Jump to content

Schimbare cutie automata, rog ajutor


bedwap

Recommended Posts

@bedwap

 

Nu stiu ce sa zic de Mercom. Eu nu am auzit lucruri bune de ei. Si mi se par scumpi. Si mie mi s-a stricat cutia, m-am dus la ei si mi-au zis ca o sa ma coste 1500-2000 euro. Am scris pe forum, daca te intereseaza detalii. http://www.bmwclub.ro/forums/topic/51181-cutie-automata-e39-530d/page__st__100

Eu mi-am facut-o in Ungaria.

Link to comment
Share on other sites

mda... vad ca si la tine a inceput deranjul dupa schimbarea uleiului. nu stiu ce-o fi cu uleiul asta. am vb cu cei de la arad, mi s-au parut si mie scumpi cand au zis ca demontat-montat cutia costa 200 euro. un pret corect pt asa ceva e 100. cred ca iau una din germania la 1200 RMFD. le trimit o garantie si primesc intai cutia lor ca sa nu stau deloc cu masina pe dreapta si gata.
Link to comment
Share on other sites

nu e de la ulei stai linistit. IN cazuri extreme uleiul nou poate curata depuneri vechi si sa le plimbe prin cutie, dar asta se intampla foarte bine si cand nu schimbi uleiul. Daca nu il schimbi oricum intarzii inevitabilul in cel mai bun caz. Daca asta e cazul la tine, pateai oricum ce ai acum cu ea, sau ardeai ambreiaje sau alte buclucuri...

E modelul mai pacatos, asta e...

Intreaba-l pe Feri, ca i s-a dus convertizorul in garantie.... dupa ce a recondtionat-o complet.

 

E posibil sa cam arunci banii pe fereastra, eu as merge la un service, dar treaba ta. De exemplu blocul hidraulic se poate curata. Poate e o valva de doi bani..

imprumuti si tu o masina de undeva cateva zile si gata.

Dar intradevar cel mia comod e sa o comanzi cu garantie si gata.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca e mai bine sa mergi la un service. Ciupanezu si-a facut cutia undeva in Bucuresti si pare multumit. Oricum, sa stai langa ei cand fac constatarea, eventual si cand repara cutia si neaparat sa iei factura, certificat de garantie si etc. Sa-ti sigileze cutia cand ii gata. Eu nu prea am incredere in mecanici. Poate ai o problema minora si ei te taxeaza cu o reconditionare completa. Sau daca ai probleme sa ai si hartii care dovedesc garantia. Cutia RMFD din germania e o idee buna, in principiu, dar atata timp cat tu nu ai o constatare ca ai nevoie de reconditionare nu cred ca merita sa arunci banii. Oricum, cu manopera D/R + constatare + taxe curier + pret cutie (RMFD) nu iesi mai ieftin decat la un service in tara. In plus, cred ca trebuie sa mergi la un service agreat de ei pentru am monta cutia si sa beneficiezi de garantie. Eu sunt de parere ca lucrul nemtesc este lucru nemtesc dar in cazul tau tu nu ai nici o garantie ca "neamtul" care a reparat cutia nu se numea Hassan sau Dorel. Ai vazut cazul meu, convertizorul facut in Germania sau Olanda, nu mai retin exact. Ungurii mi-au spus ca sunt al treilea care se intoarce cu aceiasi problema. Probabil au cazut convertizoarele pe mana unui incepator sau nepriceput.
Link to comment
Share on other sites

auzisem tot pe forum ca prin bucuresti daca le ceri la mecanicii astia de repara cutiile factura parca ii injuri de mama. de aici probabil si diferenta de pret intre ei si Arad. Acolo stiu sigur ca baietii dau factura si garantie. am uitat sa intreb pe ciupanezu daca Alex ofera garantie-factura..

 

cat despre montarea cutiei RMFD din germania, cred ca un service autorizat este suficient. pana si BMW ofera garantie daca montezi cutia de la ei intr-un service autorizat, nu neaparat BMW. vorbesc din experienta, am beneficiat personal de asa ceva.

 

@Feri, care-i parerea ta vis a vis de ulei si imediata defectare a cutiei? din ce ai vb cu cei din Debrecen, din cum arata uleiul cand l-ai dat jos la primul schimb, apoi cand s-a demontat cutia pt reparatii... exista ceva care sa lege cele doua situatii?

