Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Mi se pare absolut aberant. Inteleg cu greu ca ala care a adus-o in tara si s-a folosit de ea 4-5 ani, sa plateasca, dar nu sa plateasca ala care a luat-o acum, si ailalti proprietari din trecut sa nu fie afectati cu nimic, pai ce, aia n-au poluat? Eu credeam ca e vorba doar daca esti inca primul proprietar al masinii si o vinzi acuma, ma gandeam ca faci o transcriere inainte de a intra legea si atunci scapi.

 

Deci cu alte cuvinte, toti care au in proprietate masini aduse in tara inainte de 2007, vor fi gauriti de cateva mii de euro. Anul trecut aveam un X5 3.0d inmatriculat prima data in tara in 2005, deci daca l-as mai fi avut si acum, ar fi trebuit sa platesc taxa, care la 3.0 Euro3 e vreo 5 mii de euro. Incredibil.

 

Sau ce naiba fac aia cu masini care valoreaza 2-3 mii euro, si taxa ar fi 3-4 mii euro, ca daca vand masina la cineva, mai tre sa scoata bani extra din buzunar pentru taxa. Ori o tii pe viata ori o dai la Remat.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

 

 

Deci cu alte cuvinte, toti care au in proprietate masini aduse in tara inainte de 2007, vor fi gauriti de cateva mii de euro. Anul trecut aveam un X5 3.0d inmatriculat prima data in tara in 2005, deci daca l-as mai fi avut si acum, ar fi trebuit sa platesc taxa, care la 3.0 Euro3 e vreo 5 mii de euro. Incredibil.

 

 

la marinar nimic nu e incredibil :D

Link to comment
Share on other sites

Asteapta niste semnaturi am inteles si gata, nu mai e mult.

 

Eu as vrea sa vad o statistica. Cate masini sunt in tara aduse pana in 2007, si cate dupa 2007. Logic ar fi ca procentul sa fie covarsitor in favoarea celor dinainte de 2007, deci milioane de masini de taxat.

Link to comment
Share on other sites

WLF> Cumparatorul plateste taxa vietii! Ei,cum spuneau si Domi si Similea, cumpara timp, pana iar ajung la CE procesele pentru noua taxa,apoi iar o sa-i schimbe cuantumul sau alte chichite, pur si simplu trag de timp, fiindca taxa asta in orice forma e ilegala, imorala si discriminatorie. Si asta se vede cu ochiul liber,nu-ti trebuie studii de specialitate. Daca inainte intelegeam ca ai o industrie auto locala care trebuia protejata, in varianta actuala ai omorat-o si pe aia.
Link to comment
Share on other sites

Totusi, acum am vazut inca o chestie. Nu vanzatorul plateste, ci ala care o cumpara de la mine sa zicem. Deci el ca sa si-o treaca pe numele lui, trebuie sa plateasca taxa. Pai atunci cine o mai cumpara? Sau o cumpara si merge asa cu ea tot pe numele meu.

 

LE: Da, tocmai am observat si eu asta.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Totusi, acum am vazut inca o chestie. Nu vanzatorul plateste, ci ala care o cumpara de la mine sa zicem. Deci el ca sa si-o treaca pe numele lui, trebuie sa plateasca taxa. Pai atunci cine o mai cumpara? Sau o cumpara si merge asa cu ea tot pe numele meu.

 

LE: Da, tocmai am observat si eu asta.

 

 

Pai stai putin ca nu mai inteleg nimic: cum ii afecteaza pe toti indiferent de anul achizitionarii masinii cand DOAR cumparatorul plateste taxa?

Link to comment
Share on other sites

Am vazut ulterior ca nu proprietarul plateste, ci cel care cumpara o masina care a fost inmatriculata inainte de 2007. Deci intr-un fel ii afecteaza totusi pe toti care au acum asa ceva in proprietate, ca masinile lor nu se vor mai vinde chiar atat de usor. Pai cine cumpara o masina stiind ca mai are de dat X bani la stat? O sa fie o harababura totala.

 

Exemplu, X5 2005 inmatriculat dupa 2007 vs inainte de 2007. Primul costa 15k, al doilea tot 15k dar mai ai de dat la stat 5k taxa. Pai care se vinde? Ala care il vinde pe al doilea, ce trebuie sa faca? Sa il vanda cu 10k ca sa poata sa il vanda?

