Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Mai omule, daca masina ai a avut 3 proprietari inainte, de ce platesc numai eu, nefericitul care se trezeste sa o vanda dupa 2011 sau cand se publica ? de ce nu se imparte la toti aia 3 care au mers cu ea toti in ROmania.

 

De asta e discrimatorie.

Ai inteles ?

Din cauza asta nicaieri in lume nu exista impozit pe poluare platit o singura data. E anual.

Si exista taxa de prima inmatriculare platita o singura data.

Care e legata de valoarea masinii, stare tehnica, devalorizare etc.

NU ai cum sa faci din 2 una, Legislatia Europeana nu iti permite.

Ori fac taxa de poluare anula, functie de nroma euro si CO@ emis, ori fac taxa de prima inmartriculare in functie de valoarea de piata a masinii.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mai omule, tu nu platesti nimic. Va plati ala care o va lua de la tine si de maine polueaza cu ea in Romania. Tu ca ai poluat 10 ani inainte, nu platesti nimic.

 

Plateste cumparatorul masinii, nu vanzatorul/proprietarul actual.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Unii nu platesc, ca deja au platit.

 

Gresit. Corect spus e ca la unele masini nu se plateste, cele inmatriculate din 2007 pana in prezent. Pot fi cazuri in care ai platit ptr o masina inmatriculata in 2008 si pe cate ai vandut-o iar acum iti iei una inmatriculata in 2005 la care trebuie sa platesti iar alta taxa. Mi se pare aiurea rau de tot.

Link to comment
Share on other sites

Exact.

 

Adica eu platesc pentru toti aia care au poluat inaintea mea.

 

M-ai facut cu capul, eu spui una tu spui alta. Din moment ce tu platesti ca iti cumperi masina ACUM, inseamna ca n-ai poluat, deci platesti ca o sa poluezi de acum incolo, ce treaba are ca poluat nu stiu cine inainte. Daca platea vanzatorul, da, nu era normal

Link to comment
Share on other sites

Sa it mai dau un motiv de contestare, aceasi cotestare inversa.

Am masina luata de noua de 5 ani. O vand in afara, export. NU se plateste nici o taxa de poluare. Daca se vinde in ROmania, se plateste.

IAr -pac, e practic inversarea situatiei dinainte, cand aveai taxa numai la ce intra in tara. acum tot ce exista in tara se taxeaza, cu e o singura exceptie, nu se plateste daca masina e vanduta in afara tarii. :)

Ai inteles cat de absurd este ?

Si ca e fix la fel si la fel de contestabila ca si prima varianta.

Borbely trebuia sa o scoata de 3 saptani in Guvern, dar MJ isi bate capul cum sa o formuleze, dar o sa fie imposibil.

Link to comment
Share on other sites

Tu vorbesti total, dar total aiurea.

 

Ma frate, CUMPERI o masina. Platesti o taxa de poluare indiferent de unde este masina aia, ca e adusa de dincolo sau e din tara. DACA S-A PLATIT DEJA O TAXA DE POLUARE PENTRU EA, ESTI SCUTIT. Pur si simplu, ce dracu.

 

Daca vinzi o masina, indiferent cand a fost inmatriculata, nu are statul nimic cu tine.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

pai ce te faci cu cele care ies din tara ?

 

 

Discriminarea era ca UNii au platit altii nu . Acum e la fel

ce e asa de greu de inteles ?

Orice masina inamtriculata in Romania inainte de 2007 care e vanduta in afara tarii nu se plateste nimic la ea. Ai inteles ?

Link to comment
Share on other sites

Alea care ies din tara, iti da taxa inapoi indiferent cand si de cine a fost platita, e asa de cand s-a bagat legea, ce dracu.

 

Deci si daca pentru una dupa 2007 s-a platit taxa, practic este egala cu aia dinainte din 2007 pentru ca nu s-a platit, cand iese din tara.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Alea care ies din tara, iti da taxa inapoi indiferent cand si de cine a fost platita, e asa de cand s-a bagat legea, ce dracu.

 

Deci si daca pentru una dupa 2007 s-a platit taxa, practic este egala cu aia dinainte din 2007 pentru ca nu s-a platit, cand iese din tara.

 

Asta cu banii inapoi daca iese din tara: la o masina cu prima inmatriculare in ianuarie 2007, daca-o scot din tara pot lua ceva inapoi?

Ca-n ceva cacat de lege zice parca ca doar la alea inmatriculate dupa iulie 2008 poti sa iei inapoi...

Link to comment
Share on other sites

Cat de curand or sa fie discutii - intre vanzatorul si cumparatorul de masina - de genul: "Cat mai imi dai pe langa masina, sa te scap de ea?" :D

 

Mda, cum zice Wlf, daca iti iei masina acum, ca e noua, ca e veche, ca e de la noi, ca e de la "ei", platesti taxa. In afara cazului in care a fost platita vreodata in istoria ei.