 

o chestie ma retine sa dau cutia la reparat in Ro. mecanicii de la noi se bazeaza doar pe ce diclește ochiu', adica ei desfac cutia, se uita in ea si incep sa schimbe ce vad in neregula. am o banuiala ca in germania cand se reconditioneaza o cutie la sfarsit se supune unor teste pe un banc de proba, teste care scot untu din cutia aia. ce fac ai nostri - cred ca e foarte usor sa treci cu vederea niste defecte, pt simplul fapt ca nu toate se observa la o verificare ochiometrica. de ex un convertizor defect cum arata fata de unul bun?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca a avut legatura schimbul de ulei cu defectarea cutiei. Cei de la Debrecen au zis ca trebuia sa-si dea seama cel care a schimbat uleiul ca nu mai duce mult cutia. Uleiul l-am schimbat la BMW la Timisoara. Probabil ca pe mecanic l-a durut in cot. Ei mi-au zis ca au verifcat cutia si este in regula, nu are probleme. Totusi dupa vreo 5000 km a trebuit reconditionata. Probabil ca i-au facut un test, nu le-a aparut nici o eroare si asta a fost toata constatarea. Nu stiu cum arata uleiul nici cand l-am schimbat la Timisoara si nici cand l-au desfacut cei din Debrecen.

Ai scris tu mai la inceput ca uleiul di cutia ta ii rosu. Esti sigur ca ii uleiul potrivit? Eu imi aduc aminte ca mi-au zis ungurii ca uleiul trebuie sa fie galben, cel OEM.

Ti-am scris si mai sus, incearca un update de soft. La mine a facut minuni. De vreo doua luni am inceput sa simt ca nu mai schimba cutia cum schimba inainte. M-am gandit ca iar ajung in Ungaria. Am citit pe aici pe forum despre actualizarea de soft si am zis sa incerc asta inainte sa un la Debrecen. A costat 250 RON, la service-ul BMW din Arad (s-a deschis anul asta), cu tot cu diagnoza. A meritat fiecare banut. Simt o schimbare foarte mare in functionarea cutiei. Nici nu ma asteptam. Actualizarea de soft trebuie facuta periodic, nu numai la cutie. Tine de intretinerea masinii. Asa mi-au zis aia.

Link to comment
Share on other sites

Eu iti pot da adresa unui service din Bucuresti care lucreaza numai cu factura si garantie. Eu am masina la ei acolo,pe langa vopsitorie(profesionala,cabina noua)voi face si schimbul de ulei.Au un mecanic care stie sa repare cutii automate,chiar aveau 2 masini cu probleme. Era un tip cu un e39 -530d avea problema cu convertizorul si ceva cu o electrovalva. Convertizorul din pacate trebuie schimbat(era vreo 6700 lei original) iar restul spunea mecanicul ca rezolva el. Repet,numai pe factura si garantie ,dar cu piese pe original.
Link to comment
Share on other sites

wolf, convertizor la grozadan - 1240 euro. asta ar fi 5000 lei. pana la 6700 e drum lung. sau este la 400 euro reconditionat. mecanicul din service ul ala l-a indrumat pe omul cu 530d sa dea 6700 ron pe un convertizor? eu zic sa ii recomanzi dupa ce iti iei masina de la ei ;))

 

@Feri

o sa fac si eu un update cat de repede.

Edited by bedwap
Link to comment
Share on other sites

Stiam eu ca ii scump convertizorul. Asta mi s-a parut si mie suspect cand am fost la service in Arad. Au zis ca ma costa 1500-2000 de euro reparatia si pretul include si schimbarea convertizorului cu unul nou, original. Daca numai convertizorul nou ii 6700 lei, atunci cum poate sa-mi reconditioneze cutia si sa-mi schimbe si convertizorul cu max. 2000 de euro? Poate puneau unul reconditionat sau nu il schimbau deloc. In Ungaria reconditionarea convertizorului costa in jur de 75000 de forinti. Asta inseamna putin sub 300 euro. E o diferenta enorma, fata de 6700 lei.

 

@bedwap

 

Nu ai cum sa-mi dai seama daca ii bun sau nu un convertizor. Ea este o piesa sudata care are niste paleti in interior. La reconditionare de taie, se scimba ce e de schimbat pe acolo si apoi se sudeaza la loc.

