Jump to content

Sfat achizitie E46 Compact


cristianmiu

Recommended Posts

Salutare tuturor, sunt nou pe forum si as dori sa-mi schimb masina actuala si ma bate gandul la un e46 compact 316ti sau 318ti . Daca gasesc o oferta buna poate si e46 sedan facelift. Am observat ca sunt 2 tipuri de motoare, cele fabricate intre 98-01 si cele care vin pe compact si facelift intre 02-05 , avand de asemenea si o putere putin mai mare. Ce am condus de la bmw a fost in urma cu 1 an timp de 1 luna un 320d 150cp, 6trepte ( de care am fost foarte incantat ) , iar ieri am condus un 316i - 105 CP , care sincer a lasat de dorit. 105CP si un consum de 12-13%... pe langa asta cam trageam de ea... ( eu detinand momentan o masina cu motor de 1.6 si 120CP ).

 

Pe scurt am urmatoarele intrebari pentru voi:

 

- care este consumul real in bucuresti in regim de condus normal ( schimbat ~3000rpm ) pentru 316ti - 115CP si 318ti - 143 CP ?

- la ce ar treb sa fiu atent daca vreau sa cumpar un e46

- care sunt problemele cel mai des intalnite la aceasta motorizare

- pe partea de articulatie cat de bine sta? ex, daca am jante pe 17 si merg cu ea zilnic in bucuresti aprox 50km/zi cam la cat timp sa ma astept sa schimb brate , bucse, capete de bara etc. Tin sa precizez ca nu sunt un tampit sa iau toate gropile la rand sau sa dau in ele cu viteza mare, de regula protejez masina si am pe cat se poate grija de ea.

- exista in club mecanici buni la care as putea apela cu incredere?

 

Va multumesc si toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

salut. ti se raspundea si dincolo, numai ca azi lumea se mai odihneste sau distreaza, nu sunt multi pe forum. :)

 

eu personal nu am e46, dar la partea de articulatii nu stau atat de bine, deci ar trebui sa te astepti la o schimbare mai deasa, cel putin a bucselor. la motor chiar nu cred ca sunt probleme comune, e vorba strict de cum a fost intretinut. in rest poate iti mai raspund si alti colegi.

Link to comment
Share on other sites

compactul are toata mecanica ca cea de E46,suspensia e destul de sensibila cat despre motoare cel de 143 cai am vazut ca are ceva probleme cu senzorii si pierderi de ulei.Consumul depinde de traficul in care mergi motorul de 143 cai lua in aglomeratie cam 13 doar ca era pe sedan pus.Articrulatiile cred ca tin cam 40 mii km (cele pe producator) daca sunt cele originale si masina a fost condusa doar in Romania nu cred ca tin mai mult de 100 mii km. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca articulatia difera de la compact la sedan?inca nu m-am urcat in unul sa vad cat de spatios este,insa prefer un compact pentru ca este o masina mica si fasneata,pot croseta repede cu ea prin oras si am mai multe sanse la locuri de parcare mici.

Nu stiu cat de fasneata e , e cam la fel de grea (peste 1300 kg) ca un sedan E46...

Link to comment
Share on other sites

eu momentan detin o alfa romeo 147 , 1.6ts 120cp ... jante pe 17, iar cam la 20.000km schimb cateva bucse, capete de bara, bielete antiruliu, poate vreun brat superior...deci destul de nasol...iar ca si greutate are ~1250kg , consum 11-13% in bucuresti , iar extra urban 6.5-7% , deci daca la un e46 am un consum mai scazut putin si umblu la articulatie putin mai rar, tot e mai bine :) . App distributia la cat se schimba la e46?

 

 

p.s. pentru 1300kg si 143 de cai, e suficient de fasneata...cel putin pentru mine si la cat voi mergea cu ea in oras... cand o sa am un buget mai mare prob o sa-mi iau o masina de duminica...momentan vreau o masina cu costuri de intretinere decente si un consum decent, sa combine utilul cu placutul. Cam asta ar fi motivul pentru care as opta pt un e46, poate chiar si sedan, de ce nu :) .

Edited by cristianmiu
Link to comment
Share on other sites

comsumul e scris mai sus de mine,articulatia+motor identice cu orice E46,difera doar caroseria.Ma rog la mine la 2,5 am directia mai grea si vitezele intra mai curios.(ca si cum as avea short shift) distributia e pe lant deci pe la 300 mii km probabil.PS apropo de ce zice colegul mai sus din cate tin minte parca e si 1,9tdi la 150cai:) Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Eu am un compact, si sunt foarte multumit.

 

Spatiul interior este identic cu un sedan...diferenta o face accesul mai dificil din cauza faptului ca are doar 2 usi.

 

Multi sustin ca este urat, ca este ciudat...eu zic ca e o chestiune de gusturi.....mie mi se pare ca arata mult mai modern pe langa un sedan nfl......sau pot spune ca cei care nu sunt familiarizati cu marca mi-au spus ca masina sigur este 2005-2006, desi ea este din 2002...deci are un design modern.

