Jump to content

Problema la clima E36


ducusy

Recommended Posts

Salutare. Am un 318i din `96, iar atunci cand clima este pornita se aude un zgomot ca acela care ar avea o problema la cureaua de distributie. Banuiesc ca ar fi de la cureaua care invarte compresorul de la clima care am vazut ca este mai slaba. La mine clima merge in permanenta si iarna si vara

Daca cumva s-a mai intalnit cineva cu o astfel de problema va rog dati-mi si mie o solutie pentru ca deja am ajuns la capatul rabdarii cu sunetul asta.

Totodata vreau sa mai rog cunoscatorii sa ma ajute cu presiunea la roti. Am cauciucuri de 185/65 R15 si nu stiu care e presiunea corecta pentru astfel de anvelope?Pe masina scrie ceva de genul 2.8fata, 2.3 spate(nu bag mana in foc ca-mi amintesc corect).

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca le-ai facut varza . 318 din 96 are distributia pe lant .Poate te refereai la cureaua de transmisie , aia e alta mancare de peste.La compresorul de AC ai o rola intinzatoare care daca se uzeaza face un tiuit enervant. Scoate cureaua de la compresorul de AC si vezi daca mai face ,eventual invarte de rola intinzatoare si vezi daca face zgomot( nu ar trebuie sa faca nici un zgomot).Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am un 318i din `96, iar atunci cand clima este pornita se aude un zgomot ca acela care ar avea o problema la cureaua de distributie. Banuiesc ca ar fi de la cureaua care invarte compresorul de la clima care am vazut ca este mai slaba. La mine clima merge in permanenta si iarna si varaDaca cumva s-a mai intalnit cineva cu o astfel de problema va rog dati-mi si mie o solutie pentru ca deja am ajuns la capatul rabdarii cu sunetul asta.

Totodata vreau sa mai rog cunoscatorii sa ma ajute cu presiunea la roti. Am cauciucuri de 185/65 R15 si nu stiu care e presiunea corecta pentru astfel de anvelope?Pe masina scrie ceva de genul 2.8fata, 2.3 spate(nu bag mana in foc ca-mi amintesc corect).

Multumesc mult!

Cum adica la tine merge clima in permanenta?cand spui clima,la ce te referi,la AC?

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca le-ai facut varza . 318 din 96 are distributia pe lant .Poate te refereai la cureaua de transmisie , aia e alta mancare de peste.La compresorul de AC ai o rola intinzatoare care daca se uzeaza face un tiuit enervant. Scoate cureaua de la compresorul de AC si vezi daca mai face ,eventual invarte de rola intinzatoare si vezi daca face zgomot( nu ar trebuie sa faca nici un zgomot).Bafta!

Salut. Stiu ca distributia e pe lant, incercam doar sa dau un exemplu pt a identifica sunetul respectiv. Da intr-adevar nu ma pricep mai deloc la masini, dar incerc sa o protejez cat mai mult pe a mea si de aceea incerc sa "fur" de la colegii mai experimentati.

Multumesc mult de ajutor

 

Cum adica la tine merge clima in permanenta?cand spui clima,la ce te referi,la AC?

Eu stiu ca aerul conditionat e acela la care nu poti regla temperatura in masina. Cum la mine se poate pune la orice temperatura intre 16- 32 de grade, cred ca e clima.Daca stiu gresit va rog sa ma corectati. Merci

Link to comment
Share on other sites

Ducusy,sa inteleg ca tu folosesti aerul conditionat si iarna?

P.S. Aerul conditionat nu inseamna chiar "clima",ac-ul poate fi si de tip manual si automat,si cu reglaj de temp si fara,iar "clima" de care spui e de mai multe feluri:manuala (gen robineti)unde ati da doar aer cald si rece insa nu ai de unde sa stii cate °C ai in habitaclu,semi-automata unde poti regla la cate grade vrei insa nu-ti lipsesc robinetii,si automata in care la simpla apasare a unui buton iti da temp pe care o doresti.

Link to comment
Share on other sites

nu e nevoie, ai scris corect.

Multumesc, exact ca in fotografie e si la mine.

 

Presiunea in roti, valoarea recomandata, e scrisa pe stalpul din stanga.

Ai acolo un sticker cu valorile in functie de incarcare si dimensiuni gume.

Eu am pus 2.0 pe toate 4...