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cum sa-mi dai seama daca ii bun sau nu un convertizor. Ea este o piesa sudata care are niste paleti in interior. La reconditionare de taie, se scimba ce e de schimbat pe acolo si apoi se sudeaza la loc.

pai vezi? si romanul poate te pune sa cunperi convertizor, al tau fiind in stare buna. de unde stie el ca e stricat sau nu?

Link to comment
Share on other sites

pai vezi? si romanul poate te pune sa cunperi convertizor, al tau fiind in stare buna. de unde stie el ca e stricat sau nu?

Si convetizorul se uzeaza in timp. El se schimba preventiv. La Debrecen mi-au zis ca imi da garantie numai daca fac si convertizorul. Oricum nu poti sa-i faci constatare numai dupa ce l-ai desfacut. El oricum o sa aiba uzura asa ca mai bine ii schimbi ce trebuie schimbat decat sa-l sudezi la loc si mergi la risc mai departe. Pentru cateva sute de euro, cat costa reparatia, nu merita sa risti sa ajungi iar in service. Sau poate afecteaza cutia un convertizor rau si de aia te pune sa-l schimbi.

Link to comment
Share on other sites

wolf, convertizor la grozadan - 1240 euro. asta ar fi 5000 lei. pana la 6700 e drum lung. sau este la 400 euro reconditionat. mecanicul din service ul ala l-a indrumat pe omul cu 530d sa dea 6700 ron pe un convertizor? eu zic sa ii recomanzi dupa ce iti iei masina de la ei ;))

 

Nu l-a indrumat nimic. Atat costa convertizorul daca il lua de la AB.Patronul service-ului si-a deschis afacerea recent,(omul a fost director de reprezentanta auto) si inca nu are contracte cu toti furnizorii de piese.Eu i-am propus ptr piese de bmw sa-l pun in legatura cu colegii de aici de pe forum,dar asta e alta discutie.Dat fiind faptul ca cunoaste pe cineva la AB iar cel cu masina in cauza este un prieten de-al lui a pus o intrebare,ca nu are inca variante de luat pe original. Eu il pot recomanda ca imi este prieten si este foarte serios ca om, a angajat numai mecanici care au lucrat in reprezentante de masini cu experienta si care el se bazeaza pe ei,omul e inginer in domeniu,stiu eu cam ce este acolo si am vazut si ce investitie are.Dar e la inceputul afacerii,nu e simplu. Plus ca piesele le cumperi de unde vrei,nu te conditioneaza,dar nu da garantie decat daca pui piese pe original.Nu vreau sa fac reclama, dar va intreb pe voi atotstiutorii astia care v-ati plimbat de la arad la timisoara si ungaria ce ar putea sa0i faca la conertizorul ala,sa-l repare? Pai nu dau 400 euro pe convecter reconditionat nici daca ma impusti si nici 1200 euro pe nou,dau 300 de euro si iau alta ca sunt destule la vanzare si gata.Cum o fi norocul ,ca si cu aia RK nu cred ca ai garantie. lasati-l pe prietenul meu atunci in pace,nu vreau sa-i fac reclama ca nu-i port eu grija ,iar voua va urez kilometri placuti in cautarea adevarului. Voi citi in continuare,iar dupa ce fac schimbul de ulei(joi vin piesele de la colegul bartolomeus) o sa va spun ce impresii am.

 

pai vezi? si romanul poate te pune sa cunperi convertizor, al tau fiind in stare buna. de unde stie el ca e stricat sau nu?

important e sa stii ce simptome da convertizorul. E sudat?Unde?Pe ce?

Link to comment
Share on other sites

da' de ce te-ai infierbantat brusc?

Pentru ca din dorinta de a va ajuta cu problemele voastre la cutie,am fost acuzat,,voalat" ca ii fac reclama mascata ,,poate" unui service care te jepcareste. Nu mai intrebati ca e scump acolo,dincolo era mai ieftin.

Link to comment
Share on other sites

m-ai inteles gresit. voiam prin asta sa transmit un mesaj catre DOMI, care ma sfatuia sa desfac in RO cutia sa vad ce are. si voiam sa ii confirm teama mea legata de mecanicii de aici. una-doua te combina sa cumperi convertizor, si nu la 400 ci la 1700... Nu acuz pe nimeni de nimic, ba chiar multumesc celor care vin cu un sfat gen tu, DOMI, Feri.

