Jump to content

DIY schimbare termostat motor


seba_seby

Recommended Posts

post-42544-0-65175200-1303400321_thumb.jpgpost-42544-0-65175200-1303400321_thumb.jpgAzi m-am apucat sa schimb termostatul si m-am gandit sa fac un diy pt ca eu am cautat unul si nu am gasit pt masina mea. Sper sa fie util.

Deci... se demonteaza capacul de pe motor si conducta de aerpost-42544-0-29644000-1303397620_thumb.jpg

Se scoate ventilatorul de pe radiator, desfacand surubul din imagine. Are doar un surub.post-42544-0-33236200-1303397966_thumb.jpg

Se scot cele 2 mufe din lateralul stanga al carcasei ventilatorului (au un sistem de siguranta cu 2 cleme care trebuie apasate si tres de mufa is sus, se scoate cu usurinta)post-42544-0-75452000-1303398264_thumb.jpg

Se scot furtunele din imagine:post-42544-0-95057300-1303398629_thumb.jpg

Se scoate ventilatorul impreuna cu "jaluzelele" de pe el, tragand in sus, iese fara problemepost-42544-0-94945300-1303398867_thumb.jpgpost-42544-0-07489000-1303398943_thumb.jpg

Acum avem mai mult loc...

post-42544-0-22060600-1303399049_thumb.jpg

Se inlatura EGR-ul impreuna cu termostatpost-42544-0-22883900-1303399213_thumb.jpg post-42544-0-02945500-1303399588_thumb.jpg

Se desface tubul flexibil de intrare a gazelor(2 suruburi hexagon de 6)post-42544-0-71290400-1303399816_thumb.jpg

Apoi cel de iesirepost-42544-0-65326200-1303399937_thumb.jpg

Dupa ce am scapat de tuburi avem loc sa desfacem suruburile care tin egr-ul..post-42544-0-81597300-1303400143_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-42544-0-17640500-1303400598_thumb.jpgpost-42544-0-42760200-1303400532_thumb.jpg

Scoatem cele 2 furtune de la termostat(acelasi sistem de cleme ca la EGR)post-42544-0-77092000-1303400812_thumb.jpg

Se scoate surubul de jos al suportului EGR si se slabeste cel de sus ca sa se poata misca, altfel nu o sa putem scoate termostatul, nu are loc.post-42544-0-48705400-1303401109_thumb.jpg

Acum putem scoate termostatul fara probleme, doar o observatie... surubul nr.4 din imagine se desface ultimul deoarece daca il desfacem inainte nu avem loc pt a-l scoate, in schimb daca e ultimul se scoate cu tot cu termostatul...post-42544-0-83753800-1303401402_thumb.jpgSe curata bine suprafata de contact dintre termostat si motor(eu am folosit lichid de curatat jante si o carpa, nimic mecanic sa nu zgariem locul unde vine garnitura.

Se pune termostatul nou si se strang suruburile, se conecteaza furtunelepost-42544-0-46709900-1303403134_thumb.jpg

Se monteaza totul in ordine inversa, se adauga antigel (se pierde aproape tot) se aeriseste instalatia si cam asta e...

Va astept cu nelamuriri si reclamatii.. drum uscat.

post-42544-0-45683300-1303403099_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum imi dau seama daca a fost defect dupa ce l-am demontat?..mi se incalzeste cand e frig cam greu, probabil va trebui sa fac si eu aceeaasi miscare..

Al meu avea lamelele care tin arcul rupte.Iti poti da seama daca sufli prin el... daca e bun nu iese aer.

Si mie mi se incalzea greu motorul, in oras ajungea la 90 dar inafara scadea pana la albastru.

Link to comment
Share on other sites

mai am o intrebare.eu stiam ca dupa ce bagi antigelu, astepti sa urce temperatura, apoi termostatul deschide...trebuie facut ceva anume pentru a aerisi instalatia?

