Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Probleme motor pe timp de ploaie sau umezeala


SlowDeath

Recommended Posts

Problema se manifesta in felul urmator:

Cand ploua sau este foarte mare umezeala afara (chiar daca nu este ud pe jos sau nu a plouat) la relanti turatiile scad la 500 de rotatii. Cand vreau sa accelerez (sa plec de pe loc) pur si simplu nu vrea sa se accelereze cu toate ca tin apasata pedala la maxim. Dupa cateva secunde (in care tin pedala apasata) se accelereaza. In mers, defapt cand o accelerez, mai am mici "scapari ale acceleratiei" dar cand o las pe liber sau ajung din nou la semafor, relanti-ul iar scade la 500 de rotatii. Ma rog, dupa cateva minute in care ma enervez si o turez tare isi revine. Tin sa precizez ca relantiul nu oscileaza, doar scade la 500 de rotatii si tremura rau masina dar nu moare motorul. Cateodata mai da semne ca ar vrea sa "moara" dar isi revine imediat dar tot la 500 de rotatii.

Primele semne au aparut cam acum 6-8 luni in mers... in momentul in care acceleram puternic, aveam mici "scapari ale acceleratiei" dar masina totusi prindea viteza. La relanti se comporta normal. Pe timpul iernii nu s-a manifestat.

Doar cand a inceput sa se incalzeasca afara si sa ploua a inceput sa-mi faca probleme.

Cand e foarte cald afara nu se manifesta, totul merge normal... doar cand ploua sau este umezeala in aer.

 

Am schimbat asa:

pompa de benzina - nicio rezolvare

filtrul de benzina - nicio rezolvare

debitmetrul - nicio rezolvare

valva de relanti - nicio rezolvare

curatat injectoare - nicio rezolvare

schimbat bujii - nicio rezolvare (chiar daca am gasit prima bujie dinspe radiator cu probleme ce avea un electrod din 2 aproape topit)

curatat clapeta de acceleratie - nicio rezolvare

i-am scos filtrul de aer - nicio rezolvare

 

Am dat un search pe google si am gasit cateva rezolvari la alte marci, ca ar trebui inlocuita bobina de inductie ca se mai crapa plasticul.

Eu m-am uitat la a mea, dar nu am vazut nicio crapatura prin care ar putea intra umezeala.

O singura chestie am observat la ea, scoate un pic de ulei pe langa tija fisei centrale, dar nu in exterior ci in interior.

Am vazut picatura de ulei uitandu-ma in soare altfel nu o observam in gaurica aia mica.

Oricum, nu am eu norocul sa fie de la bobina de inductie pentru ca daca ar fi fost ea de vina, sunt sigur ca ar fi facut tot timpul ori la mine face cateva minute apoi isi revine ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Inainte problema se manifesta la pornire, acum daca ma prinde in trafic o ploaie... incepe sa faca pe nebuna!

 

Deja devine enervanta si frustranta problema mea, si nu din cauza ca a aparut ci din cauza ca nu stiu ce sa-i fac, ce piesa imi face probleme ca sa o inlocuiesc sau cum pot sa o depistez.

Multumesc in avans celor care m-ar putea ajuta, in orice fel, sa depistez "vinovatul"!

Link to comment
Share on other sites

@roby_m

Nu am verificat senzorii. Cati sunt si unde? Motorul meu este un M40.

 

@Cristi B

De 6 ani de cand am masina nu am schimbat fisele. Dar de cate ori am ocazia le inspectez vizual sa nu fie ciupite sau alte minuni... pana acum par in regula.

Fisa centrala care intra in bobina are si ea o protectie de plastic la care se adauga si un manson de cauciuc care acopera toata partea de sus a bobinei.

Mansonul de cauciuc l-am cumparat original de la Bavaria (acum vreo 3-4 ani) pentru ca cel vechi era rupt si intra praf si apa la contactele bobinei.

