Jump to content

la cat timp se schimba distributia ?


hornetb

Recommended Posts

Intreb ca-s curios...de ceva timp imi tremura putin masina atunci cand o opresc, lucru datorat intr-o mare masura am inteles, faptului ca rola intinzatoare are un mic joc :) Sau mare joc, ma rog, se misca puternic cand o opresc :) Ar mai fi de schimbat si tampoanele de la motor, unul fiind putin fisurat am inteles, ceea ce ma cam dezamageste, nu vad de ce s-a fisurat...dar asta e :)

 

Acum...sa schimb doar rola intinzatoare sau toata distributia ? Adica fulie, rola fixa si rola intinzatoare.

Cam la cat timp se schimba astea 3, distributia ? Am 187 000 km cu masina...e normal sa le schimb sau e defecta prea devreme ?:)

 

Distributia stiu ca e pe lant la BMW, lantul ala la cati km se schimba ?

 

P.S. Ma refer la masina mea, BMW 320d, E90 (2006 a mea) .

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Despre ce rola intinzatoare e vorba?! Distributia ta este pe lant, si auzisem ca s-ar schimba pe la 300,000km, dar nu am o informatie sigura in acest sens.

Fulia si rolele despre care vb tu sunt in fata, si antreneaza accesoriile, nu distributia.

 

Schimba tampoanele de la motor si eventual verifica si volanta, daca ai cutie manuala.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Despre ce rola intinzatoare e vorba?! Distributia ta este pe lant. Fulia si rolele despre care vb tu sunt in fata, si antreneaza accesoriile, nu distributia.

 

Aia, alea din fata...fulia, rola fixa si cea intinzatoare.

 

Despre ce rola intinzatoare e vorba?! Distributia ta este pe lant, si auzisem ca s-ar schimba pe la 300,000km, dar nu am o informatie sigura in acest sens.

Fulia si rolele despre care vb tu sunt in fata, si antreneaza accesoriile, nu distributia.

 

Schimba tampoanele de la motor si eventual verifica si volanta, daca ai cutie manuala.

 

Pana la 300 000 km mai am :p O sa schimb si acele tampoane si cred ca si cele 3 de care ziceam mai sus...poate si volanta :)

Link to comment
Share on other sites

Fulia aia e cam consumabila (mi-au schimbat-o si mie in garantie, la nici 30,000km), dar nu cred ca produce efectele mentionate de tine. Daca rolele au uzura ar fi bine sa le schimbi, impreuna cu cureaua.

 

Un mic tremur are si a mea cand o opresc (sunt diesel, ce-ai vrea? :D), depinde cat de puternic e la tine. In orice caz tare m-as mira sa fie cauzat de o rola :D

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Fulia aia e cam consumabila (mi-au schimbat-o si mie in garantie, la nici 30,000km), dar nu cred ca produce efectele mentionate de tine. Daca rolele au uzura ar fi bine sa le schimbi, impreuna cu cureaua.

 

Un mic tremur are si a mea cand o opresc (sunt diesel, ce-ai vrea? :D), depinde cat de puternic e la tine. In orice caz tare m-as mira sa fie cauzat de o rola :D

 

La nici 30 000 km ? Huh :) Nu tremura de la fulie, ci de la rola aia intinzatoare am inteles ... + ceva din tampoane... + poate si datorita volantei :)

 

Dar am inteles ca si fulia are ceva joc :) Cred ca astea-s cauzele, nu fulia :)

 

daca ai tamponul motor fisurat ce mai stai pe ganduri, de la el este probleme ta de zici ca tremura la oprire

 

Da, cred ca si de la el...adica tremura putin masina si schimbatorul :) E normal sa se fi fisurat ? N-am omorat masina invartindu-ma cu ea...pana mea :)

Link to comment
Share on other sites

Cat ai vrea sa te tina?! are deja aproape 200,000km (asta daca stii istoricul masinii si sunt pe bune)

Mai pica una-alta la km aia, nu-s o avere tampoanele alea.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

[Da, cred ca si de la el...adica tremura putin masina si schimbatorul :) E normal sa se fi fisurat ? N-am omorat masina invartindu-ma cu ea...pana mea :)

 

se poate si rupe tamponul motor (dar stai linistit ca nu se intampla nimic), nu trebuie sa te invarti cu masina ci pur si simplu imbatraneste cauciucul . De obicei cand sunt duse intinzatorul , fulia cam chitaie

Link to comment
Share on other sites

Cat ai vrea sa te tina?! are deja aproape 200,000km (asta daca stii istoricul masinii si sunt pe bune)

Mai pica una-alta la km aia, nu-s o avere tampoanele alea.

 

Inteleg ca s-a cam dus rola aia intinzatoare, inteleg si ca fulia poate are putin joc...si poate e normal sa le cam schimb la aproape 200 000 km ...dar de tampoane sunt cam dezamagit :) Cam 3 mil - bucata, am inteles :)

 

[Da, cred ca si de la el...adica tremura putin masina si schimbatorul :) E normal sa se fi fisurat ? N-am omorat masina invartindu-ma cu ea...pana mea :)

 

 

se poate si rupe tamponul motor (dar stai linistit ca nu se intampla nimic), nu trebuie sa te invarti cu masina ci pur si simplu imbatraneste cauciucul . De obicei cand sunt duse intinzatorul , fulia cam chitaie

 

Da, am auzit si ca se poate rupe :) Intinzatorul e cam dus, fulia cica are putin joc :)

Link to comment
Share on other sites

la multe modele , nu stiu daca e valabil si la a ta, curelel auxiliare si rolele se schimba la 4 ani, de inspectat se inspecteaza anual si daca e cazul se schimba inainte de intervalul asta.