 

Deci inmatriculata in tara inainte de 2007, nu adusa de din afara, adica si un Logan daca ti l-ai luat nou in 2006 se supune taxei, sau orice masina luata de noua din tara.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Exemplu, X5 2005 inmatriculat dupa 2007 vs inainte de 2007. Primul costa 15k, al doilea tot 15k dar mai ai de dat la stat 5k taxa. Pai care se vinde? Ala care il vinde pe al doilea, ce trebuie sa faca? Sa il vanda cu 10k ca sa poata sa il vanda?

 

 

bingo

Link to comment
Share on other sites

Cu alte cuvinte, din momentul intrarii in vigoare a legii, nu vor mai exista masini pe strazi care sa nu fi platit taxa, mai devreme sau mai tarziu. Si atunci nici UE nu o sa poata zice nimic, pentru ca nu mai este nici o discriminare, absolut toate masinile din Romania fiind taxate.

 

Iar pentru masinile de Bulgaria, vor face o lege ca si in Olanda, Danemarca etc. Nu vor mai putea circula in Romania decat maximum 6 luni, altfel ori se confisca masina ori se plateste o amenda din aia usturatoare.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Ehe....sa vedeti voi ce avion pe 4 roti o sa-mi iau la "2 lei chifteaua" de paraie asfaltul; da da,si-atunci v-a scrie "bulgarijan automobiliski" pe ea!!!:super:

 

Cu alte cuvinte, din momentul intrarii in vigoare a legii, nu vor mai exista masini pe strazi care sa nu fi platit taxa, mai devreme sau mai tarziu. Si atunci nici UE nu o sa poata zice nimic, pentru ca nu mai este nici o discriminare, absolut toate masinile din Romania fiind taxate.

 

Iar pentru masinile de Bulgaria, vor face o lege ca si in Olanda, Danemarca etc. Nu vor mai putea circula in Romania decat maximum 6 luni, altfel ori se confisca masina ori se plateste o amenda din aia usturatoare.

 

 

Eu zic ca se mai poate face ceva: trebuie avizat UE pt valoarea taxei,aceasta fiind exagerata raportat la nivelul de trai al tarii. Noi nu suntem nici danemarca nici olanda nici italia nici celelalte,daca am fi ca ele,nu as mai fi scris acest com acum si deci,mi-ar fi convenit situatia.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Iar pentru masinile de Bulgaria, vor face o lege ca si in Olanda, Danemarca etc. Nu vor mai putea circula in Romania decat maximum 6 luni, altfel ori se confisca masina ori se plateste o amenda din aia usturatoare.

 

nu prea cred

trebuie sa lase si o portita

Link to comment
Share on other sites

Deci taxa asta va pica la Comisie din nou, dar mai dureaza un an doi., si o sa vina cu alte variante si tot asa.

Fiind criza, s-a tot amanat si la Comisie, iar acum cu Grecia si noul PAC, deocamdata se uita in alta parte. Asta a fost norocul Guvernului ca ii ardea de mult.

In 2009-2010 nu au putut face mare scandal ca incepusera toti sa maraie, Franta era acuzata de protectionism, erau tot felul de conflicte comerciale pornite din disperare, toate tarilee uropene luau tot felul de masuri neortodoxe, li se rupea de o piata de cateva zeci de milioane anual.

Sper sa se mai linisteasca lucrurile, desi nu cred ca va fi asta prea curand.

 

 

Ai inteles si tu acum cand spuneam ca in ROmani nu o sa se mai vanda nici o masina SH care nu are taxa de inmatriculare platita. Fie ea veche, mai noua, de 15 ani, produsa in ROmania, importata pe vremea lui Ceasca, etc..

Adica ce e inmatriculat dupa 2007, se s-a paltit taxa mai merge. Ce nu .. e mort, nu se mai vinde nimic ca cel care o cumpara plateste la ea ca si cand e adusa acum din DE.

 

 

Pentru ca decat sa cumperi o masina in Ro la care platesti taxa, mai bine iei din DE, ca e acelasi drac, la taxe, si ai sanse sa nu iei teapa, si te duci cu ea in Bulgaria.

 

Toata smecheria asta e sa blocheze complet piata sh, la presiunea APIA sau cum ii izice la asociatia ai de producatori si importatori.

 

Dar nu o sa le mearga ca te duci cu ea in BG , Ungaria si gata.

