Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Soft debitmetru


gojy

Recommended Posts

Va salut.Am un e46 320d din 2000.Dupa ce am schimbat cam tot ce se poate schimba (turbina egr electrovalve furtune etc) si nu am ajuns la performantele pe care le asteptam de la masina m-am hotarat sa mi schimb si debitmetru.Conform Realoem eu am avut pe masina modelul vechi (13712247002) si normal am cautat unul second cu acelasi cod.Am gasit debitmetru si cand sa l pun pe masina am vazut ca eu am modelul nou de debitmetru (13627787076).Problema e ca stiu ca la trecerea la un un alt tip de debitmetru cu cod mai nou necesita o softatare.Deci masina mea sigur a fost softata dupa debitmetrul cel nou.Am schimbat totusi debitmetrul cu cel cumparat de mine si masina merge vizibil mai bine.Cum pot sa resoftez debitmetrul sa mearga pe codul vechi? Credeti ca masina ar merge mai bine daca debitmetru + soft ar fii ok?Ce pot sa fac in situatia asta? Masina merge bine dar fata de altele ar fii loc si de mai bine

 

 

Link to comment
Share on other sites

Credeti ca masina ar merge mai bine daca debitmetru + soft ar fii ok?

 

 

care debitmetru? cel vechi sau cel nou?

 

apropo cat ai platit pt. resoftare de debitmetru? :alien:

Edited by severus_phantom
Link to comment
Share on other sites

care debitmetru? cel vechi sau cel nou?

 

apropo cat ai platit pt. resoftare de debitmetru? :alien:

 

 

Ma gandesc acum la debitmetru vechi daca tot il am.Nu am schimbat eu debitmetrul pe masina prima data.Asa am luato din Germania , dar am gasit acum in facturile vechi pe care le aveam de la proprietar o factura prin care s-a schimbat debtmerul + softul aferent prin 2005.

Link to comment
Share on other sites

.Asa am luato din Germania , dar am gasit acum in facturile vechi pe care le aveam de la proprietar o factura prin care s-a schimbat debtmerul + softul aferent prin 2005.

 

Eu cred ca ti-a schimbat debitmetru si ti-a facut eventual update de soft pe dde.Fluxul de aer dat de debitmetru privit dpdv software se gaseste in dde...deci la calc de injectie cred ca sa umblat dpdv software.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa pleci de la o certitudine.Intrebare:esti sigur ca motorul tau a fost tunat?

 

 

NU stiu la ce te referi "tunat".Am o factura din Germania din 2005 in care apare debitmetru cu manopera de schimbat aferenta + soft.

Link to comment
Share on other sites

NU stiu la ce te referi "tunat".Am o factura din Germania din 2005 in care apare debitmetru cu manopera de schimbat aferenta + soft.

 

 

debitmetru schimbat+soft nu inseamna softul de la debitmetru....

 

altceva; aici ai intrebat asta

 

Intrebarea mea este acuma cum pot sa "readuc softul din fabrica inapoi"

 

adica cum vine asta? daca motorul tau nu a fost tunat inseamna ca are softul din fabrica,cel original,ce vrei sa aduci inapoi?

Link to comment
Share on other sites

debitmetru schimbat+soft nu inseamna softul de la debitmetru....

 

altceva; aici ai intrebat asta

 

 

 

adica cum vine asta? daca motorul tau nu a fost tunat inseamna ca are softul din fabrica,cel original,ce vrei sa aduci inapoi?

 

 

Hai sa ti expic:

 

In momentul in care cumperi un debitmetru nou ,accesta necesita o softare in cazul in care nu este codul de debitmetru cu care a venit masina din fabrica.La mine in momentul in care fostul proprietar a schimbat debitmetrul ,masina a avut parte de softare.(nu cai putere ci doar un simplu update de soft pentru noul debitmetru).Acum eu am un debitmetru similar cu cel cu care masina a venit din fabrica.daca il pun pe acesta masina va ramane cu softul pus in de fostul proprietar ceea ce nu e ok nu?

