Jump to content

problema turbo


adyta

Recommended Posts

sal,am si eu o problema cu un vuiet la motor bmw e 90...sa incep cu inceputul,in ianuarie s-a aprins eroare filtru particule,am incercat cateva regenerari dar fara succes.Precizez ca dupa 4000 de turatii nu se mai tura desi turbo se auzea.acum cateva zile fiind in service pt schimbarea volantei fratele meu a dat jos filtrul de particule si la spalat cu mai multe solutii.Dupa terminarea reparatiilor dupa cateva ture parca dintr-o data sia dat drumul ....a inceput sa mearga pana in 5000 de ture,dar a aparut un suierat la turbina,,se aude si la relanti si cand se accelereaza se aude mai tare...am puso pe test..partea buna ii ca filtrul isi face treaba 3.9 mbar iar cand era infundat imi arata 100 si ceva mbar,,mia spus baiatul ca asa arata cand ii noua 3.9,,,si presiunea la turbina ii buna doar ca se aude acel vuiet,desi ea merge super acum ca niciodata...se poate repara ,,de la ce se aude acel vuiet?mai pot sa merg asa cu ea? astept raspunsuri si multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

sal,am si eu o problema cu un vuiet la motor bmw e 90...sa incep cu inceputul,in ianuarie s-a aprins eroare filtru particule,am incercat cateva regenerari dar fara succes.Precizez ca dupa 4000 de turatii nu se mai tura desi turbo se auzea.acum cateva zile fiind in service pt schimbarea volantei fratele meu a dat jos filtrul de particule si la spalat cu mai multe solutii.Dupa terminarea reparatiilor dupa cateva ture parca dintr-o data sia dat drumul ....a inceput sa mearga pana in 5000 de ture,dar a aparut un suierat la turbina,,se aude si la relanti si cand se accelereaza se aude mai tare...am puso pe test..partea buna ii ca filtrul isi face treaba 3.9 mbar iar cand era infundat imi arata 100 si ceva mbar,,mia spus baiatul ca asa arata cand ii noua 3.9,,,si presiunea la turbina ii buna doar ca se aude acel vuiet,desi ea merge super acum ca niciodata...se poate repara ,,de la ce se aude acel vuiet?mai pot sa merg asa cu ea? astept raspunsuri si multumesc anticipat

 

 

suieratu cel putin stiu ca si eu la a mea am patit la fel, iti pica turbo...cu alte cuvinte e pe duca turbina :pardon:

Link to comment
Share on other sites

reconditionare unei turbine nu se merita dar nici cumpararea alteia noi de pe la reprezentanta, sunt baieti care iti aduc din germania direct de la producator ( Garret ) :thumbsup: eu la 530d E39 2002, cu 500 de euro am pus alta si am si ma multi cai acuma(235 HP ) :shifty: fara prostii de resoftari made in romania, iti dau un sfat... verifica la cineva care are diagnoza cu soft original bmw sa vada parametrii de la turbo si dute la un service si pune tu mana pe axul din turbo si vezi daca are joc si uitate in jurul turbinei sa nu fie ulei :thumbsup:

bafta

Link to comment
Share on other sites

Cu suieratul de principiu nu e de bine cu turbina. Acum, sunt masini care merg cu turbina suierand 100.000 km si altele la care pica in 1 km...e mai la noroc. Mie imi suiera turbina putin, in jurul a 2.000 de ture de cand am luat masina (6 luni, cam 20k km....). Nu s-a ameliorat, nu s-a agravat, e exact la fel. De tras trage la fel.... Daca pica, o schimb cu una mai mare :)
Link to comment
Share on other sites

dute la un service si pune tu mana pe axul din turbo si vezi daca are joc

 

Axul are joc si la o turbina noua, asa trebuie sa fie... am vazut o turbina dusa de e90 zilele trecute si paletele nu se invarteau rotund ci ovalizat.

Link to comment
Share on other sites

eu am reconditionat o turbina si nu a avut nici un fel de prb..... se mai poate sa nu iti fi iesit furtunasele alea de vacum..eu am patito odata la un a6 si am demontat turbo l-am dus la verificat,l-am curatat si tot nu tragea masina ,cand colo era iesit un furtunas de vacum...drept fapt am aruncat cu baniiCry.gif Edited by geniomann
Link to comment
Share on other sites

reconditionare unei turbine nu se merita dar nici cumpararea alteia noi de pe la reprezentanta, sunt baieti care iti aduc din germania direct de la producator ( Garret ) :thumbsup: eu la 530d E39 2002, cu 500 de euro am pus alta si am si ma multi cai acuma(235 HP ) :shifty: fara prostii de resoftari made in romania, iti dau un sfat... verifica la cineva care are diagnoza cu soft original bmw sa vada parametrii de la turbo si dute la un service si pune tu mana pe axul din turbo si vezi daca are joc si uitate in jurul turbinei sa nu fie ulei :thumbsup:

bafta

si eu am o problema cu o turbina pe un 320d e90 si nu stiu ce sa fac , de reconditionat nu prea vreau dar nici sa dau 1600 pe una nou , sa nu mai punem manopera si schimburile de rigoare, cred ca in total sunt 1900 euro (dar iti dau garantie 2 ani)din ce am gasit eu pe internet sub 1200 euro nu e nici una.