 

In afara de cativa fanatici ai fiecarei marci, fie ei VAG, Mercedes, BMW sau Tata, majoritatea lumii normale la cap isi doresc toti o masina noua, nu invers cum e pe la noi pe forum, adica mai bine un BMW e46 de 10 ani in loc de un Logan nou. Asta a fost secretul succesului Logan in DE, era cea mai ieftina masina noua de dimensiuni normale. Si toti oamenii care inainte nu isi permiteau io masina noua, cand aparut Logan, au avut prima data in viata lor ocazia sa cumpere o masina noua.

 

Ei cred ca asa vor forta romanii sa cumpere masini noi. Nimic mai fals. Toti vor masini noi, numai ca lumea nu isi permite si acum sufla si in iaurt . nu mai vrea nimeni sa auda de credit, leasing, Casco etc...

Si atunci lumea o sa se descurce cum se descurca romanul de sute de ani incoace.

Suntem singurul stat european care te obliga sa furi. NU exista nici o situatie similara in Europa la ora asta, in care cetatenii tarii respective sa fie fortati sa fuga cu masinile in alte tari.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu prea cred

trebuie sa lase si o portita

 

 

Alta portita? Nu prea cred. Pai cate sa iti mai lase, zii mersi ca sunt granitele libere si poti iesi din tara. :rofl:

 

Deci taxa asta va pica la Comisie din nou, dar mai dureaza un an doi., si o sa vina cu alte variante si tot asa.

 

Nu mai are cum sa cada, Comisia a spus ori toate taxate ori niciuna. Si uite ca acum sunt toate, deci ce sa mai zica Comisia. In plus, au micsorat taxa cu 30%, crezi ca ei sunt chiar asa de prosti?

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

nu prea cred

trebuie sa lase si o portita

 

Din punctul asta de vedere nu imi fac mari griji. Pur si simplu justitia si procuratura romaneasca nu sunt capabile sa faca fata la asa ceva chiar daca se da legea. Ca treaba asta se dovedeste in instanta, trebuie documentat cum trebuie, nu se face usor.

 

 

 

L.E.

WLF, cade pentru ca nu e taxa de poluare ci de inmatriculare. Se demostreaza foarte usor. Cazul ala cu cel din 2008 pe asta a picat in primul rand. Al doilea argument a fost aia ca nu se aplica decat la masini aduse de afara., dar a fost al doilea argument.

IAr daca e taxa de inmatrculare, atunci conform practicii si legislatiei europene se stabileste proportional cu valoarea masinii, si iar cade, ca in legea noua nu intra valoare masinii in formula.

 

In plus vine problema asta.. adica masina aia are 4 propritari, si al 4-lea plateste pentru toti aia 3. ?

NU exista asa ceva, si un complet de judecata format din toti senilii cu scoala de drept terminata la Lubianka resping asa ceva, intelegi ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pai nu are cum sa fie discriminare, ca aici e vorba de masina, nu de proprietar, adica masina e taxata ca circula, proprietarul e impozitat ca o detine. Discriminare ar fi daca unii proprietari ar fi impozitati si altii nu, desi sunt in aceasi categorie.
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca baietii de la PDL au planul facut bine, stiu ca nu o sa-i mai voteze nimeni in 2012 si le lasa o bomba cu ceas la urmatoarea guvernare. Restantele salariale alea castigate in instanta se vor plati din 2012, creantele bugetului care au crescut catre firmele private tot de prin 2012, taxa auto castigata prin instante tot in 2012, 30% din noua taxa tot atunci + 30 miliardele alea cu imprumut de la FMI si restul. Daca mai strang repede pana se termina anul 1-2 miliarde de euro din prostia asta de taxa de prima vanzare si or sa trebuiasca sa o dea inapoi tot prin 2012-2013 atunci Grecia e caz fericit fata de ce o sa fie pe capul bugetului romanesc prin 2012-2015.
Link to comment
Share on other sites

Din punctul asta de vedere nu imi fac mari griji. Pur si simplu justitia si procuratura romaneasca nu sunt capabile sa faca fata la asa ceva chiar daca se da legea. Ca treaba asta se dovedeste in instanta, trebuie documentat cum trebuie, nu se face usor.

