Jump to content

[e60][SOUND QUALITY audio][cine a mai facut]


flo_sb

Recommended Posts

Si eu m-am gandit la asta, dar n-am reusit sa aflu din WDS...

Poate cineva sa confirme daca e alimentat permanent?

 

Daca poti, mi-ar fi de folos niste poze din zona aia a amplificatorului. :)

La tine s-ar putea sa fie amplificat permanent dar unele amplificatoare mai au o mufa de comanda. Al meu are doar mufa mare si mufa pentru fibra.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Prima problema de care m-am lovit:

Amplificatorul nu raspunde la codare. Pare-se ca nu comunica.

Eu banui ca mai trebuie alimentata si partea de fibra, pe unul sau mai multi pini din cei 4 incercuiti.

Dar care?

Ma poate ajuta cineva cu o schema?

post-41488-0-01847300-1368553628_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Cred ca problema se pune altfel: amplificatorul nou trebuie programat inainte de a-l putea coda pe masina.

Daca era unul sh, mergea codat fara probleme.

Cine are mai multe detalii despre asta? Neo e plecat din tara...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 1 year later...

Salutare tuturor. Vad ca nu s-a mai postat de ceva vreme pe aici dar o sa imi incerc norocul. Povestea ar fi cam asa:

 

Am un E60 LCI cu sistemul audio standard. Care este de absolut toata jena. Mi se pare inadmisibil sa sune mai bine un opel astra ~2002... sa nu puna ei macar doua tweetere de 10 lei... In fine. Nu m-am documentat pe partea asta inainte de a lua masina asa ca a trebuit sa lucrez cu ce aveam. Sunt semi pasionat de audio, nu-s cel mai fin ascultator si n-am cele mai mari pretentii dar m-as fi bagat de la inceput la modificari. Insa m-am linistit cand am inteles cat de complicata e treaba cu iDrive-ul si toate balariile asa ca m-am lasat pagubas rapid. Pana la urma la cateva luni dupa ce am luat masina n-am mai suportat jena si mi-am bagat nasul si mainile si ceva bani si am facut asa: insonorizat doar fetele de usi cu material din ala cu folie de aluminiu si "smoala", luat de la hornbach (mi s-a parut mult mai rentabil decat solutiile profi si diferenta sincer nu cred ca e atat de mare) si schimbat dif-urile din usile fata. Adica montat sistem Hertz de mid-basi plus tweetere si crossovere legate in locul dif-urilor standard. Diferenta este notabila si m-a tinut aproape un an. In sensul ca am ajuns acum sa pot sa dau la maxim si sa vreau mai mult. Nu mai zic de cat de rau suna "subwooferele" alea de sub scaune... Ca idee: folosesc doar dif-urile fata (stereo, clasic. Si in masinile vechi aveam facut 2.1) cu balansul putin spre dreapta ca sa echilibrez cat de cat sound-stage-ul. E decent, sunt multumit asa. Daca bag in schema si dif-urile spate se strica treaba. Poate pt unii e mai misto sa vina sunetul din toate partile dar mie unul mi se pare mai bine doar din fata. Acum insa ma pregatesc de pasul urmator: as vrea sa schimb sub-urile de sub scaune si crossoverele din usi sa fac sistemul pe fata pe 3 cai. Sa il amplific. Si sa adaug un sub undeva in portbagaj asa la completare. Am, ramas de pe masinile vechi, un super amp DLS A5 (3 canale) care ar face foarte bine toata treaba insa problema este semnalul line level inexistent prin masina. Am citit tot thread-ul, am vazut ca unii au reusit sa scoata semnal line din head-unit cu modificari dar "side-efectul" de a auzi toate notificarile masinii mult mai tare nu ma incanta deloc. As vrea sa incerc varianta sa iau semnal high-level si sa-l duc in amp in prima faza, poate suna cat de cat rezonabil. Stiu ca exista amp-uri care suporta semnal deja amplificat dar daca as putea as vrea sa folosesc amp-ul pe care il am deja si stiu ca e f bun. Daca nu, il schimb cu unul care accepta semnal high level. Intrebarea mea este insa urmatoarea: semnalul care merge catre dif-urile fata e taiat sau e complet in frecvente? Ca stiu ca dif-urile din usi si cele de sub scaune sunt pe iesiri separate. Si mi-e sa nu fie cumva taiat din head-unit. Caz in care se complica treaba...

Link to comment
Share on other sites

Stii gresit. Mid-urile din usi si cele de sub scaune sunt pe aceleasi iesiri in configuratia de sunet standard. Deci semnalul e full range si prost.

 

Aaaam inteles. Multumesc pt raspuns. Deci vestea buna e ca pot trage semnal de sub scaune. Vestea proasta e ca semnalul e prost dar asta stiam deja. Asta e, ma descurc cu ce am...

