Jump to content

BMW 325i E46 2003


Acero99

Recommended Posts

Dupa aproximativ un an am decis ca e timpul sa deschid aici un topic cu masinuta din dotare , cand a ajuns pe mainile mele nu era intr-o stare atat de grozava dar am avut grija sa se schimba situatia in bine .

 

BMW 325i E46 FL fabricat conform seriei de sasiu in 15.10.2003 ( prima inmatriculare in 31.10.2003 ), culoare STAHLBLAU METALLIC (372) , motor 2500cmc , 192cp , cutie manuala 5+1 , 6 airbaguri , 4 geamuri electrice , climatronic , ABS , DSC , SRS , oglinzi electrice incalzite si heliomate , servodirectie , inchidere centralizata , scaune sport cu reglaj lombar electric , proiectoare de ceata , cotiera fata , bancheta spate fractionara , jante M-tehnik II 17" , senzor ploaie , senzor presiune pneuri , CD / MP3 Player , suspensie sport din fabrica .

 

Masina este in familie din mai 2009 la aprox 141.000 KM , in prezent are aprox 151.500 KM , masina are toate cartile cu care a fost cumparata de noua , inclusv cartea de service cu istoric demonstrabil in Germania pana la 90.000km .

 

In masina s-au investit ceva banuti dar nu regret nici o clipa asta pentru ca a meritat pe deplin fiecare cent , o sa trec in revista tot ce a primit masina de cand este pe mainile mele :

 

- kit ambreaj complet SACHS ( iunie 2009 )

- revizie completa motor - ulei Castrol Edge 0w 40 + filtre MANN ( iunie 2009 )

- schimbat antigel / lichid servo / lichid frana ( iunie 2009 )

- schimbat pompa de servo - noua in garantie 2 ani la domnul Ilie ( IF 63 BMW ) + lichid de servo nou ( iulie 2010 )

- schimbat radiator clima - nou + reincarcat instalatia cu freon ( iulie 2010 )

- schimbat articulatia pe fata - pisese Lemforder si FEBI ( iulie 2010 )

- efecutat geometria pe ambele punti ( iulie 2010 )

- schimbat toate placutele de frana - ATE + aerisita instalatia si inlocuit lichidu de frana ( iulie 2010 )

- revizie completa motor - Ulei Castrol Edge 0W 40 + filtre MANN ( septembrie 2010 )

- schimbat uleiul de la cutie tot ( septembrie 2010 )

- schimbat flansa de cardan - Lemforder ( septembrie 2010 )

- Baterie Bosch Silver 4S 80A noua ( octombrie 2010 )

- 6 bujii NGK Laser Platinium ( decembrie 2010 )

- set stergatoare noi OEM Bosch ( decembrie 2010 )

- set jante de tabla OEM cu capace OEM - gume de iarna Continental WinterContact TS810S 205/55/16 ( ianuarie 2011 )

- schimb ulei diferential Castrol ( februarie 2011 )

- set de becuri pe faza scurta Osram NightBraker ( februarie 2011 )

- schimbat toate bucsile de la grupul diferential - OEM Lemforder - 7 la numar ( februarie 2011 )

- efectuat geometrie pe ambele punti la Autosoft ( februarie 2011 )

- valva DISA oem noua ( martie 2011 )

- schimbat garnitura mare de la tacheti ( OEM )( martie 2011 )

- schimbat un furtun de vacuum de la separatoru de ulei la vanos ( OEM )( martie 2011 )

- schimbat fuel tank ventilation valve ( OEM )( martie 2011 )

 

Singurul regret pe care il am este ca nu pot sa o tin din punct de vedere estetic impecabila datorita vecinilor care nu au nici un gram de respect fata de bunurile altora , capota si plafonul au fost vopsite in iunie 2010 din cauza zgarieturilor facute de pisicile adunate in jurul blocului de o vecina dusa putin cu pluta si cred la 3 luni au fost la fel de zgariate , insa de aproximativ 2 luni am reusit sa ma mut de acolo , acum masina sta ferita in parcare subterana asa ca o sa primeasca atentia necesara si pe partea estetica .

