Jump to content

problema sonda lamda


marmel

Recommended Posts

am si eu o nelamurire....am un e36 din 96 318i si de aproape un an de zile mi sa stricat sonda lamda si am dato jos si iam bagat un dop in locul ei....acum cateva zile stateam de vorba cu cineva si mia zis ca dak mai merg mult fara sonda o sa mi se duca motorul de tot....e adevarat???dak pun alta trebuie sa merg sa mio reseteze sau ceva?//astept raspunsuri nici nu o mai pornesc pana nu iau sonda...va multumesc....
Link to comment
Share on other sites

pai daca mergi o saptamana doua.. o luna nu e drama, dar cum ai mers tu un an.. e cam nasol.

Ma rog treaba ta. Poti sa astepti pareri mai multe.

Nu ai facut nici o afacere ca ai pus dopul ala.. numai din diferenta de consum la benzina scoteai banii dati pe sonda in cateva luni de zile cel mult.

L..E.

Daca vrei detatlii ele sunt cam asa. Daca ECU nu primeste informatii de la sonda el intre in close loop, si foloseste niste harti prestabilite sa calculeze amestecul de combustibil.

Asta inseamna in primul rnad consum crescut, dar inseamna si detonatii mai dese, iar cand amestecul e prea bogat de exemplu, motorul e mai rece, poate ajunge si benzina in ulei.. care il subtiaza si ii strica proprietatile, in general uzura e considerabil mai mare.

Nu stiu cati km faci tu pe an, in ce regim mergi, dar cu siguranta nu i-a priit motorului treaba asta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

lasa,nu te stresa,nu i un capat de tara...

 

comanzi o sonda buna,faci un schimb de ulei eventual,toate bune :rolleyes:

asta o zici doar ca sa ma linistesti sau chiar e ok??sincer sunt cam panicat din cauza asta......adik nu as vrea sa se intample ceva pt ca e sufletul meu masina asta....

Link to comment
Share on other sites

pai ai observat ceva diferente de cand nu ai sonda?scoate fum masina,consum ridicat etc?

 

ce s o mai dam pe dupa cires,e clar ca nu i face bine fara si e necesara,dar nici sa cazi in extrema sa ai impresia c o sa ti explodeze motorul sau ceva

 

incearca s o menajezi pana pui,sau macar nu merge in turatii inalte.altceva nu stiu ce sa zic.bafta

Link to comment
Share on other sites

Nu mai speriati omul degeaba. Nu se strica nimic si nici nu se uzeaza nimic suplimentar daca se merge fara sonda lambda. In fond, e acelasi lucru cu mersul cu o sonda lambda defecta.

 

mareste uzura pe termen lung oricum ca amesteculsufera.. detonatii, benzina sarita pe la segmenti etc..

Ce legatura au detonatiile cu sonda lambda?

Cum adica sa sara benzina pe la segmenti? :unsure: Crezi ca fara lambda ECU e atat de in ceata de improasca benzina in nestire?

Link to comment
Share on other sites

explica tu ce se intampla cand mergi cu amestecul prea bogat , cum se intampla fara senzor. Si mergi asa non stop.

Si mai are si ceva anisori si multi km masina aia..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

explica tu ce se intampla cand mergi cu amestecul prea bogat , cum se intampla fara senzor.

 

Nu se intampla nimic daca mergi fara sonda lambda , fara debitmetru si fara senzor !

Iti explic eu. Consuma mai mult. Atat. Sunt milioane de masini care n-au fost prevazute cu sonda lambda debitmetru sau senzor de temperatura.

Daca scoti senzorul de temperatura calculatorul intelege ca sunt -40 de grade afara. Orice ai face motorul nu poate sa traga mai mult aer decat are el nevoie pt ca e ASPIRAT ! Daca reusesti tu sa supraalimentezi un motor aspirat fara turbo sau compresor eu ...

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

asta o zici doar ca sa ma linistesti sau chiar e ok??sincer sunt cam panicat din cauza asta......adik nu as vrea sa se intample ceva pt ca e sufletul meu masina asta....

 

 

Semi-offtopic: Pai cum poti tu sa spui ca masina asta e sufletul tau cand ai infundat ca un "cioban" locul de sonda lamba ? Ma apuca rasul sincer ...

 

On-topic: In 3000 km nu cred ca ai stricat nimic cumpara sonda aia si rezolva problema :)

 

Offtopic mai mare: te rog nu scrie cu K de la Kakao Braziliana ca ma doare capul !

Link to comment
Share on other sites

Scopul senzorului de oxigen e acela de a obţine un compromis între putere, consum şi poluare.

Aşadar, fară senzor O2 (sau cu el defect), ai următoarele situaţii:

1. Maşina consumă mai mult

2. Se poate supraîncălzi/defecta catalizatorul

3. Nu ies noxele dacă faci itp

Dacă vrei să nu ai probleme cauzate direct de lipsa senzorului, conduci cât mai sportiv, în trepte inferioare şi motorul cât mai turat...

Simptomele unui senzor O2 defect:

1. Martor check engine

2. Consum mărit de carburant

3. Noxe crescute

4. "dă în nas" (ezitare la accelerare)

5. Moare motorul la relanti sau un relanti neregulat.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se referea la amestec bogat in benzina, nu in aer...

 

 

Tot nu cred ca ai cum...

In functie de cat aer trage ii da de 14 ori mai putin benzina. Nicidecum la 1 parte benzina de 14 ori mai mult aer...

 

Detonatiile se produc de regula datorita nesincronizarii scanteii cu punctul maxim al pistonului si mult mai putin datorita amestecului... Altfel ai fi avut probleme si datorita diferentlor de cifra octanica de la o benzina la alta... ( diferente de putere calorica )

 

nam stiut....am mers cam 3000km....

 

 

Pai la 5000 de km e indicat sa schimbi dopul.... :laugh:

Edited by bmw_user
Link to comment
Share on other sites

Fa bine si cumpara-ti o sonda lambda si vei descoperi ca masina va merge mai bine si va consuma mai putin. Fara a intra in detalii, vei prelungi si viata motorului tau!

 

OFF: bmw_user, asa cum si numele tau o spune se pare ca esti doar un user de bmw cu mult timp liber si internet acasa. Sfaturile si definitiile care le dai sunt departe de adevar, ar fi bine sa te abtii.

Link to comment
Share on other sites

Fara sonda lambda motorul merge mai rau, dar asta nu inseamna ca ajunge benzina in ulei sau ca se strica cine stie ce.

In primul rand, detonatiile nu apar de la cantitatea de benzina, ci de la calitatea benzinei!

Mai mult chiar, exista un senzor de detonatie, in functie de care ECU ajusteaza avansul.

 

Motoarele cu carburator au mers zeci de ani fara sonda lambda si nu s-a mai stricat nimic :) .

ECU poate determina suficient de precis cantitatea de combustibil necesara, chiar si fara sonda lambda. Sonda lambda este utilizata pentru un reglaj fin.

 

In absenta semnalului de la sonda lambda, ECU imbogateste amestecul. Imbogatirea este foarte mica, nici vorba sa ramana benzina nearsa care sa ajunga in ulei.

 

Puterea maxima se obtine cu un amestec mai bogat decat raportul stoichiometric. Din pacate, la motoarele cu catalizator nu se poate merge cu un amestec mai bogat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.