Jump to content

Problema ventilator climatronic e39-2002.


Recommended Posts

Salutare tuturor,de 2-3 zile de cand e mai cald,nu imi face rece in habitaclu,am citit pe topicuri mai vechi si era vb de ventilatorul din fata daca pleaca sau nu,cand era mai frigut mergea perfect clima,am alergat-o putin acum,cu clima pornita (pe rece),si imi baga(doar in mers ff putin),am oprit sa beau o cafea sa vad daca porneste'necazul ala'de ventilator si binenteles ca NU a pornit,in topicurile colegilor am inteles ca o fi vre-o sig sau releu,dar probabil dp ce si-au reparat masinile nu au mai postat cum au rezolvat problema,nou nu imi permit si nu dau banii pe un gmv,la sh am intrebat si nu au modelul meu,525d-2002,solutia multumesc,cu siguranta maine servis scrie...
Link to comment
Share on other sites

Nici mie nu imi merge ventilatorul electric din fatza. El ar trebui sa se aprinda cand apese pe butonul de AC. Mie imi baga rece si asa, chiar daca nu merge.

verificati celebra piesa cu tepi cauta pe forum ca o sa gasesti topicuri multe

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti de ventilatorul auxiliar, din fata radiatorului, ala are o mizerie de resistor care se duce, din pacate la e39 vine cu tot cu ventilator, din cate stiu, ca asa e in tenis.. nu se inlocuieste separat. Ala se duce de regula.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sunt mai multe modele de ventilator cu diferite controlere. daca vrei sa rezolvi problema uite cativa pasi importanti

 

1. pui masina pe tester si daca ai eroare "ELECTRIC FAN" atunci stii sigur ca e ceva in neregula cu ventilatorul

 

2. verifici TOATE firele care intra in mufa electroventilatorului ( verifici daca au continuitate intre mufa electroventilatorului si pinii de la calc motorului, acolo de unde pleaca firele, in WDS gasiti exact pt fiecare model in parte)

 

3. verifici un alt ventilator cu acelasi part # de la un prieten/vecin/coleg sau pui ventilatorul tau pe masina lui ( daca nu vrea sa faci experimente cu ventilatorul lui). Daca functioneaza, ventilatorul trebuie sa porneasca pe prima treapta de viteza la aprox 10-15 sec dupa ce ai apasat butonul de clima de pe panoul de clima

 

 

puteti urma pasii 1-2-3 sau 1-3-2, dupa posibilitati

 

 

daca in final se dovedeste ca electroventilatorul e de vina mai puteti avea o sansa incecand sa l desfaceti ( daca va pricepeti) si sa il curatati, eventual vazut daca se poate rezolva

 

 

PS: nu toate electroventilatoarele au acel "resistor" ! sunt si cu controler electronic, in concluzie mai multe modele!

 

 

daca vrei sa cumperi unul de la dezmembrari sa urmaresti ce part # are si daca se potriveste pe masina ta

 

 

daca afara e cald ( cum e acum) si electroventilatorul nu porneste, clima se va opri automat ( compresorul) si nu va mai baga rece decat atunci cand se raceste radiatorul. in oras se va opri mereu ( aerul rece) in afara orasului la drum lung se va raci pasiv radiatorul iar compresorul de clima va baga rece

Edited by Touring Girl
Link to comment
Share on other sites

Exact asa mi se intampla,se opreste AC in oras,deci ventilatorul e dus.

leaga ventilatorul direct la bornele de la baterie si daca nu porneste atunci e stricat, nu te lasa pacalit ... poate fi doar un fir intrerupt ori un senzor defect / murdar

Edited by banateanul
Link to comment
Share on other sites

leaga ventilatorul direct la bornele de la baterie si daca nu porneste atunci e stricat, nu te lasa pacalit ... poate fi doar un fir intrerupt ori un senzor defect / murdar

 

nu faceti prostia asta pentru ca ventilatorul NU va porni! Testat!

 

daca vrei sa testezi ventilatorul il pui pe o masina care are acelas model de ventilator si dai drumu la clima si vezi daca porneste. legand ul direct la baterie nu va porni, garantat!

 

cine a mai incercat treaba asta ( luandu se la fel dupa "sfaturi") stie ca nu merge asa

Edited by Touring Girl
Link to comment
Share on other sites

nu faceti prostia asta pentru ca ventilatorul NU va porni! Testat!

 

daca vrei sa testezi ventilatorul il pui pe o masina care are acelas model de ventilator si dai drumu la clima si vezi daca porneste. legand ul direct la baterie nu va porni, garantat!

 

cine a mai incercat treaba asta ( luandu se la fel dupa "sfaturi") stie ca nu merge asa

 

confirm!

