Jump to content

Recommended Posts

salut, de cateva zile, de cand a dat caldura, mi se blocheaza navigatia. banuiesc ca este coolerul de racire de vina, piesa nr 6 din link-ul:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=65_1453&hg=65&fg=50

insa nu stiu cum sa ajung la el sa vad daca de acolo este problema

 

ma puteti ajuta, va rog cu ceva sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut, de cateva zile, de cand a dat caldura, mi se blocheaza navigatia. banuiesc ca este coolerul de racire de vina, piesa nr 6 din link-ul:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=65_1453&hg=65&fg=50

insa nu stiu cum sa ajung la el sa vad daca de acolo este problema

 

ma puteti ajuta, va rog cu ceva sfaturi?

Eu te sfatuiesc sa te prgatesti sufleteste pentru un ccc nou. Restartarea si ecranele negre sunt semnele ca va pica...

Link to comment
Share on other sites

Eu te sfatuiesc sa te prgatesti sufleteste pentru un ccc nou. Restartarea si ecranele negre sunt semnele ca va pica...

 

Circuitele electronice nu imbatranesc in ani de zile exceptie facand circuitele de curenti foarte mari, iar aici nu este cazul.

 

Ce pica pe langa electronica, sunt condensatoarele electrolitice care imbatranesc de la temperatura si isi pierd proprietatiile. Daca merge cu coolerul mult timp defect va muri in timp si electronica in sensul ca vor trebui inlocuite condensatoarele electrolitice cu altele pt a o intineri.

 

In rest nu este semn de nimic...

Link to comment
Share on other sites

Sustin ce spune Cernica,aceeleasi simptome avea si a mea inainte sa pice CCC-ul.

 

Oprirea nu este din cauza directa a CCC-ului ci CCC-ul nu mai este in parametrii (cooler mort, sau nu este actionat cand trebuie), se incalzeste excesiv si asa moare. Daca este reparat la timp, poate fi salvat.

 

Problema este ca de multe ori el poate fi foarte fierbinte cat sa afecteze durata de viata a unor componente insa insuficient de cald pentru a se bloca si a alarma utilizatorul.

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o treaba coolerul. Mie dupa ce mi-a picat, si bineinteles, ramanea aprins si atunci dupa ce opream motorul,l se auzea coolerul care mergea non-stop.

Alt caz:am Scos afara ccc-ul si l-am conectat-coolerul mergea.

Oricum daca te uiti pe spatele unitatii, el este alimentat separat, direct de la masina(nu este alimentat de pe placa de baza a ccc-ulii)

Daca era de la cooler sau se stia ce piesa pica, iti dai seama ca bmw&co. Nu mai faceau atatia bani doar din vanzarea ccc-urilor. In dec. anul trecut, la a.b., eram al 5-lea din luna aia care isi schimba ccc-ul....

 

Oricum, daca initiatorul se pricepe, ii recomand totusi sa scoata ccc ul afara si sa verifice coolerul

Link to comment
Share on other sites

Daca era de la cooler sau se stia ce piesa pica, iti dai seama ca bmw&co. Nu mai faceau atatia bani doar din vanzarea ccc-urilor.

 

Inafara de modulele de control al motorului si control al cutiei de viteze care au ceva zmacuri intre cablaj si carcasa de metal, orice electronica se poate repara de pe o masina. Piesele care trebuie schimbate sunt relativ banale: electrolitici, drivere de putere (curenti mari). In rest nu pica mai nimic. Mai exista o exceptie, dar care la noi nu prea are aplicare datorita climei: descarcarile electrostatice care in anumite zone pot cauza probleme mari.

 

Raman la ideea ca CCC-ul pica din cauze de invechire clasice din cauza temperaturii inalte/racire proasta/loc prost ales/ intalnite si la TV-uri, radiouri vechi si asa mai departe. Sute sau o mie de euro nu se justifica sub nicio forma. Din pacate nu se gasesc schemele (si nici BMW nu le are) pentru a le putea repara si de aici partea cu "cade CCC-ul".

 

Oricum, daca iti vei monta CCC_ul in alta parte si nu intr-un loc lipsit de racire asa cum este la E60, te vei bucura mai mult timp de acelasi CCC ;)

 

Daca firele de la cooler nu pleaca dintr-un loc anume, nu inseamna ca nu sunt comandate din acel loc. CCC-ul comunica pe MOST si pe CAN si poate trimite date la o gramada de echipamente. Deci coolerul poate fi comandat si de CCC chiar daca nu e alimentat de acesta.

 

P.S. Lucrez cu astfel de electronica si crede-ma ca stiu ce zic. Temperatura si componentele banale strica componente de mii de euro. Micorocntrolerul, memoriile, adica componentele unde este inteligenta, softul proprietar, aproape nu mor nicioadata.

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o treaba coolerul. Mie dupa ce mi-a picat, si bineinteles, ramanea aprins si atunci dupa ce opream motorul,l se auzea coolerul care mergea non-stop.

