Jump to content

Fum albastru gros


Cosminas

Recommended Posts

Am un E39 520i manual din 97 192 000km si de azi am inceput sa am o problema cu el.La pornirea motorului(rece nepornit de ieri)am observat fara sa vreau un fum albastru foarte gros cu miros de ars.Nu stiu daca ma exprim cum trebuie dar fumul ala ,am observat pe parcursul calatoriei ulteioare,ca nu iese tot timpul ci in general cand motorul e jos in ture si se aude avansul un pic(la urcarea unei pante de exemplu)si la plecarea de pe loc de la stop.Ce se poate intampla? Masina trage normal nu se aude si nu se simte nimic anormal in functionarea motorului.Bujiile si toate filtrele aferente functionarii corecte a motorului au fost foarte recent schimbate cu cele recomandate de producator. Oare ce sa fie? Sa fie simeringurile de la supape duse si sa nu fi observat fumul pana acum?Ulei mai atinge la consum nu pot sa spun ca nu,dar nu cred ca e mult 1L(Castrol 10w40) la 9-10000km.Ce parere aveti?O sa merg si pe la Bavaria in Pitesti cat mai curand...
Link to comment
Share on other sites

E destul de greu sa pui un motor mai nou , trebuie schimbata toata instalatia electrica si cel mai bine e sa ai masina donatore aproape :thumbsup:

 

Cauta un motor de e39 din generatia ta , cred ca pana in 1998 nu s'a schimbat nimic si va fii foarte usor de montat

 

Vezi la colegul wolf ca el a pus acum un motor din 1999 cu dublu vanos pe masina din 1997 ..

 

Daca mergi la un mecanic sunt curios si eu ce'ti zice de consumul de ulei . si a mea consuma ceva daca o chinui :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

E destul de greu sa pui un motor mai nou , trebuie schimbata toata instalatia electrica si cel mai bine e sa ai masina donatore aproape :thumbsup:

 

Cauta un motor de e39 din generatia ta , cred ca pana in 1998 nu s'a schimbat nimic si va fii foarte usor de montat

 

Vezi la colegul wolf ca el a pus acum un motor din 1999 cu dublu vanos pe masina din 1997 ..

 

Daca mergi la un mecanic sunt curios si eu ce'ti zice de consumul de ulei . si a mea consuma ceva daca o chinui :rolleyes:

Am sa merg cat pot de repede dar cred ca-i trebuie segmentare...va anunt dupa ce ajung la Bavaria...

 

E destul de greu sa pui un motor mai nou , trebuie schimbata toata instalatia electrica si cel mai bine e sa ai masina donatore aproape :thumbsup:

 

Cauta un motor de e39 din generatia ta , cred ca pana in 1998 nu s'a schimbat nimic si va fii foarte usor de montat

 

Vezi la colegul wolf ca el a pus acum un motor din 1999 cu dublu vanos pe masina din 1997 ..

 

Daca mergi la un mecanic sunt curios si eu ce'ti zice de consumul de ulei . si a mea consuma ceva daca o chinui :rolleyes:

Daca am sa fac transplantu am sa-l fac cu tot cu calculator bineinteles...mi-ar placea un motor de E60 de 2,2 cu tot cu cutia in 6.

Link to comment
Share on other sites

1l de ulei la 10.000km e nimic!

 

verifica si valva ccv (sau pcv, cum i-o mai zice)

 

- scoti (cu motorul oprit) furtunu "1" de aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1487&hg=11&fg=15 si suflii in el. practic sufli prin valva si mai departe in furtunul "6" , jos in baie. Trebuie sa auzi cum "galgaie" uleiul in baie. Daca nu... e infundata valva sau furtunul 6.

 

- verifici vacumul creeat in carter: iei un furtun cum e cel de perfuzii, asa de un metru, un metru si, si-l prinzi cu scoci pe o scandurica sa faci un "U" in care pui apa. Capatul liber il bagi la joja (scoti joja, evident... Si motorul pornit de data asta. Si mai tragi ceva banda izolatoare peste tub inainte de a-l baga la joja ca sa-l aduci la o grosime corespunzatoare...). O sa traga apa pe furtun si trebuie sa ai diferenta de nivel (intre cele doua laturi ale "U"-ului) de vreo 10cm daca valv regleaza bine presiunea acolo. Ai grija cu furtunul sa nu-l bagi brusc la joja! Daca valva e defecta iti poate trage apa in baie!.

 

- verifica ochiometric si furtunul "6" (cel ce coboara de la valva jos, in baie). Daca il vezi turtit si foarte moale la mana e posibil ca in momentul in care pornesti motorul si se face vacum peretii furtunului sa se lipeasca intre ei si sa nu mai permita uleiului sa coboare in baie...

 

Sper ca am reusit sa ma fac inteles :)

 

Ah! ca o completare: valva aia regleaza cat anume sa fie vacumul in carter si are grja sa separe uleiul din gaze si sa-l bage inapoi in baie, lasand sa ajunga in admisie doar gazele de carter. Deci daca ceva nu merge bine la valva asta (PCV, CCV...) e posibil ca vaporii de ulei sa ajunga direct in admisie...

 

 

bafta!

