bike4life
Members-
Posts
16 -
Joined
-
Last visited
Previous Fields
-
Masina
BMW X1 xDrive 18 d
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
bike4life's Achievements
-
Salut, raspunsul este mai complicat :). Da am mers in 2020 si daca tot am dat grupul spate jos le-am zis sa-mi schimbe toate semeringurile, cardanicul + cele 2 planetare. Am mers la BMW in Brasov. Problema a fost ca in 2023, la un schimb de ulei+filtre de rutina surpriza... curgea iara grupul dar nu pe la cardanic, la cele doua planetare. M-am enervat si am inceput iara cautarile, nu am mai vrut sa merg la BMW pentru ca 1.scump dar 2. m-am racait cu ei pentru un deviz gresit ce a generat un timp de asteptare pentru o alta reparatie de o luna si am zis stop. In fine, am dat de un service, tot in BV (Master Werkstatt) care-si baga degetele calumea in BMW si m-am dus cu problema sa mi-o rezolve. Mi-au schimbat iara semeringurile, drept este ca fara cel cardanic (cel care este problematic dpdv cuplu strangere - ce discutam mai sus in thread) si toate sunt bune si frumoase pana acum. Am primit si o posibila explicatie de ce au cedat cele puse la BMW, a trebuit sa astept o saptamana sa vina niste saibe speciale de protectie ce se pun peste zona de semeringuri, saibe care atentie nu se pot refolosi. Daca le-ai dat jos -> le-ai deformat, nu mai poti sa le pui inapoi ca le pui degeaba. Am incercat sa-mi aduc aminte daca le-am vazut cand am mers sa-mi iau masina de la BMW pentru prima operatie si sincer nu cred ca erau noi. Sunt foarte "shiny" ca orice lucru nou si banuiesc (ei nu au vrut sa se pronunte) ca ei le-au refolosit motiv pentru care in 3 ani au cedat. In fine, eu sunt foarte multumit pana acum de reparatia asta dar ce sa zic... semeringul cardanic a fost drept pus inapoi de cei de la BMW cu sculele lor si cu know-how-ul lor. La astea planetare mi-au dat chics. Intre timp am mers la baietii de la Master Werkstatt si cu DPF-ul cand mi-a dat in bord la 180k ca trebuie schimbat. Dupa ceva teste (backpressure), mi-am luat intre timp si eu in ODB reader sa verific si eu asta, mi-au spus ca este doar un warning dat de # de km, daca nu este infundat nu are rost sa-l dea jos deci sa-i platesc degeaba (asta se intampla in 2022). Intre timp am ajuns la ei acum o luna sa schimb racordul ala flexibil ca ruginise si se rupsese si daca tot am dat filtrul jos am zis sa-i bage si o curatare deci l-am spalat si pe ala sa nu-l mai aud inca 200k :). Vorbesc deja cu ei de distributie ca masina deja are 230k dar nu suntem siguri ca trebuie asa ca vedem, astia nu-ti iau banii daca nu trebuie:). Scuze, raspunsul poate este prea lung dar poate sunt detalii mici care te pot ajuta.
-
Salut, am exact aceiasi masina (din 2018) si din descriere in prima faza ti-as spune ca volanta este pe duca. Eu mi-am schimbat-o pe a mea la 180k o data cu ambreiajul si nu dadea semne, preventiv sa nu mai umblu acolo prea curand. Ce ma surprinde este treaba cu "trebuie sa fie runflat", aici trebuie sa te contrazic. Primul lucru care l-am facut cand am luat masina, SH evident la 120k, a fost sa-i schimb cauciucurile si sa renunt la runflat-urile cu care a venit din fabrica din motive atat economice cat si logice. Sunt deja la al doilea set de cauciucuri de iarna si al 3-lea de vara, pe dimensiunile corecte si brand-uri decente si nu am absolut nici o problema. Am fost la reprezentanta de mai multe ori cu diverse probleme (semerigurile la diferentiale... poveste cu alea) unde am intrat in detalii tehnice legat de ce si cum si nu mi-au mentionat asa ceva. Drept este ca de la inceput am montat anvelope identice fata spate. Ba mai mult, configuratia asta cu seturi diferite fata spate mai degraba stiu ca loveste in cutia de transfer... e sensibila la genul asta de confiuratii. Sunt curios, cine v-a spus ca trebuie neaparat runflat la acest model de BMW? Ceva explicatii?