Se face in felul urmator:

-desfaci surubul de golire al radiatorului(sub radiator, partea soferului e din plastic albastru) sa curga tot, dupa care il pui la loc dar sa strangi cu simt ca e de plastic si se poate rupe usor

-desfaci capacele de aerisire de langa busonul unde pui apa, de pe termostatul egr, de pe sistemul de incalzire auxiliar(daca ai) si cel din partea soferului.

-torni antigel pana curge pe la aerisirea de langa buson.

-pornesti motorul , pui caldura la maxim si continui sa completezi.

-cand pe la gurile de aerisire iese numai lichid fara bule de aer le strangi pe toate.

-dai o tura sa se incalzeasca motorul, il lasi sa se raceasca si mai completezi putin (la mine au mai intrat 2-300 ml)

-bei o bere si iti amintesti ca ai economisit niste bani. :yahoo: bafta

Link to comment
Share on other sites

Se face in felul urmator:

-desfaci surubul de golire al radiatorului(sub radiator, partea soferului e din plastic albastru) sa curga tot, dupa care il pui la loc dar sa strangi cu simt ca e de plastic si se poate rupe usor

-desfaci capacele de aerisire de langa busonul unde pui apa, de pe termostatul egr, de pe sistemul de incalzire auxiliar(daca ai) si cel din partea soferului.

-torni antigel pana curge pe la aerisirea de langa buson.

-pornesti motorul , pui caldura la maxim si continui sa completezi.

-cand pe la gurile de aerisire iese numai lichid fara bule de aer le strangi pe toate.

-dai o tura sa se incalzeasca motorul, il lasi sa se raceasca si mai completezi putin (la mine au mai intrat 2-300 ml)

-bei o bere si iti amintesti ca ai economisit niste bani. :yahoo: bafta

Sper sa ajung cu succes la partea cu berea...multumesc

Link to comment
Share on other sites

Sper sa ajung cu succes la partea cu berea...multumesc

ajungi stai linistit. si eu am facut traba asta azi pt prima data si fara sa am cunostinte de mecanica... dar e logic, adica iti dai seama ce ai de desfacut pt termostat... acum ca ai si poze zic eu ca e imposibil sa nu reusesti. Cat despre aerisit e simplu.. eu am facut toate astea in 2ore 30 min. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ajungi stai linistit. si eu am facut traba asta azi pt prima data si fara sa am cunostinte de mecanica... dar e logic, adica iti dai seama ce ai de desfacut pt termostat... acum ca ai si poze zic eu ca e imposibil sa nu reusesti. Cat despre aerisit e simplu.. eu am facut toate astea in 2ore 30 min. ;)

Sper.. Termostat de care ai pus? Oem?.. Am gĂŁsit Behr la 125 Ron.. Si cel oem 210 ron..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Se face in felul urmator:

-desfaci surubul de golire al radiatorului(sub radiator, partea soferului e din plastic albastru) sa curga tot, dupa care il pui la loc dar sa strangi cu simt ca e de plastic si se poate rupe usor

-desfaci capacele de aerisire de langa busonul unde pui apa, de pe termostatul egr, de pe sistemul de incalzire auxiliar(daca ai) si cel din partea soferului.

-torni antigel pana curge pe la aerisirea de langa buson.

-pornesti motorul , pui caldura la maxim si continui sa completezi.

-cand pe la gurile de aerisire iese numai lichid fara bule de aer le strangi pe toate.

-dai o tura sa se incalzeasca motorul, il lasi sa se raceasca si mai completezi putin (la mine au mai intrat 2-300 ml)

-bei o bere si iti amintesti ca ai economisit niste bani. :yahoo: bafta

Salut,

 

Ma poti ajuta te rog ca nu stiu pe unde vine capacul de aerisire :din partea soferului" daca ai pune o poza sau un link realoem ceva...

 

PS: Cand ai spus incalzire auxiliara te-ai referit la cine are Webasto??

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Ma poti ajuta te rog ca nu stiu pe unde vine capacul de aerisire :din partea soferului" daca ai pune o poza sau un link realoem ceva...

 

PS: Cand ai spus incalzire auxiliara te-ai referit la cine are Webasto??

