Jump to content

Distrug masina cu jante de 17?


Lzwzu

Recommended Posts

Am un 320d 2001 cu jante de 15 si tare as vrea sa trec la unele de 17 (arata mai bine, mai multa stabilitate ... etc). As dori sa stiu daca masina devine "incomoda" si daca trebuie inlocuite mult mai repede cam tot ce inseamna bucse, capete de bara, telescoape . etc ... , daca creste foarte mult consumul .. etc.
Link to comment
Share on other sites

totusi ar fi un factor de luat in seama, si anume ce jante de 17 vrei sa iti pui, pentru ca daca iei niste replici care au o greutate cu mult peste cea a unei pe 17'' OEM plus niste cauciucuri la fel de ieftine, atunci probabil ti se va uza mai repede suspensia mai ales daca folosesti si aici elemente de calitate inferioara, multi se vaita ca le pica bucsele repede si ca ce proasta e suspensia de BMW, dar daca ii intrebi o sa zica ca nu au folosit Lemforder ci bucse de 80Ron/buc, in cazul asta e normal sa nu tina...
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca un compromis bun sunt tocmai jantele de 17" cu un talon de 45.

Jante mai mici de 17" deja arata urat pe o masina cu un chit exterior sport (nu stiu daca ai asa ceva) iar mai mari de 17" deja devine problematic cu drumurile din RO.

 

Eu tocmai mi-am facut praf ambele cauciucuri pe dreapta (pe janta style 68m) dand intr-un sant in fata la kristal, spre pipera.

Dupa minunea asta am zis ca trebuie sa imi fac damblaua si mi-am luat de 18".

 

Pana in acest moment asta ar fi feedbackul:

- comfort la rulare exact la fel;

- comfort peste sine de tramvai si gropite mici exact la fel;

- este mai stabila pe curbe si nu mai flexeaza pe cauciucuri;

- de urcat nu urcam eu borduri nici inainte deci nu stiu ce sa spun;

- nu simt sa plece mai greu de pe loc sau alte lucruri de genul asta desi jantele noi (style 107 vs style 68) sunt MULT mai grele decat cele vechi.

 

Parerea mea este ca nu vei avea probleme mai mari cu 17" decat ai cu 16".

Incepand cu 18" deja te uiti ca disperatul pe strada sa nu dai in nu stiu ce groapa si sa faci praf si janta si cauciucul (eu cel putin sunt destul de stresat cu asta si incerc sa fiu atent).

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca un compromis bun sunt tocmai jantele de 17" cu un talon de 45.

Jante mai mici de 17" deja arata urat pe o masina cu un chit exterior sport (nu stiu daca ai asa ceva) iar mai mari de 17" deja devine problematic cu drumurile din RO.

 

Eu tocmai mi-am facut praf ambele cauciucuri pe dreapta (pe janta style 68m) dand intr-un sant in fata la kristal, spre pipera.

Dupa minunea asta am zis ca trebuie sa imi fac damblaua si mi-am luat de 18".

 

Pana in acest moment asta ar fi feedbackul:

- comfort la rulare exact la fel;

- comfort peste sine de tramvai si gropite mici exact la fel;

- este mai stabila pe curbe si nu mai flexeaza pe cauciucuri;

- de urcat nu urcam eu borduri nici inainte deci nu stiu ce sa spun;

- nu simt sa plece mai greu de pe loc sau alte lucruri de genul asta desi jantele noi (style 107 vs style 68) sunt MULT mai grele decat cele vechi.

 

Parerea mea este ca nu vei avea probleme mai mari cu 17" decat ai cu 16".

Incepand cu 18" deja te uiti ca disperatul pe strada sa nu dai in nu stiu ce groapa si sa faci praf si janta si cauciucul (eu cel putin sunt destul de stresat cu asta si incerc sa fiu atent).

Am testat jante pe 17 cu talon de 45 ,se simte diferenta fata de 225/50/16 masina e mai stabila intradevar dar confortul la rulare a scazut .

Link to comment
Share on other sites

La mine e putin mai ciudat.

225/45/17-> Pe style 68 de 17" (talon 45) aveam cauciucuri vechi rau (din 2001 pe fata) Continental Sport Contact 1. Cu aceste cauciucuri simteam destul de nasol cam toate pietricelele de pe sosea etc..... Cred ca era din cauza gumelor totusi.