 

Ce mi se pare aiurea e ca, daca cineva nu vinde masina pana o caseaza, inca 3-4 ani, scapa de taxa. Masina aia nu polueaza?

 

A mea e cumparata de noua din Romania. Din 2000. Daca mi-o cumpara cineva sub noua lege, plateste taxa, nu?

Link to comment
Share on other sites

@hedgehog :Trebuie sa iei. Legea spune ca in momentul scoaterii masinii din parcul auto national, casare, vanzare etc., se restituie taxa, la nivelul din momentul cand a fost inmatriculata.

 

A fost o faza tare de tot atunci cand a marit Tariceanu taxa. Legea atunci spunea, se restituie la nivelul din momentul in care se face cererea. Si asta inseamna, ca iti primeai o taxa de 3 ori mai mare inapoi, pentru ca atunci cand faceai cererea, taxa era de 3 ori mai mare ca atunci cand s-a platit. Si se restituie proprietarului actual. Adica, la momentul ala, luai un E39 530d cu 10k, taxa la el fusese 3k ca e Euro 3. Tu cereai taxa inapoi, aia iti dadeau 9k, si tie masina iti statea practic in 1k doar. :LMAO:

Faza asta chiar a facut-o un coleg de forum cu un 730d, tot in urma discutiei de aici de pe forum, tot eu am descoperit prostia din lege.

 

Au modificat-o astia ulterior, ca sa nu plateasca mai mult decat au primit.

 

 

Ce mi se pare aiurea e ca, daca cineva nu vinde masina pana o caseaza, inca 3-4 ani, scapa de taxa. Masina aia nu polueaza?

 

 

Uite asta intr-adevar e o chestie aiurea, ai mare dreptate. Daca nu ti-o vinzi, masina aia polueaza dar nu plateste.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Faceti-ma si pe mine sa inteleg: deci daca eu acum ma duc si cumpar o masina din targ cu nr de romanica,platesc taxa asta indiferent de anul de inmatriculare,indiferent cand a fost si daca a fost adusa in tara,indiferent daca fostul/fostii proprietari au platit sau nu vreo taxa?
Link to comment
Share on other sites

asta incercam sa iti explic WLF, masina ai a stat in Romania si poluat 5 ani, sau o caseaza si nu plateste nimic.

Si aceasi idee e si cu ala care o cumpara de la X din Romania, plateste si pentru cei care au poluat in Romania inaintea lui, ca masina aia e inmatriculata de mult.

Eu platesc si pentru ce a poluat ala 5 ani de zile si ce poluez eu de acum incolo.

 

Oricum daca ai citi in analiza aia din LInk, se spune clar, ca daca taxa nu ia in considerare marca masinii, tipul motoruluui si valoarea de piata, se poate contesta.

Deci in formula in care se pregateste, lasand la o parte cine ce plateste si din ce tara, si care polueaza mai tare, e contestabila.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ai spus orice altceva, dar nu asta de a zis-o Muadib, sa fim seriosi. :)

 

 

 

Si aceasi idee e si cu ala care o cumpara de la X din Romania, plateste si pentru cei care au poluat in Romania inaintea lui, ca masina aia e inmatriculata de mult.

Eu platesc si pentru ce a poluat ala 5 ani de zile si ce poluez eu de acum incolo.

 

Pe principiul asta de il zici, si cand o aduci din Germania, platesti pentru ce a poluat neamtul pana atunci, care e relevanta in cazul de fata?

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca nu mai inteles, nici eu nu m-am exprimat prea fericit.

 

Reiau explicatia.

MAsina din Romania veche de 5 ani.. se vinde tot in romania pac taxa.

Eu aduc masina din germania, acelasi model, veche tot de 5 ani. Nu a poluat in Romania nimic.

 

Cuantumul taxei este identic.

 

Ai inteles ?

Practic tot discriminare e la masinile de import, , asta daca ei insista ca taxa asta e de poluare,

acum masinile care nu au poluat de loc in Romania platesc la fel cu cele care polueaza in romania deja de 5, 10, 15 ani.

Discriminarea ramane in picioare numai ca acum gradul difera. Adica inainte, alea din romania nu plateau nimic.

Pe legea noua, platesc si ele ceva, dar alea de import platesc mai mult.

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Hai sa iti mai explic asa babeste, de ce taxa asta nu e discriminatorie si nu are UE ce sa le mai faca.

 

Guvernul spune asa:

 

De maine, toate masinile vor plati o taxa de poluare, o singura data. Bun, poate zice UE ceva? Nu poate spune.

 

Cum o vor plati?

 

Masinile aduse de afara sau cele noi, o platesc atunci cand sunt inmatriculate prima data in Romania.