-
Si acum ma intorc la intrebarea originala, mai sunt si alte... componente la care sa "am grija" de acum inainte? Nu stiu, eu in continuare consider erori de proiectare din partea BMW la ceea ce se petrece cu coloana de directie si diferential. Am avut alte masini, VAG group, luate tot asa de pe la 100k si duse pana dupa 200k dar probleme la semeringuri, casete de directie... de astea dure nu am vazut. Doar clasicele bucse, capete de bara etc care stim toti prea bine ce le provocau (pe la noi prin RO).
-
Totul, piese manopera ulei...
-
Salutare, pana la urma am insistat putin si am mers la reprezentata BMW de aici din Brasov. Concluzie: semeringul de la intrata cardanului s-a dus, motive... multiple dar principalul ar fi daca a stationat o perioada mai multa de timp cumulat cu nr. de km duce la o pierdere a etansietatii elementelor astea elastice. Costuri: Doar semeringul cardanic ~ 800 RON cu totul. Toate semeringurile ~ 1200 RON cu totul. Am mers pe varianta cu schimbatul total, daca tot dau jos diferentialul si-l deschid nu are sens sa nu-mi iau de-o grija de acum. Acum sa vedem, lucrarea are garantie 2 ani de la BMW international... deci macar din punctul asta de vedere poate stau linistit. Multumesc de sfaturi!
-
Cam asta vreau sa fac si eu urgent, sa-mi completez sau cred ca o sa mi-l schimb complet uleiul. Problema este ca nu pot sa-mi dau seama, neavand experianta, daca scurgerea este nesemnificativa (vezi poza) sau nu, mai ales datorita faptului ca saptamana trecuta nu era deloc. Nici nu stiu cu ce as putea sa asociez problema asta, am facut un drum de 300 km in weekend si cred ca cam 25 km pe drum pietruit dar am mers suuuuuper incet si cu grija... numai cu viteza I chiar m-as mira sa fie de acolo.
-
Salut, intradevar, am fost pana la un service azi dimineata sa discut problema asta si am reusit sa discut cu doi oameni care au experienta cu BMW-urile (unul de acolo (Brasov) si un alt domn din Bucuresti, fara nici o legatura intre ei (recomandarea unui prieten)). Ce este bine este ca sfaturile lor converg catre o singura concluzie, nu trebuie schimbate doar semeringurile, trebuie reconditionat tot diferentialul. Lucru' bun de altfel macar sa stiu ca dupa mai merge 100k si tot e ceva bine. Acum problema este unde gasesc si eu in Brasov (sau macar mai aproape) un service care sa-mi faca lucrarea asta cum trebuie, pretul nu este o problema, treaba sa fie facuta bine. Exact cum zice si colegul, trebuie avuta grija mare la cuplul ala de strangere si se pare ca la modelele mai vechi acest cuplu era stantat pe rulment. O fi la fel si pe modelele mai noi? Legat de pret, am vazut ca se gasesc kit-uri de reconditionat grup/diferential de la LUC INA... banuiesc ca astea ar trebui sa vina si cu niste intructiuni de montaj... eu asa as face si la pret sunt decente. Pana atunci nu-mi ramane sa fac decat un lucru, sa-mi caut uleiul care trebuie si sa ma bag sub masina sa-l completez ca sa nu fac praf tot ce inseamna angrenaj intern... nu mai zic cardan, totusi ma gandesc ca cupla aia elastica mai preia "tampeniile" care se petrec in grup . Sper... un gram de optimism sa mai am macar. Trebuie sa zic ca sunt un pic dezamagit de BMW pana acum, apar niste uzuri la cele mai comune subansamble indiferent de cata grija ai. Mai am o problema care o monitorizez, joc in coloana de directie, alta boala stiuta la BMW din cat am citit.
-
Am facut o cerere de service... ca si data trecuta cred ca o sa astept pana ma satur sa tot astept sa fiu contactat si gasesc o alta varianta. Si daca sun patesc ca data trecuta, trebuie sa fiu trimis la alta persoana care nu este disponibila ca... evident e prin service si sa revin.
-
Multumesc de sfat, o sa incerc sa mai caut poate gasesc pana la urma in Brasov sa mi-l pun la punct. Treaba este ca nici nu stiu daca mai pot merge cu masina sau nu ca... daca stau si ma gandesc pata asta nu era acum cateva luni, ca-mi sarea sigur in ochi data trecuta cand am verificat. Am cautat si eu putin sa vad cum se face schimbul asta de ulei, nu e mare filozofie daca ai ce-ti trebuie dar in cazul semeringurilor... e treaba de facut. Acum ca am vazut niste video-uri ma gandesc sa ma uit si la ala de pe fata, cine stie ce surpriza vad si pe acolo .
