Jump to content

Interior E38 pe E34


Raulooo

Recommended Posts

Poate au fost cazuri in care v-ati intrebat " Oare merge montat interior de seria 7 pe seria 5 ? "

 

Va anunt ca am reusit sa montez interior de seria 7 - E38, an 97 >>> pe seria 5 E34, an 92

Probleme cele mai mari le-am avut la banchetele spate, deoarece la E38 bancheta este formata din 3 elemente

 

Indrumari banchete spate : - Nu se vor potrivi nici o prindere

Bancheta superiaora: - vb de partea stanga ( partea soferului) - trebuie taiata prinderea din dreptul centuri ( sus ) deoarece ea loveste direct in centura

- am refucut prinderea prin aplicarea unor holtzsuruburi de 100mm prin caroserie in partea de jos

- sus am neglijat prinderea deoarece ea se va face cand venim cu partea de mijloc

- vb de partea dreapta - la fel trebuie taiata prinderea deoarece loveste in centura

- prindere la fel ca in stanga cu holtzuruburi 100 mm

- vb de mijloc - mijlocul trebuie cuplat cu bancheta stanga /dreapta

- sus >> aplici 2 coltare ( putin inestetic )

- jos >> 2 holtzsuruburi de 100 mm

Bancheta inferioara: - la E34 clemele de prindere sunt pe bancheta, iar la E38 sunt pe caroserie

- detasezi clemele de pe bancheta lui E34 si le aplici pe caroserie ( Atentie la cote , nu sunt identice ca cele de la E38 )

- nu se vor potrivi suporti prindere centura, ei trebuie rotiti 90 grade spre interior, pt a face asta trebuie taiata 1 ureche antirotire

 

Timp de lucru : eu am reusit in 4 ore ( totul a fost in premiera pt mine )

Pregatitiva pt un efort fizic mare, deoarece interiorul de E38 este mai mare cu vreo 3 cm decat a lui E34. Banchetele spate trebuie inghesuite pt acei 3 cm

 

Rezultat : - cotiera mijloc si locasul pt trusa medicala merge putin fortata ( datorita lipsei celor 3 cm )

 

Scaunele fata: recunosc, nu le-am montat deocamdata, dar de la prima privire nu imi vor da nici un fel de problema

- azi le montez , revin cu explicatii :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Interesant proiect. Am cateva nelamuriri:

 

1) Daca faci improvizatii la prinderi, nu reduci din siguranta. Doamne fereste in caz de ceva sa nu se rupa bancheta din prinderile alea.

 

2) Cum arata estetic? Ziceai de coltare ca arata inestetic... adica sunt la vedere?

 

 

Vrem poze! :D

Link to comment
Share on other sites

sunt foarte interesat de scaunele din fata daca reusesti. Mie mi-a fost imposibil sa gasesc scaune la culoarea mea din piele pentru e34.

De e38 am sanse mai mari. Stiu ca cele de e32 merg bolt on.

Scaunele ai luat electrice/memorii/incalzire sau sunt manuale simple ?

 

Link to comment
Share on other sites

din auzite stiam si eu ca merge facut transplant e38 pe e34/32 dar ar fii primul caz concret si in aceasta idee as vrea si eu sa vad poze :D

 

sunt curios sa aflu si raspunsurile pt. ceea ce intreaba Domi (cum sunt scaunele fata: electrice/manuale si daca sunt electrice -> cum functioneaza).

Link to comment
Share on other sites

Tin sa raspund la cateva intrebari apoi continui cu scaunele fata:

filon: refacerea prinderilor banchetelor spate nu reduce in nici un fel siguranta in caz de orice fel de accident, daca schimbam prinderile centurilor era alta poveste ( dar nu am facut-o, de aceea este multa bataie de cap cu banchetele spate )

Domi : scaunele sunt electrice cu incalzire in ele , dar nu are importanta ce tip de scaun este , prinderile sunt identice la E38 si la scaune electrice si la cele mecanice. Am facut acest topic pt ca acest transplant sa poata fi aplicat si pt scaune mecanice :rolleyes:

------------------------------------------------------------------

 

Bine inteles ca la Scaunele fata nu a fost deloc simplu

 

NU SE POTRIVESC PRINDERILE

Primul sfat, ATENTIE ! cand vreti sa scoateti mufa electrica de la scunele de pe E38, eu am patit ceva forte neplacut, s-a deschis mufa si au sarit toate arcurile si toti pini de contact din mufa. Eram langa masina, iar in jurul meu numai pamant. Am reusit totusi sa culeg, cu un magnet, 90 % din arcuri si pini si sa refac mufa, dar nu mai functioneaza partea electrica a tetierei. Am pierdut 3-4 ore la refacerea mufei. Mai bine nu incercati sa o desschideti. Ea ar trebuii desfacuta pt prinderea centurii pe scaun, dar puteti sa prindeti centuri si fara sa desfaceti mufa electrica

 

- scaunele de la E34 la prinderea fata este printr-o clema ( nu cu surub mecanic ). Clema din apropierea mijlocului masinii trebuie taiata ( stanga / dreapta ), doar aceasta deoarece sina scaunului de pe E38 in exterior pica chiar intre stalp si clema.

- am refacut prinderea scaunelor de E38 aplicand un eurosurub ( folosit la mobilier ). Acest lucru l-am realizat astfel , am dat gaura cu un burghiu de 5 metal apoi am intrdus eurosurubul cu o saiba mare adegvata, langa prinderea originala de pe E38 pe sina scaunului mai are o gaura , de care am profitat si am introdus si acolo un eurosurub pt o rezistenta marita in caz de orice fel de accident.

- deci pe 1 scaun exista cate 8 prinderi

- precizez ca am testat scaunul la forte mari si are un rezultat bun

- partea electrica am dus-o la un electricean auto , ea va fi profi facuta cu protectie ( 1 siguranta si mai ... nu pot explica ca nu ma pricep ). Atentie ! pe langa interiorul de E38 mai trebuie sa luati si 2 butoane de incalzire ( preferabil ceva cu lumini in el , pt a sti cand merge acea incalzire si cand nu, nu este indicat sa uiti incalzirea aprinsa )

- timp 4 ore pentru amandoua scaune ( daca as fi citit inainte acest topic , as fi reusit in 2 ore ), gasirea solutilor mananca foarte mult timp.

 

 

ACum urmeaza sa schimb culoarea mochetei de pe E34 ( ea este gri ) si a materialului de pe fetele de usi ( gri ) , vreau sa le fac albastre exact ca si culoarea pielii de pe E38. O sa folosesc vopsea de piele ( aceasta o gasiti la un dealer de vopsele auto ) , ea este pe culori.

DA, se poate schimba culoarea pielii, din deschis in inchis, la fel si orice material.

 

POZE primti numai la sfarsitul proiectului. El va mai dura cel putin 2-3 saptamani, din motive financiare, la salar continui :thumbsup:

 

din auzite stiam si eu ca merge facut transplant e38 pe e34/32 dar ar fii primul caz concret si in aceasta idee as vrea si eu sa vad poze :D

 

sunt curios sa aflu si raspunsurile pt. ceea ce intreaba Domi (cum sunt scaunele fata: electrice/manuale si daca sunt electrice -> cum functioneaza).

 

 

Scaunele merg la fel ca pe un E38, nu trebuie sa modifici nimic la partea lor tehnica

Link to comment
Share on other sites

asa, multumesc pentru explicatii. O sa incerc sa recapitulez un pic sa vad daca am inteles corect :)

DIn punctul meu de vedere sunt 2 probleme separate. Una e prinderea mecanica a scaunului de podea, a doua e mufarea comenzilor.

 

 

LA e34 la scaunele din fata., in fata sina intra intr-un fel de cioc, sau clema cum ii spui tu, si in spate e prinsa cu un surub tapan Torx, nu mai stiu ce dimensiune, maricel oricum . Daca inteleg bine ai taiat ciocul ala in partea din fata sa se potriveasca si te-i folosit de surubul original + inca unul aditional.

