok. Cutia e in 6 trepte. Una din diferentele semnificative fata de cele de dupa 2012 care au cutie automata cu 8 trepte. Alte midificari importante nu sunt (oglinzi mai mici si trim interior cu mai putini "greieri" la facelift). Faptul ca schimba distributia e bine. Motorul N47 avea o problema aici. Piesa care crea probleme a fost modificata la inceputul anului 2012 (ceva rola intinzatoare parca). Deci, e bine daca schimba, dar nu ai siguranta ca a fost schimbata decat daca vezi un deviz semnat de BMW. Sistemul audio depinde de optiunea la achizitie. Al meu e standard, e de c@cat. Daca a optat pt ceva superior e ok, din nou de vazut cu cheia la BMW. Ai multe intrebari care se rezolva cu un simplu drum la BMW si citit cheia )) Do it.
-
Stiu ca consumul nu creste linear ci exponential in functie de acest coeficient, dar eu vream sa arat ca nu e chiar atat de "dulap" X1 pe cat pare. Spun asta pt ca la achizitie forma nu m-a atras foarte mult, am avut aceleasi dubii privind aerodinamicitatea si tin minte ca si atunci am studiat acest factor, concluzionand ca nu e atat de rau. Oricum, mai bine decat X3, Q3, etc.
-
Are garantia extinsa sau de ce spui ca este in garantie pana anul viitor ? BMW X1 vine cu garantie 24 de luni si cu posibilitate de extindere pana la 72 luni - si 120.000 km. Ar trebui verificat asta (mers cu cheia la BMW). De asemenea, si verificarea masinii se face cel mai bine la BMW. Au un serviciu contracost si iti scot tot istoricului masinii.
-
Revin cu datele tehnice referitoare la aerodinamicitatea lui BMW X1 din care reiese ca nu e asa rau cum s-ar crede la prima vedere. Mai jos sunt coeficientii de aerodinamicitate pentru mai multe modele ("aerodynamic drag coeficient"). Masinile moderne au acest coeficient intre 0,30 si 0,35. Ceea ce e sub 0,30 este foarte bine, peste 0,35 este "dulap". La BMW X1 E84 este 0,33 la BMW X1 F84 este de 0,32 si daca cu optiunea de EfficientDynamic (inchiderea grilei frontale la viteze mari, etc.) ajunge la 0,29. Diferenta de 0,1 intre E84 si F84 vine strict de la oglinzile enorme ale lui E84 )) Urechi de elefant. Alte modele: 1) BMW E90 Sedan - 0,29; 2) BMW F10 Sedan - 0,28; 3) VW Pasat B6 - 0,29; 4) Porsche Panamera - 0,29; 5) Porsche Cayman - 0,29; Apoi "dulapuri" cu adevarat sunt, de exemplu: 1) Dacia Duster - 0,42; 2) Hyundai iX35 - 0,36; Simlare cu X1 sunt: 1) Audi A3 - 0,32; 2) Audi A6 - 0,33; 3) Mercedes GLK - 0,35; 4) BMW X3 - 0,36. Deci, BMW X1 nu sta asa rau. Daca cei care detin E84 fac un retrofit pentru oglinzile mai mici ale F84, deja garantez ca se obtine 0,32 ) E unul din singurele retro-fit-uri care le-as face ma masina mea (si cutia automata in 8 trepte, dar am inteles ca nu se poate fara alte modificari semnificative )) ). q.e.d.: Consumul marit la viteze ridicate nu e neaparat din cauza "drag"-ului cat din cauza turatiei ridicate a motorului diesel (despre benzina nu stiu).
-
Aerodinamica nu e atat de rea pe cat se crede. Caut indicele de aerodinamicitate al masinii, compqrativ cu un seria 3 si voi posta aici.
