Jump to content

Recommended Posts

Am o bara (intre timp 2, si fata si spate) crapate. In fata a crapat-o fostul proprietar lovind-o de bordura

 

Pentru ca nu lipsea din bara, am decis sa o repar. Dupa ce m-am interesat la tot felul de mesteri care repara bare, am decis sa incerc sa o repar eu.

Am gasit un filmulet pe youtube si ghidandu-ma dupa el, am reparat-o

 

Se foloseste un ciocan de lipit de 100W cu varf plat gen surubelnita.

Se apropie cele 2 margini, apoi se face un sant chiar pe crapatura, pe ambele parti

Apoi pe spate se trage dintr-o parte in cealalta plastic, iar ulterior se netezeste cu partea plata.

Pe fata se netezeste direct, pt a nu deforma prea mult materialul

 

Am aplicat cu succes solutia la bara fata, plasticele de sub bara, in zona senzorului de temperatura, era o crapatura mare acolo, si la bara spate la un colt pe laterala

 

cateva poze:

 

post-31822-0-77367900-1305720849_thumb.jpg

 

post-31822-0-88162600-1305720866_thumb.jpg

 

 

Acum mai trebuie dat cu chit probabil, si revopsit local/integral

Link to comment
Share on other sites

Am facut si o reparatie la o bara, dar am folosit o alta tehnica. Tin sa o mentionez si eu aici la Topicul tau ;) .

 

Am sa prezint operatile pe etape.

1. am taiat o tabla de 0.5-0.8 mm in forma crapaturii + 2 cm pe o parte si alta a crapaturii.

2. am modelat tabla pe dosul barii

3. am prins tabla cu popnituri si astfel am intarit crapatura. Atentie ! am zencuit bara ca popnitul sa fie 80% ingropat. Apoi am slefuit capul popniturilor la nivel cu bara

4. am aplicat un chit de plastic pe crapatura

5. am aplicat un strat de grund pe suprafata chituita( dupa slefuire )

6. a urmat vopsirea barii complete

 

Am auzit de ultima performanta in lipirea barilor crapate.

Exista un lipici special, l-am vazut fizic, e extraordinar. Chiar personal am tras/torsionat de bara in zona crapaturii, cu acordul meseriasului, chiar daca se rupe el o repara dinou. Sincer NU am reusit sa rup bara dinou in zona crapaturii. Revin cu denumirea lipiciului

Link to comment
Share on other sites

Este f. utila si metoda care ai aplicat-o, si e bine ca ai postat-o pe acest topic, sa fie la un loc informatiile. Presupun ca pentru maxim de rezistenta poti aplica ambele metode, deci si lipire cu ciocanul, si intarire cu tabla

 

Totusi parerea mea e ca cu ciocanul de lipit amesteci chiar materialul original, si in mod normal nici un lipici nu poate fi mai bun. Poate creste local rezistenta, dar atunci devine inflexibil materialul, ceea ce nu e intotdeauna cel mai bine.

 

Dezavantajul lipirii cu ciocanul este ca se mai subtiaza bara in zona reparata, pt ca se arde o parte din plastic la manipulare.

 

O sa fac poze si la bara spate unde (zic eu) a iesit mai frumos

Link to comment
Share on other sites

Este f. utila si metoda care ai aplicat-o, si e bine ca ai postat-o pe acest topic, sa fie la un loc informatiile. Presupun ca pentru maxim de rezistenta poti aplica ambele metode, deci si lipire cu ciocanul, si intarire cu tabla

 

Totusi parerea mea e ca cu ciocanul de lipit amesteci chiar materialul original, si in mod normal nici un lipici nu poate fi mai bun. Poate creste local rezistenta, dar atunci devine inflexibil materialul, ceea ce nu e intotdeauna cel mai bine.

 

Dezavantajul lipirii cu ciocanul este ca se mai subtiaza bara in zona reparata, pt ca se arde o parte din plastic la manipulare.

 

O sa fac poze si la bara spate unde (zic eu) a iesit mai frumos

 

Iarta-ma dar trebuie sa te contrazic. In momentul ce plasticul se topeste, se elimina particulele de carbon din el, iar plasticul devine casant. Dupa lipirea cu ciocanul crapatura poate cu usurinta sa se rupa dinou.

Aceasta metoda se practica acuma 10 ani, apoi tinichigii au inceput sa descopere popniturile, iar acuma e super revolutionar acest lipici de care v-am vb mai sus.

Am zis ca vin cu numele lui, dar nu am apucat sa ajung la pretenii mei din service.

Link to comment
Share on other sites

ok, nu te contrazic, poate ca ai dreptate. Dar plasticul se toarna in stare lichida (topit). De ce s-ar elmina particulele de carbon doar la topirea ulterioara?

 

Nu sunt mare expert in chimie , dar orice element care este topit/fiert/incalzit a 2-a oara isi pierde din proprietati. De aceea cand inrosesti un metal se zice ca " l-ai decalit" adica clar i-ai slabit rezistenta fizica. A da, si metalul cand se toarna este in stare lichida, S.a.s.m.d.

 

Deci, nu am zis ca tehnica ta nu este buna, doar ca prezinta anumite riscuri.

Din experienta altora, ei au regretat ca au facut doar atata la o bara crapata.

Daca tu ai facut numai atata, propun ideea sa iti dai barile jos si sa mai aplici ceva lipiciuri de dosul lor, pt a intarii crapaturile.

Link to comment
Share on other sites

Poate afli de la prietenii din service ce lipici de intarire s-ar folosi? n-am idee ce sa pun, desi fostul proprietar incercase un lipici interesant, era turnat in cateva randuri pe spate si era cauciucat. Cu toate astea tot s-a sectionat in zona crapaturii.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.