Jump to content

Instalare pornire de la distanta E46


4EST

Recommended Posts

Asa cum am promis incerc sa fac un mic DIY pentru instalarea pornirii de la distanta

 

Pentru inceput exista 2 modalitati de lucru al instalatiilor de pornire:

1 - mod cutie automata: aici in principiu verifica daca e trasa frana de mana, sau chiar nu verifica nimic, pt ca la automate nu poti da la demaror decat daca e in P sau N

2 - mod cutie manuala: aici pornirea trebuie sa se asigure ca e pe liber. Face asta de obicei printr-o procedura la oprirea masinii de genul: apesi un buton, scoti cheia din contact, motorul merge in continuare, iesi din masina, incui masina, si atunci pornirea va opri motorul, stiind ca n-are cum sa fie decat pe liber. Daca intre timp descuiati masina sau deschideti usa, instalatia de dezarmeaza si nu va mai porni, pt ca nu stie daca nu cumva ati introdus in viteza.

 

dezavantajul cu modul 2 este ca seara cand urci in casa e placut afara, si nu te gandesti la pornire. Dar dimineata cand e afara -10 grade ai vrea sa o pornesti, dar iti dai seama ca ai uitat sa o armezi.

 

Se POATE folosi modul cutie automata si pe o cutie manuala, am avut asa ceva, dar trebuie sa pui un contact magnetic pe axul de la schimbator, care sa previna pornirea masinii cu o treapta cuplata, pentru ca este FOARTE PERICULOS acest lucru. Nu va ganditi ca masina da in gard/in alta masina. Ganditi-va ca masina poate lovi copiii care se joaca pe langa masina!!

 

Sa revin la DIY:

Recomand a monta instalatia in spatele torpedo-ului. Acesta se scoate desfacand cele 6 suruburi in cruce si tragand de el. decuplati becul din torpedo, sa puteti lucra mai bine

 

Acolo veti gasi o grila alba cu locase pt module, unde de obicei incape si modulul de pornire.

Trebuie sa va racordati in principiu la:

- masa: cablu gros maro

- 12V permanent: cablu rosu gros (sau rosu/verde), il gasiti in spate, deasupra/in stanga torpedoului

- accesorii: cablu violet gros, il gasiti in spate, deasupra/in stanga torpedoului

- contact: cablu verde gros, il gasiti in spate, deasupra/in stanga torpedoului

- demaror: negru, il gasiti la firele ce duc la butucul de la cheie, sub volan

post-31822-0-35652600-1305296973_thumb.jpg

 

plus mai multe fire subtiri, la care o sa revin mai jos

 

Firele traverseaza centrul masinii printr-un burete. Trebuie sa introduceti un cablu mai gros, apoi folosindu-va de el, sa trageti restul firelor

post-31822-0-34689800-1305297192_thumb.jpg

 

 

----------se va continua-----

Link to comment
Share on other sites

fire subtiri:

albastru/rosu: incuiere (-) il gasiti in spate, deasupra/in stanga torpedoului

alb/negru: descuiere (-) il gasiti in spate, deasupra/in stanga torpedoului

claxon: violet/albastru (+) l gasiti in spate, deasupra/in stanga torpedoului. Avand in vedere ca e actionat cu +, trebuie sa folositi un releu pt a-l actiona, pt ca pornirea scoate comanda pe (-)

senzor de turatie: fir negru, il gasiti in mufa de diagnoza, sub volan

post-31822-0-28911300-1305297909_thumb.jpg

 

 

frana de picior: firul maro/alb din conectorul de la frana de picior

post-31822-0-92954100-1305297985_thumb.jpg

 

post-31822-0-04135000-1305298002_thumb.jpg

 

Mai trebuie sa conectati niste becuri - fie pozitiile, fie semnalizarea

Pt pozitii, gasiti firele in mufa de la blocul de lumini: negru/verde, negru/albastru (+). Folositi o dioda pentru a nu veni inapoi curent pe fire cand aprindeti becurile

post-31822-0-46755200-1305298149_thumb.jpg

 

 

in rest mai sunt firele de la led-ul de stare, antena.....si cam atat, am sa verific si revin daca mai sunt fire importante

 

Ah, si nu in cele din urma, imobilizatorul:

Pentru a ocoli imobilizatorul, trebuie sa facem un mic bypass:

comandati antena 61356964556, costa cam 26 lei

si un releu de 12V, cat mai mic

 

La un pin de comanda al releului legati +12V. La al 2-lea pin de comanda legati firul de la pornire pt immobiliser bypass, sau un fir care ramane activ cat timp functioneaza pornirea. Cei 2 pini sunt 85, 86

Taiati un fir de la antena originala, si duceti capatul dinspre motor, la releu, la pinul 30. Pinul 87A il conectati la firul intrerupt dinspre volan

la pinul 87 conectati unul din cele 2 fire de la antena cumparata.