 

O sa incerc sa fac si poze si sa postez aici procesul si rezultatul final. Daca aveti sugestii despre cum sa trag fire in usi fara sa fac ca pe vremuri la dacie le-as aprecia.

Link to comment
Share on other sites

Cu pini in mufele din stalpi.

 

Hm. Suna interesant. Sa inteleg ca mai sunt pini liberi in mufele din usi?

 

 

Pe de alta parte insa am gasit treaba asta, care nu ma incanta deloc:

 

http://beemerlab.blogspot.co.uk/2014/03/e60-audio-getting-rca-audio-feed-from.html

 

Pt ca e un link acolo care duce catre asta:

 

http://musicarnw.com/bmw-factory-audio-explained/

 

Din ce scrie acolo eu inteleg ca in dif-urile spate ajunge semnal fara joase, in cele de sub scaune ajunge semnal doar cu joase, iar in cele din usi oricum e facut un eq de te doare capul... Ma duc pana la masina sa vad daca pot face cumva o verificare...

Link to comment
Share on other sites

Am fost in masina cu o aplicatie generatoare de frecvente. La cat am reusit eu sa imi dau seama intra full-range in toate difuzoarele. Pana si in sub-uri am auzit clar pana destul de sus, ceva peste 1k. Adica in niciun caz frecventa dedicata unui subwoofer... In dif-urile spate am simtit miscarea lor pana pe la vreo 30hz, ca de auzit nu se mai si aude din cauza raspunsului in frecvente. Deci pare full-range peste tot, nu am cum sa imi dau seama daca e si egalizat in vreun fel insa. Hoping for the best o sa ma apuc sa adun ce componente imi mai lipsesc si va mai tin la curent, eventual va invit la o auditie cand o fi gata :)
Link to comment
Share on other sites

Cum iti spuneam, cele din usile fata si cele de sub scaune sunt in paralel. Deci semnal full-range indiferent ce scriu idiotii aia acolo.

Eu am facut amplificare intr-un E60 cu codare standard si a iesit ceva peste asteptari. Deci setarile eq nu-s chiar proaste. Doar amplificatorul din ccc e prost. Iar difuzoarele si mai proaste.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Da, difuzoarele sunt sub orice critica, asa e. Dupa cum ziceam, prima faza a fost doar sa schimb mediile din usi si sa adaug tweetere si diferenta a fost foarte mare. Adica brusc a inceput sa imi placa sa ascult muzica in masina :) Acum insa, la faza a doua, cel mai tarsa imi e de dezmembrat masina... O sa fie distractiv :)
Link to comment
Share on other sites

Da, difuzoarele sunt sub orice critica, asa e. Dupa cum ziceam, prima faza a fost doar sa schimb mediile din usi si sa adaug tweetere si diferenta a fost foarte mare. Adica brusc a inceput sa imi placa sa ascult muzica in masina :) Acum insa, la faza a doua, cel mai tarsa imi e de dezmembrat masina... O sa fie distractiv :)

 

Ce medii si tweetere ai pus?

Link to comment
Share on other sites

Nu va mai chinuiti aiurea. Aruncati bani si pierdeti timp degeaba.

Cu banii aia faceti retrofit la unul din sistemele oem dedicate pentru E60 si e ceea ce trebuie.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte buna inspiratia dar deja e cam SF ce se intampla acolo :)

 

 

Ce medii si tweetere ai pus?

Hertz. Ultimele 3 masini au fost cu dif-uri Hertz, practic aceeasi instalatie mutata si adaptata. Am pornit de la un sistem cu componente ESK 165, adica tweetere, crossovere si medii-joase de 16.5 cm. In urmatoarea masina nu au mai incaput cele de 16.5 si n-am vrut sa ma apuc sa tai usile asa ca le-am dat si am luat de 13 aceeasi serie. Apoi intrucat in E60 in usi intra dif-uri doar de 10 cm am mai facut inca o data down-size si le-am dat pe cele de 13 si am cumparat de 10 :) de fiecare data am simtit diferenta de calitate in jos si inca tanjesc dupa prima masina care era facuta atat de bine incat practic nu avea nevoie de subwoofer! Asa ca acum voi incerca sa fac cumva sa bag dif-uri de 16.5 in loc de subwooferele alea de sub scaune si sincer cred ca va fi suficient dar totusi ma mananca sa arunc si un sub prin portbagaj si nu cred ca voi rezista tentatiei :D

Mai exact daca vrei, mediile sunt EMV 100, tweeterele cred ca ET20 si crossoverele CX200

 

 

Nu va mai chinuiti aiurea. Aruncati bani si pierdeti timp degeaba.

Cu banii aia faceti retrofit la unul din sistemele oem dedicate pentru E60 si e ceea ce trebuie.