Ce imi scapa e partea electrica. Normal ai un manuchi de fire care vin din podea , e o mufa standard. De regula majoritatea E34 vin preechipate si tu daca ai avut numai scaune electrice fara reglaj lombar si fara a incalzire sa zicem, daca iei unele de tot de e34 cu toate aceste optiuni, infigi mufa aia si merge tot, e plug&play.

Ar fi o mare smecherie sa fie asa si la cele de e38, dar ma indoiesc.

 

Daca am inteles eu corect, mufa aia care vine cu manuchiul din podea, nu se potriveste de la e38 la e34 si trebuie vazute firele care vin de unde si cu cine au ele treaba si facut o mufa "artizanala" ... corect ?

Link to comment
Share on other sites

asa, multumesc pentru explicatii. O sa incerc sa recapitulez un pic sa vad daca am inteles corect :)

DIn punctul meu de vedere sunt 2 probleme separate. Una e prinderea mecanica a scaunului de podea, a doua e mufarea comenzilor.

 

 

LA e34 la scaunele din fata., in fata sina intra intr-un fel de cioc, sau clema cum ii spui tu, si in spate e prinsa cu un surub tapan Torx, nu mai stiu ce dimensiune, maricel oricum . Daca inteleg bine ai taiat ciocul ala in partea din fata sa se potriveasca si te-i folosit de surubul original + inca unul aditional.

Ce imi scapa e partea electrica. Normal ai un manuchi de fire care vin din podea , e o mufa standard. De regula majoritatea E34 vin preechipate si tu daca ai avut numai scaune electrice fara reglaj lombar si fara a incalzire sa zicem, daca iei unele de tot de e34 cu toate aceste optiuni, infigi mufa aia si merge tot, e plug&play.

Ar fi o mare smecherie sa fie asa si la cele de e38, dar ma indoiesc.

 

Daca am inteles eu corect, mufa aia care vine cu manuchiul din podea, nu se potriveste de la e38 la e34 si trebuie vazute firele care vin de unde si cu cine au ele treaba si facut o mufa "artizanala" ... corect ?

 

 

DA, a trebuit sa tai doar 1 singur cioc/clema per scaun ( ccel apropiat de mijlocul masinii/interior )

NU se potriveste prinderea de pe E38 nici in spate , am zis mai sus , am refacut toate prinderile. DAr ce vreau sa specific este ca scaunul de E38 intra in spatiul de la un E34. Asta este foarte important , erau sanse sa nu intre. Recunosc , a intrat la limita

 

Eu aveam pe E34 scaun mecanic , deci nu aveam parte electrica dusa la scaune. Mufa de care vb este cea din scaunul E38, mai exact mufa de la panul de comanda ( deci nu este vorba de mufa dintre scaun si instalatia electrica a masini, dupa caz ). Panul de comanda de pe scaun eu l-am dat jos pt a trece centura, dar NU ESTE CAZUL. NU FACETI ACEASI GRESALA !!!

Link to comment
Share on other sites

am inteles acum, multumesc de explicatii si spor la treaba cu proiectul.

 

EU am acea mufa, si daca s-ar pupa cu cea de la e38 ar fi ideal..

 

Stiu de butonul ala complex de control, e criminal. LA mine s-a desprins din greseala si cand am vazut ce a curs din el mi-am pus mainile in cap si mi-am desfacut o bere, ca ma lasau nervii.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Daca am inteles eu corect, mufa aia care vine cu manuchiul din podea, nu se potriveste de la e38 la e34 si trebuie vazute firele care vin de unde si cu cine au ele treaba si facut o mufa "artizanala" ... corect ?

 

 

Eu nu am nici un fel de manunchi de fire , deci cum am zis mai sus ( inteleg ca nu sunt destul de explicit, incer si eu cum pot ), toata instalatia electrica pt scaune o va face un electricean auto de la 0. Nu va spaeriati, nu este foarte complicat pt un electricean. Eu o sa ii dau 50 Ron pt efort.

