Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Sau pensionarii aia cu o nenorocita de 1310 cu care se taraie la piata ?

 

Aici nu mai sunt de acord...

 

Pai daca e pensionar de ce sa nu mearga pe jos sau cu transportul in comun, doar sunt ambele gratis.

 

De ce sa vina mosul sa ocupe spatiul cu harbul lui cand nu e presat de timp? Nu mai zic ca polueaza cat 5 7-are.

 

Ok. Vine, sa vina. Dar sa-l si protejam social, este prea mult...

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

aici nu sunt de acord, daca masina aia trece ITP pe bune, nu are importanta cat valoreaza si cat de veche e. Daca omul de aia are bani, si vrea sa mearga cu ea, e dreptul lui.

El e vinovat, ca nu e infrastructura, nu sunt locuri de parcare ?

 

 

Si cu totii stim foarte bine ca nu are legatura cu poluarea aceast impozit.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Si cu totii stim foarte bine ca nu are legatura cu poluarea aceast impozit.

 

+1

 

Si eu am zis ca este dreptul lui daca trece ITP, daca are platite RCA si impozit, sa circule unde vrea.

 

Insa din exemplul tau anterior parea ca el este un defavorizat si ca ar trebui sa ne gandim la el ceea ce nu mi se pare ok. A vea o masina este un privilegiu, nu un drept.

 

In romania, circulatia proasta, lipsa locurilor de parcare nu este numai din cauza infrastructurii proaste ci din cauza masinilor MUUULT prea multe. Pt ca orice cetatean, isi ia masina pt asa e in trend, asa e normal etc.

 

Calatoresc foarte mult si vad cum este in alte tari. De exemplu la o multinationala din Germania, am vazut o parcare cam o treime fata de cea din Romania si era jumatate goala. La noi, aici in Timisoara la poate de doua ori mai multi angajati, cu o parcare tripla, nu ai unde pune un ac si masiniile sunt paracte si pe drum si pe la alte firme.

 

Nu mai zic ca acolo, la granita cu Elvetia, mai faceau unii naveta si la 70km ceea ce la noi, cu extrem de mici exceptii, nu este cazul.

 

Desigur, daca mosul vrea sa mearga cu conserva, e ok, e treaba lui cat timp e legal. Dar, sa nu o dam in vai saracul, amaratul etc. pt ca nu e cazul...

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

"Taxa va rãmâne. Va fi introdusã În plus aceastã obligaÞie pentru maºinile Înmatriculate Înainte de 1 ianuarie 2007 ca la prima vânzare sã se plãteascã taxa de primã Înmatriculare. ªi pentru cã intrã o categorie de cetãÞeni care trebuie sã plãteascã o asemenea taxã, ne-am gândit sã reducem puÞin din taxa de primã Înmatriculare", a adãugat Borbely.

 

Ungur tampit,astia n-au treaba pe acasa,sa-si falimenteze propria tara,sa nationalizeze fondurile de pensii si sa-si termine propriul popor?

 

Cat de sinucigas sa fi sa bagi o asemenea taxa inainte de alegeri? Si cum sa-i zici "taxa de prima inmatriculare" cand masina e inmatriculata din 1900

 

toamna? Vor pierde procesele in continuare, si ca si Polonia vor trece la impozitarea agreata de UE conform cilindreei si poluarii..dar inainte,vb lui

 

Domi, ii vor schimba denumirea si cuantumul, se vor tigani la maxim pana vor accepta inevitabilul..

Link to comment
Share on other sites

bala, e dificil de spus,.. sunt multe explicatii, partial tin de fudulie si partial tot la infrastructura ajungem.. ai mijloace de transport in comun ca in Germania ? nu prea ai..

O parte vin numai cu masina ca nici concep altfel.. in orase mici ca in Tulcea, de unde sunt eu, poti merge cu bicicleta lejer, sunt distante mici, traficul nu e asa cainos, dar ti-o si fura imediat.. si atunci mergi cu masina... alea nu se fura, cel putin nu in Tulcea..

.

Plus ca unul din Germania care castiga 4k/luna nu ii cad galoanele sa mearga la u-bahn daca face mai putin timp si face si o economie..