 

Mi se pare foarte banal sa faca chestia asta. Pai de exemplu, cand ai permisul suspendat, daca te opreste un politist si da prin statie, crezi ca nu ii spun aia ce scrie in baza de date? Asa si in cazul asta. Opreste masina X in trafic, ii ia actele, le transmite, ala scrie in baza de date, soferul X a condus masina X cu seria X. Peste 6 luni daca opreste din nou masina, esti in ofsaid. Pai ce crezi, ca in Danemarca spre exemplu, are vreo importanta ca tu ai iesit din tara cu ea in alea 6 luni? Sa ne zica DSF cum e in Olanda, ca si acolo mi se pare ca e la fel. Esti rezident de Olanda, trebuie sa ai masina de Olanda, la revedere. Nu merge ca ai tu masina de Romania si stai cu ea doar o luna si gata.

Link to comment
Share on other sites

WLF motivul petru care in legislatia din Olanda, Danemarca taxa exista fara probleme ca se aplica la Valoarea masinii, este complet independenta de norma de poluare si capacitate cilindrica, CO2 etc..

 

 

De asta o sa pice. Si va pica intodeauna, indiferent de cuantum, denumire etc..

Ori o aplici in functie de valoare ori faci taxa de poluare in functie de emisii platibila anual, sau introdusa ca acciza in combustibil etc.

Link to comment
Share on other sites

Din punctul asta de vedere nu imi fac mari griji. Pur si simplu justitia si procuratura romaneasca nu sunt capabile sa faca fata la asa ceva chiar daca se da legea. Ca treaba asta se dovedeste in instanta, trebuie documentat cum trebuie, nu se face usor.

 

 

 

L.E.

WLF, cade pentru ca nu e taxa de poluare ci de inmatriculare. Se demostreaza foarte usor. Cazul ala cu cel din 2008 pe asta a picat in primul rand. Al doilea argument a fost aia ca nu se aplica decat la masini aduse de afara., dar a fost al doilea argument.

IAr daca e taxa de inmatrculare, atunci conform practicii si legislatiei europene se stabileste proportional cu valoarea masinii, si iar cade, ca in legea noua nu intra valoare masinii in formula.

 

In plus vine problema asta.. adica masina aia are 4 propritari, si al 4-lea plateste pentru toti aia 3. ?

NU exista asa ceva, si un complet de judecata format din toti senilii cu scoala de drept terminata la Lubianka resping asa ceva, intelegi ?

 

Nu exista asa ceva. Taxa de inmatriculare a fost valabila 6 luni doar, iar pentru cei care au platit-o, li s-a dat banii inapoi, inclusiv mie spre exemplu. Deci nu mai exista in Romania masini pentru care s-a platit taxa cu titlu de inmatriculare, ci doar masini cu titlu de taxa de poluare. Si s-a platit la toate masinile, inclusiv cele produse in Romania, a existat o singura exceptie valabila 1 an pentru cele noi Euro 4 cu motor sub 2.0

 

Parca vad ca te pune tot pe tine sa ii dai in judecata pe ailalti proprietari sa contribuie si ei, in caz ca nu vor. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

In Olanda, ca si in Danemarca se ajunge in intanta cu probe, cu matori, vecini care te toarna etc..In scenariul propus de tine doar se stabileste ca eu am fost pe data X in romania si in data Y tot in Romania, dar in intervalul asta ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Tii minte cand au redenumit-o prima data ? ca CE a respins ca e de prima inmatriculare si au redenuit-o ca fiind de poluare si in sine a ramas neschimbata ? prima schimbare a fost la cerea Comisiei, asta de acum e declansata de procesul castigat de nebunul ala la Luxembourg.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

WLF motivul petru care in legislatia din Olanda, Danemarca taxa exista fara probleme ca se aplica la Valoarea masinii, este complet independenta de norma de poluare si capacitate cilindrica, CO2 etc..

 

UE nu se implica in felul cum se calculeza taxa, fiecare tara face taxa cum doreste, atata timp cat se aplica la toate masinile din tara aia. Daca vor sa fie aplicata in functie de cate usi are masina, se aplica atata timp cat toate masinile sunt supuse taxei.

 

Tii minte cand au redenumit-o prima data ? ca CE a respins ca e de prima inmatriculare si au redenuit-o ca fiind de poluare si in sine a ramas neschimbata ? prima schimbare a fost la cerea Comisiei, asta de acum e declansata de procesul castigat de nebunul ala la Luxembourg.

 

Unde ai auzit tu ca a castigat cineva vreun proces in Luxemburg? Este vorba de cineva din Sibiu, care a primit un raspuns, nu ca a castigat ceva undeva. E primul care a primit un raspuns pe tema asta de la UE.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.