Partea tehnica este similara cu sedan...deci nu exista diferente (cum exista la modelul precedent E36).

Avantajul compactului este ca s-au montat de la inceput motoarele moderne (valvetronic), astfel incat 316ti are motor de 1,8/115 cp, 318ti are 2,0/143 cp...niste motoare pe benzina mult mai avansate ca cel clasic de 1,9 litri(105/118)cp de pe sedan.(cel de 1,8 litri a fost motorul anului in 2001, iar cel de 2 litri inca se mai fabrica in prezent-cu modificari....dar in esenta este cam acelasi)...mai este si un motor de 2,5 l...dar nu cred ca te intereseaza.La diesel este un 318td-115 cp si "vedeta" 320td..un 2 litri de 150 cp....si mai sunt modelele echipate cu cutia cu 6 viteze.....chiar o masina deosebita (si diesel-urile acestea nu au legatura cu tractorasele...masinile sunt bine insonorizate si motoarele sunt destul de rafinate).

Legat de consum.....eu cred ca o sa faci economie de maxim 1 litru fata de masina ta actuala, iar ca performante un 316ti este destul de apropiat la demaraj, accelaratii(poate la bmw vei avea reprize mai bune)...318ti va fi clar mai rapid.(in functie de anotimp...eu la 316ti am urban un consum de 9,5-11,5 %(in Brasov), iar extraurban se poate scoate si un 6,5%).

Daca vei face multi km este evident ca ar fi avantajos sa te orientezi catre diesel(care este mai scump).....daca te intereseaza un motor silentios alege benzina (o sa fii surprins ce silentioase sunt....iar ca masina.....eu am condus o alfa 156 si cred ca un BMW E46 este peste o Alfa la pozitie la volan, directie, materiale, fiabilitate).

Ai un avantaj clar datorita formei de hatchback la parcare in spatii mai stranse, asta e evident...si deoarece la noi un compact este privit ca o masina "indezirabila" acest lucru se va reflecta si in pretul mai mic de achizitie.

 

Off-topic...cred ca una din cauzele schimbarilor asa dese ale pieselor la directie la masina ta sunt chiar jantele de 17 care modifica dimanica directiei masinii tale si de fapt in principiu scopul montarii unor jante mai mari este de fapt pentru a face loc unor discuri de frana mai mari...jante mai mari si mai late au efecte negative si asupra consumului si demarajului, si asupra intretinerii masinii tale.

 

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

@bitz - nu sunt pasionat de GOLF! De nici un golf, pot spune ca imi place putin golf 5 insa nu fantastic. Cum spuneam doresc un bmw , nu un vw

 

@E36bmw138tds - iti multumesc foarte mult pentru raspuns, a fost foarte argumentat si mi-a raspuns la o mare parte din intrebari.

 

Cum ai spus si tu este o chestie de gusturi, iar cum in spate mai rar sa stea cineva (nu sunt genul sa fac pe soferul pentru altii), de obicei sunt doar eu in masina si prietena mea sau vreun prieten. mai rar mai mult de 2 persoane.

 

Distributia sunteti siguri ca se schimba la 300k ?

 

M-am uitat pe autoevolution mai devreme si ei spun ca 318ti - 143 cp , consuma 10.2 urban, 5.5 extraurban. Sa ma astept sa fie un 11 urban si 6-6.5 extraurban sau mai mare?

 

O alta chestie, se poate inlocuii volanul normal cu unul in 3 spite, M type sau cum se numeste si cu comenzi pe el?

 

Imi recomandati vreun mecanic priceput?

 

Ce tip de ulei recomandati? mobil 1 - 5w40 ?

 

o masina cu un numar de km < 160.000 real , este ok?

 

cu consumul de ulei cum stau motoarele pe benzina? este normal sa consume de la schimb la schimb?

Link to comment
Share on other sites

citeste ce am zis mai sus mare grija cu motoarele aste de 1,8 pica ceva senzori si au niste scurger de ulei,altfel se misca destul de bine,consumul urban e dat de mine mai sus ti-l mai zic odata cam 13-14 in aglomeratie-Bucuresti.Afara nu mai tin minte pe la 7 parca.Uleiul nu mai stiu exact trebuie vazut in specificatii,de consumat motorul de care stiu eu lua cam 500 grame 10 mii km dar se mergea destul de tare cu el.Deci mare atentie la 1,8(de fapt e motor de 2000) scurgeri de ulei+senzori .

 

exemplu de problema

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/99358-e46-coupe-fl-143-cp-scoate-fum/

 

 

si da se poate schimba volanul cu unul de M

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

am vazut anuntul si pe autovit si chiar ma batea gandul sa merg sa vad masina.

 

p.s. motorul de 1.8 , nu are probleme cu senzori si scurgeri de ulei?

 

in logica mea ar fi cam accelasi motor doar ca are o capacitate mai mare putin. dar poate ma insel...obisnuit de la italianca mea ca ca motoarele de 1.6, 1.8, 2.0 sunt la fel, difera doar capacitatea cilindrica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.