Link to comment
Share on other sites

da, in Timisoara mijloace de transport ca in Germania. Poate chair mai bune decat in unele locuri din ce am vazut. Sunt autobuze noi cu clima, lungi si scurte, ai trleibuze noi, ai estimari ale timpului cand ajung in statie, ai linii express, ti se pune statia care urmeaza etc. iar pretul unui bilet e mai mic decat pe afara insa... lumea merge cu masina.

 

Ori aceasta mentalitate se poate schimba doar prin constrangeri si din pacate in timp destul de lung.

 

P.S. Sunt impotriva taxei de poluare si cred ca masina trebuie impozitata 80% dupa cat polueaza: strict g CO2 / km si 20% capacitate cilindrica.

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

.............

 

Si cum sa-i zici "taxa de prima inmatriculare" cand masina e inmatriculata din 1900 toamna?

 

................

 

 

 

O sa-i zica az elsĂľ regisztrĂĄciĂłs adĂł :frantics:

 

 

 

 

 

Nu il intereseaza ca vor pierde procese si vor mai plati si cheltuieli de judecata. Nu plateste din buzunarul lui.... Omul este imbecil. El si cu celalalt bou de la sanatate.... Ne-a trebuit majoritate, suportam majoritatea. Na!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cel mai corect e sa fie introdus in acciza, cat mergi/geci poluezi.. fix atat platesti. Si un impozit anual,rezonabil e ok..

 

Si esti incurajat oricum sa iei masini mai noi, ca astea de regula consuma mai putin..

Dar nimeni nu face nici un feld e dezbatere, studii de impact, nimic.. cum le tuna la buget si cum da mai bine pentru campania electorala asta fac.

oricum sunt cam nebuni la cap, ei se gandesc ca lumea chair nu vrea masini noi ? multi ar vrea dar nu isi permit, nu vor sa auda de banci,de dobanzi, astea vin cu CASCo obligatori.. etc..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

faza interesanta e ca nici la programul rabla nu vor ajunge astea,ci pur si simplu casate sau dezmembrate,ca te costa cat nu face sa le vinzi, ala care o are poate nu se incadreaza/nu vrea logan 1.2, asa ca nici industria auto locala n-o ajuta..pur si simplu s-a gandit ungurul ca decat sa impoziteze 20% mai bine impoziteaza 80%..se vor da masini fara acte,se vor trece pe bg, se va ataca taxa aia in instanta si astia suntem..

 

P.S.: restul de 20% m-am gandit ca le vor trece pe bulgaria :) cat o mai tine si minunea asta..

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

Aici nu mai sunt de acord...

 

Pai daca e pensionar de ce sa nu mearga pe jos sau cu transportul in comun, doar sunt ambele gratis.

 

De ce sa vina mosul sa ocupe spatiul cu harbul lui cand nu e presat de timp? Nu mai zic ca polueaza cat 5 7-are.

 

Ok. Vine, sa vina. Dar sa-l si protejam social, este prea mult...

 

Problema este alta, in orice tara cu apa calda, nici un impozit /taxa nu variaza cu mai mult de 10-15% in10 ani. Asta se cheama predictibilitate (pentru mediul de afaceri , etc, etc).

Cineva care are o Dacia 1310 o tine nu pentru ca nu ar vrea alta ci pentru a nu are bani de una noua/ care polueaza mai putin.

 

Ce e anormal in Romania este ca se schimba legi si taxe de pe o zi pe alta fara sa tina cont de nimic. Cu ce e vinovat cineva care si-a luat sa zicem un BMW 330d in 2006 , si-a facut un calcul cat are de platit impozit , asigurari , etc si totul era ok in 2006.

In doar 4 ani impozitul s-a marit de 5-6 ori cred, basca si taxa asta pe cap venita din senin. Cu ce a gresit ?

 

Un pensionar cu o dacie 1310 oricum chiar daca ar vrea sa circule cu ea nu-i ajunge pensia de 2 plinuri asa ca nu polueaza prea mult. Nu stiu daca ar trebui sa hotarasca cineva daca un pensionar ar trebui sa aiba o masina sau sa circule cu autobuzul ca in Germania.

Masina nu e un lux , moft e o necesitate si cred ca in orice tara europeana cineva care are un venit stabil ar trebui sa isi permita o conserva gen Logan, Clio, Corsa ( inclusiv intretinerea ei). Si Romania mai are mult pana sa ajunga la statistica europeana de masini pe cap de locuitor.