Multumesc, am vazut ce era acolo scris, doar ca valorile recomandate imi pareau putin cam mari(nu stiu exact cat erau) si de aceea am solicitat si ajutorul vostru.

 

Ducusy,sa inteleg ca tu folosesti aerul conditionat si iarna?

P.S. Aerul conditionat nu inseamna chiar "clima",ac-ul poate fi si de tip manual si automat,si cu reglaj de temp si fara,iar "clima" de care spui e de mai multe feluri:manuala (gen robineti)unde ati da doar aer cald si rece insa nu ai de unde sa stii cate °C ai in habitaclu,semi-automata unde poti regla la cate grade vrei insa nu-ti lipsesc robinetii,si automata in care la simpla apasare a unui buton iti da temp pe care o doresti.

Da, il folosesc si iarna si vara. Iarna deoarece am copilul si ii tin temperatura la 21-22de grade, iar vara....pt cei din Bucuresti e criminal fara!

Gresesc cu ceva?

Apropos de asta...poate imi spuneti si mie daca ar trebui sa fac ceva in legatura cu freonul....ultima data l-am verificat prin 2007!! Sper sa nu ma omorati ca nu am grija de masina...dar abia acum incerc sa descopar tainele...si cum nu ma pricep deloc...fac ce stiu mai bine!

Filtrele le schimb periodic, baga aer si cald si rece calumea....numai rola aia de la clima ma omoara cu sunetul ei..dar sper sa gasesc repede pe cineva care sa o schimbe...sau sa stranga cureaua.

Oricum multumesc tuturor de ajutor si Sarbatori Fericite!

Link to comment
Share on other sites

Mergi la un service pentru rola aia ,e treaba de 10 minute daca stii ce faci .Ce vroia sa iti spuna colegu e ca iarna cand e frig nu iti porneste compresorul de aer conditionat pentru ca deja e rece afara . Edited by DEST
Link to comment
Share on other sites

Mergi la un service pentru rola aia ,e treaba de 10 minute daca stii ce faci .Ce vroia sa iti spuna colegu e ca iarna cand e frig nu iti porneste compresorul de aer conditionat pentru ca deja e rece afara .

"Daca stii ce faci"....eu pana acum inca nu am gasit pe cineva. Poate ma ajuta vreu coleg de prin Bucuresti care stie vreun mecanic.

In ceea ce priveste pornirea compresorului...ce sa zic...eu l-am vazut functionand si la -28de grade...Cum nu ma pricep....te cred pe cuvant.

Multumesc oricum de informatii!

Link to comment
Share on other sites

De invartit il invarte tot timpul dar acolo pe compresor ai un ambreiaj magnetic care cupleaza si decupleaza cand e nevoie.

In sfarsit mi s-a luminat si mie!!! Nu stiam de ce nu se invarte tot timpul...daca e normal...daca nu...

Multumesc tare mult...

Link to comment
Share on other sites

Te duci la un magazin de piese auto, ii dai talonu masinii si-i zici : vreau rola intinzatoare de la cureaua de clima.

poti avea si urmatoru cod la tine : 11282245087 .

Iei rola, te duci la masina cu trusa de scule si-ti propui sa termini in 15 minute. Daca nu ai reusit in 15 min opreste-te si apeleaza la un mecanic, nu ai nici o veleitate inginereasca, nu te speria esti printre cei 70% din populatia globului, si poate 30% dintre romani.

Dai capacul de plastic jos de pe rola, daca-l ai. Daca nu-l ai o sa vezi un cap de surub hexagonal, si o gaura la fel hexagonala. Iti trebuie o cheie cu clicket si nush exact ce tubulara, dar daca ai un set normal iti ajunge, creca 13. DUpa ce slabesti surubul o sa se slabeasca si rola, si o sa poti da cureaua jos. Dai si rola jos, o pui pe cealalta, dar adu-ti aminte pe ce parte se pune, sa nu o pui invers. Iti mai trebuie o cheie inbus mai groasa cam cat degetu mic :), nu mai stiu marimea, e destul de mare, pe care o bagi cu capul scurt in gaura hexagonala, n-ai unde altundeva. Tragi de cheia inbus catre tine, tu esti deaspura masinii, nu sub, n-ai ce cauta sub, ai un motor de 1.6 ceea ce inseamna ca ai loc suficient intre motor si radiator. Tinand tras in sus catre tine, o sa strangi cureau, pentru ca rola apasa pe ea, si cu cealalta mana, strangi surubul. Il strangi bine, dar nici sa-ti iese ochii, si gata. Tre sa fi trecut 12 min :p in celelalte 3 pornesti masina si te lamuresti ca nu sare rola. Daca sare inseamna ca n-ai strans suficient.