Celalalt fir al antenei cumparate il conectati la firul netaiat de la antena originala (dezizolati)

 

Practic, cand releul va fi activ, va fi deturnat circuitul prin pinul 30, pinul 87A catre antena noua, unde puneti o cheie de rezerva, care sa permita pornirea.

Cat releul e inactiv, circuitul e inchis prin pinul 30, pinul 87 catre antena originala, unde introduceti cheia cand o porniti manual

 

---------------revin mai tarziu daca mai am precizari si rog un moderator sa uneasca posturile-----------------------------

Link to comment
Share on other sites

Inca cateva observatii:

 

Mai exista firul pt senzor capota, foarte important, astfel incat sa nu poti porni de la distanta masina cu capota deschisa, pentru a evita un eventual accident la service!

 

Pentru ca instalatia sa simta ca a pornit masina, exista mai multe variante: standard a mea a venit setata pe monitorizarea voltajului: cand porneste motorul, alternatorul intra in functiune si creste voltajul, astfel isi da seama ca a pornit. Din pacate alternatorul are un pic lag, astfel incat instalatia tinea prea mult cuplat demarorul.

Am modificat-o sa foloseasca firul negru de turatie din mufa de diagnoza, si este MULT mai bine, as zice ca eu la ureche nu imi dau seama asa repede ca a pornit motorul, cum face instalatia monitorizand acest fir.

 

Mai exista firul pt bujiile incandescente la disel, dar nu l-am folosit, am observat ca si la -20grade M47N-ul meu sta doar 2-3 secunde sa incalzeasca bujiile, si pornirea oricum sta mai mult de atat sa astepte pompa de motorina sa creeze presiune.

 

Pentru a monta o alarma cu pornire motor, trebuie sa mai cuplati cateva fire, in special senzorii de la usi deschise, goarna

 

 

Daca aveti intrebari, voi incerca sa raspund

 

Bafta, mai jos aveti rezultatul final.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d_xPMIPTYxg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

felicitari domnule!

 

asa ceva mai rar sau deloc pana la tine sa gasesti pe forumurile noastre

 

mie imi este folositor deoarece intenionez sa montez alarma...si probabil si pornire la distanta

 

habar nu ai cat am cautat pinout-urile de la gm5 si inca nu le-am descalcit....

 

sincer sa fiu, eu ma simt frustrat/indignat de faptul ca ai pus acest diy de-atata timp si nu ai nici un comentariu, nu s-a aratat nimeni interesat...

 

FELICITARI! BRAVO!

 

 

 

Inca cateva observatii:

 

Mai exista firul pt senzor capota, foarte important, astfel incat sa nu poti porni de la distanta masina cu capota deschisa, pentru a evita un eventual accident la service!

 

Pentru ca instalatia sa simta ca a pornit masina, exista mai multe variante: standard a mea a venit setata pe monitorizarea voltajului: cand porneste motorul, alternatorul intra in functiune si creste voltajul, astfel isi da seama ca a pornit. Din pacate alternatorul are un pic lag, astfel incat instalatia tinea prea mult cuplat demarorul.

Am modificat-o sa foloseasca firul negru de turatie din mufa de diagnoza, si este MULT mai bine, as zice ca eu la ureche nu imi dau seama asa repede ca a pornit motorul, cum face instalatia monitorizand acest fir.

 

Mai exista firul pt bujiile incandescente la disel, dar nu l-am folosit, am observat ca si la -20grade M47N-ul meu sta doar 2-3 secunde sa incalzeasca bujiile, si pornirea oricum sta mai mult de atat sa astepte pompa de motorina sa creeze presiune.

 

Pentru a monta o alarma cu pornire motor, trebuie sa mai cuplati cateva fire, in special senzorii de la usi deschise, goarna

 

 

Daca aveti intrebari, voi incerca sa raspund

 

Bafta, mai jos aveti rezultatul final.

 

http://www.youtube.c...h?v=d_xPMIPTYxg

Link to comment
Share on other sites

dap, e o chestie faina, DOAR CA se preteaza in general masinilor cu cutie automata...

 

la cele cu cutii manuale e ceva mai greu de realizat pornirea de la distanta daca ai o usoara panta si folosesti cutia ca si imobilizator

Link to comment
Share on other sites

Pai frana de mana pentru ce o folosim daca nu pt imobilizat masina? :)

 

Eu mi-am montat pornire de la distanta de automata si pe fosta masina cu cutie manuala, folosind un contact magnetic pe axul de la cutie care sa-mi previna pornirea cu cutia cuplata

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.