Jump to content

Bmw E34 - compresie scazuta


Recommended Posts

el spune ca masina nu trage. NU e neaparat de la compresie. Daca nu trage mai ales in turatii joase si compresia e ok 90% sunt sonda lambda si VANOS, debitmetru, desi ala mai putin se simte la cum trrage si mai mult la consum.

Sonda lambda are rol exact in reglarea unui amestec optim in ture mai mici, pana in 4000, nu si in full trhotle, si VANOS la fel. VANOS asta face, pe langa un consum usor mai mic, cel putin la motoare M50, partea cea mai faina e cuplu mai mare si mai de jos.

 

Compresia nu se masoara dupa invartit la cheie.. ci e o metoda ceva mai stiintifica. Compresie proasta pot sa ai nu neaparat de la segmenti ci si de la supape proaste.. si atunci nu mananca ulei.

LA mine sonda inca mai functiona relativ ok, in nici un caz nu era moarta . Eu chiar aveam impresia ca trage ok, si chiar tragea ok, comaparat chiar si cu masini mult mai noi si pe hartie chiar mai potente. Am schimbat-o ca i-a venit intervalul normal de service. Pe langa ca am scazut imediat media cu 1-1.5L imediat am simtit ca trage mai bine si mai de jos. Si diferenta maricica, dar asa se intampla cand nu ai un punct de referinta la o masina intretinuta corect si in mintile ei cand vorbim de modele foarte vechi cum e e34/e39.

 

 

 

VANOS normal incepe sa tacane, sa ai varaitii la relanti cand e dus complet, dar el nu azis nimic de asta de asta, de fapt daca ma uit mai atent nici nu are, am zis sonda lambda in primul rand, si chiar si niste bujii noi si simti imediat diferenta.

Probabil ca nu a fost schimbata ever, mai ales ca nu apare pe tester si vorbim de masini SH aici, nici dracul nu da 150 de euro pe o sonda care nu apare pe tester, consumul i se pare inca rezonabil, e mentionata undeva ca se schimba din cand in cand si masina a trecut prin 3-4 maini deja

90% din oameni schimba sonda aia cand ajung sa consume 20 de L in oras mai ales cand zice Ciupanezu pe forum ca 18% e normal in bucuresti (locul unde a fost inventat traficul, pentru cine nu stie) la orice benzinar 6L . si ca orice om care consum mai mic merge noaptea...

LA fel e si cu bujiile, si multe alte chestii, lumea le schimba cand nu mai porneste masina, nu la 60k km maxim cum e indicatia de service la M50 si lista poate continua. Apoi masina nu trage, asa consuma toate, enormal etc..

Daca zic ce consumuri am de cand a dat si caldura si dupa ce am pus-o la punct, nemenajata de loc (ca sa iti faci o idee inca nu am gasit o marca de cauciucuri sa tina mai mult de 20k km in conditiile in care am cutie automata deci exclus liniute si burnout.) .. nu ma crede nimeni..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ia zi..io am scos minim 10.8% cu m20b25 in bucurestiul ciupanez, imediat dupa ce-am schimbat toate consumabilele, in general lua cam 13%

 

nu am citit cu atentie,am crezut ca e sigur ca are compresia scazuta si nu vedeam legatura cu sonda,asa stiu si eu in teorie ce influenteaza consumul

Link to comment
Share on other sites

el zice ca masina nu trage si ca o sa verifice compresia.

Normal am un13 indiferent de oras si aglomeratie. 15 e maxim de maxim, mai mult nu pot eu sa consum fara sa rup gura la masina, oricat ma chinui.

Viteza medie 100 de km/h (nu mers cu 100 ci gen am plecat la ora 9 am ajuns la 13.00 distanta 400 de km.. ) ~8.5

Rupt in gura masina varfuri de 200, pe unde am loc, mers ca un animal, blana la fiecare portiune mai libera pe autostrada 10.5 -11

Link to comment
Share on other sites

Mda , ca de obicei in Romania , ieri am fost programat la test , iar cu programare am fost amanat pe azi

 

MS Domi , o sa tin cont de sonda lamda si de buji , recunosc nu le-am schimbat niciodata si am km multi cu ea , primul lucru asta o sa fac cand partea finaciara imi permite\

 

PS : cat costa o sonda lamda ?

Link to comment
Share on other sites

pe producator, pentru e34 in jur de 100-120 de euro.Depinde de firma, de ofert etc.. E scumpa. dar in principiu scoti banii pe ea relativ repede prin diferenta de consum.

Cele universale mai ieftine sunt foarte proaste, nu dau rezultate, si nu faci nici o afacere.. I-a ceva BOSCH, NGK, am auzit ca si Beru sunt bune, comandata dupa part. no de la tine.