Pai si unde mai e farmecul de a-ti baga nasul si a personaliza ceva? :) oricum, in cazul meu, aveam "prin casa" o parte din componente. Ce planuiesc sa mai cumpar acum estimez ca nu trece de 1000 lei. Iar placerea de a surubari...priceless :D

Edited by Alin Neagoe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, am uitat sa mentionez ca singurul avantaj e daca ai deja componentele sau o parte din ele.

Iar de experimentat nu-i rau. Insa experimentele iti mananca de multe ori prea mult timp si resurse. Iar rezultatele nu-s deloc multumitoare.

E60-ul e un client nefericit din acest punct de vedere. :thumbsup:

 

Crede-ma, cu 16.5cm nu faci nimic sub scaune. Atata ai si acum, dar magneti mai slabi.

Nici chiar cele de 20 de Hifi/L7/Individual nu coboara in frecvente cine stie ce in locul ala. Daca vrei cu adevarat joase/bass profund, locul de rezerva e unul mai potrivit.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Am cateva nelamuriri in legatura cu sistemul de sunet dintr-un E90. Observ ca discutiile sunt mai detaliate aici decat in threadurile din sectiunea Audio, sper ca e ok ca intreb aici.

 

E vorba de un E90 LCI, care are sistemul de sunet standard (fara tweetere) si navigatia Business. Semnalul, din cate inteleg, este full range, amplificat din HU, iar difuzoarele sunt in paralel.

 

Din cate am urmarit pe forumurile de afara, exista deja cateva solutii dedicate, cel putin cand vine vorba de difuzoare. Mai exact:

 

Focal iFBMW-S + Focal IFBMW-SUB

 

Gladen ONE 201 BMW

 

MB Quart QM200.3BMW

 

plus un amplificator cu 4 canale, pt oricare dintre ele: 2 canale pt mid+tweetere, iar alte 2 pentru wooferele de sub scaune.

 

Intrebarile ar fi:

Masina poate fi codata sa scoata semnal de linie din HU pentru amplificator?

Ar exista alte alternative mai ok? OEM ar fi Hi-Fi, Logic 7 si Individual, insa din ce se discuta pe forumuri externe, solutiile de mai sus ar fi cel putin la nivelul unui L7.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Masina poate fi codata sa scoata semnal de linie din HU pentru amplificator? - DA

 

In ce priveste calitatea sunetului, e relativ. Fiecare aude cu urechea lui.

Dar la cat te duc sistemele alea, ar trebui sa fie PESTE individual. Altfel nu se justifica pretul.

Si poate nici atunci...

 

Ar mai fi un aspect. Navigatia business suna mai prost decat una profesionala. Deci s-ar putea sa te limiteze la SQ.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Legat de navigatia business, s-ar putea sa fie adevarat. In specificatii cel putin e cotata cu putere mai mica, undeva la 15W pe canal.

 

Iar despre preturi, sisteme pe 3 cai complete:

 

Focal: 1250lei (IFBMW-S) + 1800lei (SUB)

Gladen: 1200 lei (simplu), 1600lei (extreme)

MB Quart: 1450 lei

Jehnert Flat-Line: 2200 lei

 

Plus amplificator (~1200 lei), ajunge maxim 1000e, in varianta cea mai scumpa.

Avantajul ar fi ca unele variante sunt mai ieftine (Gladen, pret foarte mic pt un sistem complet), iar altele sunt upgradabile progresiv, in functie de nevoi. (Focal, unde se pot lua componentele de usi mai intai, ulterior woofere)

 

Din pacate L7/Individual sunt destul de exotice, ori nu prea apar la vanzare, ori daca apar au pret destul mare (asemanator cu cele de mai sus), ori nu arata prea bine (lovite), ori trebuie adunate din mai multe parti.

 

LE: o varianta lansata recent de Gladen, in 2015: Alpha

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Difuzoarele din al doilea link par a fi mai performante, dar le-ar trebui si un amplificator pe masura. Kit-ul din primul link este complet (inclusiv amplificatorul) dar nu stiu cum se aude pe viu, nici pe asta nu l-am ascultat.

Personal sunt foarte multumit de upgrade-ul Alpine pentru F-urile de la BMW, se aude excelent, inclusiv bass-ul (foarte bine definit, fara distorsiuni chiar la putere mare). Conteaza mult si faptul ca BMW a prevazut de la inceput pozitionarea difuzoarelor de bass sub scaunele din fata.

Kitul Alpine are amplificator cu procesor de sunet, conteaza si asta foarte mult in calitatea auditiei.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma intereseaza pentru un e60, dar cred ca se potrivesc. Ai un link? Nici unul din sisteme nu este cu amplificator. Alea din primul link sunt facutr de aceiasi care fac si Helix (audiotech fischer), iar de MTX nu stiu prea multe decat ca sunt americani. Edited by AdiG
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.