-
Salutare, Din greseala, mi-am bagat capul ieri sub masina mea (un BMW x1 E84 18d xDrive) ca sa ma uit... am si uitat la ce si am observat ceva ce mi-a atras atentia imediat. La diferentialul spate, preponderent in partea axului cardanic, o pata mare (umed) care se intinde binisor pe carcasa (am atasat si niste poze pentru claritate). Evident, panica pe moment. Nu am mai detinut masini cu tractiune spate sau 4x4 si am inceput si eu sa intreb in stanga si in dreapta ce mama dreq se intampla. Am aflat ca se pare ca este ceva "normal" ca dupa 10 ani sau 150k semeringurile de etansare de la diferential sa cedeze si ca trebuie schimbate. Prima intrebare, aceasta operatie clar nu se poate face pe marginea bordurii cu un "mester" care are in dotare un ciocan si o surubelnita mecanica, unde pot face asta calumea in Brasov? Vreau treaba buna, la pretul corect fara compromisuri! O alta intrebare (banuiesc ca sigur sunt pe forum oameni cu muuult mai multa experienta legata de BMW-uri), masina mea se apropie de 170k. Ar trebui sa ma uit si la alte componente de genul sa vad daca dau semne de uzura? Masina merge impecabil si totul s-a facut la timp si calitativ dar ma gandesc acum, cate alte defecte (eu consider treaba asta cu semeringurile o eroare de proiectare de la BMW) mai pot aparea la km astia sa stiu macar sa verific asa din cand in cand sa le repar rapid. Multumesc anticipat! Andrei
-
Am mentionat in mesajul original de "urme de ranga", pai experienta o am de la reprezentanta Pilkinton din Brasov pe o Skoda acum 2 ani. Inteleg ca o parte din pret se duce in "aroganta" dar sincer ti-o zic ca nu vreau sa patesc acelasi lucru si pe masina asta.
-
Intradevar, am vorbit (doar la telefon se pare ca se poate) cu cei de la Pilkington Brasov si... nu mi-a placut/nu mi-a dat senzatia ca vorbea de acelasi nivel de calitate/piese etc etc. Prin urmare am decis sa merg pe varianta de la Neoglass Brasov, 2800 RON dar cu parbrizul OEM si manopera (sper eu) facuta ca la carte. Si mie mi se parea pretul cam dubios de mic la Pilkington Brasov, nu ca ma deranja asa tare, dar stiu ca nu poti avea calitate cu pret mic. Am sa revin cu un update legat de calitatea lucrarii dupa ce mi se monteaza si-l testez putin sa vad daca este ce trebuie sau nu. Multumesc pentru ajutor, chiar mi-au prins bine sfaturile/parerile.
-
Da si mie mi s-a parut ceva dubios, cei de la neoglass mi-au raspuns foarte repede si mi-au dat toate detaliile si asigurarile ca este exact ce am acum pe masina. Acum nici nu pot sa compar pretul intre reprezentanta dacia si pilkington, cei de la reprezentanta BMW mi-au dat un pret de 4300 RON, deci asta-i pretul cu care trebuie comparat pretul din reprezentanta dacia.
-
Am primit urmatoarele oferte: Reprezentanta Pilkington Brasov: ~ 800 RON Neoglass Brasov: 2800 RON Contempo Brasov: 4340 RON Preturile sunt atat de... random ca nici nu stiu ce sa inteleg sau ce sa aleg. Am pus cateva intrebari legate de ce fel de parbriz folosesc fiecare poate ma ajuta sa iau o decizie dar poate stiti voi mai bine. Multumesc pentru suport!
-
Bugetul nu e neaparat o problema, treaba bine facuta nu este ieftina, dar poti (si am patit-o) sa dai un pret bun si tot o treaba de... 2 RON sa-ti faca. Cum am si senzorii astia + sunt foarte atent la orice zgarietura sau lovitura aiurea pe care o iau/fac, as prefera sa nu vad urme de ranga dupa inlocuierea parbrizului daca intelegi ce vreau sa zic. Am incercat sa contactez reprezentata BMW din Brasov.... sanatate, m-a trimis tanti la nu stiu ce nene cu nr. de telefon atasat... orice numai profesional nu. Multumesc de sfat, o sa-i contactez pe acestia. O zi reusita!