Bujiile sunt chiar ieftine. Sa nu iei panarame dinalea bosch platinum cu 4 electrozi sau mia stiu eu ce nebunii.. ca au nici o treaba la motorul asta, ci unele clasice, normale, ngk, sau Bosch. Astea chiar nu sunt scumpe si le poti schimba singur daca ai scule.. iti i-a vreo 1h..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

AM fost ieri la test cu masina

Precizez ca am fost la cel mai bun ce pot gasi in TM ( Carlos ), dar si cel mai scump :wink:

 

Rezultat : - probleme la sonda lamda , imi face un consum in + cu 20 % ( in prima faza )

- apoi d-l Cosma a inceput sa verifice tot si a descoperit un vacum iesit din mufa, dupa inlocuire sonda lamda si-a revenit

- apoi a zis ca am probleme la injectoare. Cica am injectoare sport( standard ) cu 4 duze de iesire a benzinei si unele duze sunt infundate. 600 Euro sa pun toata puntea de injectoare noua ( eu unu nu as face aceasta investitie )

- dupa rezolvarea primei probleme ( sonda lamda ) masina si-a revenit, a inceput sa traga dinou :yahoo:

- l-am intrebat daca sa fac investitia sa schimb sonda lamda si bujiile. Zicea ca NU MERITA deoarece sonda sta foarte bine in cote acuma si nu o sa am nici un fel de schimbare la masina, iar bujiile isi fac treaba foarte bine ( deocamdata ). Precizez ca avea o sonda lamda noua pe stoc si in mod normal (roman) ar avea interesul sa o vanda, dar a fost un baiat de super treaba. Pe langa asta a stat cu mine 30 min, din timpul lui, sa imi explice una alta.

 

Deocamdat sunt multumit !

 

Acuma va intreb, avand in vedere ca motorul merge dinou bine, merita sa investesc intr-un chip tuning. Am inteles de la Cosma ca nu merita facuta investitia deoarece motorul meu este unul aspirat, iar rezultatul este de maxim 10 cp , prea putin ca sa simt vreo diferenta.

Daca merita un chip tuning. Gasesc chipuri la diferite preturi. Care sunt eficiente si calitative. Am gasit pe cineva care zice ca imi face chipul cu soft american la 300 RON , ce parere aveti despre el ? :nea:

Link to comment
Share on other sites

soft american nu as pune, sunt diferite benzinele deci si hartile. Daca chiar ar sti ce face ar tace naibii malc cu softul american.. O sa iasa un rahat.

Nu poti rescrie ECU prin ODB la tine, trebuie scos efectiv chipul de pe placa si inlocuit.

Intradevar nu castigi mult, si o sa trebuiasca obligatoriu sa mergi cu benzina de la 98 in sus.

 

Spre deosebire de chestiile astea moderne piezoelectrice sau mai stiu eu ce minuni, la m50 injectoarele se curata lejer, cu ultrasunete/solutie si e mult mai ieftin. MAi problematic si mai scump e scosul lor.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

soft american nu as pune, sunt diferite benzinele deci si hartile. Daca chiar ar sti ce face ar tace naibii malc cu softul american.. O sa iasa un rahat.

Nu poti rescrie ECU prin ODB la tine, trebuie scos efectiv chipul de pe placa si inlocuit.

Intradevar nu castigi mult, si o sa trebuiasca obligatoriu sa mergi cu benzina de la 98 in sus.

 

Spre deosebire de chestiile astea moderne piezoelectrice sau mai stiu eu ce minuni, la m50 injectoarele se curata lejer, cu ultrasunete/solutie si e mult mai ieftin. MAi problematic si mai scump e scosul lor.. :)

 

ms DOMI , sunt lamurit acuma , clar renunt la gandul de chip tuning

solutie de curatat am tot bagat dar nimic , am sa mai incerc.

Am auzit si de curatat prin ultrasunete, ma documentez in demontarea injectoarelor si am sa incerc.

 

Nu poti rescrie ECU prin ODB la tine, trebuie scos efectiv chipul de pe placa si inlocuit.

 

Asa zicea si baiatu asta, are un chip gol, la care ii bune o harta adegvata mie, iar harta este made in SUA. Apoi eu scot chipul meu standard si il introduc pe acesta

 

Intradevar nu castigi mult, si o sa trebuiasca obligatoriu sa mergi cu benzina de la 98 in sus.

 

De ce benzina de 98 in sus ???

Link to comment
Share on other sites

la benzina aspirat scoti mai multa putere in principal prin marire avansului .. asta iti face tuning-ul ala,in principal iti mareste avansul, plus alti cativa parametri Daca pui benzina de 95 apar detonatii si ECU reduce automat avansul si deci nu mai ramai cu mai nimic din tot chiptuning-ul ala..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.