Jump to content

Cutie de viteze 6 trepte pe E34


Recommended Posts

Am motor 2000 cmc 24v . Am schimbat grupul pe spate ( sigur nu este pt motorul de 2000 ), iar de cand l-am schimbat masina se tureaza cu vreo 400-500 rotatii mai repede si la 175 km/ora motorul are 6500 rotatii si se decupleaza, deci nu pot sa merg mai repede de 175 km/ora.

 

Sincer nu as renunta la grup, imi place cat de repede urca acul de viteza cu el.

Simt nevoia unei cutii cu 6 trepte.

 

Se poate ?

Exista?

 

Am inteles ca pe urmatorele modele cum ar fi E39 E46 s-au pus aceleasi motoare de 2000 cmc pana prin anii 2001-2002 cu cutii de viteza "sport" in 6 trepte.

Oare se potrivesc, au aceleasi prinderi pe blocul motor ?

Link to comment
Share on other sites

in cazul tau ai un grup foarte scurt gen 3.91 sau 4.xx de aceea ai un top speed atat de mic si evident o imbunatatire semnificativa a acceleratiei.

 

da se poate monta cutie in 6 trepte, ia legatura cu userul MAS de pe forum el a facut operatiunea asta tot la un E34, din ce stiu el a luat o cutie de pe un 325i model E90, iti urez mult succes.

Edited by No-X-Cape
Link to comment
Share on other sites

in cazul tau ai un grup foarte scurt gen 3.91 sau 4.xx de aceea ai un top speed atat de mic si evident o imbunatatire semnificativa a acceleratiei.

 

da se poate monta cutie in 6 trepte, ia legatura cu userul MAS de pe forum el a facut operatiunea asta tot la un E34, din ce stiu el a luat o cutie de pe un 325i model E90, iti urez mult succes.

 

Scz, dar am un mic dubiu la transplantul lui MAS.

O cutie de pe E90 e posibil sa ma coste mai mult decat masina mea

E super informatia , adica ca e posibil candul meu , dar caut si o solutie care sa o pot suporta financiar.

 

Oricum, am sa-l caut pe @MAS pt info. tehnice

Link to comment
Share on other sites

pe e34 a fost cutie in 6 viteze pe modelul 540i daca nu ma insel

 

 

 

da doar in 1995.sunt foarte rare pe e34

dar e v8 si cutia nu merge pe 2000.eu in locul tau as reveni la un grup cu rapoarte mai lungi

 

nici motorul nu ti permite o viteza cu mult peste 200 :rolleyes:

Edited by sly06
Link to comment
Share on other sites

cutia lui a costat in jurul a 500e din ce stiu eu, nu cred ca masina ta face doar atat si fi convins ca orice alta cutie in 6 trepte care ai gasio fie de E46/e39 tot nu ar fi mai putin :)

 

Mda..... deci 500E nu as da pe o cutie din motive ca as avea o alta alternativa.

De 500E mai bine pun un motor de 2500 cmc, as rezolva problema de top speed "175 km/ora" si as mai avea si 40 cp in +.

 

Oricum ms mult @No-X-Cape pt detalii

Link to comment
Share on other sites

eu in locul tau as reveni la un grup cu rapoarte mai lungi

 

nici motorul nu ti permite o viteza cu mult peste 200 :rolleyes:

 

Raman cu grupul asta, pt oras e super, iar la drum lung ma rezum pana in 150 km/ora, pt drumurile noastre e destul. Asta pana se duce motorul ca am 360k km cu el, apoi pun de 2500 cmc.

Dupa socotelile mele la anu prin primavara fac si aceasta operatie.

 

Va multumesc la toti, sunt lamurit acuma !

 

pai nu prea o rezolvi, ce te face sa crezi ca un M50B25 are turatii mai mari decat un M50 ? zona rosie la M50B25 tot la 6500 de rotatii e..

 

Mari sanse sa ai dreptate, dar schimbarea unui grup dupa montarea unui motor de 2500 nu ar fi deloc grea si nici scumpa. Daca negociez un pic , primesc bonus grupul la motorul de 2500 :D

Link to comment
Share on other sites

pai nu prea o rezolvi, ce te face sa crezi ca un M50B25 are turatii mai mari decat un M50 ? zona rosie la M50B25 tot la 6500 de rotatii e..

 

 

 

adevarat,dar cum ajungi la cei 175 cu un m50b25... :hyper:

asta daca tine grupul :wacko:

Link to comment
Share on other sites

deci daca schimbi cu un motor cu turatie similara, cum ai de gand, viteza maxima tot aia o sa fie cu grupul ala..

Si intradevar, sly are dreptate , cu M50b20 tot nu sari mult peste 200, ca nu are putere, dar cu un M50B25 te duci binisor in 240 km/h pe GPS.

 

 

Dar, cu ce grup ai acum, poti sa pui mama V8-ului..tot la 175 km/h sau mai putin te intepenesti..

Ori schimbi grupul ori cutia

 

..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu contest spusele voastre, dar vreau sa va prezint o teorie pe care am auzit-o de la multi pasionati de liniute. Nu o sustin pt ca nu am constinte de cauza.

 

Baieti pt mai multa putere la plecare puneau grupuri de la motoare mai mari. Efectul era identic cu al meu

 

Aici apare ironia " pe un motor pui grup de la un motor mare, iar turatile cresc in loc sa scada ".

 

Dau ex.: - pe un motor de 2000 s-a pus grup de 3000 si la 120 km/ora motorul se decupla avand 6500 rot/min

 

Daca e adevarat mitul asta, inseamna ca am un grup de 2500 cmc , ar fi perfect pt planurile mele de viitor.

Link to comment
Share on other sites

nu mi se pare logic ce zici

normal daca vrei un demaraj mai bun folosesti grupuri scurte in genul celui pe care l ai tu,in schimb pierzi la viteza maxima

 

toate masinile care participa de ex in vtm au grupuri scurte tocmai pt a si putea folosi puterea si cuplul in detrimentul vitezei superioare

 

la cursele de accelerare se folosesc autoblocante pt a pune in valoare cat mai bine puterea la plecarea de pe loc

este greu sa ajungi pe 400 de m cu o masina sa zicem de 200 de cai la mai mult de 170 km/ora.acum conteaza si greutatea

Link to comment
Share on other sites

"pasionatii: citesc 2 chestii pe 4tuning si dau sfaturi apoi..

Treaba e matematica simpla...facand abstractie daca motorul are forta necesara sa se urce un ture la viteze foarte mari,

 

ture moto X raport cutie X raport diferential/grup=rotatii/sec la roata de unde rezulta viteza maxima.

 

 

Daca te uiti in formula, treaba e simpla.

Este clar ca daca la tine ramane acelasi RPM maxim si stai cu aceasi cutie/grup nu poti avea viteza maxima mai mare ...

Ansamblul cutie/grup de regula e un compromis intre economie de combustibil/performanta..

In configuratia ta de acum ai acceleratii mai bune, dar iti consuma o groaza.. tu probabil la 150 km/h ai ai undeva la 5000 de ture in treapta a V-a, de unde rezulta si un consum marit..

Grupul de multe ori se pune in fuctie si de cutie si motor.

Cel mai relevant mi se pare un exemplu cu o cutie automat, care de regula e comuna si la diesel si la benzina. Evident un diesel functioneaza la alte turarii , si in acest caz se schimba grupul, cu o demultiplicare mai mica decat la aceasi masina cu un motor apropiat benzina.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.