 

Aaaaa , mai ceva foarte important

 

Pe langa tot interiorul si cele 2 butoane de incalzire trebuie luate si mufa pt scaune , cea atasata de instalatia elctrica pt scaune . Pur si simplu tai instalatia electrica si iei mufa cu tot cu ceva fire iesite din ea.

 

Domi ,

daca tu ai deja ins. elect. dar sigur nu se potriveste mufa, dar poate circuitul electric se potriveste ( asta numai un elecxtricean poate sa iti spuna ) tot o sa ai nevoie de aceasta mufa , apoi iti faci legaturile cu inst. electrica pt scaune ( E34 ) ce o ai.

Link to comment
Share on other sites

Interesant :rolleyes:

 

Spune'mi te rog unde ai gasit vopsea de piele in RO ? :hyper:

 

Eu am gasit la un dealer de vopsele auto. Printre vopsele avea si aceasta crema/vopsea pt piele. Era dealer la Mipa, dar cred ca exista si la Policolor.

Link to comment
Share on other sites

Ultimile noutati

 

Am vopsit mocheta de pe pardoseala si materialul de pe fetele de usi ale masini NEGRU. Ele erau gri deschis

AM realizat operatia cu usurinta.

Am folosit un spray mat ce se gaseste la orice colt cu 10 Ron.

Precizez ca efectul este neasteptat de favorabil, s-au si ascuns unele pete create in timp, zici ca am pus o mocheta noua.

 

Daca nu sunteti 100% convinsi, va dau o idee , luati o bucata de mocheta de masina si incercati ( test ). Precizez ca am facut test cu sompon, sapun, chiar si cu biocarpet, iar culaorea ( negru ) a ramas intacta.

 

Singurul efect neplacut este mirosul de dupa ramas in masina si mari dureri de cap , recomand sa purtati o masca. :pinch:

Link to comment
Share on other sites

Interesant proiect.

 

Vrem poze! :D

 

Dupa cum am promis,la finalizare pun poze

 

Recapitulare :

- transplant interior de E38 pe E34

- retapitat plafon si stalpisori - material negru . Materialul de la trapa nu am reusit sa-l schimb dar lam vopsit negru ( aceasi tehnica ca si mocheta )

- vopsit mocheta din Gri deschis in negru

- vopsit fetele de usi ( aici nu ma astepatam sa iasa asa de bine, deoarece a fost mai greu izolarea cu banda de hartie, ea nu sta deoarece fetele au fost date cu silicon mai demult )

- vopsit accesorii interior in negru mat, ele sunt : parasolare; manere plafon; ornament plastic prag; suport picior pt odihna ( fata-sofer-jos, langa pedala de ambreaj ); perete plastic ( fata-dreapta-jos, unde este difuzorul )

- achizitioanre unui set nou de presuri speciale de seria 5 negre

 

Dupa cum se vede in poze mai am de lucru un pic

- reconditionarea sezuturilor scaunelor fata si aripioara de la sofer

- retapitare cu piele a volanului si a schimbatorului

- achizitionarea unei cotiere originale ( m-am handit una de seria 3 E46 pt ca are scobitura pt frana de mana )

Link to comment
Share on other sites

Propriuzis inainte ( original ) interiorul era o combinatie de Gri ( scaune, mocheta de jos, plafon , 1/2 din fetele de usi ..... Eu am schimbat tot ce era gri in negru, iar scaunele si banchetele sunt albastru inchis.
Link to comment
Share on other sites

arata foarte ok. In schimb spatiul la pasageri in spate pare a fi mai mic. nu stiu daca iti pasa, mie nu mi-ar pasa.. :)

 

Nici macar nu am observat , mai bine tacea-i din gura. Ai dreptate e mai mic spatiul dar e confortabil

 

PS: in spate nu mai bag 3 persoane, numai 2 :Devil:

Link to comment
Share on other sites

ma refer la spatiul la picioare in primul rand :)

Daca esti ca mine, 90 % din timp singur in masina, si cand sunt cu familia, am un baietel de 4 anisori aproape care sta pe scaun special, de copii, iti dai seama ca mie chiar nu imi pasa..

