Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Imi pare rau dar te inseli.

Se implica foarte tare. Una din garantiile ca cetateni comunitari e ca exista niste principi care se aplica la taxe. Sunt limitari inclusiv la cuantumuri.

Stiai ca e interzis sa ai TVA mai mare de 25% prin directiva Europeana ? E doar un exemplu.

Iar restul tine de drept elementar, care in Europa e respectat.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare foarte banal sa faca chestia asta. Pai de exemplu, cand ai permisul suspendat, daca te opreste un politist si da prin statie, crezi ca nu ii spun aia ce scrie in baza de date? Asa si in cazul asta. Opreste masina X in trafic, ii ia actele, le transmite, ala scrie in baza de date, soferul X a condus masina X cu seria X. Peste 6 luni daca opreste din nou masina, esti in ofsaid. Pai ce crezi, ca in Danemarca spre exemplu, are vreo importanta ca tu ai iesit din tara cu ea in alea 6 luni? Sa ne zica DSF cum e in Olanda, ca si acolo mi se pare ca e la fel. Esti rezident de Olanda, trebuie sa ai masina de Olanda, la revedere. Nu merge ca ai tu masina de Romania si stai cu ea doar o luna si gata.

 

AIci au camere in 100 in 100 care recunosc numerele deci e usor sa vada cand ai intrat in Olanda ( banuiesc ca si alea din Romania pentru rovigneta electronica fac acelasi lucru). 2 saptamani ai voie sa circuli fara sa inscrii masina daca ai rezidenta/cetatenie. Circuli cu ea mai mult, e 5000 euro amenda + taxa de prima inmatriculare (45% din valoare pentru masini noi + ceva bonusuri in functie de emisia de CO2). Nu platesti iti ia din casa, iti confisca masina, te dezbraca. N-ai voie sa tii masina cu numere straine fara taxa platita nici macar in fata blocului ( proprietate publica) ca iti iei aceeasi amenda daca te prind, trebuie sa o tii pe proprietatea ta privata.

Nu ai ce proces sa faci sau pe cine sa dai in judecata. Intr-o saptamana daca te-au prins ai amenda acasa si incep sa curga penalitati. Dupa o luna daca nu o dai la pace cu ei ( adica poti sa platesti in rate daca nu ai - sunt intelegator atata timp cat te tii de cuvant), te executa silit. ( Si nu cu executor judecatoresc bla, bla ca in Romania ci cu firme private de recuperare care au contract cu statul si cu aia n-ai ce sa discuti, ca traiesc din procentul pe care il recupereaza)

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau dar te inseli.

Se implica foarte tare. Una din garantiile ca cetateni comunitari e ca exista niste principi care se aplica la taxe. Sunt limitari inclusiv la cunatumuri.

Stiai ca e interzis sa ai TVA mai mare de 25% prin directiva Europeana ? E doar un exemplu.

Iar restul tine de drept elementar, care in Europa e respectat.

 

Ma frate, suntem in 2011. Arata-mi tu cand si unde a venit UE in tara si ne-a spus ceva in legatura cu taxa. In afara de a isi da cu parerea, mai mult nu a facut. Unde s-a implicat atat de tare? Astia au modificat legea ca pierdeau in instanta procese (unele procese), iar primul raspuns de la UE in privinta asta a venit acum la ala de la Sibiu, primul raspuns oficial in 4 ani.

 

AIci au camere in 100 in 100 care recunosc numerele deci e usor sa vada cand ai intrat in Olanda ( banuiesc ca si alea din Romania pentru rovigneta electronica fac acelasi lucru). 2 saptamani ai voie sa circuli fara sa inscrii masina daca ai rezidenta/cetatenie. Circuli cu ea mai mult, e 5000 euro amenda + taxa de prima inmatriculare (45% din valoare pentru masini noi + ceva bonusuri in functie de emisia de CO2). Nu platesti iti ia din casa, iti confisca masina, te dezbraca. N-ai voie sa tii masina cu numere straine fara taxa platita nici macar in fata blocului ( proprietate publica) ca iti iei aceeasi amenda daca te prind, trebuie sa o tii pe proprietatea ta privata.

