Jump to content

e65 vreau sa deconectez sondele lambda de dupa catalizator


ak_47

Recommended Posts

motivul pentru care vreau asta e pentru ca

masina a fost convertita la GPL , iar uneori in talpa, tipa si zice ca "Reduce engine speed, may damage catalyzer"

Vede amestec bogat banuiesc , si pe urma incepe sa tremure masina pana la repornire.

Nu incepeti cu "Cin te-a pus sa pui GPL" sau alte chestii cine raspunde sa raspunda la subiect thumbsup.png

Daca le deconectez ce se intampla ?

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Da, cand sondele sunt defecte intra in loop mode si foloseste informatii de la ceilalti senzori pentru calcula amestecul. Ce cand le ai defecte masina nu mai merge sau cum ? merge dupa setari prestabilite, amestecul nu mai e calculat dinamic si optimizat dar merge..

Sau de exemplu la rece .. merge la fel, merge la fel dupa harta prestabilita pana primeste informatia ca sondele au atins temperatura optima.

LA e 60 cum faca aia la diesel cand anuleaza DPF ... aceasi treaba..

 

 

Dar in cazul lui paote sunt sondele defecte sau poate trebuie sa mai gadile nitel ECU instalatiei..MAi poate fi de la GPL prost, cum plange si de la bezina proasta.. nu am auzit de probleme speciale la GPl pe e65.. si sunt o garla ..

 

PAi da, astia pe aici pun bujii speciale. NU stiu ce e special la ele dar la orice tip de masina/bujie, exista echivalent pentru GPL.

 

 

de exemplu

http://cgi.ebay.ie/6-X-LPG-GAS-IRIDIUM-SPARK-PLUGS-BMW-740-E65-4-4-01-02-/350456055682?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5198cf0782#ht_2282wt_905

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

vorbim de chestii diferite.

CAnd ECU ingnora o informatie de un senzor oarecare ca i se pare ca informatia primita nu e pertinenta, sau ca senzorul lipseste etc.. se cheama ca functioneaza in closed loop .

CUm am dat exemplu cu functionarea la rece.. cand ignora o parte din informatiile de la senzori si merge pe harti prestabilite

 

Ca masina intra apoi in LIMP mode sau nu e alta poveste.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

vorbim de chestii diferite.

CAnd ECU ingnora o informatie de un senzor oarecare ca i se pare ca informatia primita nu e pertinenta, sau ca senzorul lipseste etc.. se cheama ca functioneaza in close loop .

Nu, cand ECU ignora un senzor deoarece informatia lipseste sau nu este plauzibila, trece in LIMP mode, adica intr-un mod de avarie, in care inlocuieste semnalul lipsa cu un semnal derivat din alti senzori sau cu niste valori predefinite - atunci cand este posibil.

 

Loop mode - modul bucla, nu are nicio legatura cu asta. Nici nu exista acest termen in acest context.

 

Confunzi probabil cu closed loop, care este cu totul altceva.

Link to comment
Share on other sites

uite citat..

"In closed loop operation the ECU uses the oxygen sensor to tell if the fuel mixture is rich or lean."

Si cand nu primeste informatia e open loop, aici am gresit eu. Tot timpul uit ca inchis e bine.. ca la circuite.. :)

Tot termenul vine de fapt de la "feedback loop".. practic sonda ii zice lui ECU cantitatea de oxigen, ECU modifica mixtura, si tot asa.. ai circuitul asta bazat pe un shcimb constat de informatii care provoaca ajustari non-stop de unde si termentul "feedback loop".. care e open sau closed...

daca e closed e bine si daca e open e nasol, aici ma gresit eu.

"ECU won’t run in a closed feedback loop all the time, so ‘open loop’ is used to describe the operation of the ECU when the mixture is not being adjusted in this way"

Limp mode se refera la o funtionare limitata, restrictiva, sa protejeze anumite elemente.. nu are nici o legatura.

Limp mode poate fi provocat de o groaza de chestii. De exemnplu ECU detecteaza ca ti-a crapat transmisia.. si el, susnumitul ECU functioneaza foarte bine, dar saraca masina intra in Limp Mode.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

are dreptate DOMI. limp mode e mod de avarie cand se restrictioneaza anumite functionalitati gen turatie /etc.