 

225/40/18-> Pe style 107 de 18" am niste gume mai noi (talon 40) si in stare mult mai buna (vizibil mult mai multa carne pe ele) parca se simte mai putin decat inainte.

 

La mine tind totusi sa cred ca era vorba de cauciuc.

 

Ca si tramlining, este excat la fel ca inainte, adica se simte ca te trage putin ba stanga ba dreapta in functie de drum.

Edited by ntdone
Link to comment
Share on other sites

hahaha ... eu am pe 17" ... 225/45 fata si 255/40 spate ... ma gandesc serios daca sa-mi fac sau nu damblaua la 18" si sa devin disperat ... nu ca n-as fi si acum :)))

 

regreti ca nu ai ramas la 17"? :D

 

 

 

Incepand cu 18" deja te uiti ca disperatul pe strada sa nu dai in nu stiu ce groapa si sa faci praf si janta si cauciucul (eu cel putin sunt destul de stresat cu asta si incerc sa fiu atent).

Link to comment
Share on other sites

Puneti-va dimensiunile de pe seria 5 la anvelope - diferenta este mult mai ok in detrimentul comfortului.

La 17'' 245/45 iar la 18'' 245/40 sau 225/45. (balon sesizabil mai mare)

 

Eu asta am facut la toate bmw-urile: e46 316i am 245/45/17, e39 - 225/55/17 iar la e46 320d - 245/40/18.

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

Nu imi dau seama de ce atat de multa lume vrea jante cu diametru mare si balon mic si cat mai lat la anvelope . Investiti foarte mult intr-un reper al autoturismului pe care voi, ca si driveri, il puteti vedea cel mai putin. Inteleg sa adaugati valoare aspectului si confortului interior, nicidecum exteriorului masinii care , la adevar , nu va apartine prea mult, ci vantului, ploii, criblurii, bordurilor, imbecilitatii si marlaniei altora, dejectiilor de pasari, catei etc. Pe de alta parte, va recomand ca pneurile sa fie cat mai noi, mai putin uzate, mai inalte- ca sa mai aveti niste <<bucse>> suplimentare- iar jentile sa fie rezistente si nepretentioase, ca sa nu va inchinati la ele pe fiecare drum romanesc sau sa va ganditi ca vi le-ar putea fura sau deteriora civilizatia din proximitate. Mai este si consumul suplimentar determinat de surplusul de latime al anvelopei, de degradarea bratelor, bucselor, telescoapelor, de uzura casetei de directie, ambreiajului, franelor sau a propriei coloane vertebrale !...
Link to comment
Share on other sites

sa nu exageram ... pana la urma cat vrei sa tii o masina? pe viata?!

 

Nu imi dau seama de ce atat de multa lume vrea jante cu diametru mare si balon mic si cat mai lat la anvelope . Investiti foarte mult intr-un reper al autoturismului pe care voi, ca si driveri, il puteti vedea cel mai putin. Inteleg sa adaugati valoare aspectului si confortului interior, nicidecum exteriorului masinii care , la adevar , nu va apartine prea mult, ci vantului, ploii, criblurii, bordurilor, imbecilitatii si marlaniei altora, dejectiilor de pasari, catei etc. Pe de alta parte, va recomand ca pneurile sa fie cat mai noi, mai putin uzate, mai inalte- ca sa mai aveti niste <<bucse>> suplimentare- iar jentile sa fie rezistente si nepretentioase, ca sa nu va inchinati la ele pe fiecare drum romanesc sau sa va ganditi ca vi le-ar putea fura sau deteriora civilizatia din proximitate. Mai este si consumul suplimentar determinat de surplusul de latime al anvelopei, de degradarea bratelor, bucselor, telescoapelor, de uzura casetei de directie, ambreiajului, franelor sau a propriei coloane vertebrale !...

Link to comment
Share on other sites

si iti umpli frigiderul de carne...imi aduc aminte acum vreo 4-5 ani prin Buc la trecerile peste sinele de tramvai ce de claxoane imi mai luam, aveam doar 18 si cu suspensie sport OEM...e oricum un chin la noi cu jante mari dar daca iti place te inveti in timp cu sacrificiul, insa daca folosesti masina la multe drumuri prin tara te saturi efectiv, mie unul mi se luase, devine obositor sa stai mereu in alerta uitandu-te dupa gropi sau santuri facute si lasate nesemnalizate.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.