Nu ai ce proces sa faci sau pe cine sa dai in judecata. Intr-o saptamana daca te-au prins ai amenda acasa si incep sa curga penalitati. Dupa o luna daca nu o dai la pace cu ei ( adica poti sa platesti in rate daca nu ai - sunt intelegator atata timp cat te tii de cuvant), te executa silit. ( Si nu cu executor judecatoresc bla, bla ca in Romania ci cu firme private de recuperare care au contract cu statul si cu aia n-ai ce sa discuti, ca traiesc din procentul pe care il recupereaza)

 

Uite un raspuns foarte clar. Nu mi se pare absolut deloc imposibil sa introduca asta si la noi, mai ales ca, e vorba ca masina de Bulgaria oricum trebuie sa plateasca rovigneta ca sa circule, deci da VIN-ul cand isi face rovigneta si direct s-a introdus in sistem la data X.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Am amenintat parca cu declansarea procedurii de `Infringement` pentru concurenta neloiala cu piata externa de sh. Dar si asta probabil dureaza vreo 2-3 ani pana poate UE sa faca ceva concret. Ei se bazeaza pe buna credinta si intimidarea.

 

L.E. La chestia asta cu taxa in Olanda ce nu intelege multa lume e ca alea 2 saptamani sunt timp pentru a inmatricula masina. Cand o camera inregistraza masina prima data incepe timpul sa curga , dupa 2 saptamani iei amenda oricum daca nu e inscrisa si e condusa de un cetatean/ rezident olandez.. Poti sa iesi de 100 de ori din tara sa te duci prin Australia cu ea, nu conteaza dupa 2 saptamani de la prima scanare daca circuli in Olanda iei amenda.

Si n-ai ce golanii sa faci ca m-am interesat si eu pe la avocati si pe la altii mai destepti , a trebuit sa platesc 8000 euro.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Da, in cazul taxei de prima inmatriculare din ianuarie-iunie 2007. Si au facut taxa pe poluare si au dat banii inapoi. Insa pe taxa asta de poluare, primul raspuns l-a primit baiatul ala de la Sibiu, anul asta.

 

Si raspunsul a fost, taxa e ilegala pentru ca se face discriminare cu celelalte masini din tara, care nu platesc pentru ca polueaza. Acum ca toate vor plati, se conformeaza cu raspunsul UE.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Esti rezident de Olanda, trebuie sa ai masina de Olanda, la revedere.

Da, dar in Olanda nu exista taxe de inmatriculare sau poluare cum sunt aici. Ce exista, este doar pentru masini noi si SH in functie de varsta, si daca masina e mai veche decat x ani, import e practic tax free. La transcriere iar nu platesti nimic.

Cel putin asa era pe vremuri.

Link to comment
Share on other sites

DSF sta in Olanda, tocmai a explicat cum sta treaba.

 

Intocmai, exista un alt tip de taxa, ENORMA. Nu va convine taxa asta de poluare? Pai va baga astia taxe legale ca in Danemarca si ce ai facut? Platesti 20 de mii de euro la o masina.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

te inseli, in fiecare an in care s-a modificat taxa, a fost facut la presiunea Comisiei.

http://0-100.hotnews...t-de-numeroase/

 

Toata istoria si ping pong-ul cu legislatia.

Uite aici

http://economie.hotn...-alte-state.htm

un alt articol care publica partial argumentati Curtii, Partea hilara e ca nici macar nu baga in seama denumirea de taxa de poluare, si o denumesc in continuare ce este cu adevarat, taxa de prima inmatriculare. Astia care cred ca fac din pistoale pe prostii de la Comisie cu indicatori masluiti, rapoarete sforaitoare si alte teripuri birocratice se inseala amarnic.

O parte din argumentatie era ca de multe ori se ajunge ca taxa sa fie mai mare decat valoarea masinii, cea ce e iar inacceptabil.