Daca cunosti tu pe cineva care aduce turbina garrett din germani la 500 euro , punema si pe mine in contact (fara factura si garantie nu ma incur).

mersi.

Link to comment
Share on other sites

Axul are joc si la o turbina noua, asa trebuie sa fie... am vazut o turbina dusa de e90 zilele trecute si paletele nu se invarteau rotund ci ovalizat.

 

poate va ajuta cu ceva... enjoy!

 

Diagnoza turbosuflantei

O turbosuflanta defecta se caracterizeaza de unul sa mai multi factori:

- un cosum crescut de ulei

- un sunet aerodinamic sau mecanic

- motorul pierde putere

- scoate fum alb

 

Inainte de a demonta turbocompresorul si de a incepe reparatia turbosuflantei trebuie studiata putin. La majoritatea motoarelor se poate scoate furtunul care vine din filtru de aer si intra in galeria de admisie a turbosuflantei. Studiati bine roata compresor. Compresorul trebuie sa aiba o forma regulata, sa nu aiba urme de lovituri sau sa-i lipseasca din palete. Daca compresorul prezinta urme de lovituri turbosuflanta trebuie reparata sa schimbata cu una noua.

 

Studiati furtunul care pleaca de la galeria de admisie a turbosuflantei. El trebuie sa fie uscat sau cu urme foarte nesemnificative de ulei. Daca depistam in furtun ulei si consumul de ulei al masinii este crescut, contatam o turbosuflanta defecta. In cazul asta va recomandam sa incepeti reparatia turbosuflantei.

 

 

Verificati daca axul turbosuflantei are joc axial. Jocul axial nu treuie sa-l simtiti deloc cu mana. El trebuie sa fie pana la 0,05mm. Daca depistati joc axial trebuie sa reparati turbosuflanta sau sa o schimbati.

 

 

Verificati daca axul are joc radial. In acest caz jocul se simte. el trebuie sa fie de maxim 1,00 mm. Cu toate aceste daca impingeti axul turbosuflantei spre galeria de admisie si il rotiti, paletii de la roata compresor nu trebuie sa se atinga de corpul galeriei de admisie. Daca compresorul atinge in corp, este blocat sau jocul radial este mai mare de 1 mm - reparatia turbosuflantei (link) sau schimbarea ei este inevitabila.

La turbosuflantele cu geometrie variabila trebuie studiat si acuatorul turbosuflantei, daca inchide si deschide geometria variabila la pornirea si oprirea motorului. In cazul in care nu inchide si deschide trebuie verificat daca primeste vacum. Daca primeste vacum atunci problema este sau in acuatorul (supapa de vacum) turbosuflantei sau este blocata geometria variabila. In cazul in care acuatorul turbosuflantei nu primeste vacum trebuie sa verificam tot sistemul de vacum.

 

Daca dupa toate aceste operatiuni nu s-a depistat nimic suspect, dar motorul totusi pierde din putere trebui verificat cat de ermetic sint asamblate furtunele si galeria

 

Defectiunea oricarui element din sistemul turbosuflantei poate duce la pierderea de putere a motorului si a unui consum mai sporit de carburant. O alta cauza a pierderii din putere a motorului poate fi si o defectiune a sistemului de injectie

Link to comment
Share on other sites

Nu prea am dat eu pe la scoala cand trebuia, drept pentru care cer o lamurire: jocul axial se refera cumva la miscarea axului inainte/inapoi iar jocul radial se refera la miscarea axului in sus/jos ? ...eu parca asa ma un feeling ca este :D

 

...rog nu dati cu paru'

Edited by ASs
Link to comment
Share on other sites

Nu prea am dat eu pe la scoala cand trebuia, drept pentru care cer o lamurire: jocul axial se refera cumva la miscarea axului inainte/inapoi iar jocul radial se refera la miscarea axului in sus/jos ? ...eu parca asa ma un feeling ca este :D

 

...rog nu dati cu paru'

 

 

jocul axial e pe lungimea axului adica inainte-inapoi iar jocul radial e perpendicular pe lungimea axului

P.S. nici mie nu mi-a prea placut scoala :p

 

:p legenda: rosu-joc axial

albastru-joc radial

 

*o imagine fac cat 1000 de cuvinte

post-23157-0-93220500-1307133070_thumb.jpg

Edited by calin_AVR
Link to comment
Share on other sites

Inaintea bmw-ului am avut un opel astra nou la care a suierat tubina inca din prima zi si am parcurs 86000 de km dupa care am vandut-o,iar turbina era cea originala.Bmw-ul l-am cumparat la 60000 de km cu acelasi suierat al turbinei si deocamdata la 89000 de km nu s-a intamplat nimic cu aceasta ,iar suieratul nu a crescut in intensitate,nu consuma ulei,nu scoate fum nu are pirederi de putere.