 

Multumesc.

Pentru cei care au 320D FL operatia e mult mai simpla decat in DIY-ul asta.

 

Trebuie dat jos doar racitorul de gaze cu tot cu termostatul EGR de pe el,e mai simplu decat sa la dai jos separat, dupa care e loc suficient sa se demonteze-monteze termostatul general.

 

PS: Termostatul nu avea rupta nici o clema.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut, la masina mea (un e46 318d) se incalzeste apa relativ repede, numai ca la drum mai lung imi scade putin sub 90 de grade (cam 2mm de la liniuta de 90 de grade) si nici caldura nu baga cum trebuie, am gandesc ca mecanicul de mi.a schimbat antigelul nu a facut aerisirea cum trebuie, doar a golit instalatia, si m.a trimis la drum... Ce e de facut? Oare sa fie termostatul? Acelasi mecanic (la service autorizat, nu la colt de bloc) mi.a spus ca "s.ar putea" sa fie de la termostat, dar nu prea mai am incredere in el!

 

P.S. La alt mecanic nu am fost sa intreb!

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut, la masina mea (un e46 318d) se incalzeste apa relativ repede, numai ca la drum mai lung imi scade putin sub 90 de grade (cam 2mm de la liniuta de 90 de grade) si nici caldura nu baga cum trebuie, am gandesc ca mecanicul de mi.a schimbat antigelul nu a facut aerisirea cum trebuie, doar a golit instalatia, si m.a trimis la drum... Ce e de facut? Oare sa fie termostatul? Acelasi mecanic (la service autorizat, nu la colt de bloc) mi.a spus ca "s.ar putea" sa fie de la termostat, dar nu prea mai am incredere in el!

 

P.S. La alt mecanic nu am fost sa intreb!

 

Multumesc!

 

De curiozitate te-ai uitat in meniul ascuns sa vezi ce temperatura iti indica?

Link to comment
Share on other sites

Salut, la masina mea (un e46 318d) se incalzeste apa relativ repede, numai ca la drum mai lung imi scade putin sub 90 de grade (cam 2mm de la liniuta de 90 de grade) si nici caldura nu baga cum trebuie, am gandesc ca mecanicul de mi.a schimbat antigelul nu a facut aerisirea cum trebuie, doar a golit instalatia, si m.a trimis la drum... Ce e de facut? Oare sa fie termostatul? Acelasi mecanic (la service autorizat, nu la colt de bloc) mi.a spus ca "s.ar putea" sa fie de la termostat, dar nu prea mai am incredere in el!

 

P.S. La alt mecanic nu am fost sa intreb!

 

Multumesc!

Cat antigel a intrat? Fa singur aerisirea e foarte simplu.

Link to comment
Share on other sites

gata, am facut aerisirea, totul e ok... cred ca era ceva aer pe instalatie, pentru ca de fiecare data cand puneam cheia in pozitia 2 se auzea un sunet ca de conducta goala, acum nu mai face asa... si in meniul ascuns apa oscileaza intre 89 si 90 de grade... si motorul se incalzeste foarte repede! multumesc pentru sugestii...
Link to comment
Share on other sites

gata, am facut aerisirea, totul e ok... cred ca era ceva aer pe instalatie, pentru ca de fiecare data cand puneam cheia in pozitia 2 se auzea un sunet ca de conducta goala, acum nu mai face asa... si in meniul ascuns apa oscileaza intre 89 si 90 de grade... si motorul se incalzeste foarte repede! multumesc pentru sugestii...

Bravo ai vazut ce simplu a fost sa ii face aerisirea :rolleyes:

 

Si apa acum iti sta exact asa cum trebuie.

 

Bafta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Foarte bun DIY-ul, am efectuat operatiunea cu succes, carcasa termostatului era crapata si pierdeam apa.

 

http://imageshack.us/a/img69/8425/udn0.jpg

 

In rest, termostatul arata foarte bine si nu avea clemele rupte.

 

http://imageshack.us/a/img842/8937/s856.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.