Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Bun...unu cu capu pe umerii...care stie exact cum sta treaba, nu isi da cu parerea! Am o intrebare pentru el:

 

Legea e intrata in viguare? ori inca nu?

Daca maine doresc sa inmatriculez o masina , voi platii taxa aceasta noua, apropata acum ,cu minus 25 la suta ? Iar daca cumpar maine o masina gata inmatriculata din romania, de prin 2002... voi platii taxa de inmatriculare?

 

multumesc.

Edited by phil39
Link to comment
Share on other sites

Eu am inmatriculat masina in februarie 2009 si am platit o taxa de 1200 de euro.daca vreau sa o vand acum noul proprietar va trebui sa plateasca din nou taxa actuala? Si implicit voi fi nevoit sa o dau pe nimic daca vreau sa scap de ea? Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Nu. Iti poti recupera 25% din ea.

 

Da. Si pe autovit am observat ca au modificat-o la calcul.

OffTopic: De pe autovit.ro: "Motor Diesel dotat cu filtru particule(atentie, nu filtru polen !)" :hyper:

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

citim comunicatul de presa de pe siteul guvernului.. nu gandul.info, nu parerile autovit =))

se merge pe proiect de lege... OG/OUG se foloseste cand sunt indoieli cu privire la sansele de trecere de parlament a legii.. or, eu vad o sansa buna a acestei legi sa treaca (eventual cu discutii cu privire la taxarea pe retroactiv - povestea cu masinile inmatriculate de mai mult timp)

gandind logic... de ce ar aproba guvernul un proiect de lege daca acesta se dorea OG? era stire directa... OG aprobata (de guvern), si gata intrata in vigoare... sau intrand in vigoare de la xx-xx-xxxx.

parerea mea e ca aveti timp sa va ocupati de problemele astea.

 

http://www.mmediu.ro/media/comunicate/09_August_2011/2011-08-31_comunicate_aprobareprlegetaxaauto.pdf

 

ca sa nu mai pierdem timp cu pareri 'avizate' ale site-urilor de stiri...

Link to comment
Share on other sites

Se poate interpreta asa, cum la fel se poate interpreta ca-i discriminatorie fata de vechii proprietari ai aceleiasi masini..

 

Oricum am avut dreptate, doar mai amana 2-3 ani pana cand ne taxeaza pe toti si scot taxa de prima poluare..aaa inmatriculare..sunt curios de unde vor da banii inapoi :)

 

"Va fi o taxă mult mai mică, evident, iar atunci vom renunţa la taxa de primă înmatriculare şi toată lumea va avea acelaşi statut, cel care poluează plăteşte. Din păcate, toate maşinile, chiar dacă sunt mai noi, într-o anumită măsură poluează", a mai precizat Borbely, citat de realitatea.net.

 

http://www.cotidianul.ro/taxa-de-inmatriculare-inlocuita-cu-una-noua-plateste-toata-lumea-156981/

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

Taxa asta, "pentru toata lumea" mi se pare corecta! Plateste cine si cat polueaza. E firesc. Macar s-o bage mai repede in locul celei actuale, stupide si ilegale!

Pacat ca NU va rezolva problema bulgareasca; pt ca - in cazul in care s-ar prezenta la RAR - trei sferturi din masini "bulgaresti" nu trec sub nicio forma!

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Taxa asta, "pentru toata lumea" mi se pare corecta! Plateste cine si cat polueaza. E firesc. Macar s-o bage mai repede in locul celei actuale, stupide si ilegale!

Pacat ca NU va rezolva problema bulgareasca; pt ca - in cazul in care s-ar prezenta la RAR - trei sferturi din masini "bulgaresti" nu trec sub nicio forma!

 

 

Mda,si pacat ca NU o mai maresc cu vreo 250%,ca sa poata circula cine trebuie si cine poate.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am masina pe bulgari dar nu inteleg de ce urati asa oamenii astia care au protestat fata de legile stupide ale ministrului UDMR-ist. De ce sa platesc taxa 1500euro daca la bulgari e 500. Au facut austostrazi sau parcuri cu banii de pana acum? Nu, deci daca taxa e dubla sau tripla de ce sa o platesti acestui stat ce incalca si directivele UE. La masina de acum am platit taxa 850euro ca sa fie cu numere de Ro, dar la urmatoarea masina daca taxa e dubla sau mai mult vreau sa o inmatriculez la vecinii nostrii care se dezvolta incet dar sigur cu ajutorul nostru, chiar daca sunt persoane care considera pe cei cu nr de BG ca fiind niste inculti sau tarantoci. Asta e pestele se impute de la cap!
Link to comment
Share on other sites

l am auzit azi pe borbely cu o noua initiativa

 

cica vor sa scoata la anul de tot taxa auto,inlocuind o cu o taxa care va fi platita anual de catre toate vehiculele in functie de gradul de poluare

 

se pare ca incep s o dea la intors,doar vin alegerile

Link to comment
Share on other sites

Asta cu plata in functie de poluarea efectiva a masinii ar fi OK.

Sa vedem insa cat de mare va fi taxa.

 

Am auzit ca vei putea sa-ti faci upgrade la masina si sa-ti pui diverse sisteme prin care se reduc noxele si se va putea plati mai putin.

