Jump to content

ARO 244 cu motorizare BMW


ydaniel

Recommended Posts

Va salut pe toti!

In urma cu o luna un bun prieten si-a cumparat un ARO 244 echipat cu un motor de BMW 3.0 6 in linie.Masina a fost facuta la CESAR Campulung Muscel in 1997.Din pacate motorul nu mai are nici un fel de cablaj si se pare ca ambreiajul este defect.

Voi reveni cu poze si astept sfaturi de la voi pt procurarea/montarea cablajului.

Link to comment
Share on other sites

Pun cateva poze.

Are cutie de viteza de Peugeot 505 cu reductor romanesc,pompa de frana si servofrana de Volvo,caseta directie de Ford.

 

tipic romanesc , au facut o masina din 7 firme . Practic daca se strica ceva stai cu cateva cataloage in fata sa comanzi o piesa :frantics:

Link to comment
Share on other sites

tipic romanesc , au facut o masina din 7 firme . Practic daca se strica ceva stai cu cateva cataloage in fata sa comanzi o piesa :frantics:

 

a formulat si ydaniel putin cam eronat, acelea sunt subansambluri comune, fabricate de alti producatori, nu de volvo sau ford, poti gasi aceeasi pompa le cateva marci, fara sa fie vreo pb.

Link to comment
Share on other sites

La ARO s-au facut cateva masini remarcabile, ce-i drept, artizanal dar reusite. Ehh, alte vremuri, alti oameni, alt entuziasm... si nici nu exista google pe atunci.

 

Masina asta poate fi repusa in drepturi de un om cu adevarat pasionat.

 

Eu unul am ramas uimit de ce poate face un ARO pregatit de romanii de atunci.

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea e ce motor de bmw e ala de 3 litri, ca M57 sigur nu e si nici nu exista in 97, si parca TDS-ul era de 2.5 maxim. Rover ceva ?

 

Eu cred ca motorul e M30B30 folosit pe E32 intre 87-94 si pe E34 intre 88-90.

Link to comment
Share on other sites

Deci cu ocazia asta imi aduc aminte ca, acum vreo 25 de ani (eram piticanie) un nene si-a pus pe picioare de la ZERO un IMS. A lucrat daca bine imi amintesc vreo 3 ani la el. Si toate astea in fata blocului. Pe trotuar. In vazul lumii, el in fiecare dupa-masa era constiincios la treaba. Lucra incet dar a reusit. Isi lasa masina deschisa cu sculele in ea cu motorul la vedere si toate desfacute. Nici dracu nu se lega de ea. Nu a disparut nimic nici macar o piulita. Cand a fost gata tot cartierul era strans la "prima cheie". Stiu ca a scos un fum gros si negru de am facut in prima faza pasi de acolo dar a mers. Aproape 10 ani s-a folosit de ea. Abia prin 94-95 a disparut si a inlocuit-o cu un jeep pe care la fel, il bibilea non-stop...s-a mutat de la bloc la casa si acum are ditamai GL-ul da la asta nu prea are ce sa ii faca.
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca motorul e M30B30 folosit pe E32 intre 87-94 si pe E34 intre 88-90.

Da, e M30, motronic. Nu este pre a greu sa gasesti un cablaj de pe o masina mentionat in citat (+ alte piese lipsa).

Debitmetru arate cam umblat la ea :) :(

Link to comment
Share on other sites

michael,interesanta evolutia omului...de la ims la g class

 

tot asa aveam si eu in cluj un vecin care lucrase tot asa la restaorarea unui wartburg in fata blocului,ii pusese motor de dacie tot bibilit,durase chestia vreo 2 ani si cand l a finalizat nu l au omologat distrusii aia de la RAR

Link to comment
Share on other sites

din poze pare a fi M30 motorul

interesant.. :)

Am vazut un IMS odata de plangeam.. arata impecabil, nu stiu ce motor avea, dar si suna binisor.

Daca te referi la cablaj gen instalatie electrica primul pas ar fi sa identifici motorul cu certitudine.. poate ajungi la serie si o postezi..

 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce smecherii a facut el de a ajuns la GL. Cert era ca nici in timpul lui ceasca nu o ducea prea rau. Oricum ar fi fost o restaurare chiar si a unui IMS papa ceva bani.

 

 

Saracul Wartburg. Si mai ales dezamagirea omului. Banuiesc ca s-a intamplat dupa "revolucion"...pe timpul raposatului nu stiau ei prea multe cu omologarile si cred ca ar fi reusit sa il treaca cum a trecut si nenea cu IMS-ul.

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate.se intampla prin 93-94.chiar mi a parut rau pentru efortul omului.

cand te gandesti ce proiecte fac astia pe dincolo si sunt omologate pt circulatie ..

 

noi suntem intotdeauna mai catolici

Link to comment
Share on other sites

michael - HOTÄ‚RÄ‚RE nr.768 din 8 noiembrie 1991

privind infiintarea Âşi functionarea Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" = rar nu exista inainte de "revolucion"...a aparut ca o institutie a statului care lua un alt obol pe langa vama de la cei care aduceau un autovehicul din import...

Link to comment
Share on other sites

Ok...nu am stiut. My bad. Atunci cum han-tatar mergeau astia cu masinile "modificate"? Pur si simplu sus in cotineata si dai bataie? :mellow:

 

Nu exista vreun organ de-al statului de la care primeau aprobare de circulatiune?

Edited by michael
Link to comment
Share on other sites

pe vreme lu' nea nicu era raiul pe pamant. bani sa fi avut, loc, meserie in deste..., ca luai masini la greu de la licitatiile de la ICL UNIVERSAL....cine stie cunoaste...pot sa recunosc ca pe vremea aia eram asa d cretin ca n-am luat un jaguar E-type cu 60.000 lei. acu' mai era si pb benzinei...deloc simpla...asa ca mai bine o nemtoaica de 1100cc la 30.000 lei
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri.

Ca o ciudatenie:motorul este montat in unghi pt ca nu avea loc de caseta de directie.

KM reali ar fi pe la 12.-15.000km;se pare ca e singura care a mai ramas intreaga dar nefunctionala,in total fiind 3 masini.Automobilu doarme undeva pe langa Campulung Muscel.

In bucuresti exista un domn care se ocupa cu restauratul de IMS-uri si va pot da adresa lui daca vrei sa va duceti la o vizionare!Calculatoru de bord se afla in interior ascuns bine sub mocheta.

Unde trebuie sa ma uit ca sa vad seria motorului sau ceva astfel incat sa va dati seama ce motorizare exacta are?

Va multumesc mult.

Edited by ydaniel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.