 

Link to comment
Share on other sites

ma refer la spatiul la picioare in primul rand :)

Daca esti ca mine, 90 % din timp singur in masina, si cand sunt cu familia, am un baietel de 4 anisori aproape care sta pe scaun special, de copii, iti dai seama ca mie chiar nu imi pasa..

 

Da DOMI , am inteles la ce spatiu te referi. Daca era cu mult mai mic, era si incomod.

Am intrat eu in unele masini unde spatiul de picioare era super mic, abea m-am inghesuit acolo.

 

PS: Ii urez multa sanatate, bafta si succes la ala mic. :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Ultimile noutati.

 

Zice-am mai sus ca mai trebuie sa fac un tratament de piele si sa incerc remedierea aripioarei de la sofer.

 

Auzisem eu o vrabiuta care imi spunea ca exista o crema de piele pe culori, care iti transforma crapaturile ( albe ) in crapaturi ( la culoare ), iar aspectul este altul, NU iti mai sar in ochi crapaturile ( albe ). Dupa 1 zi de cautari, am fost la toate supermarketurile si toate magazinele de piese si la vreo 10 benzinarii, m-am enervat si ce mi-a trecut prin cap ( vantul :LMAO: -glumesc ). M-am dus la Real, am cumparat un MARKER ALBASTRU PERMANENT si un ALCOOL TEHNIC.

 

Ajuns acasa am inceput testele, pe crapaturi am inceput sa mazgalesc cu markerul, am lasat asa vreo 5 min ca sa pentreze bine pigmentul, apoi am sters cu o carpa bine inmuiata in spirt ( Alcool tehnic ). Dupa curatarea restului de marker, dat pe langa, surpriza !! MAI BINE NICI CA SE PUTEA !!. Bine inteles ca am veirificat repede daca nu cumva se ia markerul pe haine ( albe ), supriza !! NU SE IA !!

 

M-am gandit bine cam ce pot sa aibe in + acele creme de piele auto ( scumpe 35 RON un tub mic ), fata de o crema normala de maini. surpriza !! nimic in + !! Asa ca am furat toata crema de maini a lui nevasta ( luata de la faramacie cu 10 RON un borcan mare ). Am procedat axact cum scria pe acele flacoane auto "originale " ,

adica : - aplicat crema

-asteptat 10 min

-sters cu o carpa moale si uscata

Sunt foarte multumit de rezultat.

 

Acuma legat de aripioara rupta. M-a sfatuit un croitor sa incerc sa o cos de mana pe exterior, chiar daca e mai urat decat o cusatura pe int. oricum e mai bine decat rupta. Dar, aici pontul, sa umezezc bine pielea inainte de operatie, astfel faci pielea mai elastica si mai rezistenta, iar la uscare gaurile de ac facute in urma cusaturii ele se mai strag un pic. Rezistenta cusaturii marita astfel.

Acuma ce sa zic, NU e profesional, dar e mai bine decat rupta.

 

Azi imi vine si volanul( in 2 culori ) cu nuca de schimbator de M, de la retapitat. Sper sa imi placa

 

Interior finalizat. :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

bravo.

Sa vedem cat rezista markerul ala. Normal vopseaua aia de piele are alte componente chimice, specifice..

 

Pune nsite poze mai detaliate, sa vedem si noi.. stii si tu vorba aia.. o imagine face cat 1000 de cuvinte

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

bravo.

Sa vedem cat rezista markerul ala. Normal vopseaua aia de piele are alte componente chimice, specifice..

 

 

Stai, stai, nu vorbeam de vopsea. Sa vop. piele e alceva. Aia e mult mai scump.

Sunt convins ca dupa vop. sunt rezultate mult mai incantatoare.

Sincer sunt multumit deocamdata si asa.

 

 

OK, revin cu poze dupa ce primesc volanul.

Daca markerul se duce, sa zicem in 2-3 luni, eu sunt multumit. Operatia este mega ieftina ( 5 ROn un marker + 1/4 dintr-o stical de spirt care costa 10 RON + crema de maini care e 10 RON si ajunge pt 2-3 tratamente = total tratament 10-12 RON )

Edited by Raulooo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.