 

cat despre service ul ala, mi s-a parut ciudat sa il recomanzi in timp ce masina inca se afla la ei. de obicei recomanzi pe cineva dupa ce a facut. dar dupa aia am inteles ca e o cunostinta de-a ta mai veche.

 

P.S. si convertizorul ala la 6700 ron tot recondotionat e...

Link to comment
Share on other sites

@wolf

1. Spune-mi si mie ce simptome da convertizorul?

2. Convertizorul nu ii sudat pe nimic. Piesa seamana pe un dovleac care are paleti in interior. Pe mijloc are un cordon de sudura, asa se asambleaza. Cand se reconditioneaza de taie pe mijloc, se schimba ce e de schimbat si apoi se sudeaza la loc.

 

3. Ia-ti tu convertizor SH.

4. Eu am beneficiat de garantie in caz de RK, poti sa ma crezi. M-as mira ca tu sa beneficiezi de garantie SH.

5. Daca service-ul ii nou si mecanicii au lucrat la reprezentante nu ai garantia sa lucreaza bine. Din ce am vazut eu prin Arad mecanicii care stiu meserie lucreaza pe cont propriu sau si-au deschis service (poate fi cazul prietenului tau). Cei de la service-uri mari si reprezentante sunt mult mai slabi. Singurul avantaj al reprezentantelor este testerul cu softul original, actualizat la zi.

6. Deocamdata nu ma pot gandi la ceva dar sunt sigur ca o imi vina inspiratia.

 

Da, inspiratia....

 

Punctul 6.

 

P.S. si convertizorul ala la 6700 ron tot recondotionat e...

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

@wolf

1. Spune-mi si mie ce simptome da convertizorul?

2. Convertizorul nu ii sudat pe nimic. Piesa seamana pe un dovleac care are paleti in interior. Pe mijloc are un cordon de sudura, asa se asambleaza. Cand se reconditioneaza de taie pe mijloc, se schimba ce e de schimbat si apoi se sudeaza la loc.

 

3. Ia-ti tu convertizor SH.

4. Eu am beneficiat de garantie in caz de RK, poti sa ma crezi. M-as mira ca tu sa beneficiezi de garantie SH.

5. Daca service-ul ii nou si mecanicii au lucrat la reprezentante nu ai garantia sa lucreaza bine. Din ce am vazut eu prin Arad mecanicii care stiu meserie lucreaza pe cont propriu sau si-au deschis service (poate fi cazul prietenului tau). Cei de la service-uri mari si reprezentante sunt mult mai slabi. Singurul avantaj al reprezentantelor este testerul cu softul original, actualizat la zi.

6. Deocamdata nu ma pot gandi la ceva dar sunt sigur ca o imi vina inspiratia.

 

Da, inspiratia....

 

Punctul 6.

1 - patineaza,nu trage,nu mai schimba cum trebuie

2 - convertizor taiat,reparat si sudat nu am incredere.Poate sa dea vibratii in cutie.

3 - am luat cu tot cu cutie. Cand cade...alta.(300 - 350 euro).

4 - nu te contrazic,dar si sa ma duc la arad pe platforma si sa-mi spuna ca nu convecterul e de vina,zic eu totusi ca e riscant,Poate sunt ei foarte seriosi,ca mai stiu eu si cum sta treaba cu garantia in Romania(parerea mea)

5 - da,are tester care a dat vreo 6000 euro pe el.Mecanicul respectiv a lucrat la Mercedes in special cutii. De ceilalti nu ma pronunt.Vopsitorul l-am mai vazut ce-a facut ca am fost direct interesat,eu ptr asta m-am dus.

6 - iti doresc sa fii bine inspirat

 

Si ca sa inchei onest,faceti abstractie de recomandarea mea si daca m-am aprins ignorati-ma,ma simt mai bine. Succes va doresc in cautarea rezolvarii! Va veni ca doar de aceea suntem pasionati! Pe postul asta am incheiat,ce am avut de spus am spus,mai mult nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

e mai complicata treaba cu piesele. In principiu daca iei direct de la ZF/GM e mult mai ieftin. Stiu un coleg care a luat convertizor nou nout la e60 535D cu 700 de euro parca. NU are cum sa coste 1200 de euro decat daca il iei de la BMW sau mai stiu eu de la ce hoti..