Cred totusi ca suieratul mai pronuntat se datoreaza faptului ca traseul de evacuare este acum curat,iar turbina lucreaza mai lejer!

Link to comment
Share on other sites

Merci mult calin_AVR pentru info.

 

Si eu sunt de acord cu fizz, doar ca in cazul meu la 267k nu stiu cat mai merge si totusi nu as vrea sa aflu pe calea grea... am goluri de putere si mai nou erori gen "Charge air pressure", "Boost controll" ...cu toate ca asta din urma e posibil sa fie de la electrovalva care abia a fost schimbata <_<

Link to comment
Share on other sites

noua cu garantie 2 ani direct de unde trebuie :thumbsup:

daca o tot tii pe a ta ca este noua, da-mi si mie nr. de tel. al persoanei in cauza, sau firmei ca sincer ma intereseaza. decat sa o reconditionez in 500 euro mai bine cumpar alta noua.Repet ca fara factura si garantie nu ma incurc.

mersi mult

 

poate va ajuta cu ceva... enjoy!

 

Diagnoza turbosuflantei

O turbosuflanta defecta se caracterizeaza de unul sa mai multi factori:

- un cosum crescut de ulei

- un sunet aerodinamic sau mecanic

- motorul pierde putere

- scoate fum alb

 

Inainte de a demonta turbocompresorul si de a incepe reparatia turbosuflantei trebuie studiata putin. La majoritatea motoarelor se poate scoate furtunul care vine din filtru de aer si intra in galeria de admisie a turbosuflantei. Studiati bine roata compresor. Compresorul trebuie sa aiba o forma regulata, sa nu aiba urme de lovituri sau sa-i lipseasca din palete. Daca compresorul prezinta urme de lovituri turbosuflanta trebuie reparata sa schimbata cu una noua.

 

Studiati furtunul care pleaca de la galeria de admisie a turbosuflantei. El trebuie sa fie uscat sau cu urme foarte nesemnificative de ulei. Daca depistam in furtun ulei si consumul de ulei al masinii este crescut, contatam o turbosuflanta defecta. In cazul asta va recomandam sa incepeti reparatia turbosuflantei.

 

 

Verificati daca axul turbosuflantei are joc axial. Jocul axial nu treuie sa-l simtiti deloc cu mana. El trebuie sa fie pana la 0,05mm. Daca depistati joc axial trebuie sa reparati turbosuflanta sau sa o schimbati.

 

 

Verificati daca axul are joc radial. In acest caz jocul se simte. el trebuie sa fie de maxim 1,00 mm. Cu toate aceste daca impingeti axul turbosuflantei spre galeria de admisie si il rotiti, paletii de la roata compresor nu trebuie sa se atinga de corpul galeriei de admisie. Daca compresorul atinge in corp, este blocat sau jocul radial este mai mare de 1 mm - reparatia turbosuflantei (link) sau schimbarea ei este inevitabila.

La turbosuflantele cu geometrie variabila trebuie studiat si acuatorul turbosuflantei, daca inchide si deschide geometria variabila la pornirea si oprirea motorului. In cazul in care nu inchide si deschide trebuie verificat daca primeste vacum. Daca primeste vacum atunci problema este sau in acuatorul (supapa de vacum) turbosuflantei sau este blocata geometria variabila. In cazul in care acuatorul turbosuflantei nu primeste vacum trebuie sa verificam tot sistemul de vacum.

 

Daca dupa toate aceste operatiuni nu s-a depistat nimic suspect, dar motorul totusi pierde din putere trebui verificat cat de ermetic sint asamblate furtunele si galeria

 

Defectiunea oricarui element din sistemul turbosuflantei poate duce la pierderea de putere a motorului si a unui consum mai sporit de carburant. O alta cauza a pierderii din putere a motorului poate fi si o defectiune a sistemului de injectie

 

La mine am depistat urmatoarele

1.De cand am luat masina am obserbat niste scurgeri de uleui sau mai degraba un con=dens puternic , la demontarea tubulaturii sau observat ceva pete de uleui in interiorul tubulaturii , nu fff grav.

2.Acum 2 saptamani nu a mai intrat turbina , nu mai tragea masina (pt prima oara si singura).de atunci nici o problema , masina merge perfect , nu face zgomot, nu scoate fum, nimic.

Din cate am inteles eu , cand o turbina da semne de oboseala chiar si cela meai mici atunci trebuie reconditionata sau schimbata , pt. ca la un momunt dato sa cada.Daca se reconditioneaza , operationea este aceeasi , nu? sa da jos se curata si se schimba tot chitu din interuior.

mersi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.