WLF, nu compara sistemul din Olanda cu ce e in Romania. Astia nu sunt in stare sa tina in frau niste taximetristi sa scoata un bon fiscal.

Ca sa nu mai vorbesc de ce se petrece in general pe sosele.

In Germania de exemplu, legislatia e simlara, dar nu prea se agita nimeni. Doar daca ai niste vecini care te toarna, caz in care primesti o decizie de impunere care poate fi contestat in instanta.

Dar oricum nu merita ca taxa si impozitul anual sunt absolut ridicole, sunt mai mici decat in Romania.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Da, dar in Olanda nu exista taxe de inmatriculare sau poluare cum sunt aici. Ce exista, este doar pentru masini noi si SH in functie de varsta, si daca masina e mai veche decat x ani, import e practic tax free. La transcriere iar nu platesti nimic.

Cel putin asa era pe vremuri.

 

Eh, pe vremuri. Ai plecat cam de multisor inseamna.

 

BPM - taxa de prima inmatriculare aplica tuturor masinilor noi sau importate ( intradevar pana la 12 ani , dupa aia nu mai platesti) in valoare de 42-45 % din valoare masinii inclusiv optionale pentru masina noua si dupa aia se devalorizeaza cu varsta.

 

Motorrijtuigenbelasting- taxa de drum/impozit , depinde de provincie si de greutate , la diesel e dublu - cam 1600 euro pe an la un 530d si 900 la 545i.

Transcrierea e 10 euro.

 

La masina (relativ) noua! Olanda nu e chiar ca Danemarca.

http://www.autobelas...ext.php?t_ID=38

Un 530d din 2009 adus din Germania si importat in Olanda in 2011 e 9900 euro taxa. Nu e Danemarca dar nici Romania.:laugh:

La unul nou cumparat din Olanda e vreo 20-25 mii taxa.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Eh, pe vremuri. Ai plecat cam de multisor inseamna.

Corect. Dar BPM exista si atunci.

Dar, BPM, chiar daca e mare, e legat de valoare si sa plateste doar la prima inmatriculare. Nu retroactiv, nu cand e vandut prima data dupa x, si la masini de 20 de ani, nu cu aberatii.

 

Uite, un calcul de BPM la vehicul nou:

http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=54

 

Grile de reducere am dat in previous post.

 

A, si BPM-ul este discutat si considerat tocmai legat in UE..

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

@ DOMI: Inca o data, se pare ca nu ai citit ce am spus eu, nu mai zic de ce scrie acolo. Iti dau citate din link-urile tale.

 

martie 2007: CE deschide procedura de infringement, motivand ca taxa este discriminatorie pentru anumite tipuri de masini.

 

decembrie 2007: CE a declansat a doua etapa a procedurii de “infringement”, faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeana de Justitie

 

Deci asta pentru taxa de prima inmatriculare. Statul a facut-o de poluare si a dat banii inapoi.

 

2008 Ue tace

 

iunie 2009 Ue zice ca e discriminare din cauza la faza cu masina noua Euro 4 sub 2.0 sa fie fara taxa. Astia modifica din nou doar partea asta cu masina noua scutita.

 

2010 Ue tace.

 

2011 Ue decide ca e discriminare ca taxa de poluare e platita doar de unele, si de altele nu. Astia atunci ce fac, baga taxa pentru toate, si o scade cu 30%.

 

 

Ce vrei mai mult de atat? Unde mai e discriminarea acum, ca toate sunt taxate?

 

Si inca ceva Domi, uite tot din linkul tau:

 

CJUE mentioneaza totusi ca algoritmul de calcul este corect

 

Si mai departe explica de ce, pentru ca deprecierea este inclusa (chiar este inclusa, te duci la RAR si iti face un calcul de depreciere).

 

Deci?

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Dicriminarea este ca se unul plateste pentru toti, si nu are nici o legatura cu cat polueaza masina aia ade fapt, cat a poluat si cat va polua in viitor.

Dasta ar fi una. Dar treaba mult mia simpla e calea 2.

 

Aici pica si va pica intodeauna, ca nu e taxa de poluare.De fapt asta a fost demonstrat in procesul de la CJE.