Link to comment
Share on other sites

Nu are absolut nicio legatura sonda lambda.

Si treaba cu verificatul senzorilor e un sfat dat din avion :) .

 

Mai bine verifici bobina de inductie, capacul delcou, pipa delcou si fisele de la bujii.

Sunt singurele componente care pot fi influentate de umezeala din atmosfera. Ar mai fi si ECU, dar e mai putin probabil.

Link to comment
Share on other sites

Cum as putea sa verific bobina de inductie? Exista alta metoda inafara de a o inlocui cu alta? Ea vizual pare in regula... nu e lovita, nu e ciobita, nu sta descoperita.

Si fisele de la bujii, daca nu sunt ciupite banuiesc ca sunt in regula. Chiar si cauciucul fiselor care acopera bujiile sunt intacte.

Capacul delcou e cumparat de nou impreuna cu pipa delcou (sunt EPS facute in Italia). Pipa nu am inlocuit-o pentru ca cea de pe masina era inca buna, am schimbat doar capacul pentru ca erau mancate rau contactele.

Totusi o sa desfac si acolo sa ma uit, sa vad daca nu e crapat capacul sau daca e nevoie sa smirgheluiesc contactele sau varful pipei.

 

Multumesc de sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

@SlowDeath :

Bobina de inductie nu se poate verifica doar vizual. Ori mergi la un tester capabil sa vada forma tensiunii din primar si din secundar a bobinei, ori pui o alta bobina care stii sigur ca este buna.

 

Nici la fisele de bujii si nici la capacul delco sau pipa verificarea vizuala nu este elocventa. Daca vezi o crapatura, da, poti spune ca sigur sunt stricate. Insa faptul ca nu ai vazut nimic nu inseamna musai ca sunt si bune. Ori pui altele care sigur sunt bune, ori le verifici cu testerul despre care am vorbit mai sus.

 

Capacul delco poate fi defect chiar daca nu se vede nicio fisura. Contactele le smirgheluiesti degeaba. Cel mult curata zona cu alcool.

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa fi descoperit problema... dar trebuie sa astept ploaia ca sa fiu sigur.

Piesa in cauza ar fi "debitmetru"!

Azi dimineata am pornit masina si dupa 5 minute cat a stat la relanti a inceput sa faca iar pe nebuna, adica au scazut turatiile si tremura toata.

Am ridicat capota si am scos mufa de la debitmetru. Cum am scos mufa... turatiile au revenit cumva la normal, bineinteles cu oscilatiile de debitmetru deconectat. Am apasat acceleratia si nu mai aveam intarzierea respectiva.

Am conectat din nou debitmetrul si problema a reaparut. Totusi dupa un minut motorul si-a revenit si a mers normal si la semafoare si in mers si pe toata durata cat am folosit masina.

Debitmetrul nu este desfacut, este etansat asa cum l-a facut mama lui dar stiu ca genul asta de debitmetre sunt pacatoase rau, se strica repede chiar daca nu sunt desfacute, din cauza grafitului de pe rezistenta din interior.

Eu mai am 2 debitmetre dar de 1.6 si cand am testat unul din ele pe masina, atunci nu aveam simptomele astea ci doar imi scapa acceleratia cand ii dadeam talpa. Acum realizez ca e posibil sa fi avut 2 probleme diferite, una rezolvandu-se prin schimbarea filtrului de benzina (a curs o negreala din ala vechi...).

Cred ca o sa las totusi debitmetrul actual pe masina iar cand ploua sau o sa fie umezeala il deconectez si o sa merg cu el deconectat chiar daca o sa am oscilatii, ideea e sa vad daca o sa raspunda acceleratia in mers pana ajung la destinatie.

Sper totusi sa nu ma pacalesc, adica atunci cand e scoasa mufa debitmetrului, calculatorului sa nu ocoleasca adevarata problema incercand sa compenseze lipsa debitmetrului. Cam putin probabil, dar ma gandesc totusi si la varianta asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.