-
Pe mine ma mira putin consumurile marite postate aici. Eu am BMW X1 23d, xDrive, cutie automata 6 trepte, din 2012, rulaj 80.000 km (luata de noua). Ceea ce pot sa confirm este consumul ridica in regim de autostrada (peste 130 kmh). La o viteza de 140 kmh am un consum de 8-8,5 litri deoarece turatia motorului in treapta a 6-a este de 3.000 RPM. Ii lipseste rau de tot treapta a 7-a (sunt curios de cei cu cutia automata in 8 trepte, acolo regimul de turatie ar trebui sa fie mai redus, deci consumul mai redus). Reversul medaliei, partea buna, este ca pentru un motor diesel, o tura pe autostrada la 140 kmh - la 3.000 RPM - este ca o cura de dezintoxicare. Nu vei avea probleme cu turbo, EGR, DPF niciodata. Cineva de la BMW a spus, ca raspuns la acuza mea ca cutia in 6 trepte este prea scurta, ca asa s-a dorit: sa fie un motor de turatie ridicata. Deci combustibilul consumat in plus in regim de autostrada se compenseaza cu faptul ca nu vei plati reparatie la turbo, EGR sau schimbare DPF (care e cam 2.000 EUR din cate stiu). Fair trade... In rest, eu sunt multumit de consum. Nu uitati ca vorbim de masina de clasa medie, 204 CP, 400 NM, xDrive (cutie de transfer) si cutie automata. Nu poti avea consum de Logan sau Golf. Chiar zilele trecute, drum Brasov-Cluj, trafic mare, depasiri non-stop, regim sportiv (am facut exact 3:45 ore si viteza medie de 81 kmh, ceea ce e f repede in conditii de trafic) am obtinut 7,6 litri%. Pe aici e media mea. Cand nu e trafic, obtin spre 7 litri%. Sotia mea obtine 6,5 litri%, nu prea depaseste ) In trafic de Cluj, obtin 9-10 litri, in regim de condus mult la rece (ture scurte de 5-8 km). Parerea mea este ca cine are consumuri maiari cu modelul 20d sau 18d, are ceva in neregula la motor sau masina a fost abuzata serios. Cu a mea am facut eu insumi rodajul, cu mult bun simt pana pe la 20.000 km. Dupa, o abuzez si eu, in sensul de kick-off dese pt depasiri. Dar.eu schimb uleiul la maxim 15.000 km (fata de 30.000 km) si uleiul la cutie l-am schimbat deja la 50.000 km, printr-o intamplare. Chestia cu ulei "lifetime" la cutie e o poveste. Cei cu masini care au rulaj de peste 150.000 km trebuie sa tina cont ca e o masina "batranica" deja, mai betiva un pic, si sa schimbe urgent uleiul la cutie, si asta are o influenta.
-
Are servo ) Am observat si eu directia greoaie la anumite modele - 18D mai ales. Nu mai retin ce optiunea lipsea pe acele modele, dar directia mergea foarte greu. Eu am 23D si directia merge usor. Bine, in general directia la BMW merge mai greu decat la Audi sau Mercedes, dar e mai bine pt "feeling" sportiv. La a mea X1 23D cu XDrive, cutie automata, 2012, 74.000 km, luata de noua am constatat urmatoarele: Pro: - directie f precisa; - motor si cutie cu raspuns bun si foarte puternica; - sistem Xdrive f bun; - fiabilitate la mecanica, in special la articulatii si brate (nu am schimbat nimic pana acum - ceea ce cu anvelope runflat si drumurile noastre e un miracol; - suspensie si articulatii care ajuta masina sa ramana "infipta" in orice viraj; - centru de greutate jos (nu simti body roll ca la X3 sau X5 de exemplu); - sistem navigatie f bun, cu conditia sa iti actualizezi hartile periodic. Cons: - finisaje interioare foarte proaste. am fost in garantie de minim 10 ori pentru sunete in interior. S-au chinuit baietii, dar sunt proaste materialele, prea mult nu au ce face; - treapta a 6-a mult prea scurta. O fi bine pt modelele 18d cu doar 143 CP dar la ai mei 204 CP nu era nevoie. Rezultatul este consum ridicat in regim de autostrada de 140 km pt ca regimul de turatie la aceasta viteza este de 3000 RPM, consum de cca. 7,5 l/%. - sonorizare deplorabila. Nu ma deranjeaza prea tare, nu mai sunt la varsta la care sa imi placa sa bubuie boxele dar din cand in cand, cand imi place o melodie, regret vechea masina. Repet, masina e fiabila overall, dar eu am schimbat uleiul la 15.000 km nu la 30.000 km cum recomanda BMW. La 100.000 km voi schimba si uleiul la cutia automata.
-
Cum sunt dpdv al comfortului ? Adica absorb ceva din denivelari sau transmit tot in supsensie ? Astia de la BMW sunt cretini. nu au decat Sottozero 2 (W210) si costa 1100 lei in varianta 225/50/R,17 RFT. Sunt curios cat au costat ale tale, daca nu e secret.
-
Problemele pe care le ai sunt perfect normale la cati kilometri are masina. Daca service-ul s-a facut tot la BMW, in baza politicii de goodwill iti suporta partial/integral o serie de remedieri a unor defectiuni comune la masina ta, chiar daca a expirat garantia. Asta cu kitul de distributie e una din problemele cunoscute la motorul N47.
-
Eu am avut in ultimii 10 ani doar cauciucuri cu latimea de 225, chiar si 235. Nici unul nu avea atata acvaplanare, deci nu asta e explicatia. In mod evident nu compar cu rotile de 165 ale sotiei ci cu alte anvelope pe aceiasi dimensiune.