 

 

Se demonstreaza foarte usor ca nu e taxa de poluare si de aici pica, ca daca e de inmatriculare trebuie sa se aplice la valoarea masinii.

Ai inteles ?

L.E. Intrebarea pusa concret de tribunalul din Sibiu a fost asta. "

Tribunalul Sibiu a decis sa adreseze Curtii Europene de Justitie urmatoarea intrebare preliminara: "Contravin dispozitiile OUG nr. 50/2008 cu modificarile ulterioare dispozitiilor [articolului 110 TFUE]; se instituie intr-adevar o masura vadit discriminatorie?"

"

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pai din moment ce toate masinile vor plati o taxa de poluare, cum demonstrezi tu ca taxa e de inmatriculare de fapt? Din moment ce plateste si o masina la cea de a zecea inmatriculare?

 

Tocmai, tu cu gura ta zici : ca daca e de inmatriculare trebuie sa se aplice la valoarea masinii. Si nu se aplica la valoarea masinii. :)

Link to comment
Share on other sites

Dicriminarea este ca se unul plateste pentru toti, si nu are nici o legatura cu cat polueaza masina aia ade fapt, cat a poluat si cat va polua in viitor.

Dasta ar fi una. Dar treaba mult mia simpla e calea 2.

 

Toate masinile platesc o taxa ca circula in momentul asta in Romania? In speta, rovigneta (taxa de drum)? DA. Poate ceilalti 20 de proprietari anteriori nu au platit rovigneta ca nu era in vigoare, unde e discriminarea?

 

Toate masinile platesc o taxa ca polueaza in Romania? In speta, taxa de poluare? DA. Poate ceilalti 20 de proprietari anteriori nu au platit ca polueaza ca nu se cerea taxa, unde e discriminarea?

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Am amenintat parca cu declansarea procedurii de `Infringement` pentru concurenta neloiala cu piata externa de sh. Dar si asta probabil dureaza vreo 2-3 ani pana poate UE sa faca ceva concret. Ei se bazeaza pe buna credinta si intimidarea.

 

L.E. La chestia asta cu taxa in Olanda ce nu intelege multa lume e ca alea 2 saptamani sunt timp pentru a inmatricula masina. Cand o camera inregistraza masina prima data incepe timpul sa curga , dupa 2 saptamani iei amenda oricum daca nu e inscrisa si e condusa de un cetatean/ rezident olandez.. Poti sa iesi de 100 de ori din tara sa te duci prin Australia cu ea, nu conteaza dupa 2 saptamani de la prima scanare daca circuli in Olanda iei amenda.

Si n-ai ce golanii sa faci ca m-am interesat si eu pe la avocati si pe la altii mai destepti , a trebuit sa platesc 8000 euro.

 

 

DSF,stai putin colegu' ca eu nu inteleg: pai eu daca trec prin olanda cu destinatia spania cu masina de romanica(deci inmatr.pe romanica),la intrare zici ca ma ia camerele,ok? de atunci trece 2 saptamani,eu in timpul ala sunt in spania,culeg capsuni acolo,etc iar a treia saptamana ma duc acasa in romanica si trec prin olanda ca asa vreau eu; daca ma opreste garcea olandezu,ar trebui sa-mi faca belea,nu?ca doar au trecut 2 saptamani,deci timpul ala s-a scurs!!! Cum vine asta?:purple:

Link to comment
Share on other sites

Pai tu esti REZIDENT/CETATEAN din Olanda? Esti un turist oarecare.

 

 

Ok WLF,dar daca pun cazul in care mi-am obtinut rezidenta in Olanda cu ceva timp in urma,insa nu mai locuiesc acolo,m-am mutat din nou in romanica(pt ca e cald si bine :logik: ),deci rezulta ca inca sunt rezident in olanda odata ce am acte,nu? in cazul asta ce se intampla?

 

Eh, pe vremuri. Ai plecat cam de multisor inseamna.

