Jump to content
Intalnire BMW Club 2025 ×

cutie de viteze


Recommended Posts

Cam ce ar implica schimbarea cutiei de viteze la un e46-318ci(an 2002),nonfacelift?as vrea sa ii pun o cutie in 6 trepte....?dar as vrea sa stiu la ce ma bag.se poate face modificarea?ar putea dauna motorului in vreun fel?cam cat ar ajunge toata operatia?as vrea sa stiu in mod special ce piese imi trebuie exact si de pe ce masina as putea sa iau o cutie in 6 trepte(diesel sau benzina-e vreo diferenta?)ms

P.S.intreb deoarece mie mi se pare ca e un pic cam turat motorul in viteze mai mari,poate daca as pune o cutie in 6 trepte nu s-ar mai tura atat de mult...pe dacii am facut o astfel de operatie,dar na nu stiu cum merge cu tractiunea pe spate,poate trebuie schimbate mai multe chestii pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

trebuie cutie / cardan / diferential / ambreaj

 

Putin mai vag??glumesc,ms pt raspuns!

Piesele le-am individuat,astea sunt compatibile chiar daca vin de pe motorizari diesel?sau trebuie sa caut doar la benzinare?

Link to comment
Share on other sites

rapoartele in cutia GS6 37DZ(diesel) difera de cele din cutia GS6 37BZ(benzina). Cele de diesel sunt mai scurte si astfel vei avea un demaraj mai bun pe primele trepte dar va trebui sa schimbi mai repede. Daca ma intrebi pe mine clar merita performanta in plus la aceelerare si eu mi-as monta una de diesel, acum nu stiu ce vrei tu de la masina, daca esti multumit de etajarea actuala pe care o ai atunci cauta o cutie de benzinar si lucrurile vor fi la fel doar ca adaugi a 6-a treapta.

Alta mentiune, cutia de diesel foloseste un disc de ambreiaj cu 22 de dinti si 240mm in timp ce motorul tau (presupun ca este N42B20) foloseste un ambreiaj de 228mm. Asta inseamna ca va trebui sa transplantezi si volanta plus kit-ul de ambreiaj de pe masina diesel donatoare. Cu aceasta ocazie iti faci si upgrade la un ambreiaj mai rezistent.

Diferentialul sigur nu iti trebuie dar in schimb sa ai grija sa iei cutia cu tot cu timoneria ei si prima sectiune a cardanului deoarece la 6 trepte acesta este mai scurt (in caz extrem cardanul original de pe masina ta se poate taia, scurta si echilibra). Ca pret un GS6 37DZ trebuie sa fie pe la 300E la care mai adaugi ambreiaj de 240mm, cardan, timonerie(~50E), nuca (~20E) si montaj(~100E).

 

Ma gandesc la o alternativa la problema ta, daca spui ca te deranjeaza doar ca sta turat la viteze mari si in general mergi mai mult pe autostrazi si esti dispus sa renunti la o parte din acceleratie ii poti monta un diferential mai lung de cutie automata (anumite modele) si astfel pastrezi cutia ta originala. Aceasta varianta este mult mai ieftina si mai simpla decat cutia in 6 trepte... acum depinde de ce-ti doresti tu. Diferentialul tau de acum are raport 3,45 iar cel de cutie automata despre care vorbesc eu are 3,07.

 

sa-ti faci o idee despre rapoartele cutiilor de viteza mentionate anterior (tu acum probabil ai un S5D 250G)

 

S5D 250G 1- 4.23 2- 2.52 3- 1.66 4- 1.22 5- 1.00

 

GS6 37BZ 1- 4.35 2- 2.50 3- 1.67 4- 1.23 5- 1.00 6- 0.85 (benzina)

 

GS6 37DZ 1- 5.14 2- 2.83 3- 1.79 4- 1.26 5- 1.00 6- 0.83 (diesel)

 

In concluzie, daca este masina ta de suflet si vrei sa o mai tii cativa ani, atunci merita modificarea. 6 trepte plus un cruise control este un vis superb pe autostrada :winkcool: :worthy:

(da, se poate monta si pilot automat daca vrei :thumbup: )

 

Success la modificari :good:

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

rapoartele in cutia GS6 37DZ(diesel) difera de cele din cutia GS6 37BZ(benzina). Cele de diesel sunt mai scurte si astfel vei avea un demaraj mai bun pe primele trepte dar va trebui sa schimbi mai repede. Daca ma intrebi pe mine clar merita performanta in plus la aceelerare si eu mi-as monta una de diesel, acum nu stiu ce vrei tu de la masina, daca esti multumit de etajarea actuala pe care o ai atunci cauta o cutie de benzinar si lucrurile vor fi la fel doar ca adaugi a 6-a treapta.

Alta mentiune, cutia de diesel foloseste un disc de ambreiaj cu 22 de dinti si 240mm in timp ce motorul tau (presupun ca este N42B20) foloseste un ambreiaj de 228mm. Asta inseamna ca va trebui sa transplantezi si volanta plus kit-ul de ambreiaj de pe masina diesel donatoare. Cu aceasta ocazie iti faci si upgrade la un ambreiaj mai rezistent.

Diferentialul sigur nu iti trebuie dar in schimb sa ai grija sa iei cutia cu tot cu timoneria ei si prima sectiune a cardanului deoarece la 6 trepte acesta este mai scurt (in caz extrem cardanul original de pe masina ta se poate taia, scurta si echilibra). Ca pret un GS6 37DZ trebuie sa fie pe la 300E la care mai adaugi ambreiaj de 240mm, cardan, timonerie si montaj.