Cam cum e si la nemti parca. La noi nu conta pana acum cat polueaza real masina, ci contau doar specificatiile originale, din fabrica.

 

Ziceau si ceva de genul ca daca se depasesc anumite limite masina nu va putea circula deloc. Sunt curios cum o sa aplice asta la masinile de pompieri de exemplu, ca scot un fum ingrozitor.

 

Nefericiti vor fi si cei care si-au imbunatatit masina prin renuntarea la filtrul de particule sau la catalizator. Oricum, ei ziceau ca nu le pasa de cat polueaza, asa ca legea nu-i va afecta prea tare. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fumul scos de masinile de Pompieri este mai sarac in noxe comparativ cu fumul provenit de la incendiile pe care urmeaza sa le stinga. Glumesc.

 

 

 

 

 

Legat de noua forma propusa, sunteti de acord cu mine ca aceeasi masina, functie de "talpa" celui care face testul de noxe, da valori diferite?! Si atunci cum facem?

 

 

Link to comment
Share on other sites

oricum va fi un pas inainte fata de ce e acum.

Totusi cel mai corect e cum e in olanda.. toate taxele in combustibili. si o taxa la cumparare direct proportionala cu valoarea masinii.

Ai masina veche.. consum mare.. platesti mai mult. Ai masina cu motor mare.. platesti mai mult.

Mergi cu masina 40k km pe an.. platesti mai mult. Faci doar 3000 km pe an in concediu si in rest cu tramvaiul la servici..platesti putin.

E cel mai corect asa.

Dar niciodata nu a fost vorba de poluare.

Daca le-ar pasa de poluare, fondul de mediu nu s-ar duce la Renault, o sursa de poluare, ci la impaduriri si paza celor existente. Ar merge in decontaminari de surse de apa potabila, construit parcuri in orase si centuri forestiere.. . ar merge catre orice altceva.

Poluarea facuta de masini raportat la populatie e infima din cauza ca suntem inca mult sub media europeana la nr.de masini.. ca sa constituie cu adevarat o problema..

Daca nemernicului de la mediu i-ar pasa de mediu, ministerul lui nu ar fi pe ultimul loc la absorbtia fondurilor europene si nici ROmania cam pe ultimele locuri la suprafeta de padure raportat la suprafata tarii..

Link to comment
Share on other sites

deci , daca am masina euro 4 si mai ii pun si pdf, va fi bine , NO ?! :))) dar cat un an?! 2 ?! adica , deja au ajuns sa schimbe taxa asta, gen de mediu , 2 doua ori pe an =))) cine sa ii mai creada/ inteleaga ...o sa mergem toti la bulgari =))))... pai dau o lege sau ma rog un OG si la nici aplicarea ei , se gandesc cum sa mai faca =))) SENZATIONALA ...Romania.. Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

formula anuntata azi are mai mult sens...

 

poiuyt: n-a fost OG, legea n-a fost data.. e un proiect care a trecut de guvern si urmeaza sa mearga in parlament. daca le-a venit o solutie mai buna au optiunea sa adopte legea pana la noua formula sau s-o lase asa..

momentan nu s-a redus nimic cu 25%; nu se taxeaza masini intrate demult in romania. (punct!)

 

de altfel o singura taxare pe poluare e oarecum stupida. de ce doi oameni platesc 1000 de euro taxa de mediu la inmatriculare cand poate una va fi folosita 2 ani si alta 20... evident cea din urma va polua mult mai mult... iar taxa de mediu, din cate stiu eu, nu se returneaza la radiere (cum se intampla cu vechea taxa 'de inmatriculare').

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Nici noua propunere nu e 100% corecta daca intr-adevar vor ca poluatorul sa plateasca, dar e putin mai buna decat aberatia de acum.

Oricum, depinde si cat o sa fie taxa asta anuala. Daca pune ceva de genul 200 euro pentru un logan sau 500 euro pentru un 2.5 benzina tot o sa fie prea mult. Pana acum Borbely asta a venit numai cu taxe din astea imense. Ce se gandeste el? Daca el are salariu 200 milioane pe luna inseamna ca-i rezonabila o taxa de 500 euro la un logan, nu? :rolleyes:

 

Apropo, sa vedem daca o sa tina cont si de masinile pe GPL care teoretic polueaza mai putin. Ar fi bine ca atunci ar merita instalatiile de GPL si mai mult. :thumbsup:

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cum sĂŁ dovedești cĂŁ mergi numai pe GPL și atunci noxele se fac pentru cel mai mare poluator.

 

Probabil vor face niște trepte de taxare, ceea ce nu este corect. DacĂŁ pun un preț pe unitatea de CO2, mi-e cĂŁ multe mașini cu motoare mici vor avea o taxa imensĂŁ, fațĂŁ de ce erau proprietarii obișnuiți la impozete și asigurĂŁri.

 

Oricum, este ceva teoretic acum, sĂŁ mai linișteascĂŁ apele. Cine știe ce ministru va fi ĂŽn 2013 și ce taxe va bĂŁga de fapt.

 

DacĂŁ vine PSD-ul, vĂŁ dați seama ce foame de bani va fi? O sĂŁ ne dorim TPI-ul :bye:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.