Jump to content

[e60] programare cheie cumparata NU de la bavaria


flo_sb

Recommended Posts

Salut. Am reusit sa imi pierd o cheie de la masina acuma ceva vreme.

As vrea sa cumpar una SH ca am vazut ca sunt ieftine.

Ma intereseaza cine poate sa imi faca operatia si cu cat.

Eu l-am intrebat pe cel mai rasarit electrician din sibiu si mi-a zis ca e ff scump si nu se merita (300eur).

La Bavaria nu merge numai daca e sa cumperi si cheia de la ei (~300E)

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Tine bine de aia ramasa. Toti care avem o cheie stim bine cu cat respect o tratam. Si cand ies din masina sa vb cu cineva o iau de frica sa nu se incuie vaca singura :LMAO:

Sau las un geam deschis, trapa , portbagajul, orice!

Ca raspuns la problema ta eu am auzit numai de reprezentanta. Pacat de bani, sincer. Succes si poate gasesti ceva!

Totusi da un tel la keypro!

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am reusit sa imi pierd o cheie de la masina acuma ceva vreme.

As vrea sa cumpar una SH ca am vazut ca sunt ieftine.

Ma intereseaza cine poate sa imi faca operatia si cu cat.

Eu l-am intrebat pe cel mai rasarit electrician din sibiu si mi-a zis ca e ff scump si nu se merita (300eur).

La Bavaria nu merge numai daca e sa cumperi si cheia de la ei (~300E)

Multumesc.

 

Nu se poate reprograma o cheie de la alta masina. Ce a fost scris in memoeria EEPROM nu mai poate fi sters decat cu tot cu softul cheii. Astfel o sa ai nevioie de o interfata de programare si evident de softul cheii, ceea ce doar producatorul cheii are (nici macar BMW).

 

se poate face doar transplant, sa iei chipul de la alta cheie dar trebuie cheile sa fie pentru aceiasi piata. Evident nu poti schimba cheia pentru Japonia cu Cheia pt europa. Asta nu se aplica in cazul tau...

 

Deci trebuie o cheie noua, "virgina" si o inveti pe masina. Preferabil mergi la reprezentanta pt ca singur iti pot dezactiva vechea cheie.

 

Tine bine de aia ramasa. Toti care avem o cheie stim bine cu cat respect o tratam. Si cand ies din masina sa vb cu cineva o iau de frica sa nu se incuie vaca singura :LMAO:

Sau las un geam deschis, trapa , portbagajul, orice!

 

Chiar nu ajuta la nimic ce ai scis mai sus...

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

mai am si cheia de urgenta, porcaria aia de plastic care trebuie bagata impreuna cu carcasa din torpedou. oare nu ar merge sa iau chipul de acolo ?

e EEPROM da, tocmai de asta ma mira ca nu sunt pe piata solutii.

 

"doar" 600ron e la reprezentanta ? cu tot cu cheie ? eu am inteles ca e 1200ron. o sa sun sa intreb.

 

inca ceva, oare cat ma costa sa dezinvat vechea cheie, cea pierduta ?

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

In mod normal masina cunoaste un numar limitat de chei. Daca pierzi una, ei pot inlocui codul de la cheia veche/pierduta cu codul de la noua cheie. Astfel, de fapt nu se invata o noua cheie ci se inlocuieste vechiul cod cu noul cod. Numarul de chei fiind limitat, automat se dezactiveaza vechea cheie. Ar trebui sa fie inclusa invatarea in pret si dureaza cateva minute. Se face din diagnoza...

 

Si eu stiam de vreo 10-12mil.

 

Este EEPROM dar ce contine acel eeprom, cum se face criptarea telegramei, parametrii transmisiei etc. sunt informatii confidentiale si nu are mai nimeni acces la ele. Din motive de siguranta (si pret) memeoria EEPROM este inclusa in chipul de transmisie radio sau in circuitul care face functia de transponder. Astfel nu se poate lega nimeni cu osciloscop sau data logger pe liniile de date sa stoarca de informatii memoria eeprom. In plus, citirea/scrierea memoriei din exterior este blocata. Se poate rescrie toata informatia dar asta trebuie scrisa impreuna cu tot softul. Deci imposibil...