Sunt senzori care pot fi supliniti si masina nu intra in limp mode . Ex debitmetru , sonde lambda . Daca decuplezi debitmetru evident ca masina sesizeaza si trece in loop mode ( adica citeste harta interna si nu mai are feedback real asupra debitului de aer si temperatura) , dar nu in LIMP MODE ( turatie limitata / pom de craciun in bord).

Link to comment
Share on other sites

Tot termenul vine de fapt de la "feedback loop".. practic sonda ii zice lui ECU cantitatea de oxigen, ECU modifica mixtura, si tot asa.. ai circuitul asta bazat pe un shcimb constat de informatii care provoaca ajustari non-stop de unde si termentul "feedback loop".. care e open sau closed...

Las-o balta, nu poate exista feedback in open loop. :)

 

@DSF : Si tu confuzi termenii. Limp mode nu inseamna neaparat nici turatie limitata, nici pom de cracium.

Faptul ca ECU suplineste un senzor si functioneaza in continuare, nu inseamna ca nu intra in Limp mode. Din contra :) .

 

In fine, e mult de povestit pe tema asta.

Link to comment
Share on other sites

Las-o balta, nu poate exista feedback in open loop. :)

 

@DSF : Si tu confuzi termenii. Limp mode nu inseamna neaparat nici turatie limitata, nici pom de cracium.

Faptul ca ECU suplineste un senzor si functioneaza in continuare, nu inseamna ca nu intra in Limp mode. Din contra :) .

 

In fine, e mult de povestit pe tema asta.

 

ok. paul.. daca nici citate din carti tehnice nu te conving sa fii sanatos..

Cum sa nu existe feedback loop ? Ce e feedback-ul ? Daca asa ii spune vrei sa inventez eu alt termen ?

http://en.wikipedia....i/Oxygen_sensor

Si nu numai aici, zeci de documentatii tehnice vorbesc despre asta.

tu vorbeste despre circuite electronice la modul general, , eu vorbesc despre masini

da si tu un search pe net despre sonde lambda.. peste tot se vorbeste de fedback loop, care e open sau closed. Si nu e numai pentru sonde lambda.. orice sensor la care ECU reactioneaza dinamic.. adica... sensorul trimite o informatie, care determina ECU sa faca o schimbare, care determina la randul ei o schimbare in ce citeste sensorul si tot... asa.. e ca un cerc.. sau "loop" ..De aici vine.

De altfel feedback loop e peste tot intalnit ca expersie, nu numai in cazul asta particular.

 

Limp Mode e un mod de funtionare a masinii nu a ECU si ce semnale interpreateaza el. Si la automobile se manifeste exact cum zice si DSF. si cum scrie si in orice carte a masinii.

 

 

 

Daca nu iti merge o sonda nu intri in Limp Mode, daca iti pica transmisa da. E o diferenta de severitate. In plus Feedback closed loop poate fi o stare de normalitate in anumite conditii.

Dar in sfarsit deviem.

ak47 .. verifica tot ca si cand ai fi numai pe benzina. Nu zic ca nu are legatura cu faptul ca ai GPL, dar daca sondele functioneaza cum trebuie trebuie sa vezi de ce maraie ele.. nu e normal sa le scoti/anulezi chiar daca ai GPL.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Las-o balta, este o enormitate sa afirmi ca ai feedback la un sistem open loop. Nu le ai pe astea cu reactiile :) .

 

Nu incerca sa-mi dai exemple de pe google, cunosc destul e bine termenii si functionarea sistemelor :) .

Mai bine lasi putin google si te uiti un pic pe teoria sistemelor.

Feedback, open loop sau closed loop sunt notiuni de baza din teoria sistemelor. Care se aplica in toate sistemele, fie ele mecanice, electronice, hidraulice.

 

Feedback inseamna ca ai o reactie de la iesirea spre intrarea sistemului. Care reactie o poti avea doar daca bucla este inchisa. Daca bucla s-a intrerupt nu mai ai nicio reactie si nu ai niciun fel de feedback.

 

Referitor la Limp mode, faci iarasi confuzii. Limp mode inseamna ce s-a gandit producatorul ca inseamna, nu ce crezi tu ca inseamna :) .