 

Sunt decis in proportie de 85% sa o pastrez datorita ofertelor in bataie de joc primite , dupa cat timp si bani sau investit in masina nu vreau sa o dau pe nimic doar de dragu de a o vinde , dupa care doamne fereste sa prind alta masina in care sa fiu nevoit sa investesc sume considerabile datorita lipsei de ingrijire din partea proprietarilor .

 

In cazul in care o sa o pastrez , ma decid in maxim 1 luna , masina o sa primeasca o transformare majora , faruri noi , stopuri noi , kit Mtech 2 , volan sport , grila frontala negru mat , si posibil si o schimbare de culoare de la Stahl Blau la Stahl Grau pentru ca imi place la nebunie cum arata culoarea pe E46 , trebuie sa ma interesez de costurile schimbarii de culoare .

 

In prezent masina functioneaza ireprosabil , singurul defect ar fi senzorul de presiune de la scaunul pasagerului , nu ma deranjeaza asa tare incat sa dau 100 de euro pe el , mai ales ca am inteles ca e destul de greu de schimbat .

 

Atasez si cateva poze recente cu masina :)

 

...

 

...

 

...

post-32021-0-36931800-1307722336_thumb.jpg

post-32021-0-00635700-1307722387_thumb.jpg

post-32021-0-50169000-1307722444_thumb.jpg

post-32021-0-83836300-1307722536_thumb.jpg

post-32021-0-30570900-1307722588_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cand ma uit la multi care posteaza liste din astea lungi cu piesele schimbate, ma intreb daca masina aia e atat de proasta incat sa se strice toate pe ea, sau proprietarul e dus cu pluta si n-are ce face cu banii. No offence, vorbesc la modul general.
Link to comment
Share on other sites

Pai si eu am vorbit la modul general, nu in particular despre lista lui. Am vazut multi ca scriu, am schimbat aia aia aia, ca si cum ar fi ceva nemaipomenit, desi e ceva normal, ca doar nu mergi cu cauciucuri slick sau fara ulei in motor.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri , intradevar lista e lunga dar nu e cine stie ce , nu toate piesele trebuiau schimbate dar am preferat sa le schimb preventiv cand am simtit ca incep sa cedeze , si per total masina a avut nevoie de atata grija deoarece cel dinainte si-a cam batut joc de ea . Si in continuare mai necesita atentie pe partea estetica care in frumosul Bucuresti nu o poti pastra intacta nici macar 1 luna .

 

S-au adunat atat de putini km in acest timp deoarece masina este folosita in general pentru drumuri scurte prin oras ( cumparaturi , sala , mall etc ) , si plimbari de maxim 2-3 ori pe an la munte , in ultimul timp insa de cand am reusit sa ma mut am adunat un nr de km record pentru mine aproximativ 1200km intr-o luna :shifty: .

 

Sunt nehotarat daca sa schimb si stopurile si semnalele cu cele albe , mi se pare ca arata mai bine cu astea portocalii pe culoarea asta , farurile insa o sa le schimb sigur atat pentru look dar si functionalitate .

 

Si inca un lucru masina de cand am luat-o a venit cu CD Player aftermarket sony care se aude excelent , mult peste ce am avut la fostul 318i dar in ultimul timp a cam inceput sa dea rateuri cu citit CDuri , ma gandeam sa il inlocuiesc cu unul OEM dar care citeste si MP3uri insa sunt foarte confuz in privinta modelului exact de cd player OEM care sa stie sa faca asta , ceva recomandari aveti pentru mine ?