Link to comment
Share on other sites

eu unul nu am auzit asa ceva....resoftare de debitmetru la schimbarea codului de debitmetru....poate altii stiu mai bine....

 

Aberatii....nu exista soft pentru debitmetru - e un senzor ce masoara si dozeaza cantitatea de aer !! ECU (acolo iti faci update de soft) si el e responsabilul cu parametrii pe care ii citeste senzorul.

Link to comment
Share on other sites

Aberatii....nu exista soft pentru debitmetru - e un senzor ce masoara si dozeaza cantitatea de aer !! ECU (acolo iti faci update de soft) si el e responsabilul cu parametrii pe care ii citeste senzorul.

 

daca citeai tot topicul nu mai trebuia sa repeti dupa mine ce am zis eu mai sus :

 

Eu cred ca ti-a schimbat debitmetru si ti-a facut eventual update de soft pe dde.Fluxul de aer dat de debitmetru privit dpdv software se gaseste in dde...deci la calc de injectie cred ca sa umblat dpdv software.

Link to comment
Share on other sites

<p>

http://www.maf-shop.com/product_info.php/info/p19_BOSCH-Air-Mass-Flow-Meter-for-BMW-0928400527-0928400468-13622247.html/language/en

 

</p><p><br></p><p>Deci undeva s-a umblat la soft in momentul in care s-a schimbat debitmetrul<br></p><p>Poate nu s-a inteles bine ce am vrut sa spun.Ceva s-a softat odata cu schimbarea noului debitmetru.Bineinteles ca calculatorul masinii a suferit un update de soft ca doar nu aveau cum sa softeze debitmetrul.Cert este ca acum debitmetrul meu nu corespunde cu softul masinii.NU?</p><p><br></p><p>Aici se explica mai precis  http://www.air-mass-meter.com/2008/bmw/0-928-400-527-or-0-928-400-314-–-re-programming-needed/</p>

Edited by gojy
Link to comment
Share on other sites

Aberatii....nu exista soft pentru debitmetru - e un senzor ce masoara si dozeaza cantitatea de aer !! ECU (acolo iti faci update de soft) si el e responsabilul cu parametrii pe care ii citeste senzorul.

Acum ceva timp am schimbat si eu debitmetrul la masina mea, iar in cutia celui nou - bosch - era o hartie de la bosch in care specificau o recodare in cazul schimbarii debitmetrului cu un anume cod (cel vechi de pe masina) cu debitmetrul din cutie - cod nou ... si eu as vrea sa stiu daca ar fi vreo diferenta dupa aceasta codare, mersul masinii intr-adevar s-a schimbat in bine dupa montarea noului debitmetru. Am in pc-ul de acasa niste poze exacte, le voi posta diseara sa intelegeti exact despre ce e vorba.

Link to comment
Share on other sites

Acum ceva timp am schimbat si eu debitmetrul la masina mea, iar in cutia celui nou - bosch - era o hartie de la bosch in care specificau o recodare in cazul schimbarii debitmetrului cu un anume cod (cel vechi de pe masina) cu debitmetrul din cutie - cod nou ... si eu as vrea sa stiu daca ar fi vreo diferenta dupa aceasta codare, mersul masinii intr-adevar s-a schimbat in bine dupa montarea noului debitmetru. Am in pc-ul de acasa niste poze exacte, le voi posta diseara sa intelegeti exact despre ce e vorba.

 

Banuiesc ca in cazul unei recodari se modifica niste parametrii la care sa functioneze noul debitmetru.La mine au ramas acei parametrii schimbati , dar eu am revenit la vechiul model de debitmetru .

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Si ca problemele sa fie si mai mari azi am dat debitmetru (doar senzorul fara carcasa) luat second de pe masina jos.am vrut sa compar codurile boch de pe ele.Pe debitmetrul meu vechi codul F 00C 2G2 062.Pe debitmetrul dat jos de pe masina si cu care masina merge simtitor mai bine codul F 00C 2G2 047.La un google search pe codul asta surpriza mare.Merge doar pe VAG !!!!!!!!!!!!.Acum chiar ca sunt bagat in ceata.Daca are cineva din zona CJ un debitmetru de e46 320d care sa fie compatibil cu masina mea (cod BMW 13627787076 cod boch F 00C 2G2 062 ) si mi l poate imprumuta pentru o proba raman vesnic indatorat
Link to comment
Share on other sites

Nu exista soft pt debitmetru sau resoftare. Se face o RECODARE.

