Jump to content

Schimbat reglaje faruri E39 FL


fumarel

Recommended Posts

Dupa cum spune si titlul, am avut o nebunie la masina mea sa-i pun faruri de FL, toate bune, preturi destul de mari, am luat un far de la un ,,baiatas,, care era distrus (si el si farul ).. si de aici a inceput nebunia cu farurile, am incercat si varianta cuptor, si varianta pistol aer cald, ...am cumparat vreo 3 faruri dupa ebay si in cautarile mele am gasit un gent.. din UK care avea un service de faruri si care mi-a zis ca este posibila schimbarea reglajelor fara sa dai sticla jos. Azi vreau sa spun ca am facut lucrul asta, am reusit sa schimb reglajele la un far fara sa mai decapsulez sticla. Esential sa ai degete de pianist, :)), ( lucru cu care ma mandresc acum ). In alta ordine de idei cu sculele adecvate se poate!! M-am apucat la ora 2, a durat cam 2 ore totul cu ceva nervi, dar a iesit. Farul este complet fara incalziri, decapsulari, etc, si cu reglaje noi incasabile.

Daca eu stiu are cineva nevoie de sfaturi, cu cea mai mare placere. Din pacate eram presat de timp si nu am stat de poze, oricum sunt din buc si in limita timpului disponibil pot sa ajut un user cu aceasta problema.

All the best

Link to comment
Share on other sites

Pai in primul rand e vb de scule: bormasina ( ideal cat mai micuta ),cap de surubelnita pentru hexagon ( nu se foloseste inbus niciodata la scoaterea / prinderea reglajelor, doar pt mici reglaje pe masina ) o penseta lunga si sanatoasa, surubelnita subtire, cap hexagonal,lunga ( pentru desfacerea prinderilor prin far.

Se dau jos mansoanele de cauciuc, motorasul electric de reglare, se strang reglajele sparte cu bormasina ( pentru a face cat mai mult loc ) si cu surubelnita cap hexagonal se desurubeaza prinderile ghidajelor si se scot afara. Se desfac cu bormasina pana ies afara reglajele vechi. Ideal ar fi sa se tina minte cum au fost scoase ghidajele rupte ( orientarea lor ). Se incepe cu cel gros si se baga prin vizorul farului ( de unde se regleaza fascicolul ) se tine cu degetul cat mai aproape de surubul de prindere ( bagat pe ghidajul carcasei ) si se strange usor cu bormasina. acelasi lucru se face si cu cel lung si mai subtire prin gaura de la faza lunga. Se strang la maxim sa permita introducerea prinderilor.Cu penseta lunga se tin si se insurubeaza la loc ( cea din mijloc prin gaura de angel eyes si cea de la faza lunga pe langa oglinda. Ultimul pas este din nou cu bormasina ( incet ) se desurubeaza reglajele si cu o lanterna se verifica sa cada exact pe gaura prinderilor pana se mufeaza. Cam asta ar fi pasii, e o treaba destul de migaloasa dar nu dureaza mai mult de 2 ore la un far. O lanterna ar fi destul de buna, eu am folosit de la telefon una sa vad cum orientez reglajele pe carcasa.

Oricum eu am facut si va spun este posibil si nu se strica absolut nimic la far, ramane geamul de la mama lui. Succes !!

PS. Daca aveti nelamuriri puteti si suna la telefon 0726106765 .

Link to comment
Share on other sites

Da posibil,.. eu m-am chinuit destul de mult la cuptor, mai elegant au iesit cu pistolul de aer cald, oricum ideea este ca se pot schimba si fara sa dai geamul jos. Eu am avut un far care era asa de bine lipit ca nu l-am putut desface decat cu stricaciuni la carcasa...
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spune si titlul, am avut o nebunie la masina mea sa-i pun faruri de FL, toate bune, preturi destul de mari, am luat un far de la un ,,baiatas,, care era distrus (si el si farul ).. si de aici a inceput nebunia cu farurile, am incercat si varianta cuptor, si varianta pistol aer cald, ...am cumparat vreo 3 faruri dupa ebay si in cautarile mele am gasit un gent.. din UK care avea un service de faruri si care mi-a zis ca este posibila schimbarea reglajelor fara sa dai sticla jos. Azi vreau sa spun ca am facut lucrul asta, am reusit sa schimb reglajele la un far fara sa mai decapsulez sticla. Esential sa ai degete de pianist, :)), ( lucru cu care ma mandresc acum ). In alta ordine de idei cu sculele adecvate se poate!! M-am apucat la ora 2, a durat cam 2 ore totul cu ceva nervi, dar a iesit. Farul este complet fara incalziri, decapsulari, etc, si cu reglaje noi incasabile.

Daca eu stiu are cineva nevoie de sfaturi, cu cea mai mare placere. Din pacate eram presat de timp si nu am stat de poze, oricum sunt din buc si in limita timpului disponibil pot sa ajut un user cu aceasta problema.