Pana la urma nu toata lumea are bani de seria 5 sau mai stiu eu ce BMW smecher, nu cred ca ar trebui sa privim problema atat de simplist. Uita-te prin Franta , Olanda, Belgia cate harburi de 20 ani circula si nu zice nimeni nimic atata timp cat trec ITP-ul.

Link to comment
Share on other sites

probabil va tine,bulgarii nu fac decat sa profite de tembelismul si coruptia clasei noastre conducatoare

 

sunt interese de grup mari la mijloc

 

apropo,la bulgari este vreun producator de automobile?

 

 

DSF.ai dreptate.si pe dincolo circula o gramada de vechituri si nimeni nu pare atat de preocupat de asta ca la noi.din pacate la noi asta e doar un pretext penibil pt a masca adevarata lor agenda

Edited by sly06
Link to comment
Share on other sites

au deschis recent niste chinezi o fabricuta acolo,nimic important..ma umfla rasul ca tampitii astia au marit tva-ul,impozitele,au taiat salarii, au bagat tara in datorii si vine USL-ul cu CAS redus, TVA redus in 4 ani, impozite mai mici pentru salarii samd..macar pt. vrajeala si tot castiga aia alegerile..ce va fi dupa aia Dumnezeu cu mila..
Link to comment
Share on other sites

Nu o sa mai tina mult vrajeala cu Bulgaria pentru ca pot sa te oblige atata timp cat esti cetatean roman si domiciliezi pe teritoriul Romaniei sa ai masina inmatriculata in Romania. ( Olanda are lege din asta de 10 ani, Belgia ceva mai micut, statele nordice, Ungaria urmeaza ). E legala din punct de vedere al dreptului european si nu are a face cu nici o concurenta/ monopol. Sant sigur ca in cateva luni or sa dea vreo lege in care se spune :Ai domiciliul in Romania atunci ai voie doar 2-3 saptamani sa circuli cu o masina inmatriculata in strainatate.
Link to comment
Share on other sites

pai asta e valabil si la noi,dar smecheria este ca masina nu este pe numele tau,doar ai procura cu drept de circulatie

 

dreptul la libera circulatie n au cum sa l ingradeasca,pt ca ai nostri ar fi facut de mult ceva

Edited by sly06
Link to comment
Share on other sites

cel mai corect e sa fie introdus in acciza, cat mergi/geci poluezi.. fix atat platesti. Si un impozit anual,rezonabil e ok..

Bravo! Nota 10. Asta e cea mai corecta metoda de impozitare. Pentru ca unul cu Polo 1.2 masina de firma care merge 25.000km pe an polueaza mai mult decat un BMW 3.0 folosit doar in week-end.

 

Si impozitare la valoarea masinii pentru ca poti sa-ti iei S nou de 100.000euro cu motor 2.2 si sa platesti impozit cat un e46 320i de 5000euro.

Link to comment
Share on other sites

imi aduc aminte clar in campania electorala boc declara ca va scoate taxa auto tariceanu,si pe chestia asta au castigat o gramada de voturi

 

atunci nimeni nu si a inchipuit ca astia vor baga o taxa si mai mare :shifty:

perversitatea si minciuna politica in romania nu cunoaste limite

Link to comment
Share on other sites

au deschis recent niste chinezi o fabricuta acolo,nimic important..ma umfla rasul ca tampitii astia au marit tva-ul,impozitele,au taiat salarii, au bagat tara in datorii si vine USL-ul cu CAS redus, TVA redus in 4 ani, impozite mai mici pentru salarii samd..macar pt. vrajeala si tot castiga aia alegerile..ce va fi dupa aia Dumnezeu cu mila..

 

O sa fie un SF asta cu USL-ul. Eu in general votez PNL dar cu cardasia asta este cam trist. Ma gandesc serios sa nu-i votez. Cand vad pragul ala de 1600ron pt impozitarea maxima ma umfla rasul. Cum sa fie un salariu incadrat la MAXIM de 400EUR?

 

Consider ca o cota unica ar fi cea mai justa si stimulatoare metoda de impozitare. Eventual facuta la 10% ca la bulgari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.