 

Limp mode, dupa cum ii spune si numele, semnifica un mod de avarie. Cand ECU detecteaza o eroare sau un defect la una din informatiile pe care o utilizeaza pentru a calcula parametrii de functionare a motorului, face tot posibilul ca sa mentina totusi motorul in functiune, sa nu te lase cu masina in drum.

In aceste conditii ECU trece in limp mode, fara ca asta sa insemne ca trebuie sa aprinda sau nu un bec in bord.

 

Asa ca trece in modul de avarie numit Limp mode si incearca sa suplineasca informatia lipsa. De exemplu, daca se strica senzorul de temperatura, ECU presupune ca temperatura are o anumita valoare si functioneaza in continuare. Daca se strica senzorul de pozitie de la axa cu came, suplineste informatia asta cu cea de la senzorul de pe vilbrochen.

Unii din senzorii vitali sunt dublati ca sa-l ajute sa ia o decizie corecta.

 

In functie de gravitatea avariei poate limita sau nu turatia, puterea, cantitatea de combustibil, deschiderea clapetei de acceleratie.

 

Dar in toate aceste situatii se afla in limp mode.

Link to comment
Share on other sites

greseti.

daca eu te injur si tu imi dai o plama.. asta e feed-back.

Daca dupa ce eu primesc o plama imi schimb comportamentul, care la randul tau schimba comportamentul tau.. adica dupa ce eu primesc palma ma potolesc si tu la randul tau te potolesti, asta e feedback-loop.

Am facut si eu teoria sistemelor si mai tin minte cate ceva. Absolut peste tot, inclusiv la electronica, se vobreste de feedback loop.

iar tu negi existenta. ok.

 

Feeback loop e asa cam pe prima pagina si are capitol special in orice document teoretic sau practic despre sisteme, dar el totusi nu exista ..

NU crezi in wkipedia, ok, cauta niste lucrari de doctorat ceva, daca si aia sunt tampiti cand vorbesc de feedback loop, iti propun sa scrii tu o carte despre feeback si teoria sistemelor si sa ne luminezi pe toti.

 

Ce spui de Limp Mode se refera la circuite electronice in general, la masini are cu totul alt sens.

De fapt denumirea corecta e Limp Home Mode..si se refera la cu totul altceva. NU la faptul ca un sensor nu ii da infortia corecta, si nu e pertinenta... ce spui tu e valabil la circuite electronice.

La o masina inseamna ca a fost detectata o avarie relativ grava(informatie coreta primita de senzori, nu incorecta si suplinita de altceva), dar care permite continuarea deplasarii cu anumite limitari si pe o perioada scurta, pana ajungi la un service.

Chestia asta e scrisa in orice manual de utilizare la unei masini.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Absolut peste tot, inclusiv la electronica, se vobreste de feedback loop.

iar tu negi existenta. ok.

Una-i una, alta-i alta. Asta este afirmatia ta :

 

de unde si termentul "feedback loop".. care e open sau closed...

Tu ai zis ca feedback loop poate fi open sau closed.

Iar eu ti-am zis ca este o enormitate, nu poti avea reactie intr-o bucla deschisa. Daca ai intelege cat de cat fenomenele, ai realiza si tu in ce consta enormitatea.

 

Daca insisti sa ma contrazici cu citate de pe google, eu ma retrag. Probabil ca nu ai clar definiti nici termenii de reactie, nici cei de bucla.

 

Si in legatura cu limp mode faci unele confuzii si, ca suprem argument, imi dai exemple din manualul de utilizare. Acolo lucrurile sunt explicate la un nivel superficial, pentru un utilizator neavizat, ca sa inteleaga oricine. Nu se intra in detalii sau explicatii amanuntite.

Gresesti insa daca consideri ca functionalitatea sistemului se reduce la ceea ce e trecut in manualul de utilizare. :)

Link to comment
Share on other sites

cauta o lucrare de doctorat ceva ca acolo gasesti exact termenii astia.

Veri sa o dam in semantica si traduceri aproximative ok.

Pe mine nu ma intereseaza ce crezi tu ca e Limp mode ca electronist, ci Limp Mode afisat in bordul unei masini, cu consecintele de rigoare.

Daca pentru tine , in aria ta de specialitate, inseamna altceva foarte bine. Exista delimitari clare intre specialitati si tun in armata inseamna ceva si tun in administratia locala e altceva. .:) .