 

Masinile care sunt deja inmatriculate in tara, o vor plati atunci cand isi schimba proprietarul.

 

Exceptie fac masinile pentru care la momentul intrarii legii in vigoare, deja s-a platit taxa.

 

Ce e mai simplu de atat? Mi se pare extraordinar de banal si de necontestat de catre UE.

 

(e impropriu spus "masini", dar parca e mai simplu. mai corect spus cumparatorul unei masini)

 

Si da, pare prostie si in chestia asta, pentru ca se sustrag cele care nu se vor vinde niciodata. Dar foarte usor ar putea spune, cele care nu isi schimba proprietarul intr-un termen X, vor plati. Si ne-a rezolvat.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Ok WLF,dar daca pun cazul in care mi-am obtinut rezidenta in Olanda cu ceva timp in urma,insa nu mai locuiesc acolo,m-am mutat din nou in romanica(pt ca e cald si bine :logik: ),deci rezulta ca inca sunt rezident in olanda odata ce am acte,nu? in cazul asta ce se intampla?

 

[/size]

DSF,na,acum intreb si eu...olandezilor le convine situatia???adica le convine sa plateasca zeci de mii pt a avea o masina?

 

Ca rezident esti obligat sa locuiesti mai mult de 6 luni intr-un an in Olanda ( dovedit cu acte si inregistrat la primarie), altfel pierzi rezidenta. Legea e valabila daca vrei sa circuli cu masina in Olanda, daca esti olandezi si stai in Romania nu te intreaba nimeni nimic atata timp cat nu vrei sa ai numere olandeze la masina. Cand vrei numere olandeze sau intri cu o masina in Olanda si stai mai mult de 2 saptamani trebuie sa o inmatriculezi alfel te ard. E foarte simpla legea . Nici un cetatean/rezident nu poate circula cu o masina cu numere straine pe teritoriul Olandei mai mult de 2 saptamani fara s-o inmatriculeze. Ca sa-ti dau un exemplu concret : vine tata din Romania cu masina lui de Braila , sta aici pana se plictiseste , circula cu ea, etc, etc, nu zice nimeni nimic . Daca pe mine ma prinde vama / sau ma filmeaza camerele la volanul masinii romanesti de 2 ori intr-un interval mai mare de 2 saptamani imi vine amenda acasa. Legea e perversa si e axata pe situatia cetateanului/rezidentului nu a masinii si atunci nu prea ai portite.

 

Nu le convine ca un Logan nou e vreo 15.000 euro, dar nu comenteaza nimeni pentru ca au alta fire ( vine si de la religie poate).La olandezi sa ai o masina frumoasa, o casa mare ,etc e pacat si lipsa de modestie si se uita toti urat la tine .Si oricum degeaba iti faci ditai vila ca in momentul cand ai murit si se face mostenirea ia statul jumatate si nu raman urmasii cu nimic. Aici e ca pe vremea lu Ceausescu in Romania. Se asculta tot, se inregistreaza tot, frica mare de lege, primesc toti ajutoare de la stat pentru diverse, socialism, e complet alta lume. Eu nici acum nu m-am obisnuit dupa 4 ani si la anul plec unde voi vedea cu ochii. Am fugit de dracu din Romania si am dat de ma-sa in Olanda.

Link to comment
Share on other sites

Greseti WLF

NUmai ce ti-am explicat ca nu platesti la fel. Daca e vorba de poluare. Ala care a poluat mai mult plateste la fel cu cel care apoluat mai putin.

 

Cum se demonstra ca alea din ROmania nu plateau nici un feld e taxa de poluare cum ti-am scris mai sus se demonstreaza ca cel care a poluat cel mai putin plateste mai mult. Deci e discriminare.

A doua problema.

Curtea de justitie a zis clar.

Link-ul pus de mine e de pe site-ul CJE, si e decizia curtii. NU speculatii din ziare si nu stiu ce pareri.

 

Formula de calcul in principiu ca baza e buna. Dar e atacabila deoarece, conform tratelelor europene (ai link direct la el), la o astfel de taxa, in formula trebuie sa intre marca, tipul motorului, si valoarea de piata a masinii, plus posibilitatea de a cere expertiza pentru deprecierea masinii, daca ea e mai mare decat cea normala din cataloage.

Deci, daca in Formula taxei ca e de poluare,, prima inmatrculare, de care vrei tu, platita de toti cetatenii EU fara exceptie, nu vor intra elementele astea, taxa e atacabila conform legislatiei europene.

IN momentul asta, lasand la o parte argumentul legat de cine cat polueaza, poti ataca decizia de impunere ca nu a luat in considerare valoarea de piata.

Deci daca vei fi taxat la un e36 325I cu 3500 de euro, conform formulei actuale, poti contesta.

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.