 

Ma gandesc la o alternativa la problema ta, daca spui ca te deranjeaza doar ca sta turat la viteze mari si in general mergi mai mult pe autostrazi si esti dispus sa renunti la o parte din acceleratie ii poti monta un diferential mai lung de cutie automata (anumite modele) si astfel pastrezi cutia ta originala. Aceasta varianta este mult mai ieftina si mai simpla decat cutia in 6 trepte... acum depinde de ce-ti doresti tu. Diferentialul tau de acum are raport 3,45 iar cel de cutie automata despre care vorbesc eu are 3,07.

 

sa-ti faci o idee despre rapoartele cutiilor de viteza mentionate anterior (tu acum probabil ai un S5D 250G)

 

S5D 250G 1- 4.23 2- 2.52 3- 1.66 4- 1.22 5- 1.00

 

GS6 37BZ 1- 4.35 2- 2.50 3- 1.67 4- 1.23 5- 1.00 6- 0.85 (benzina)

 

GS6 37DZ 1- 5.14 2- 2.83 3- 1.79 4- 1.26 5- 1.00 6- 0.83 (diesel)

 

In concluzie, daca este masina ta de suflet si vrei sa o mai tii cativa ani, atunci merita modificarea. 6 trepte plus un cruise control este un vis superb pe autostrada :winkcool: :worthy:

(da, se poate monta si pilot automat daca vrei :thumbup: )

 

Success la modificari :good:

pe de-o parte,m-ai dat peste cap cu atatea informatii,dar de cealalta,multumesc mult pt timpul acordat.esti de meserie mecanic?poti face un asemenea transplant?bineinteles trebuie sa gasesc piesele!

Link to comment
Share on other sites

pe de-o parte,m-ai dat peste cap cu atatea informatii,dar de cealalta,multumesc mult pt timpul acordat.esti de meserie mecanic?poti face un asemenea transplant?bineinteles trebuie sa gasesc piesele!

care e dif intre pilot automat si cruize control?(sper sa nu ma biciuti :purple: )

Link to comment
Share on other sites

Nu este nicio diferenta, pilot automat ar fi traducerea aproximativa din engleza. Unii ii mai spun si tempomat, deci il gasesti sub denumiri diferite, cate case atatea obicieiuri dar in esenta este vorba despre acelas lucru :D

 

Nu sunt mecanic de meserie dar nici nu mi-e frica sa-mi schimb singur franele in fata blocului de exemplu. Imi pare rau ca nu am eu un elevator ca nu ar mai fi vazut service masina mea niciodata :pardon:

Eu mi-am modificat ambreiajul cu unul mai mare si mai usor si am asistat la operatiune (daca aveam acces la un elevator m-as fi riscat sa mi-l fac singur). Acum cercetez si eu posibilitatea de a-mi monta o cutie cu 6 trepte sau poate daca reusesc sa-mi modific chiar pinioanele din cutia actuala incat viteza a 5-a sa aiba un raport de 0.83 si astfel sa nu mai fiu nevoit la o cutie noua. Nu stiu, sa vad in functie de posibilitati si evident.. resurse financiare :ermm: Oricum pana atunci trebuie sa-mi termin un proiect deja inceput, imi transform diferentialul standard din 3,45 in LSD cu raport 4,27 cu pinion si coroana noua de urs E30 plus un miez de pisica E36 :crazy:

 

Iti pot recomanda cateva persoane cu care poti discuta o astfel de manopera (din pacate iti trebuie elevator sau macar un canal plus o scula pneumatica sa-ti faci viata mai usoara). Pretul ar trebui sa fie ca atunci cand iti schimba ambreiajul doar ca iti va monta la loc o alta cutie decat cea originala. In principiu nu este mare filosofie daca ai piesele necesare iar mecanicul are chef de munca.

Link to comment
Share on other sites

Nu este nicio diferenta, pilot automat ar fi traducerea aproximativa din engleza. Unii ii mai spun si tempomat, deci il gasesti sub denumiri diferite, cate case atatea obicieiuri dar in esenta este vorba despre acelas lucru :D

 

Nu sunt mecanic de meserie dar nici nu mi-e frica sa-mi schimb singur franele in fata blocului de exemplu. Imi pare rau ca nu am eu un elevator ca nu ar mai fi vazut service masina mea niciodata :pardon:

Eu mi-am modificat ambreiajul cu unul mai mare si mai usor si am asistat la operatiune (daca aveam acces la un elevator m-as fi riscat sa mi-l fac singur). Acum cercetez si eu posibilitatea de a-mi monta o cutie cu 6 trepte sau poate daca reusesc sa-mi modific chiar pinioanele din cutia actuala incat viteza a 5-a sa aiba un raport de 0.83 si astfel sa nu mai fiu nevoit la o cutie noua. Nu stiu, sa vad in functie de posibilitati si evident.. resurse financiare :ermm: Oricum pana atunci trebuie sa-mi termin un proiect deja inceput, imi transform diferentialul standard din 3,45 in LSD cu raport 4,27 cu pinion si coroana noua de urs E30 plus un miez de pisica E36 :crazy:

 

Iti pot recomanda cateva persoane cu care poti discuta o astfel de manopera (din pacate iti trebuie elevator sau macar un canal plus o scula pneumatica sa-ti faci viata mai usoara). Pretul ar trebui sa fie ca atunci cand iti schimba ambreiajul doar ca iti va monta la loc o alta cutie decat cea originala. In principiu nu este mare filosofie daca ai piesele necesare iar mecanicul are chef de munca.

am inteles.ms mult!oricum trebuie sa caut intai piesele-nu foarte degraba,poate spre sfarsitul anului;acum am alte proiecte in curs.ms inca o data pt informatii!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.