Alt caz:am Scos afara ccc-ul si l-am conectat-coolerul mergea.

Oricum daca te uiti pe spatele unitatii, el este alimentat separat, direct de la masina(nu este alimentat de pe placa de baza a ccc-ulii)

Daca era de la cooler sau se stia ce piesa pica, iti dai seama ca bmw&co. Nu mai faceau atatia bani doar din vanzarea ccc-urilor. In dec. anul trecut, la a.b., eram al 5-lea din luna aia care isi schimba ccc-ul....

 

Oricum, daca initiatorul se pricepe, ii recomand totusi sa scoata ccc ul afara si sa verifice coolerul

 

Ba fix din CCC este alimentat. Daca insisti pot veni si niscai scheme ;)

Pe de alta parte o diagnoza ar ajuta.

Se pot vedea daca au aparut erori legate de supraincalzire si chiar testa coolerul.(nu e de ajuns ca se invarte trebuie sa se invarta cu o anumita turatie, care mi-e greu sa cred ca o "vezi" la ochi :p )

 

Citez:

 

"

To test the fan, it is activated with maximum speed. After a startup period of 5 seconds, the speed is measured.

Maximum speed: approx. 7000 rpm

Speed > 4200 rpm => fan OK

Speed < 4200 rpm => fan defective

Speed = 0 rpm => fan might not be connected

"

 

 

zbye ;)

Link to comment
Share on other sites

Ba fix din CCC este alimentat. Daca insisti pot veni si niscai scheme ;)

Pe de alta parte o diagnoza ar ajuta.

Se pot vedea daca au aparut erori legate de supraincalzire si chiar testa coolerul.(nu e de ajuns ca se invarte trebuie sa se invarta cu o anumita turatie, care mi-e greu sa cred ca o "vezi" la ochi :p )

 

Citez:

 

"

To test the fan, it is activated with maximum speed. After a startup period of 5 seconds, the speed is measured.

Maximum speed: approx. 7000 rpm

Speed > 4200 rpm => fan OK

Speed < 4200 rpm => fan defective

Speed = 0 rpm => fan might not be connected

"

 

 

zbye ;)

In primul rand ce model de BMW ai, restul nu conteaza, sfatul meu este sa incerci un tester, dai banul degeaba pe coolere, un CCC este scump, dar se poiate repara sau SH. Succes

Link to comment
Share on other sites

Citez:

 

"

To test the fan, it is activated with maximum speed. After a startup period of 5 seconds, the speed is measured.

Maximum speed: approx. 7000 rpm

Speed > 4200 rpm => fan OK

Speed fan defective

Speed = 0 rpm => fan might not be connected

 

De unde ai citat? Forum sau din documentatie gen TIS?

Link to comment
Share on other sites

CCC-ul nu are absolut nimic. e chestia de racire la el si de aia se blocheaza. daca ar fi avut ceva CCC-ul ar fi facut tot timpul asa nu numai in zilele cu caldura excesiva afara si cand masina sta mult in soare.

 

inca nu am gasit pe nimeni care sa imi desfaca CCC-ul si sa verifice acel coller. oricum am vazut ca mai am si alkti colegi de forum cu aceeasi problema

Link to comment
Share on other sites

Ba fix din CCC este alimentat. Daca insisti pot veni si niscai scheme ;)

Pe de alta parte o diagnoza ar ajuta.

Posibil sa ai dreptate. Eu cand am dat ccc ul jos, parca pe langa manunchiul de fire cu mufa patrata, mai venea si un firicel cu mufa de 5 pini care intra in zona coolerului. http://www.4tuning.ro/images/unitate--modul-ccc/unitate--modul-ccc-86153a6c8a189619a-0-0-0-0-0.jpg

Link to comment
Share on other sites

De unde ai citat? Forum sau din documentatie gen TIS?

 

@Bala:Documentatie.

 

@cernica87: stiu ce vrb pt ca nu e prima oara cand desfac pe acolo.

La MASK: cablul de la cooler vine din interiorul unitatii si practic nu prea ai cum sa inlocuiesti coolerul decat daca tai si lipesti fire.

LA CCC: dintr-un oarecare motiv coolerul vine cu o mufa si se prinde prin 3 cabluri de sochetul X13813-stanga sus(pin 1,5,11). Tot in acel sochet intra si AUX IN.(2,7,8)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Salut!Si eu ca multi altii ma pricep cat de cat la electronica si am facut un update la Unitatea DVD Bussines la cea Profesionala!Functioneaza perfect dar am si eu problema cu opritul muzicii!Diagnoza spune de cooler,eu nu am montat si cooler-ul!Concluzia...posibil sa intre protectia termica in functiune si opreste principalul consumator din unitatea CCC si anume tranzistorul sau circuitul integrat final de putere pentru audio(amplificatorul)!Voi monta un cooler de la o sursa de computer si voi vedea rezultatele,coolerul se alimenteaza din unitatea CCC,am desfacut-o bucati si am remontat-o!Revin cu problema!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.