 

BPM - taxa de prima inmatriculare aplica tuturor masinilor noi sau importate ( intradevar pana la 12 ani , dupa aia nu mai platesti) in valoare de 42-45 % din valoare masinii inclusiv optionale pentru masina noua si dupa aia se devalorizeaza cu varsta.

 

Motorrijtuigenbelasting- taxa de drum/impozit , depinde de provincie si de greutate , la diesel e dublu - cam 1600 euro pe an la un 530d si 900 la 545i.

Transcrierea e 10 euro.

 

 

Un 530d din 2009 adus din Germania si importat in Olanda in 2011 e 9900 euro taxa. Nu e Danemarca dar nici Romania.:laugh:

La unul nou cumparat din Olanda e vreo 20-25 mii taxa.

 

DSF,na,acum intreb si eu...olandezilor le convine situatia???adica le convine sa plateasca zeci de mii pt a avea o masina?

Link to comment
Share on other sites

PAi rovigneta aia o platesti doar tu WLF, nu platesti si pentru ceilalti care au mers inaintea ta cu masina ai inteles ?

Daca iti baga o rovignet anul asta, care spunea ca platesti si din urma, sa zicem,

masin are 10 ani, de anul asta se plateste rovigneta, tu WLF, proprietarul actual al masinii, platesti si pe aia 10 ani din urma. Ai masina veche de 5 ani platesti pe cei 5 ani din urma . Asta e situatia cu discriminarea.

A doua treaba iar vizeaza cu absurdul.

De data asta discriminarea e inversa. Acum m-am gandit la ea. Sa admitem ca taxa e de poluare.

Am un VW cumparat acum 5 ani in Romania nou., taxe impozite la zi.

Vine tampenia asta de taxa de poluare, (pe limba ei o sa piara, ca insista sa ii zica de poluare). Vanzi masina ala platesti Taxa. e normal, ai poluat ca un animal nesimtit, vine nota de plata.

 

Eu vin cu ea din Germania. Mi se pare normal ca tu sa platesti taxa ca masina aia ca ai poluat 5 ani in ROmania. Dar eu de ce sa platesc, ca a mea a poluat in Germania 5 ani.

 

SUnt un mil de chestii discriminatorii.

uite aici concluziile curtii.

http://curia.europa....bmit=Rechercher

 

Foarte interesanta este analiza, facuta tot de ei.

cateva chestii, care raman valabile si la taxa asta > ce spuneai tu de princiipile de calcul, ca cica sunt sanatoase. Intodeauna labele din ziare nu isi fac temele si se scoate din context nu mai iese nimic.

citat

În al cincilea rând, reglementarea naționalĂŁ ĂŽn cauzĂŁ ĂŽn acțiunea principalĂŁ folosește ca bazĂŁ pentru evaluarea unui autovehicul de ocazie importat o grilĂŁ fixĂŁ. O asemenea bazĂŁ nu este, prin ea ĂŽnsĂŁși, criticabilĂŁ(38).

 

62. Totuși, grila ĂŽn cauzĂŁ trebuie sĂŁ reflecte valoarea vehiculului importat și trebuie sĂŁ existe un drept efectiv de a depune o contestație(39).

 

63. În ceea ce privește reflectarea valorii vehiculului importat, grila prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 4 la OUG nr. 50/2008 se bazeazĂŁ exclusiv pe vechimea vehiculului. Cu toate acestea, potrivit articolului 6 alineatul (3) din OUG nr. 50/2008, cota de reducere prevĂŁzutĂŁ ĂŽn grila ĂŽn cauzĂŁ este stabilitĂŁ astfel ĂŽncât sĂŁ permitĂŁ luarea ĂŽn considerare nu numai a vechimii, ci și a rulajului mediu anual, a stĂŁrii tehnice și a nivelului de dotare al autovehiculului(40). Alte dispoziții care reflectĂŁ aceste aspecte sunt cuprinse ĂŽn normele metodologice, iar nu ĂŽn OUG nr. 50/2008(41).

 

64. Sunt acești parametri suficienți având ĂŽn vedere cerințele stabilite ĂŽn jurisprudența Curții(42)?

 

65. În opinia noastrĂŁ, nu sunt suficienți.

