Jump to content

mass adjustment injectoare exagerat


Recommended Posts

Am intalnit ceva foarte ciudat ieri, dupa ce am facut o diagnoza la un 320d 2004 am constatat ca nu pornea pentru ca pompa de alimentare de sub scaunul soferului nu mergea. Dupa ce a da-o omu jos si a curatat-o bine, masina a pronit bine, toate erau bune,corectia injectoarelor era foarte mica (maxim 0.2), doar ca pe la senzorul de presiune de la rampa comuna avea o scurgere. Cu toate ca l-am sfatuit sa incerce sa stranga senzorul el l-a dat jos sa vada daca nu cumva ii trebuie o garnitura de etansare, dupa care a sters cu o carpa acolo dupa care l-a pus la loc si l-a strans si s-a rezolvat, nu a mai curs, presiunea in rampa era ok, la fel si corectia injectoarelor. Dupa 2 ore ma suna omu sa-i mai fac o diagnoza sa vad daca s-a mai intamplat ceva, surpriza: la injectorul nr3 corectia +2.85, motorul inca mergea rotund, doar inectorul respectiv o luase razna. I-am zis sa incerce sa mearga cu ea forjat poate isi revine. Dupa un drum de 80 de km la 3000-4500 de ture cand am pus testerul era nenorocire: nr2 -3.2 nr4 +5.1 nr1 si nr2 in jur de 2 iar motorul se chinuia sa statea la relanti.

Eu suspectez una din cauzele: cand a curatat pompa de alimentare a antrenat niste gunoaie spre pompa de inalta presiune sau cand a sters cu carpa la senzorul de presiune au intrat ceva fire de praf sau gunoaie acolo.

Daca a mai intalnit cineva astfel de valori si poate spune din ce cauza, eventual ce e de facut, si deasemenea ce inseamna exact mass adjustment, inafara ca e o corectie, ce anume se corecteaza? Cantitatea injectata, timmingul? Cum anume se determina acea valoare afisata de tester si ce unitate de masura are?

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Daca te ajuta cu ceva:

 

Smooth running regulator DDE 5.0/5.1

The engine smoothness control facility balances out the speed fluctuations of the individual cylinders caused by different injection quantities and degrees of cylinder efficiency. This is achieved by rapid application of controlled corrected injection quantities at each cylinder for each injection.

 

The maximum compensation depends on the injection volume and is between ± 3 and ± 10 mm/stroke.

 

The control is active within a certain engine speed and injection volume range:

 

  • Engine speed range: Specified idling speed up to 3300 rpm
  • Injection volume range: 2.5 - 45 mg/stroke

Monitoring

If the compensation figure for a particular cylinder exceeds a specific limit, there are two faults that can be stored:

 

  • 4B10, Smooth running control, compensation too great
  • 4B11, Smooth running control, compensation too small

The limit value is dependent on the injection volume and is between ± 4.9 and ± 5.9 mm/stroke.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

intrebare: testul se face doar la relanti, sau si in mers? Eu am la relanti +-max1, dar in sarcina injectorul3 ajunge pe minus la rosu (nu mai stiu valoare), iar injectorul4 ajunge la plus aproape de rosu

 

Masina scoate fum mult in sarcina. Poate fi din cauza injectorului 3 care "da drumul la robinet" mult prea mult?

Am incercat sa inspectez vizual injectoarele, 1 si 2 au iesit, 3 si 4 sunt cam sudate :(

 

PS: nasol ca pe BMW nu exista un soft care sa logeze datele :( INPA e mic copil pe langa vagcom

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

intrebare: testul se face doar la relanti, sau si in mers? Eu am la relanti +-max1, dar in sarcina injectorul3 ajunge pe minus la rosu (nu mai stiu valoare), iar injectorul4 ajunge la plus aproape de rosu

 

Masina scoate fum mult in sarcina. Poate fi din cauza injectorului 3 care "da drumul la robinet" mult prea mult?

Am incercat sa inspectez vizual injectoarele, 1 si 2 au iesit, 3 si 4 sunt cam sudate :(

 

PS: nasol ca pe BMW nu exista un soft care sa logeze datele :( INPA e mic copil pe langa vagcom

Daca inspectezi vizual injectoarele crezi ca vezi ceva? Ele se controleaza in cantitati injectate, tipul jetului si cantitate pe retur. Daca vrei sa te documentezi, ti-am atasat un document.

Pentru injectoarele sudate iti trebuie presa speciala.

injector_ro.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.