 

PS: eu numa ce am schimbat valva si furtunul "6" si am impresia ca am dat banii degeaba pe valva. Furtunul era turtit la mine si moale ca o carpa. acum e "sub urmarire" masina mea. ma fura si pe mine la ulei....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mda trebuie segmentare...am niste segmenti rupti... :logik: ...nu am idee oare cat m-ar costa... cineva mi-a spus ca m-ar duce pe un deva pe la 1000 de euro...piesele(segmentii originali) am vazut ca sunt pe la 900 de lei...a facut cineva segmentare la un astfel de motor?astept pareri...
Link to comment
Share on other sites

zic ca nu merita segmentat

 

oricum ca nou nu l mai scoti orice i ai face

 

mai bine i pui un 2,5 sau 2,8 consumul tot pe acolo este dar performantele sunt altele

mi-ar placea ideea dar nu stiu daca are rost sa arunc intre 1000 si 2500 de lei pe an pe impozitul unui 2500 respectiv 2800 cm3.Cert este ca trebuie sa fac ceva cu motorul pana vine iarna pentru ca incepe sa manance ulei rau.Plus de asta si faptul ca am aflat ca am segmenti rupti....ma cam baga la idei...mi-ar placea un motor de E60, dar nu stu daca se potriveste pe cadrul motor+ calculatoare, cutie, cardan si planetare.

Cred deasemenea ca sunt avantaje si dezavantaje si in cazul schimbarii motorului; pe de o parte scapi de un motor defect dar pe de alta parte nu stii peste cedai,adica nu stii ce cumperi.Nu m-as feri de Nikasil in mod special pentru ca problema asta e oarecum inchipuita, avand in vedere faptul ca 90% dintre motoarele pe benzina produse pana in 2003 de catre BMW au grave probleme constructive privind consumul exagerat de ulei,dar si daca as avea noroc de un motor de la englezi(masina cu volan pe dreapta),unde benzina e plina de Sulf(care afecteaza invelisul de NIkasil al blocului), e posibil sa nu castig nimic ci doar sa pierd.

Totusi,am auzit ca ar mai fi segmentat un user de pe forum un Nikasil de 2000cm3 dar nu mai stiu nick-ul.As fi curios sa stiu cam in ce a constat operatiunea(costuri,operatii desfasurate in timpul procesului etc.)

Link to comment
Share on other sites

pai si daca schimbi motorul platesti tot impozit de 2000cc

 

iti rezolvi vt inainte si 2 ani oricum nu ai probleme.sunt tot motoare in 6 si iti garantez eu ca nu se uita nimeni dupa seria motorului :rolleyes:

 

cat despre consumul de ulei,nu poti afirma ca motoarele bmw au grave probleme construtive.mi se pare deplasat

 

consumul de ulei tine de modul in care a fost exploatat si intretinut un motor,nu de anul de fabricatie,nikasil si alte prostii

 

spre ex pe e34 ul meu model 93 am 2,5 vanos,motorul trage ca in prima tinerete :rolleyes: si n am observat un consum sesizabil de ulei

 

e drept ca de cand am masina schimb uleiul inainte de termen,undeva intre 5000-7000 km.

Link to comment
Share on other sites

pai si daca schimbi motorul platesti tot impozit de 2000cc

 

iti rezolvi vt inainte si 2 ani oricum nu ai probleme.sunt tot motoare in 6 si iti garantez eu ca nu se uita nimeni dupa seria motorului :rolleyes:

 

cat despre consumul de ulei,nu poti afirma ca motoarele bmw au grave probleme construtive.mi se pare deplasat

 

consumul de ulei tine de modul in care a fost exploatat si intretinut un motor,nu de anul de fabricatie,nikasil si alte prostii

 

spre ex pe e34 ul meu model 93 am 2,5 vanos,motorul trage ca in prima tinerete :rolleyes: si n am observat un consum sesizabil de ulei

 

e drept ca de cand am masina schimb uleiul inainte de termen,undeva intre 5000-7000 km.

1.Nu as putea trai linistit cu gandul ca orice masina a RAR/ARR-ului care m-ar putea opri vreodata, mi-ar putea grave probleme de libertate si nu numai, daca ma intelegi.Vreau sa adaug ca in Constanta,de exemplu, de fiecare data cand mi-am facut ITP-ul a fost verificata seria de pe motor,asa ca te contrazic in privinta asta;

2.Mai tot ce inseamna benzina la BMW in intervalul 1997-2003 prezinta un apetit deosebit pentru diversele sortimente de ulei,iar cand spun asta ma bazez pe relatarile mai multor posesori de astfel de motoare, dintre care poate o foarte mare parte stiu si-si intretin motoarele corespunzator.Deci nu pot sa trag decat o astfel de concluzie,deplasata ce-i drept, trista chiar, dar din pacate, reala.

3.Nu stiu daca e e bine sa treca peste 10000km schimbul dar 5000 mi se pare absurdistan,sincer.no offense...

Link to comment
Share on other sites

am zis aproximativ intre 5000-7000,poate fi 6000 sau 8000,oricum inainte de 10000

 

nu astept sa mi apara in bord oil service sau alte nazbatii cum fac unii de merg 20000 cu un schimb si nu schimba nici filtrul

 

in fine,fiecare cu ce l doare,pe mine unul nu ma deranjeaza sa schimb uleiul mai des,nici motorul nu cred ca are ceva de reprosat <_<

Link to comment
Share on other sites

am zis aproximativ intre 5000-7000,poate fi 6000 sau 8000,oricum inainte de 10000

 

nu astept sa mi apara in bord oil service sau alte nazbatii cum fac unii de merg 20000 cu un schimb si nu schimba nici filtrul

 

in fine,fiecare cu ce l doare,pe mine unul nu ma deranjeaza sa schimb uleiul mai des,nici motorul nu cred ca are ceva de reprosat <_<

Sunt de acord cu tine in privinta schimbului de ulei si a consumabilelor...nici mie nu mi-au trecut 10000km fara sa schimb uleiul...bafta

Edited by Cosminas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.