 

Hai ca tre sati iasa... spor.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, exact ca in fotografie e si la mine.

 

 

Multumesc, am vazut ce era acolo scris, doar ca valorile recomandate imi pareau putin cam mari(nu stiu exact cat erau) si de aceea am solicitat si ajutorul vostru.

 

 

Da, il folosesc si iarna si vara. Iarna deoarece am copilul si ii tin temperatura la 21-22de grade, iar vara....pt cei din Bucuresti e criminal fara!

Gresesc cu ceva?

Apropos de asta...poate imi spuneti si mie daca ar trebui sa fac ceva in legatura cu freonul....ultima data l-am verificat prin 2007!! Sper sa nu ma omorati ca nu am grija de masina...dar abia acum incerc sa descopar tainele...si cum nu ma pricep deloc...fac ce stiu mai bine!

Filtrele le schimb periodic, baga aer si cald si rece calumea....numai rola aia de la clima ma omoara cu sunetul ei..dar sper sa gasesc repede pe cineva care sa o schimbe...sau sa stranga cureaua.

Oricum multumesc tuturor de ajutor si Sarbatori Fericite!

Nu e nevoie sa-l tii deschis iarna...daca ai clima automata(climatronic) pe ea(ca in poza expusa de Ciumidel),e deajuns sa reglezi rotita care se afla la gura de aerisire(cea cu rosu si albastru) si sa-ti setezi din butoane cate grade doresti sa ai. Si sa-ti explic cum functioneaza:de ex,tu ai setat pe display sa-ti faca o temp de 22°C,iar afara e frig(6-8°);cand setezi modul "AUTO",ventilatorul incepe sa "arunce" aer cald cu putere,iar in momentul in care temp din habitaclu a ajuns la valoarea setata de tine(22°C),ventilatorul incepe sa scada din turatie,dupa care usor-usor si din cand in cand incepe sa mai bage si putin aer rece(insa nu f rece,ca cel de afara) pt a mentine temp constanta;cand senzorul de temp din interior sesiseaza ca in habitaclu temp incepe sa scada,da comanda ca ventilatorul sa inceapa din nou sa bage caldura pana se ajunge la temp optima,dupa care iar incetineste... Si tot asa procesul se repeta! Cam asta face o clima automata. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

o revizie la freon se face cam anual ptr completare

deschide capota si porneste clima si stai cu ochii pe compresor, daca haraie cand cupleaza inseamna ca nu e rola de care spui

cand cupleaza compres se invarte si miezul ambreiajul in mod normal se audeun clanc daca la tine se aude harait tb sa-i dai cu spray de degresare pe ambreiaj si banuiesc ca nu a functionat de mult timp sau numai are freon ceva, asa a facut la mine cand am umplut instalatia cu freon

Link to comment
Share on other sites

Un pic mai devreme mi-am incarcat si eu instalatia cu freon(era goala),si la fel cand am pornit mi s-a auzit un huruit;problema e ca si atunci cand merg cu AC-ul pornit mi se aude un sunet,nu stiu cum sa explic,un huruit mai ciudat ca si cand ar fluiera(zici ca am motor cu reactie :girlwitch: :senile: )
Link to comment
Share on other sites

Te duci la un magazin de piese auto, ii dai talonu masinii si-i zici : vreau rola intinzatoare de la cureaua de clima.

poti avea si urmatoru cod la tine : 11282245087 .

Iei rola, te duci la masina cu trusa de scule si-ti propui sa termini in 15 minute. Daca nu ai reusit in 15 min opreste-te si apeleaza la un mecanic, nu ai nici o veleitate inginereasca, nu te speria esti printre cei 70% din populatia globului, si poate 30% dintre romani.