Link to comment
Share on other sites

cauta-ti unul fabricat dupa prima jumatate a anului 2004 pentru a fi sigur ca citeste MP3, aveam o lista cu part number pentru toate si ce capabilitati au, daca o gasesc o s-o postez aici, cel mai indicat ar fi sa gasesti unul fabricat in 2006, s-au pus pe ultimele E46 M3, sunt la fel cu cele din 2004 insa cele din urma au avut ceva bug-uri care au fost ulterior rezolvate. Eu am luat unul din cele cu bug-uri, dar nu pana acum nu am avut probleme cu el, sper sa si ramana asa.

 

Le-am gasit:

 

65.12-6 943 429 - asta este cel pe care l-am luat eu si merge fara nicio problema, pana acum :)

65.12-6 943 430 - asta e cel de mai sus insa refurbished

65.12-6 961 215 - asta e ultimul produs si cel mai indicat de cumparat, asta daca il gasesti :), e greu de gasit, si chiar daca il gasesti e scump, poate sa dai de el la unul neavizat care nu stie si deci cere un 250$, daca il gasesti la banii astia ia-l :). Insa ti-am zis, poti sa iti iei si 429 sau 430, nu e nicio diferenta intre ele si 215, au aceleasi capabilitati, acelasi design, singura chestie e ca unele din cele cu 429 au avut niste bug-uri si au fost refurbished in garantie si au iesit 430, ca atare pretul ar trebui sa fie mai mic decat la 215. Toate 3 au MP3, AUX, Sirius(la noi oricum nu merge), CD si restul. Astea sunt toate fabricate intre 2004 si 2007.

 

BTW - frumoasa masina, o stiu de la sectiunea de vanzari :), daca tot ai bagat banii astia in ea si nu o poti da decat pe un pret de kko mai bine pastreaz-o!

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

uita-te si pe ebay.com, daca vrei, te pot ajuta cu transportul, din US pana la mine e cam 30USD, daca e mai ieftin ca pana in RO te ajut cu placere! Am adresa in US, UK si China pe care le folosesc sa mai cumpar diferite chestii si la tot ce e in jur de 1kg platesc cam maxim 30USD. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

pe ebay.com m-am uitat si se gasesc o multitudine de cd playere .429 , deci prima revizie , 430 nu am gasit nici unu , si un singur .215 care este prezentat ca remanufactured http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-3-Series-325i-330i-E46-BUSINESS-Radio-MP3-CD-Player-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c1c6621ceQQitemZ120735539662QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

pe .uk nu m-am uitat inca o sa ma uit , cred ca este cel mai convenabil , pe .de sunt preturi foarte mari , ajungi sa dai 13-14 mil pe un cd player SH .

 

Nu am mai luat pana acum de pe ebay nimic , parca trebuia sa ma uit dupa anunturi cu direct buy si tre sa urmaresc daca trimis respectivii in romania , cand gasesc ceva interesant o sa iti dau PM sa imi zici cum e mai usor de luat :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

cel 215 este cel bun, nu este remanufactured, este doar manufactured, nu ai inteles tu bine, ala este foarte bun, dar cum ti-am zis, sunt mai scumpe, asta stie ce vinde :). Ideal ar fi sa prinzi licitatii si sa bidezi, asa ai sanse mai mari sa il iei la un pret rezonabil. De livrat in RO, ma cam indoiesc, sunt extrem de putini cei ce fac asta, e de inteles si de ce :D.
Link to comment
Share on other sites

astazi am avut un mic ghinion cu masina , s-a ars becul de stop din stanga , si am avut surpriza neplacuta cand am vrut sa il schimb sa vad ca mufa care intra in stop in dreptul pinului 2 era putin topita si neizolata , plus ca firu care intra acolo acum se misca liber datorita faptului ca sa topit in juru mufei putin si in loc sa fie de forma dreptunghiulara acum e circulara , l-am izolat , am reusit dupa cateva incercari sa il bag la loc in mufa si mufa in stop , am schimbat si becul deocamdata e ok , desi nu stiu daca mai dorm bine pana nu rezolv .