Lantul la fel, la 3-400k km se insecteaza din cand in cand si daca e cazul se schimba.

Link to comment
Share on other sites

la diesel-uri tremura putin masina cand opresti motorul, nu cred ca trebuie sa te sperii

 

Tremura, dar tremura mai tare :) Stiu cum facea inainte si cum face acum, e o diferenta destul de mare si nu-mi convine deloc :) Se misca si schimbatorul, e cam aiurea, zau :)

 

Eu stiu ca lantul nu se schimba neaparat la 300.000km ci ca atat ti-l garanteaza BMW...

 

Deci de lant nu-i problema, ms :) Mai am vreo 2 ani cred pana la 300 000 km :)

 

la multe modele , nu stiu daca e valabil si la a ta, curelel auxiliare si rolele se schimba la 4 ani, de inspectat se inspecteaza anual si daca e cazul se schimba inainte de intervalul asta.

Lantul la fel, la 3-400k km se insecteaza din cand in cand si daca e cazul se schimba.

 

Curelele le-am schimbat, dar le mai schimb o data daca tot voi schimba cele 3 (fulie, rola intinzatoare si rola fixa) ...

Dar de ce spui ca se schimba la 4 ani...? Adica, n-ar fi normal si/sau logic sa fie totusi (si) in functie de nr de km ?:) Ca ma gandesc ca sunt unii (cazuri rare cred:) ) care-n 4 ani fac 40 000 km...sau 50 000 km, iar altii...care fac 200 000 km in 4 ani :) Trebuie sa le schimbi la 4 ani, chiar daca ai doar 50 000 km, in loc de 200 000 km, cat au altii ?:)

 

Deci lantul ma mai tine, mai am :)

 

La un lant e bine sa vezi ce face tensionatorul...

 

Ce-i ala "tensionator" ?:)

Link to comment
Share on other sites

si mie tremura...320dA din 2000...intrebarea mea ar fi urmatoarea: m-am uitat in timp ce altcineva oprea motorul si am observat la fulie ca atunci cand se opreste dupa ultima invartire normala da un pas inapoi. de la ce ar putea fi?
Link to comment
Share on other sites

Alea sunt curele auxiliare, nu sunt forte mari pe ele, nu sunt ca distributia la alte masini, care e o componenta vitala si daca crapa ia si motorul cu ea.

LA tine daca se rupe o curea dinaia nu iti mai merge aerul conditionat sa zicem, si cam atat. Te tarai pana in service, ajungi transpirat :) dar nu se strica altceva.

Normal ei zic sa le schimbi la 4 ani, chiar daca nu prezinta semne de uzura ca sa te fereasca de probleme, intradevar cauciucul imbatraneste si el, rolele intinzatoare imbatranesc si ele, incep sa scartie.. etc..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

no si atunci cum ne dam seama ca ar trebui sa o schimbam? sau macar sa o verificam?

Daca te referi la fulie,verificarea mi-a facut-o mecaniul.A bagat o ranga sub ea si a inpins,daca are joc sus jos trebuie schimbata.Sau cand te uiti la fulie trebuie sa fie aliniata perfect cu celelalte role,a mea era mai in fata,motiv pt care mi-a sarit o data cureaua servo.

Link to comment
Share on other sites

LA tine daca se rupe o curea dinaia nu iti mai merge aerul conditionat sa zicem, si cam atat.

Nu chiar Domi, ramai si fara directie(ti se blocheaza volanul) si depinde la ce viteza ti se intampla asta(eu am avut noroc sa blocat la 30km/h,daca aveam 130 si urma o curba pe autostrada...........)

Link to comment
Share on other sites

Daca te referi la fulie,verificarea mi-a facut-o mecaniul.A bagat o ranga sub ea si a inpins,daca are joc sus jos trebuie schimbata.Sau cand te uiti la fulie trebuie sa fie aliniata perfect cu celelalte role,a mea era mai in fata,motiv pt care mi-a sarit o data cureaua servo.

La mine se desprinsese putin(era inca pe masina)de peretele buzei mai inalte dinspre vibrochen (unde vine cureaua mare).Si da, cam asa se verifica cum a spus Cristi dar se poate face si cu o surubelnita nu chiar cu ranga.

Link to comment
Share on other sites

Salutare, am si eu o problema asemanatoare la un 320dA, cu cele descrise mai sus de voi doar ca la mine pe langa tremuratul in momentul opririi se aude si un scartait precum cel facut de cauciuc pe metal sau metal pe metal ceva de genu,nu prea pot sa reproduc in cuvinte acel sunet dar oricum este inervant, acest scartait se aude si la pornirea si la oprirea motorului. Sa fie oare de la fulie?Sau e de la altceva? Mersi mult.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.