Dai capacul de plastic jos de pe rola, daca-l ai. Daca nu-l ai o sa vezi un cap de surub hexagonal, si o gaura la fel hexagonala. Iti trebuie o cheie cu clicket si nush exact ce tubulara, dar daca ai un set normal iti ajunge, creca 13. DUpa ce slabesti surubul o sa se slabeasca si rola, si o sa poti da cureaua jos. Dai si rola jos, o pui pe cealalta, dar adu-ti aminte pe ce parte se pune, sa nu o pui invers. Iti mai trebuie o cheie inbus mai groasa cam cat degetu mic :), nu mai stiu marimea, e destul de mare, pe care o bagi cu capul scurt in gaura hexagonala, n-ai unde altundeva. Tragi de cheia inbus catre tine, tu esti deaspura masinii, nu sub, n-ai ce cauta sub, ai un motor de 1.6 ceea ce inseamna ca ai loc suficient intre motor si radiator. Tinand tras in sus catre tine, o sa strangi cureau, pentru ca rola apasa pe ea, si cu cealalta mana, strangi surubul. Il strangi bine, dar nici sa-ti iese ochii, si gata. Tre sa fi trecut 12 min :p in celelalte 3 pornesti masina si te lamuresti ca nu sare rola. Daca sare inseamna ca n-ai strans suficient.

 

Hai ca tre sati iasa... spor.

Multam frumos de suport...dar sincer inca nu am dispozitia necesara sa fac asta... sper cat de curand sa rezolv problema ca e disperanta rau!

Oricum multmesc mult de informatii...ma bucur ca am de la cine invata una alta...

 

o revizie la freon se face cam anual ptr completare

deschide capota si porneste clima si stai cu ochii pe compresor, daca haraie cand cupleaza inseamna ca nu e rola de care spui

cand cupleaza compres se invarte si miezul ambreiajul in mod normal se audeun clanc daca la tine se aude harait tb sa-i dai cu spray de degresare pe ambreiaj si banuiesc ca nu a functionat de mult timp sau numai are freon ceva, asa a facut la mine cand am umplut instalatia cu freon

Voi face si eu asta....mai ales ca vine sezonul...daca stiti in Bucuresti pe cineva profesionist care sa-mi verifice si mie freonul..va rog sa ma ajutati cu recomandari.

Multumesc mult de sfaturi!!

Link to comment
Share on other sites

Ieri am verificat si eu instalatia de ac si surpriza :bashwall: am o scapare pe la radiator intr-un colt la un capac;dupa ce mi se goleste tot freonul(cam intr-o luna se pierde) am sa-i schimb garniturile acelui capac si incarc din nou instalatia cu freon. Daca ma intrebati cum am verificat-o,va spun ca atunci cand am bagat freonul,am introdus si o solutie(un colorant) de culoare verde fosforescent iar dupa cca 3 zile am controlat-o cu ajutorul unei lanterne speciale cu UV(o lumina albastra) care detecteaza cel mai bine solutia aceea verde si se observa perfect chiar si cea mai mica scapare.
Link to comment
Share on other sites

Ieri am verificat si eu instalatia de ac si surpriza :bashwall: am o scapare pe la radiator intr-un colt la un capac;dupa ce mi se goleste tot freonul(cam intr-o luna se pierde) am sa-i schimb garniturile acelui capac si incarc din nou instalatia cu freon. Daca ma intrebati cum am verificat-o,va spun ca atunci cand am bagat freonul,am introdus si o solutie(un colorant) de culoare verde fosforescent iar dupa cca 3 zile am controlat-o cu ajutorul unei lanterne speciale cu UV(o lumina albastra) care detecteaza cel mai bine solutia aceea verde si se observa perfect chiar si cea mai mica scapare.

Surprize...surprize...

Ce am inteles eu din topicurile voastre este ca daca ma uit pe la conductele de la aer si nu sunt scurgeri freonul ar trebui sa fie in deplina functionalitate?! Oricum voi ruga un profesionist sa faca asta, dar vroiam sa ascult de sfatul colegului BOASKA sa ma uit si eu....ca de...altfel nu am cum sa invat si eu ceva!

Spor & belsug !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vezi ca le-ai facut varza . 318 din 96 are distributia pe lant .Poate te refereai la cureaua de transmisie , aia e alta mancare de peste.La compresorul de AC ai o rola intinzatoare care daca se uzeaza face un tiuit enervant. Scoate cureaua de la compresorul de AC si vezi daca mai face ,eventual invarte de rola intinzatoare si vezi daca face zgomot( nu ar trebuie sa faca nici un zgomot).Bafta!

Salutare! Am promis ca revin cu detalii referitoare la problema mea...asa ca...in sfarsit am avut puin timp sa merg pana la un om serios care mi-a inlocuit atat cureaua care invarte compresorul dar si rola aceea. Am scapat de sunetul acela asurzitor!!! :frantics:

Va multumesc inca o data de sfaturi si ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.