Jump to content

senzor temperatura radiator...


Recommended Posts

Pentru un e36 din 12.95, varianta fara clima sau AC, se poate monta ventilator de racire in loc de vasco-cuplaj?

 

M-am uitat la radiator si nu vad sa aiba vreo gaura unde as putea pune vreun sensor de temperatura.

Link to comment
Share on other sites

Pentru un e36 din 12.95, varianta fara clima sau AC, se poate monta ventilator de racire in loc de vasco-cuplaj?

 

M-am uitat la radiator si nu vad sa aiba vreo gaura unde as putea pune vreun sensor de temperatura.

 

Daca nu iti mai merge vasco-cuplaj-ul, eu iti propun sa mergi pe shrot si sa iti iei altu, NU sa montezi nu stiu ce improvizatie de ventilator. Sau daca tot vrei sa faci o improvizatie, este una simpla. Treci prin vasco-cuplaj niste suruburi, si il faci "pe direct", multi au facut asta, dar se ridica apa mai greu , mai ales iarna.

 

Iar de zenzor , pt ce ai nevoie de senzor temp. in radiator ? Daca nici ala nu iti mai merge, vezi ca senzorul ala este in motor si nu in radiator.

 

Ai grija poate schimbi senzorul de temp. degeaba . BMW E36/E34 cam au probleme la ceasuri, poate ceasul de temp nu mai functioneaza.

Vezi si tu unul care are E36 , AMABIL, sa iti dea ceasul lui, pt a verifica senzorul.

Link to comment
Share on other sites

Nu vorbi prostii, nu vreau sa fac nici o improvizatie. Am un ventilator de pe o masina care nu are vasco (un e36 de prin 97).

Adica din fabrica a venit cu ventilator in loc de vasco. Si aceste masini, au un senzor de temperatura si este pe radiator... Cand apa ajunge la x grade, porneste ventilatorul -> o raceste.

 

Merg de cateva zile cu vasco sudat si urca greu in ture fata de cum urca de obicei, sa nu mai zic ce vijelie face dupa 3000 rpm. Apa se ridica normal perioada asta, insa face zgomot, si nici nu accelereaza cum trebuie... Si asa de abia am 102 cai amarati, vasco sudat imi mai trebuie.

 

LE: Daca nu ma insel ii mai zice bulb...

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Pe radiatorul asta vad o chestie, dar pare sa fie turnat plastic peste, nu stiu sigur daca se poate face ceva... O sa atasez o poza diseara.

 

Era un topic cu cineva care a facut modificarea, dar nu il mai gasesc...

Link to comment
Share on other sites

Merci mult Domi :)

 

Cateva intrebari...

http://www.understeer.com/images/tech/fanclutchmod09.jpg

 

La mine gaura asta e astupata... Se vede ca si cum ar fi turnat niste plastic in gaura...

 

Don't over tighten it! On 9/95+ cars using the #440 fan switch, you have to cut off the plastic tab on the side of the connector or else you can't plug it in. Just use a razorblade or an X-Acto knife. It's very simple, you'll see.

 

Nu am inteles exact... Ce sa tai?

Link to comment
Share on other sites

ai filetul ala de metal, are un guler de plastic, se vede si in poza.. . Daca e prea inalt gulerul ala de plastic, filetul de la senzor nu ajunge la gaura cu filet, si trebuie sa razui un pic din plasticul ala.

 

Link to comment
Share on other sites

Merg de cateva zile cu vasco sudat si urca greu in ture fata de cum urca de obicei

Daca sudezi vascocuplajul, la turatie mare pierzi cel putin 15-25 cp din cauza asta. Si la motorul tau se simte bine de tot.

 

De ce nu schimbi vascocuplajul si vrei sa pui ventilator electric?

Link to comment
Share on other sites

da, vrea sa puna unul electric..

 

 

pe langa ca pierde ceva cai cam omoara si pompa de apa..daca merge mult cu vascul prins in suruburi.. se duce naibii axul ala nu tine mult la astfel de turatii/sarcini..

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Paul, stiu ca sunt pierderi mari, dupa 3000 rpm trage mai prost ca intre 2500-3000... Mi-a crescut si consumul cu mai bine de 1.5 litri saptamana asta.

