Jump to content

ce tip de ulei as putea folosi


Recommended Posts

Cel mai important lucru e sa indeplineasca norma BMW LongLife 01 sau 04, iar vascozitatea sa nu depaseasca limita de xW-40.

0W-60 e deja mult prea "gros" pentru motorul tau.

Iar in al 3-lea rand, mai conteaza si sursa de unde provine uleiul respectiv.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce ulei are pt. ca am cumparat-o de circa o luna

in fine dupa cum m-ati sfatuit cred ca o sa pun 5w-40w asa-i?

si daca tot schimb uleiul as umbla si la grup la transmisie,stiti cumva si acolo de care imi trebuie? va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce ulei are pt. ca am cumparat-o de circa o luna

in fine dupa cum m-ati sfatuit cred ca o sa pun 5w-40w asa-i?

si daca tot schimb uleiul as umbla si la grup la transmisie,stiti cumva si acolo de care imi trebuie? va multumesc!

Uleiul recomandat pentru diferential este Castrol SAF-XJ. Doar ca, pentru E46, asa cum ai si tu, fabricantul BMW nu recomanda schimbarea uleiului din diferential(ulei grup) si nici schimbarea uleiului din cutia de viteze. Daca nu ai vreun motiv serios, nu are niciun rost sa te complici. Schimbi doar uleiul la motor, iar cel la care te-ai gandit, adica 5w-40, este foarte bun.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai important lucru e sa indeplineasca norma BMW LongLife 01 sau 04, iar vascozitatea sa nu depaseasca limita de xW-40.

0W-60 e deja mult prea "gros" pentru motorul tau.

Iar in al 3-lea rand, mai conteaza si sursa de unde provine uleiul respectiv.

Bafta.

 

E gresit mesajul tau @attila.

 

Prima cifra gen 0W sau 5W sau 10W - este gradul de vascozitate

Apoi a 2-a cifra, gen -40 sau -60 - este gradul de rezistenta la temperatura. Aici cu cat este mai mare cifra ca atat este mai bun uleiul ( dar si mai scump ). Uleiul 0W-60(70) se foloseste la masinile de cursa sau de raliu.

 

 

 

Acum legat de Uleiul tau.

Daca motorul nu are uzura, foloseste 0W-40, astfel uleiul este mai putin vascos si poate sa ajunga pana in capul pistonului cu usurinta.

Daca ai uzura , poti incerca tot cu acelasi ulei dar sunt sanse sa il " manance " ( fa un studiu si vei sti exact ce ulei ai nevoie )

Daca il "mananca" ( deoarece fiind mai putin vascos, iar in capul pistonului ai uzura, uleiul trece prin fanta de uzura si este aruncat pe evacuare ) urca gradul de vascozitate ( 5W, 10W ) pana afli exact ce ulei cere masina.

Mai ceva important ! NU este bine sa schimbi TIPUL de ulei la fiecare schimb. Dupa ca ai gasit unul corespunzator, folosestel numai pe acela.

Link to comment
Share on other sites

Mai ceva important ! NU este bine sa schimbi TIPUL de ulei la fiecare schimb. Dupa ca ai gasit unul corespunzator, folosestel numai pe acela.

 

Imi poti explica te rog de ce nu este bine sa se schimbe tipul de ulei la fiecare schimb? Eu am cam facut exact asta si sunt curios de consecinte...

Link to comment
Share on other sites

Imi poti explica te rog de ce nu este bine sa se schimbe tipul de ulei la fiecare schimb? Eu am cam facut exact asta si sunt curios de consecinte...

 

Pt ca fiecare ulei are o compozitie chimica unica cu proprietati diferite. La schimbul de ulei NU poti sa elimini tot uleiul vechi /ars/ uzat si mai raman in jur de 250 grame ulei.

Introducand alt tip de ulei, el se combina cu cel vechi, astfel cel vechi ii schimba proprietatile celui nou ( in proporti mici, dar o face ).

 

Daca tu ai facut asta, NU TE PANICA. Nu are nimica, dar pe viitor este indicat sa pui acelasi tip de ulei.

Link to comment
Share on other sites

E gresit mesajul tau @attila.

N-as crede.. :)

 

Dar hai sa analizam un pic si post-ul tau.

 

Prima cifra gen 0W sau 5W sau 10W - este gradul de vascozitate

Corect, mai precis gradul de vascozitate LA RECE.

 

Apoi a 2-a cifra, gen -40 sau -60 - este gradul de rezistenta la temperatura.

Sau cu alte cuvinte, reprezinta gradul de vascozitate LA CALD, adica la temperatura de 100°C.

 

Cea ce ai fi vrut tu sa zici se refera la HTHS -ul la uleiuri, aceasta cifra reprezentand rezistenta uleiului la temperaturi si sarcini ridicate.

 

E corect sa zici ca, cu cat vascozitatea uleiului este mai mare la cald cu atat creste si coeficientul HTHS al acestuia. Insa la motoarele noastre un coeficient de 3,0 sau 3,5 este mai mult decat suficient ! Deci pentru protejarea motorului si ca sa poti dormi linistit noaptea, bagi 0w40 si nu mai ai treaba cu nimic indiferent daca sunt -30 sau 40°C afara.

 

 

Apoi a 2-a cifra, gen -40 sau -60 - este gradul de rezistenta la temperatura. Aici cu cat este mai mare cifra ca atat este mai bun uleiul

FALS. Depinde despre ce motor este vorba.

 

 

Uleiul 0W-60(70) se foloseste la masinile de cursa sau de raliu.

Da, dar acest lucru nu-nseamna ca uleiurile respective sunt bune si la motoarele din masinile de serie.

 

 

Acum legat de Uleiul tau.

Daca motorul nu are uzura, foloseste 0W-40, astfel uleiul este mai putin vascos si poate sa ajunga pana in capul pistonului cu usurinta.

Uleiul 0W40 e bun indiferent daca motorul are sau nu uzura, cu conditia sa indeplineasca norma specificata de producator in manualul masinii : BMW LongLife 01 sau 04.

Nu rezolvi nimic daca pui in motor un ulei mai vascos decat cel recomandat. Vascozitatea prea mare duce la lipsa de ungere la turatii ridicate si implicit la uzura prematura.

 

 

urca gradul de vascozitate ( 5W, 10W ) pana afli exact ce ulei cere masina.

Vezi ca induci lumea in eroare. Cu cat vascozitatea la rece e mai mica cu atat mai protejat este motorul la pornire. Valabil pentru orice motor !

 

 

NU este bine sa schimbi TIPUL de ulei la fiecare schimb. Dupa ca ai gasit unul corespunzator, folosestel numai pe acela.

De acord.

 

 

Peace :)

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.