Recodare pt cine nu stie este o rescriere a piesei respective

Recodare se face obligatoriu la schimbarea debitmetrului.....si ar mai fi ceva "imprumutarea" altuia nu merge treb iar facuta recodare chiar daca e acelasi cod 13 62 7 787 076

Link to comment
Share on other sites

Nu vad de ce vrei sa "te legi la cap fara sa te doara"!

Daca spui ca masina "merge vizibil mai bine" de ce vrei sa ii pui soft-ul vechi?

Te inteleg intr-un fel, vrei sa ai soft-ul aferent debitmetrului, in ideea ca masina va merge si mai bine!

Dar ce faci daca schimbi soft-ul si masina merge la fel sau poate mai rau?

 

Eu ma gandesc asa, cand proprietarul vechi al masinii a schimbat debitmetrul vechi cu cel nou, s-a facut un update ca masina sa recunoasca si noul debitmetru, deoarece atunci cand masina a fost fabricata nu exista noul debitmetru. Iar cu acel update, masina ta recunoaste acum si un debitmetru vechi dar si unul nou.

Pe langa faptul ca masina ar putea recunoaste mai multe debitmetre, update-ul mai are un rol, si anume ca poate ajuta si debitmetrul vechi prin schimbarea parametrilor vechi cu alti parametri noi, facandu-l sa functioneze mai bine decat cu soft-ul lui vechi.

Acum, tu faci cum crezi, dar ai grija sa nu strici ce altii au facut sa mearga bine!

 

PS. Stai linistit ca ce ai gasit tu cu google ca dupa cod senzorul merge doar pe VAG, nu e relevant.

Mi s-a intamplat si mie cu o piesa BOSCH, si am gasit tot VAG la un magazin online, cu toate ca stateam cu piesa in mana si era stantata si firma BMW pe ea!

Link to comment
Share on other sites

.Daca are cineva din zona CJ un debitmetru de e46 320d care sa fie compatibil cu masina mea (cod BMW 13627787076 cod boch F 00C 2G2 062 ) si mi l poate imprumuta pentru o proba raman vesnic indatorat

 

Chiar daca pui un debitmetru nou sau unul second hand compatibil cu masina ta,va trebui sa ''adaptezi'' din tester fluxul de aer,pt. o functionare corecta....

Link to comment
Share on other sites

Hai sa facem putina lumina aici ca vad ca nu va mai intelegeti...:) ECU responsabil cu interpretarea datelor de la debitmetru are un soft specializat in a detecta eventualele abateri ale masuratorii actuale fata de cea teoretica calculata de ECU pentru scenariul respectiv. In cazul in care masuratoarea actuala difera de-a lungul timpului cu mai mult de 10% fata de valoare teoretica, acel soft memoreaza niste coeficienti de corectie pentru a realiza o calibrare "soft" a masuratorilor debitmetrului. Daca debitmetrul este schimbat cu un altul cu alt cod (alte caracteristici tehnice) coeficientii de corectie memorati de ecu pentru debitmetrul vechi vor trebui resetati pentru a permite calibrarea corecta a masuratorilor noului debitmetru. Deci daca se schimba debitmetrul si nu se "resofteaza" este posibil ca eventualele abateri de masurare impreuna cu efectul coeficientilor memorati de la vechiul debitmetru sa duca la ceva nu tocmai bun. Asadar este foarte recomandat chiar de catre BMW ca dupa fiecare schimbare de debitmetru (indiferent de cod) sa se reseteze respectivii coeficienti.

Aceasta "softare" se poate realiza cu softul de diagnoza GT1. Te ajutam eu daca erai din Iasi sau imprejurimi. Numai bine!

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.