Si intradevar, au liste de preturi pentru distribuitorii lor foarte convenabile. CUm devii partener/distribuitor ZF/GM e alta poveste, dar cele 2-3 service-uri autorizate si specializate din RO au cu siguranta acces la piese originale ZF/GM.

Daca ai nevoie de codul convertizorului, il gasesti ca cod GM si se poate comanda cred ca orice piesa GM.

Plus ca ca la orice chestie, pe masutra ce modelul devine mai vechi si piesele sunt mai ieftine.

 

Oricum discutram discutii, tu nu ai facut nici macar un diagnostic competent. pentru asta nu e nevoie sa dai jos cutia...

Poate scapi cu un update de soft..

SIncer ce simptome spui tu sunt ciudate. Daca e numai ambreiajul de a V-a dus, ala patineaza. Daca ai socuri cand schimba paote fi doar o supapa/bloc hidraulic. Daca vibreaza dupa ce schimba cutia.. habar nu am sincer, nu am auzit de defectul asta..

Convertizorul daca e dus ai simptome indiferent de treapta de viteza.

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu face doar in a V a. face mai degraba incepand cu 90 km/h. poate sa fie si in 4 sau chiar si in 3. se ineaca efectiv masina concomitent cu niste vibratii scurte. maine am programare la update soft. personal nu imi pun mari sperante in update, dar vreau sa-l elimin de pe lista.

 

am mai fost cu masina la bacau la un meserias care repara cutii. am crezut ca o sa ii faca o diagnoza pe calculator. cand am ajuns acolo se uita la motor, cica: Da, e modelul 5L40, diagnoza nu spune mai nimic la modelu asta! Hai in probe!

 

Dupa probe a zis ca pare a fi presiunea de ulei slaba, de aia la viteze mici nu face figuri, ci doar atunci cand creste viteza si e nevoie de cuplu/presiune.

Edited by bedwap
Link to comment
Share on other sites

eu nu sunt foarte convins ca ai probleme la cutie. Poate fi legat de niste simple senzori.

Normal ea are si o pompa de ulei. Dar pe diagnozase vede rpesiune se vad multe chestii. Mergi la un tester competent..

Stiu pe un tip care a schimbar vreo 2 cutii si problema era la un senzor ABS..ca ECU cutiei discuta si cu ei...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am constientizat o greseala in schimbarea uleiului, care mi-a confirmat-o si un prieten ce se stie cu mecanica. Cat timp am avut baia data jos de pe cutie pt a curata magnetii de pilitura si a o spala cu benzina masina a stat afara pe un canal. imi amintesc cum vantul a suflat ceva mai tare in ziua aia :), si pret de vreo ora minim cutia a stat desfacuta in bataia vantului (prafului). am venit cu baia curatata, am montat filtrul cel nou, respectiv baia, dar in cutie cine stie cat praf o fi patruns. pagubele o sa le aflu dupa ce pun alta cutie si o desfac pe asta.

 

cred ca tocmai am descoperit legatura dintre schimbul de ulei si defectarea multor cutii. cu siguranta meseriasi ca mine mai sunt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu-mi vine sa cred ca ai desfacut cutia pe un canal afara si dupa aceea vorbim de mii de euro disponibili de bagat in cutie. :hyper: Cred ca se poate desface si curata ,trebuie sa existe o solutie avand in vedere acest lucru.Poate a mai desfacut si curatat cineva.? :popcorn:
Link to comment
Share on other sites

eh daca ajungi la masini istorice .. probabil ai dreptate. Si exista si exceptii.. de exemplu un suport de amortizor fata la E34 e fix ca in prima zi :) .. 450 de euro minim :) . Poate si din cauza ca nu gasesti decat OEM, ca si chederele. Restul sunt extrem de rezonabile, cateodata egale sau chiar mai ieftine cu cele pe producator.

 

 

 

 

Cel putin la piese OEM am remarcat sa se ieftinesc semnificativ pe masura ce ies modele noi, chiar si cand apare cate un facelift. LA fel si la producator. Cu exceptiile de rigoare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.