Dar ce spun eu e corect. Daca asa e descris in manual, la nivel "superficial" ..asta e. NU e vina mea ca mai toti producatorii auto folosesc mesajul asta si se revolta in tine educatia ta de electronist.

Tu crezi ca cuiva caruia ii apare un mesaj pe BC-ul masinii, bordul gen pom de craciun si mesaj cu litere mari protocalii cat china "LIMP HOME MODE, TRANS FAILURE" , deschide carticica si acolo scrie "please go to the nearest BMW service" , sau ceva de genul, tu chiar crezi ca i se rupe de dialectica de specialitate? si ca ca limp mode pentrru un electronist inseamna altceva ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Al meu VW Passat intra in limp mode din cauza waste gate-ului ale carui palete nu mai culisau datorita depunerilor. Senzorul MAF a detectat o valoare a presiunii din admisie peste maximul prestabilit si ca urmare masina a intrat in limp mode. Pe bord nu a aparut nimic doar ca indiferent cat de tare apasam acceleratia masina abea se misca.

In concluzie senzorii au indicat valori corecte problema fiind una "hard". Cu ajutorul senzorilor ECU(banuiesc) a protejat turbina. Corect?

Aceeasi treaba am patit-o si atunci cand s-a spart un furtun de dupa turbina. La fel debitmetru spunea ca a intrat o anumita cantitate de aer in admisie si in motor ajungea mult mai putin. Iar intra in limp mode.

Feedback loop-ul era inchis cand masina a intrat in limp mode. Tocmai de aia a si intrat. In urma feedback-ului dat de senzori. Corect?

P.S. Sper sa nu deranjez discutia "incinsa" cu interventia mea!

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

corect, ce ar mai fi sa nu despicam firul in 4.. parca ar fi alt forum.. :)

una peste alta tot nu l-am ajutat prea mult pe ak.. poate ne zice el ce a mai facut.

 

In continuare , pe GPL , la turatii peste 2000 rpm , da eroare mentionata dupa care incepe sa batzaie si sa-i scada puterea.

Din ideile mele rezulta ca amestecul e prea bogat si nu arde tot , sondele vad asta , si incepe sa modifice urat timpii de injectie(benzina si GPL) , asta o vad si pe mapa pe diagnoza GPL(mapa de injectie de benzina si GPL) . Nush ce sa fac, instalatia GPL este autocalibrata si lasata default.

 

La un moment dat se intampla sa fie amestecul prost , sau nu arde tot , si atunci sondele vad asta imediat si strica toata treaba. Bujiile sunt noi BKR6EQUP , luate dupa autodata.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

pai da dar sunt speciale de GPL ? poate de asta nu ai ardere completa.

 

 

 

Am pus bujii beru , de GPL , mergea groaznic si pe benzina si pe gaz. (pe urma am aflat pe site la beru, ca trebuiau reglati de la 1.0 mm la 0.7 mm) nimeni nu mi-a zis asta, desi am intrebat acolo de unde am cumparat.

 

Am pus bujii stock de e65 ,dupa autodata , BKR6EQUP, merge perfect pe benzina, pe gaz in sarcina cand timpii de injectie cresc, pe la 2000 rpm ,imi da eroarea de amestec bogat pe bord.

 

Tata a gasit o posibila greseala, si de aici e toata problema.

Presiune prea mare de gaz, vaporizat.

 

Masina are 200kw , oamenii au pus 2 plamani de 180kw fiecare, deci pt motor de 360kw.

Posibil sa vaporizeze foarte mult GPL , presiune mare in injectoare.

Chiar daca timpi de injectie sunt corecti, presiunea fiind prea mare, baga prea mult GPL in cilindrii injectoarele, si atunci vede amestec prea bogat pe toba , mai ales in sarcina.

Ideal ar fi fost 2 plamani de 120 kw, dar nu exista .

Cred ca as putea sa reduc debitul care ajunge in plamani , (deci presiunea pana la injectoare) , prin strangerea robinetului de la butelie.

 

Mapele de GPL si Benzina arata corect pana da eroarea de amestec bogat, si pe urma mapele arata ca dreaqu . Dupa repornire sau mers fara eroare de amestec , (la turatie mica) isi revine.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.