Jump to content

Demaram cu motorul rece sau...


BogdanCH

Recommended Posts

ma sui in masina, pornesc motorul, deschid casetofonul, aerul conditionat si plec.. chiar nu va inteleg cu statul atat la relanti.. in primul rand la relanti motorul nu are fluxul de aer necesar functionarii optime.. in al doilea rand motorul se incalzeste mai EFICIENT si mai repede in sarcina.. deci uleiul se incalzeste mai rpd in sarcina si isi intra in proprietati mai rpd asigurand motorului o ungere eficienta mai repede.. si ar mai fii multe de spus dar mi-e lene sa mai scriu si cred ca e destuld e concludent ce am scris.. :blink:

parerea mea e ca de pe vremea daciilor alea din 80 si ceva s-a impamantat ideea asta in conceptia romanului sa stea iarna cu masina la relanti "ca asa e bine"..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

spunea cineva mai sus ca nu pleaca decat daca a stat minim 10 minute la relanti.. sa "se unga".. tocmai am explicat eu mai sus de ce se pleaca cu dieselul si nu se lasa "sa se incalzeasca".. (flux de aer, incalzire eficienta in sarcina si nu la relanti, => daca se incalzeste mai rpd, uleiul isi intra in proprietati mai rpd cand mergi cu masina decat cand stai cu ea la relanti deci "se unge" mai bine..)

de asemenea pana ajunge motorul in temperatura, in perioada de incalzire, nu ar trebui turat excesiv.. din constatarile mele, la diesel motorul de incalzeste cel mai rpd cand rulezi constant cu 2000rpm.. am facut proba pe mai multe masini, mergand turat la 3000 3500rpm constant cu motorul rece iarna, am facut proba la aceleasi masini si mergand turat la 1500rpm constant cu motorul rece iarna si din studiul asta a reiesit ca mergand la 2000rpm se incalzeste cel mai rpd.. bineinteles n-am mai specificat ca am masurat timpii pana cand motorul ajungea la temperatura optima.. poate se ofera cativa forumisti cu masini pe benzina care vor sa ne ajute sa facem acelasi experiment si pe masinile lor.. sa vedem ce iese..

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE
da mai...pana la urma fiecare procedeaza cum vrea.Eu nu am facut decat sa imi spun obiceiul...in legatuar cu fluxul de aer: motorul e echipat cu o pompa de aer care sufla in galeria de admisie ca motorul sa stea mai bine la relanti si sa nu consume foarte multa benzina.In fiecare dimineata rece imi porneste pompa asta ,o aud ca e destul de zgomotoasa.presiunea de ulei e maxima...asa ca nu vad de ce nu as lasa motorul 10 min astfel incat sa se mai incalzeasca si interiorul,eu intre timp dau zapada de pe masina.
Link to comment
Share on other sites

nu stiu la voi dar eu daca plec imediat, masina nu raspunde prompt la acceleratii tinzand sa dea in nas daca nu am grija cum accelerez. Apoi, daca sta turata in 1200-1400 (depinde de ger) si plec de pe loc, pe stradute, printre blocuri, pana ies la sosea, nu pot merge decat cu piciorul in ambreiaj caci altfel fuge ca nebuna. Iar drumul nu e tocmai drept si pana mai de curand era si plin de gropi. O alta chestie ar fi, legat de turarea motorului, ca daca schimb vitezele la 1500 de ture fata in drum iar la 2000 n-am nici un pic de nerv in caz ca trebe s-o calc (e la limita balbaielii). Deci prefer sa stau 1-2 minute.
Link to comment
Share on other sites

eu stau 3 4 min vara si 5 6 iarna.dupa aia plec usor si nu ridic mai mult de 2000.cand ajunge apa la temp normala merg mai mult.dar si daca arde motorul nu prea sar de 2500 ca nu am dece .in a 3a la 2000 am 60 .oricum uleiul nu se incalzeste asa repede ca apa.trebe mers mai mult dupa ce apa a ajuns la semn.pana sa ajunga si uleiul la temp de lucru.oricum un lucru e clar nu e bine sa pornesti la rece din prima si sa dai ca nebunu:PP la aia pe carburator nu merge bine masina cateva minute da in nas .cand se incalzeste isi revine
Link to comment
Share on other sites

EU AM OBS in ultimile kteva zile knd a fost foarte frig dimineata si plekam la munk!

Eu in kteva secunde dupa ce pornesc motorul plek (kat timp pornesc CD-ul si aleg o melodie) si am obs k at knd e ft drig si plek imediat, dc nu sunt foarte atent la "forfecare", knd skimb vitezele in primele 2 - 3 minute da in nas! E foarte neplacut!

Link to comment
Share on other sites

In cartea de la Passat TDI (mashina din 2000) scrie clar ca nu e bine sa incalzeshti motorul la relanti, ci in mers linishtit. Explicatzia lor este ca randamentul TDI PD este prea bun, shi nu se incalzeshte motorul decat in sarcina :blink:
Link to comment
Share on other sites

Si eu am observat ca daca incalzesti motorul din mers, dar fara turatii peste 2000 de ture, acul trece de zona albastra in maxim 5-6 minute, cel putin la mine asa face. Eu fac pana la servici cam 10 minute cu masina , si cand ajung acul e trecut de zona albastra , aproape de a doua liniuta. Dar pana nu trece de zona albastra n-o turez mai mult de 2000-2200 de ture.

Dar am vecini care au tot masini diesel si le lasa pornite cate 20 de minute la relanti, iarna..am observat ca dupa 10 minute cam asa, incep sa scoata fum negru pe esapament, care-o fi explicatia ?

Link to comment
Share on other sites

nu este closed.ramane deschis pt carburatoare.:blink: la alea nu poti sa pleci pur si simplu. pt ca nu te lasa masina .merge ca naiba.deci open.si totusi 2 3 minute nu cred ca i fac rau .sau cel putin nu au cu ce sa i faca rau.deci fiecare face ce vrea cu masina lui.eu iarna o tin si o sa o tin 3 4 min.poa sa vina aia de la bmw sa mi deseneze.eu o simt in pedala .cand e pornita la rece din prima merge usor greoi si da putin in nas .daca o las 3 4 5 min si plec merge perfect.asta vb la masini vechi ca la mine.posibil la astea noi sa nu mai fie nevoie de incalzirea pe loc.din cauza socului electric.
Link to comment
Share on other sites

:)  of course, man!  :)  pt o secunda uitasem de unde am plecat!  :bash:

OPEN!  :D

147345[/snapback]

 

 

 

OPEN SA FIE - nici eu nu stau mult cu motorul pornit la relantiu, incerc sa plec cat se poate de repede. dar incerc sa merg lejer si sa nu fortez motorul :D

 

:blink: :)

 

:D

Link to comment
Share on other sites

am mers cu astea mai noi si nu prea se simte dif cand pleci cu ea rece .este injectia asa bine pusa la punct incat nu se simte mai nimic.adica nu da in nas rateuri sau ceva de genu asta.in schimb la injectia de la mine model f vechi se simte imediat .merge dar simt eu ca e altfel decat cand este calda .sau incalzita puin.una peste alta nu cred ca face nimic rau 2 3 min de stationare .eu zic ca i face mult mai bine.ca daca este sa o iau pe stationare ,am stat 20 de min pe stefan cel mare si aglomerat pe loc, sa nu exagerez am facut 500 metri :blink: deci mai rau e sa stai cu ea pe loc la nesfarsit .cel putin la mot meu ......nu suporta sa stea pe loc prea mult.plus ca stai si consumi degeaba.si daca opresti motorul se misca aia 3 metri
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.