 

Referitor la intrebare, ma incanta mai mult un ventilator, decat vasco ala care oricum se invarte mai tot timpul, chiar daca nu la turatie maxima. Si am ventilatorul cam de 1 an luat pentru asta, doar ca nu aveam chef de schimbare. Si m-ar costa doar pana in 100 lei toata treaba asta... Pe cand vasco ajunge la 250 ron.

 

da, vrea sa puna unul electric..

 

 

pe langa ca pierde ceva cai cam omoara si pompa de apa..daca merge mult cu vascul prins in suruburi.. se duce naibii axul ala nu tine mult la astfel de turatii/sarcini..

Ca sa nu mai mentionez, ca starnesc tot praful de pe strada daca o accelerez putin... :pirate:

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

@cristimm

1. termocontact 80/88C cod 61318361787

Am gasit pe realoem

DOUBLE TEMPERATURE SWITCH 80/88CEL 61318361787

Sa inteleg de aici ca e pentru 2 ventilatoare, unul porneste cand ajunge la 80 grade si unul la 88 grade? Sau cum e, ca nu stiu exact...

Link to comment
Share on other sites

Daca sudezi vascocuplajul, la turatie mare pierzi cel putin 15-25 cp din cauza asta. Si la motorul tau se simte bine de tot.

 

De ce nu schimbi vascocuplajul si vrei sa pui ventilator electric?

e regula pt orice motor? intreb fiindca eu am vascul pe direct.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Tarod?

Acolo se poate da gaura si face filet? Sau ce sa fac cu tarodul?

 

Trebuie sa spargi/tai capacul de plastic din fund. Apoi trebuie sa montezi un niplu adegvat cu diametrul interior corespunzator acelui senzor de caldura.

In mod normal ar trebuii sa existe pe original asa ceva, dar poate nu se vinde separat ( asa vine cu tot cu radiator ).

 

Sfat: daca nu gasesti cauta prin shroturi un radiator spart/stricat dar sa aibe acest niplu.

 

Atentie ! Nu incepe prima operatie fara sa ai acest niplu. Operatia e destul de riscanta, poti distruge radiatorul cu usurinta, cauta pe cineva care a mai facut asa ceva sau cel putin sa aiba mana buna.

Link to comment
Share on other sites

Si acest niplu se infileteaza in radiator?

Adica sub plasticul ala exista o gaura, in care se infileteaza acest niplu, iar in niplu se va infileta senzorul de caldura?

Sigur am acea gaura?

Link to comment
Share on other sites

Si acest niplu se infileteaza in radiator?

Adica sub plasticul ala exista o gaura, in care se infileteaza acest niplu, iar in niplu se va infileta senzorul de caldura?

Sigur am acea gaura?

 

Da, acel niplu se infileteaza in radiator, dar NU EXISTA FILET PT ACEL NIPLU. Treuie sa faci filet ori cu un tarod ori infiletezi niplu cu forta ( deoarece acolo ai un material moale, plastic, astfel cu niplu creezi filet ).

Daca prin absurd o sa ai scapari de apa pe acolo, dai jos niplu aplici pe filetul exterior calt sau banda de teflon.

 

 

Exista o poza mai sus unde, cat si cum trebuie sa arate dupa ce infiletezi acel niplu in radiator.

 

Merci mult Domi :)

 

Cateva intrebari...

http://www.understeer.com/images/tech/fanclutchmod09.jpg

 

La mine gaura asta e astupata... Se vede ca si cum ar fi turnat niste plastic in gaura...

 

 

 

Nu am inteles exact... Ce sa tai?

 

 

Mda..... este o poza chiar de tine pusa.

 

Uitate cu atentie, cum arata acel niplu.

 

" Nu am inteles exact... Ce sa tai? " ------ pai...... gaura la tine este astupata, cu plastic, direct din turnarea radiatorului. Sigur cei de la BMW pt ca sa aplice acel senzor faceau aceleasi operatii de care am vb mai sus.

Ti le enumar dinou :

- taiat dop/capac plastic ( cel din fundul gaurii aratat de tine in poze )

- filet pt acel niplu

- aplicat niplu

- aplicat senzor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.