 

66. Lista stabilitĂŁ ĂŽn HotĂŁrârea Gomes Valente(43) include și metoda de propulsie și marca sau modelul vehiculului printre factorii care trebuie luați ĂŽn considerare. Am arĂŁtat deja cĂŁ nu considerĂŁm cĂŁ aceastĂŁ listĂŁ este exhaustivĂŁ(44). Este foarte posibilĂŁ adĂŁugarea altor elemente de referințĂŁ și/sau schimbarea acestor elemente de referințĂŁ ĂŽnlocuindu‑le cu altele fĂŁrĂŁ a ĂŽncĂŁlca cerința generalĂŁ ca indicatorii utilizați sĂŁ reflecte (ĂŽn mĂŁsura ĂŽn care se poate face acest lucru prin utilizarea unei grile fixe) valoarea realĂŁ a vehiculului importat.

 

67. ConsiderĂŁm cĂŁ fĂŁrĂŁ o referire la metoda de propulsie și la marca și/sau la modelul vehiculului ori un echivalent satisfĂŁcĂŁtor, aceastĂŁ grilĂŁ fixĂŁ nu poate oferi o aproximație suficient de precisĂŁ a valorii reale a autovehiculului de ocazie importat ĂŽn cauzĂŁ.

 

68. În cazul ĂŽn care reglementarea naționalĂŁ face trimitere la o grilĂŁ care nu ĂŽndeplinește cerința generalĂŁ ca grila sĂŁ ofere o aproximație suficient de precisĂŁ a valorii unui vehicul de ocazie importat, considerĂŁm cĂŁ faptul cĂŁ se prevede un drept de contestare nu va fi suficient pentru ca aceastĂŁ reglementare sĂŁ fie compatibilĂŁ cu dreptul UE(45).

 

Concluzia este ca daca nu se leaga direct de valoarea masinii, taxa va putea fi contesta in continuare, indiferent de cum o redenumesc cum si cui se aplica.

Daca eu cand vin si inmatriculez si nu imi prezinta un catalog sa vad eu acolo valoarea reziduala la un BMW e30 din 1991, actualizata la zi, cu calcul facut pe baza de expertiza, a deprecierii., . pot contesta taxa fara probleme. Si cei din Romania o vor putea contesta la fel.

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

PAi rovigneta aia o platesti doar tu WLF, nu platesti si pentru ceilalti care au mers inaintea ta cu masina ai inteles ?

Daca iti baga o rovignet anul asta, care spunea ca platesti si din urma, sa zicem,

masin are 10 ani, de anul asta se plateste rovigneta, tu WLF, proprietarul actual al masinii, platesti si pe aia 10 ani din urma. Ai masina veche de 5 ani platesti pe cei 5 ani din urma . Asta e situatia cu discriminarea.

A doua treaba iar vizeaza cu absurdul.

De data asta discriminarea e inversa. Acum m-am gandit la ea. Sa admitem ca taxa e de poluare.

Am un VW cumparat acum 5 ani in Romania nou., taxe impozite la zi.

Vine tampenia asta de taxa de poluare, (pe limba ei o sa piara, ca insista sa ii zica de poluare). Vanzi masina ala platesti Taxa. e normal, ai poluat ca un animal nesimtit, vine nota de plata.

 

Pai cum sa platesc din urma? Tu nu intelegi? De maine, toate masinile platesc o taxa de poluare. Unde platesti tu din urma? Masinile care au PLATIT deja o taxa de poluare, adica cele dupa 2007, nu mai platesc, e si normal. Eu platesc, ca s-a bagat taxa cand era masina la mine, proprietarii aia dinainte nu platesc ca pe vremea lor nu era taxa, foarte simplu si usor de inteles.

 

Nu imi dau seama cum dracu nu intelegi, ma repet in continuu si degeaba. De maine toata lumea plateste o taxa de poluare, punct. Unii nu platesc, ca deja au platit. Daca toata lumea plateste, nu e discriminare.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.