Jump to content

E39 525d 2000 accidentat, reparat nu mai porneste compresorul de clima


florian_vasy

Recommended Posts

Salutare. Am si eu o problema. Am luat un E39 lovit usor in fata dreapta...printre avarii si o conducta de la clima...masina a fost reparata, am schimbat conducta de clima, am verificat instalatia (a trecut testul), am incarcat-o cu freon+ulei dar problema este ca nu cupleaza deloc compresorul cand ii apas butonul de aer.

Pana astazi nu aveam senzorul de temperatura exterioara am crezut ca este de la el. Azi l-am luat, l-am montat si tot nici un semn de la compresor.

Are cineva vre-o alta idee? Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nici la al meu 525 nu-mi merge clima.Presiune am in instalatie ca am apasat cu o surubelnita pe o supapa de la instalatie si am vazut ca este presiune pe instalatie insa cand cuplez clima nu baga rece si nici compresorul nu cupleaza.Am si senzorul de temperatura exterioara defect insa nu stiu daca are vreo legatura.O sa ma duc zilele acestea sa incarc cu freon sa vad ce se intampla.
Link to comment
Share on other sites

Pentru a functiona compresorul, trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii:

- presiunea in instalatia de freon sa fie destul de mare pentru a actiona senzorul de presiune de pe conducta. Pentru asta trebuie un test specializat, nu doar o verificare "ochiometrica" la una din supape.

- senzorul de presiune sa fie bun.

- pentru modelele cu climatronic e necesara si informatia de la senzorul de temperatura exterioara. In cazul in care temperatura exterioara (masurata) nu depaseste 7 grade, compresorul nu primeste comanda de la climatronic.

- si bineinteles climatronicul sa nu aiba probleme in a comanda compresorul.

 

Pentru inceput verifica daca alimentand direct bobina de cuplaj a ambreiajului compresorului, acesta porneste. Pentru asta se scoate mufa ce o alimenteaza si se alimenteaza bobina direct de la baterie. Mai departe... in functie de rezultat. :)

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tare mult ca sunteti baieti saritori si ati incercat sa ma ajutati :)

Ce credeti? Am gasit buba :)) era o mufa scoasa de la un senzor de pe una din conducte.

Acum trebuie sa ma duc cu ea din nou sa imi verifice instalatia de la clima ca a mers clima toata ziua cu compresorul cuplat si dintr-o data parca a oftat si oha aer rece...cred k a fugit freonul si a venit si un miros urat in masina

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma am rezolvat definitiv problema :)

Am demontat tot botul masinii si am luat-o din arpoape in aproape. Am gasit firul de la senzorul de temperatura exterioara rupt, masa electroventilatorului rupta. Am refacut firele, am lipit cu pistolul de lipit, am spalat radiatoarele k ce erau in ele si gata :) merge totul. Cat despre mufa care am gasit-o scoasa o sa incerc sa ii fac o poza sa iti arat ca nu stiu cum sa iti explic exact pt ca fratele meu a descoperit-o nu eu :(

Link to comment
Share on other sites

Asta e valabil doar la masinile din gama VAG. Cel putin la e39 si e46 compresorul porneste si la -20.

Da e posibil sa ai dreptate pt ca eu cand am montat senzorul de temperatura nu ii lipisem firele (erau doar rasucite - contact imperfect) si imi arata

-17 grade in bord si a cuplat compresorul :)

 

mufa care nu era cuplata sigur era de la senzorul de presiune :)

Mai mult ca sigur :) ca aia era si calculatorul nu vedea ca este presiune pe instalatie si implicit ca are freon

Link to comment
Share on other sites

Haideti sa va mai dau o problema de rezolvat...din pacate.

Cand aprind farurile mi se opreste motorul, dupa care da o eroare legata de sistemul de injectie...daca o mai las putin o pornesc aprind farurile si merge perfect. Ca ajutor va mai zic ca bateria masinii este inca cea originala cu care ea a venit echipata din fabrica acum 10 ani. Idei careva?

Link to comment
Share on other sites

Incearca cu alta baterie. Eu am schimbat asta iarna bateria, avea putere sa aprinda farurile dar pur si simplu nu mai pornea motorul, era cea originala de 10 ani.Eu am cutia automata, am auzit ca la cele cu cutie automata trebuie mai mult curent.Poti incerca n-ai ce pierde, imprumuta de la un prieten ceva.
Link to comment
Share on other sites

aaa....scz am uitat sa mentionez ca daca aprind farurile imediat ce pornesc motorul se opreste si deaia am zis de baterie ca s-ar putea ca alternatorul nici sa nu aiba timp sa dea curent in instalatie...sau ar mai fi o posibilitate...azi am gasit un droser de la xenon ud...s-ar putea sa faca scurt droserul si sa dea socul pe instalatie...am scos mufa si maine dimineata astept sa vad daca mai face. bateria nu mi-a facut inca probleme desi ma astept sa cada ca totusi e si ea batranica
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.