Jump to content

535D NU MAI TRAGE!


angelcm

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Sunt nou pe aici...si poate ca gasesc o explicatie la ceea ce s-a intamplat!

 

Am un 535D 286 CP, 120.000km...

 

Mergeam dinspre Medias spre Sibiu, intr-o dimineata ploioasa de aprilie(15.04.2011) iar, la un moment dat cand urcam o panta, am incercat sa accelerez, sa ii dau putina forta motorului...in acel moment, am simtit ca masina nu mai trage, era fara vlaga. I-am dat kick-down, dar degeaba...motorul s-a turat, si din cate mi-am dat seama, nu intra turbina in functiune. Inainte de asta, mergeam normal pe acele drumuri...cu denivelari, nu mergeam tare 90-100km/h!

 

Motorul functioneaza normal, nu suna urat, nu scoate fum, doar ca nu trage, e ca si cum ar fi un diesel fara turbine...

 

A intalnit cineva problema asta, si daca da...cum a rezolvat-o?

 

O sa merg oricum luni la mecanic...masina mi-e indispensabila...

 

Sa vedeti cum ma depaseau unii(toti) :censored: si eu cu ditamai 535-ul nu puteam sa misc...ce senzatie de frustrare... :shocking:

 

Poate stie cineva ce se intampla...

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cele povestite de colgul de forum, pare a fi aceeasi problema de care m-am lovit si eu: s-a schimbat (atentie, sunt afon) o "chestie" de plastic (valva, releu, actuator, habar n-am) aflata in partea stanga a masinii, cum te uiti din fata, spre compartimentul pasagerilor. A costat in jur de un milion, masina si-a revenit imediat. Mai mult a durat sa ajunga la ea, 535-ul are o gramada de plastice in compartimntul motor, sub parbriz.

 

Sper sa fi fost, macar putin, de ajutor - simptomele erau identice, la service mi s-a spus ca e o chestie care se cam schimba la modelul asta, nu e marea cu sarea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu isi revine daca opresc si pornesc motorul.

 

Dar daca tin acceleratia apasata la jumatate, constant, simt ca intermitent incearca sa traga...cu intreruperi, uneori isi revine, dar nu in parametri, daca dau kick-down, se tureaza dar nu trage.

 

La deal, trebuie sa o pun pe sport sau manual pentru a fi mai turat motorul, pe la 2000-2500 ture altfel pare ca moare...

 

Dupa cele povestite de colgul de forum, pare a fi aceeasi problema de care m-am lovit si eu: s-a schimbat (atentie, sunt afon) o "chestie" de plastic (valva, releu, actuator, habar n-am) aflata in partea stanga a masinii, cum te uiti din fata, spre compartimentul pasagerilor. A costat in jur de un milion, masina si-a revenit imediat. Mai mult a durat sa ajunga la ea, 535-ul are o gramada de plastice in compartimntul motor, sub parbriz.

 

Sper sa fi fost, macar putin, de ajutor - simptomele erau identice, la service mi s-a spus ca e o chestie care se cam schimba la modelul asta, nu e marea cu sarea.

 

 

Cum se numea piesa? Eventual pune o poza de pe realoem sa o identificam.

 

 

Mai apare o chestie: Imi da o eroare..computerul imi spune ca pot sa merg cu masina, dar motorul nu functioneaza la puterea maxima si sa conduc moderat, pana la cel mai apropiat service BMW.

Edited by angelcm
Link to comment
Share on other sites

cand apare deviatia de presiune.

 

Poti sa-mi explici si mie mai pe intelesul meu adica cam ca la prosti , cam ce inseamna asta ? Deviatie presiune turbina ? Tin sa mentionez ca am schimbat electrovalva egr si degeaba .

Edited by Billy_e36
Link to comment
Share on other sites

Eu am patit ceva de gen la un 530d si a intrat in safe mode ..ziceai ca nu mai are vlaga masina..nu mai trecea de 120 la ora..am pus o pe un tester si s a dovedit ca trebuie schimbat filtrul de motorina. Oricum trebuie sa o pui pe tester sa vezi ce si cum.
Link to comment
Share on other sites

Eu am patit ceva de gen la un 530d si a intrat in safe mode ..ziceai ca nu mai are vlaga masina..nu mai trecea de 120 la ora..am pus o pe un tester si s a dovedit ca trebuie schimbat filtrul de motorina. Oricum trebuie sa o pui pe tester sa vezi ce si cum.

 

Asta mi-a spus și mie cineva și schimb filtrul la 10k km, preventiv.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa-mi explici si mie mai pe intelesul meu adica cam ca la prosti , cam ce inseamna asta ? Deviatie presiune turbina ? Tin sa mentionez ca am schimbat electrovalva egr si degeaba .

:laugh:

Am sa incerc sa explic pe scurt.

Turbina e comandata de computer, in functie de presiunea ceruta si cea citita de senzorul de presiune.

Presiunea ceruta si cea citita trebuie sa fie aproximativ egale. In caz contrar, turbina intra in regim de avarie (limp mode).

 

In acelasi timp se inregistreaza o eroare. Positive deviation (daca presiunea inregistrata e mai mare decat cea ceruta) sau negative deviation (daca presiunea inregistrata e mai mica decat cea ceruta).

Spre exemplu daca turbina are depuneri de calamina la geometria variabila, vanele geometriei raman blocate (in principiu pe maxim) iar turbina furnizeaza o presiune mai mare decat cea ceruta. La fel se intampla daca electrovalva de comanda a turbinei se blocheaza sau agata (la motorizarile care au turbina cu comanda vacuumatica).

 

De asemenea limp-ul mai poate fi provocat si de un furtun de presiune crapat. In acest caz, in sarcina se aude un fasait destul de pronuntat din zona motorului, pana sa intre turbina in regim de avarie.

Turatia la care turbina intra in limp poate difere, in functie de gravitatea defectului.

 

EGR-ul nu are nici o treaba cu limp-ul. Cu atat mai putin electrovalva de comanda.

 

Dsr pentru o diagnosticare corecta, trebuie neaparat o diagnoza.

 

daca o opresi si o repornesti nu isi revine temporar ?

A precizat mai sus ca nu.
Link to comment
Share on other sites

Deci, dragi colegi de "suferinta", dupa ce am lasat masina la service, mi-a dat verdictul: PRESSURE CONVERTER cod: 11658509323.

 

E aprox 460 lei, tva inclus la BMW. Maine la 11 ma duc sa il iau...sper sa fie doar unul pt ca sunt doua bucati, unul pt fiecare turbina.

 

Oricum o sa vad daca va fi in parametri.

 

o sa pun si o imagine de pe realoem, e piesa nr 1.

post-47492-0-68573300-1303160852_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Pai PRESSURE CONVERTER=electrovalva . Tu ai schimbat-o la EGR , mai sunt 2 identice la turbina. Poti sa o pui pe aia noua de la EGR ca oricum nu influenteaza prea mult si mai cumperi una si le ai pe amandoua de la turbina bune.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.