 

aveti idee de cineva pe la dezmembrari care sa aiba un FL la dezmembrat sa imi de-a si mie mufa cu tot cu fire , ca altfel am inteles ca e dubios de schimbat mufa trebuie niste scule speciale :no:

 

cam asa arata situatia inainte sa izolez

 

ce parere aveti ar fi indicat sa schimb si placa cu contacte / becuri a stopului ?

post-32021-0-76881100-1307994636_thumb.jpg

post-32021-0-08760800-1307994647_thumb.jpg

post-32021-0-81982400-1307994657_thumb.jpg

post-32021-0-60764300-1307994668_thumb.jpg

Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

astazi am avut un mic ghinion cu masina , s-a ars becul de stop din stanga , si am avut surpriza neplacuta cand am vrut sa il schimb sa vad ca mufa care intra in stop in dreptul pinului 2 era putin topita si neizolata , plus ca firu care intra acolo acum se misca liber datorita faptului ca sa topit in juru mufei putin si in loc sa fie de forma dreptunghiulara acum e circulara , l-am izolat , am reusit dupa cateva incercari sa il bag la loc in mufa si mufa in stop , am schimbat si becul deocamdata e ok , desi nu stiu daca mai dorm bine pana nu rezolv .

 

aveti idee de cineva pe la dezmembrari care sa aiba un FL la dezmembrat sa imi de-a si mie mufa cu tot cu fire , ca altfel am inteles ca e dubios de schimbat mufa trebuie niste scule speciale :no:

 

cam asa arata situatia inainte sa izolez

 

ce parere aveti ar fi indicat sa schimb si placa cu contacte / becuri a stopului ?

 

Naspa..o sa intreb maine pe cineva, cand ne vedem iti dau un raspuns. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

thx , cu ocazia asta am aflat ca masina nu a fost lovita in spate niciodata , stopurile aveau aceeasi data de fabricatie ca si masina 10/2003 .

 

pinul 2 este pinul care alimenteaza semnalizarea , observasem de ceva timp ca becul de pe stanga la semnalizare palpaie mai slab ca intensitate , am crezut ca e pe duca , dar dupa ce am izolat acum si am bagat totul la loc se aprinde la fel de puternic ca si celalalt

Link to comment
Share on other sites

masina a avut parte ieri de putina atentie , a fost decontaminat lacul cu claybar Optimum , folosit un glaze pentru reimprospatarea culorii si protejat lacul cu Optimum Car Wax si inainte de toate astea masina a fost spalata cu ONR ( Optimum No Rinse )

 

lucrarea a durat cam 5 ore , pasii au fost urmatorii :

 

1. spalata cu ONR ca la carte : 2 BM , atomizator pentru pre-spalare

2. decontaminata cu claybar galben de la Optimum , ONR pe post de claylube

3. inca o data spalata cu ONR

4. aplicat 1 strat de glaze Lusso Revitalizing Creme , lasat sa stea vreo 10 min dupa care sters cu o laveta de microfibra Sonus

5. aplicat 1 strat de ceara Optimum Car Wax

 

....

post-32021-0-16807700-1308388514_thumb.jpg

post-32021-0-52910000-1308388519_thumb.jpg

post-32021-0-86144800-1308388524_thumb.jpg

post-32021-0-49219900-1308388530_thumb.jpg

post-32021-0-25904100-1308388611_thumb.jpg

post-32021-0-15952000-1308388616_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

dupa aproape 2 ani de la achizitie ieri am reusit sa elimin cateva defecte estetice majore care desi la inceput nu ma prea interesau de la un timp imi stateau in minte tot timpu .

 

Masina inainte sa ajunga la mine a fost batjocorita de un vopsitor prin vreun garaj improvizat sau vreo curte , 5 elemente de pe masina era "retusate" intr-o mare bataie de joc , erau gazate intens , lacul plin de impuritati si murdarie .