Link to comment
Share on other sites

Este EEPROM dar ce contine acel eeprom, cum se face criptarea telegramei, parametrii transmisiei etc. sunt informatii confidentiale si nu are mai nimeni acces la ele. Din motive de siguranta (si pret) memeoria EEPROM este inclusa in chipul de transmisie radio sau in circuitul care face functia de transponder. Astfel nu se poate lega nimeni cu osciloscop sau data logger pe liniile de date sa stoarca de informatii memoria eeprom. In plus, citirea/scrierea memoriei din exterior este blocata. Se poate rescrie toata informatia dar asta trebuie scrisa impreuna cu tot softul. Deci imposibil...

Atunci, cum naiba fura astia masini de 'jdemi de euro?

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai multe metode :)

 

- spart masina si inlocuit modulul de pe masina cu modulul imperecheat cu cheia lor (apoi pornesc si pleaca)

- analiza telegramelor consecutive pe cheie, te urmaresc cum incui/descui masina (ascula telegramele) apoi decodare + simulare si gata (au o clona a cheii tale)

- simulat contact + diagnoza + ceva coduri => imperechat cheia lor cu masina ta si pleaca

- platforma

 

etc.

 

Solutii din pacate sunt si cea mai sigura metoda de prevenirte este: casco!

Link to comment
Share on other sites

- simulat contact + diagnoza + ceva coduri => imperechat cheia lor cu masina ta si pleaca

este o scula de vreo 10-15mii de euro pe nu stiu ce site, se conecteaza la masina prin cablu, pun cheia pe scula, 30sec, done. ma gandeam ca exista replici mai ieftine la ea sau ca are cineva scula, dar in sibiu se pare ca nu e nimeni.

Link to comment
Share on other sites

Care stie Cum scot transponderul din cheie?.. Vreau sa inlocuiesc carcass cu una Noua.. E vorba de cheia cu 3 butoane pentru e46..

 

Daca dai search aici pe forum este descrisa intreaga procedura. Nu stiu daca este fix cheia ta insa procedura este la fel

Link to comment
Share on other sites

Eu am cheie cu 3 butoane , nu diamond .. Se deschide usor , de transporder imi este frica sa nu il stric cand il scot

 

Trebuie mai multe detalii: Cum e cheia noua? Are electronica in ea? Pune eventual o poza cu ea deschisa.

 

Cel mai bine ar fi ca dupa ce ai deschis-o sa muti placa cu totul. Riscul este minim.

 

Daca totusi vrei sa schimbi integratele, atunci:

 

Transponderul este compus din chip (integrat cu memorie si microcontroler in el), o bobina si cateva elemente pasive (condensator/rezistor) care fac din bobina un circuit acordat pe 125kHz. De aici, apar variatii: unele chei au bobina in chip dar este putin probabil sa fie asa. Altele au bobina externa, care se vede pe placa. Altele, iarasi mai rar, au bobina facuta din PCB dar se evita din cauza tolerantelor si a pretului. Daca ai cheia cu circuitele externe (bobina + elemente pasive) trebuie mutat doar chipul. Il dezlipesti cu aer cald, fara sa-l incalzesti exagerat. Apoi il pui pe noua placa si gata. Trebuie avu grija sa nu fie scurturi pe pini sau sa nu il fi pus invers.

 

Ideea este ca daca ai o cheie noua, functionala adica care poate transmite doar ca nu o recunoaste masina, trebuie sa schimbi doar chipul.

 

Atentie! In functie de modelul cheii, transponderul poate fi separat de micorocntrolerul care genstioneaza telegramele de descuiat/incuiat masina. Astfel, pentru a avea o cheie functionala 100% ar trebui sa muti doua integrate in loc de una.

Link to comment
Share on other sites

Eu doar vreau sa schimb carcasa cheii.. Pentru ca botoanele de la una din chei sunt foarte uzate.. Cheia vreau sa o iau de pe okaZii, si vine goala, trebuie sa mut tot in carcasa Noua , si am vazut ca transporderul este intr-unul din coltul cheii , e lipit sau tre sa Iasa Daca trag de el?
Link to comment
Share on other sites

Eu doar vreau sa schimb carcasa cheii.. Pentru ca botoanele de la una din chei sunt foarte uzate.. Cheia vreau sa o iau de pe okaZii, si vine goala, trebuie sa mut tot in carcasa Noua , si am vazut ca transporderul este intr-unul din coltul cheii , e lipit sau tre sa Iasa Daca trag de el?

 

daca nu faci o poza sau nu dai un link, este greu sa te ajutam...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.