Link to comment
Share on other sites

Exact asa mi se intampla,se opreste AC in oras,deci ventilatorul e dus.

exact, si eu credeam ca il am dus, dar testat in oras, cu clima pornita, in trafic, a pornit.

el nu va porni la drum lung (asa il verificam eu), pt. ca nu ajungea la temperatura la care sa porneasca.

depinde foarte mult de ce tip de ventilator este, unele pleaca odata cu apasarea butonului de ac, altele dupa ce ajunge la o anumita temperatura (tot cu ac-ul pornit)

Link to comment
Share on other sites

Electroventilatoarele de pe modelele facelift (cele cu 3 fire - 2 groase + 1 subtire )nu se pot verifica pe direct pentu ca pe firul subtire am inteles ca i se da comanda printr-un flux variabil de curent. Asa primeste comenzile pentru treptele de viteza.

Si eu am problema cu el si incerc sa ii dau de cap in modul cel mai rentabil. Testerul vede ventilatorul ca fiind ars.

In mers cand radiatorul este rece clima functioneaza brici, congeleaza. La relanti se intrerupe pentru ca nu pleaca ventilatorul..

 

Deci +1 cu aceeasi problema; ma inscriu la update-uri

Link to comment
Share on other sites

Electroventilatoarele de pe modelele facelift (cele cu 3 fire - 2 groase + 1 subtire )nu se pot verifica pe direct pentu ca pe firul subtire am inteles ca i se da comanda printr-un flux variabil de curent. Asa primeste comenzile pentru treptele de viteza.

Si eu am problema cu el si incerc sa ii dau de cap in modul cel mai rentabil. Testerul vede ventilatorul ca fiind ars.

In mers cand radiatorul este rece clima functioneaza brici, congeleaza. La relanti se intrerupe pentru ca nu pleaca ventilatorul..

 

Deci +1 cu aceeasi problema; ma inscriu la update-uri

 

 

pai rezolvarea e simpla! daca nu poti sa repari ventilatorul tau, cumperi altul

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ma paste cheltuiala.. intre timp am citit pe TIS si acolo se critica electroventilatorul cu cod: 64 54 6 921 395 (de care am eu :hyper: ) si se recomanda direct schimbarea cu 64 54 6 921 946 la primu' semn malfunction :).

 

 

mai mult ca sigur ai controler electronic turnat. il desfaci, il cureti, mai mult nu poti sa i faci. daca tot nu merge....altu!

 

~ 270 EUR

Edited by Touring Girl
Link to comment
Share on other sites

nu faceti prostia asta pentru ca ventilatorul NU va porni! Testat!

 

daca vrei sa testezi ventilatorul il pui pe o masina care are acelas model de ventilator si dai drumu la clima si vezi daca porneste. legand ul direct la baterie nu va porni, garantat!

 

cine a mai incercat treaba asta ( luandu se la fel dupa "sfaturi") stie ca nu merge asa

eu nu stiu de unde veniti cu garantiile astea.. Din biblie?

sunt n pagini pe web unde se descrie exact procedura de testare. Eu am urmat pasii de pe una din paginile astea si erau duse rezistentele. Motorul in sine era ok. Garantat, ca sa zic asa.

Link to comment
Share on other sites

un ventilator cu controler electronic ( cum e pe e39 2002) nu o sa porneasca niciodata alimentat de tine direct cu 12v. nu doar unul am demontat si testat cu "metoda" asta si nu a mers. Poate ventilatoatele alea mai vechi fara controler electronic si cu 2 rezistente, poate alea le pornesti legandu le direct la 12v, dar asta sigur nu.

 

la cate modele de ventilatoare ( fiecare cu modelul lui de controler) sunt, e posibil ca unul testat de tine sa fi pornit direct la 12 volti, nu zic nu pentru ca nu am vazut eu toate modelele de ventilator care exista pe e39, insa pe e39 2002 am vazut numai cu controler electronic si alea nu pornesc legate direct la 12 v ( poate daca pui 12v direct pe motoras si nu pe mufa prin care se alimenteaza la masina, dar in cazul asta sari peste controler si tot nici o inginerie nu faci ca degeaba merge motorasul fara controler, va merge de nebun asa la maxim tot timpul)

Edited by Touring Girl
Link to comment
Share on other sites

eu nu stiu de unde veniti cu garantiile astea.. Din biblie?

sunt n pagini pe web unde se descrie exact procedura de testare. Eu am urmat pasii de pe una din paginile astea si erau duse rezistentele. Motorul in sine era ok. Garantat, ca sa zic asa.

Eu asa am testat la un model mai vechi din 1993 si a functionat perfect metoda, posibil sa depinda de modelul de BMW...ori an de fabricatie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.