 

Ieri am reusit intr-un final sa rezolv problema , durata de lucru efectiva a fost de 9 ore cap la cap , fiecare element a fost curatat , luat la smirghel 2000-2500 , dupa care polish abraziv + polish de finish , si la final protejate cu 2 straturi de ceara .

 

Ca sa va faceti o idee atasez intai pozele cu starea initiala a masinii :

 

http://i467.photobucket.com/albums/rr32/tonipieleanu/Detailing%20stuff/Ace99_BMW325i/Ace99_5.jpg

 

http://i467.photobucket.com/albums/rr32/tonipieleanu/Detailing%20stuff/Ace99_BMW325i/Ace99_4.jpg

 

http://i467.photobucket.com/albums/rr32/tonipieleanu/Detailing%20stuff/Ace99_BMW325i/Ace99_3.jpg

 

http://i467.photobucket.com/albums/rr32/tonipieleanu/Detailing%20stuff/Ace99_BMW325i/Ace99_2.jpg

 

http://i467.photobucket.com/albums/rr32/tonipieleanu/Detailing%20stuff/Ace99_BMW325i/Ace99_1.jpg

 

Si acum pozele dupa corectie :

 

http://img832.imageshack.us/img832/5217/sg202732.jpg

 

http://img220.imageshack.us/img220/7273/sg202753.jpg

 

http://img841.imageshack.us/img841/7528/sg202734.jpg

 

http://img8.imageshack.us/img8/7464/sg202731.jpg

 

http://img215.imageshack.us/img215/1341/sg202736w.jpg

Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

Continuarea :

 

http://img69.imageshack.us/img69/917/sg202735.jpg

 

http://img402.imageshack.us/img402/8499/sg202716.jpg

 

http://img38.imageshack.us/img38/6281/sg202703.jpg

 

http://img832.imageshack.us/img832/6599/sg202699.jpg

Link to comment
Share on other sites

acum ceva timp am avut o problema cu stopul de pe stanga , problema se manifesta in felul urmator , aleator primeam eroare de bec ars in bord desi nu era nici un bec ars , eroarea disparea singura la apasarea franei sau dupa pornirea avariilor , si in acelasi timp intensitatea becurilor de pozitie de pe stopul stanga era mult mai slaba decat cel de pe dreapta .

 

dupa o inspectie vizuala am observat ca firul MARO care corespunde cu pinul nr 2 de pe mufa stopului era topit ( http://www.bmwclub.ro/forums/topic/102745-bmw-325i-e46-2003/page__view__findpost__p__1457939 ) , acesta este firul de masa , fiind cel mai gros fir din cele din mufa , dupa o cautare pe forumurile de afara am observat ca aceasta problema este foarte comuna , in america a fost recunoscuta ca defect de fabricatie si se repara gratuit . Problema vine de la faptul ca firul de masa nu este suficient de gros si in timp acesta nu mai face fata si incepe sa se topeasca .

 

Din pacate schimbarea mufei si a firelor nu este o solutie decat temporara , in timp aceasta problema o sa revina , am cautat cateva tutoriale de rezolvare dar de departe cel mai util si usor de facut este acesta :

 

http://forum.e46fanatics.com/showpost.php?p=6738459&postcount=5

 

Eu personal nu prea ma pricep insa din ce vad acolo este foarte usor de rezolvat , trebuie doar sa vad pe unde sa ma duc sa caut firul acela de masa mai gros si papucul acela de conectare , restul este destul de usor si rapid de facut .

Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

da , gasisem si eu tutorialul pe un forum de afara dar mi se mare mult mai complicat de realizat

 

 

LE : e parcarea de la Billa Titan , mi s-a mai spus ca eu am dat cercurile de fericire ca a iesit masina bine , dar din pacate eu nu dau cercuri , cred ca e unul din cele mai daunatoare lucruri pe care trebuie sa le suporte diferentialu / cardanu / cutia

Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.