All the best

eu le-am schimbat cu metoda cuptor si a mers destul de usor

Link to comment
Share on other sites

Azi mi-am schimbat si eu reglajele la faruri, fara sa dezlipesc sticla farului :).

E destul de migaloasa operatia, dar e mult mai elegant decat metoda cuptor.

Eu m-am chinuit un pic mai mault ca reglajele de aluminiu pe care le-am montat nu aveau exact filetul necesar si a trebuit sa-l refac.

 

A mai ramas doar sa ma duc la un service sa-mi reglez farurile.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am schimbat si eu reglajele la un far pt ca erau rupte. cumparate de pe okazii. am desfacut farul cu feon ul.era mult praf pe interiorul gemului. toate piesele demntate cu grija si sterse cu mocrofibra.fara spirt sau altceva.

lupa si oglinzile curatate f . atent cu mocrofibra si piele sintetica , sa nu mai ramana nici o scama

masticul vechi nu se curata , doar unde este praf se decapeaza cu diluant nitro.

la asamblare , cand mai este aprox 1cm pana sa se imbine marginile, am pus snur de mastic negru.

in felul asta s-a etansat perfect, curatat surplusul de mastic.

dupa polisharea geamului l-am imbracat in autocolant transparent.

dupa montare, seara am ramas uimit de diferenta. pot sta acum linistit langa o masina 2010-2011- cu faruri ca si noi.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Sculele se vad in poza, neaparat e nevoie de o lanterna puternica ( cu led e foarte buna ) si bormasina cu acumulator. Surubelnita cu torx trebuie sa fie ca cea din poza , alea cu "biti" nu merg , sunt prea groase .

 

Operatiunea nu e complicata dar trebuie multa rabdare, sculele potrivite si putina pricepere . Sunt 2 reglaje pe fiecare far plus motorasul care tine si el lupa . prin metoda asta se pot schimba daca sunt rupte ambele reglaje . Daca cumva unul din ele nu e rupt va trebui rupt ( cu un cleste ) pentru a putea fii scos de acolo , spatiul de manevra e foarte mic .

 

-se scot mansoanele de cauciuc si becurile .se deschde orificiul de sus ( capacul din mijloc )

 

-se incepe cu strangerea reglajelor la maxim , se foloseste o tubulara de 10 mm ( mult mai usor montata pe o bormasina cu acumulatori)

 

-cu reglajele stranse la maxim se scot motorasele cu grija ( dupa ce s-au desfacut cele 3 suruburi care tin motorasul ).

 

-cu surubelnita torx lunga se desfac prinderile reglajelor ( piesele albe prinse de carcasa lupei in care intra capul reglajului ) . se scot afara cu ajutorul pensetei . acum se desfac reglajele pana ies de pe filet si se scot afara din far . E bine daca se urmareste inainte cum stau exact ca sa fie mai usor la montaj .

-incepem montarea cu cel gros prin vizorul farului , cu degetul /penseta cu ce se poate trebuie tinut aproape de surub . Cand e pe pozitie se incepe insurubarea cu bormasina ( incet pana agata filetul) . Cand a prins filet se strange la maxim pentru a avea loc cand montam prinderile. Reglajul lung e ceva mai usor de pus prin gaura de la faza lunga , la fel se apropie cu degetul si se starnge filetul pana agata reglajul.

 

- pana aici e simplu , acum e mai greu cu prinderile .Cu penseta lunga se tin si se insurubeaza cu torxul . La cel lung e usor ca e pozitie dar celalalt e complicat trebuie fixat in asa fel ca sa poti baga surubelnita prin caura de la angel eyes !! Aici m-am chinuit eu ceva dar dupa ce iti dai seama cum vine incerci pana reusesti . Eu mi-am facut o scula speciala cu care am reusit .

 

-acum reglajele si prinderile sunt montate trebuie imbinate ! incet cu bormasina se insurubeaza reglajele pana fac "click" cu prinderea . Dupa ce s-au imbinat se starng la maxim pentru a monta mai usor motorasul de reglaj .

 

- motorasul intra mai greu , are o pozitie anume si neaparat cu reglajele adunate la maxim , se pun becurile , mansoanele si aproape gata !

 

 

Dupa montarea farurilor pe masina trebuie reglate .

 

o varianta de reglat corect e asta :

 

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/51/19

 

 

Revenim la reglaje , costa cam 75 lei pe far ( 2 bucati ) poate si mai ieftin pe Ebay sau mai scump cele de aliaj . Cele de aliaj cica ar fii mai bune dar sunt mai de complicat de pus prin metoda asta . Eu oricum le consider ca nu-si merita pretul in plus . Cele negre sunt foarte bune .

 

Daca cineva are nevoie poate cauta pe la bazar sau pot oferii eu datele de contact a omului de la care am cumparat eu .

 

-cine mai are intrebari pot sa-l ajut mai multe detalii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare,

Azi in sfarsit am avut timp si am schimbat toate reglajele ca toate erau rupte.Toata operatiunea a durat 4,20 ore.Nu m-am grabit, am curatat tot, astept sa se intunece sa vad ce am facut:)

Edited by Bela16
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.