Jump to content

E39 528i


filon

Recommended Posts

La eroarea de la tensioner-ul centurilor ai nevoie de partea din scaunele fata a centurilor, asta daca centura revine inapoi pe stalpi dupa ce le dai jos ca sa spun asa. Daca nu mai revi, atunci ai nevoie si de partile din stalpi ale centurilor.
Link to comment
Share on other sites

La eroarea de la tensioner-ul centurilor ai nevoie de partea din scaunele fata a centurilor, asta daca centura revine inapoi pe stalpi dupa ce le dai jos ca sa spun asa. Daca nu mai revi, atunci ai nevoie si de partile din stalpi ale centurilor.

Da, revin centurile. Cand o sa schimb interiorul o sa fie ok inteleg. E bine.

Link to comment
Share on other sites

nu cumpara de la autokarma! vb cu grozadan si i ale pe origfinal, sigut iti da preturi buna

Ai dreptate. Mai bine asa. Chestia e ca-mi trebuie codurile pentru senzorii aia si nu m-am descurcat pe realoem.

Ultimile 7 caractere sunt BP02303, 528i din '96.

- senzor impulsuri arbore cotit (senzor pozitie vibrochen)

- senzor pozitie ax cu came (senzor turatii)

 

Le-am cautat, dar n-am gasit... daca ma poate ajuta cineva sa-mi zica codurile, apreciez!

 

 

E cumva piesa 9 de aici:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=11_1485&hg=11&fg=10

 

Si 20 de aici:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=11_1484&hg=11&fg=10

 

? Eu habar n-am.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Ai grija sa iei senzori originali pt vibrochen si ax came, daca nu o sa dai banii degeaba...spun din proprie experienta.

Pur si simplu nu se simte nici o diferenta intre senzorul dus de pe masina si cel nou aftermarket, la fel si cu cel de ABS, am luat senzor nou aftermarket cu 120 ron si nu se stingea ABS-ul, pana cand am luat unul original cu vreo 110 euro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am pus gumele de vara de pe cea veche, dar am avut ghinion si am facut pana la un cauciuc. Noroc ca aveam rezerva umflata, cric si scoarba BMW originala. A fost mult mai usor decat ma asteptam (ultima oara cand am schimbat o roata a fost acum vreo 5-6 ani cand m-a pus frate-miu ca sa invat). Apoi am mers la vulcanizare si mi-am luat niste gume 245/45/17 runflat pe spate. Nici astea nu sunt chiar geniale, dar asta aveau. Ma tin vara asta.

Partea proasta e ca pe fata am 215/45/17 si sunt prea mici. Mai am si 3 tipuri de cauciucuri, cu 3 tipuri de indice de viteza (si alea 2 care se potrivesc sunt pe diagonala). Dar masina se comporta ok. Am simtit ca e mai rigida pe spate (la limitatoare de viteza) de la astea runflat si acuma pe ploaie am mers putin mai tare si parca aluneca putin pe jos, adica nu-mi dadea senzatia de masina absolut stabila cum e pe uscat. Dar asta sigur e de la cauciucuri ca pe fata sunt prea mici, au profiluri diferite, samd. Nu e periculos, e doar neplacut. Trebuie doar sa am grija in conditii proaste sa nu merg prea tare cu ea si sa n-o bruschez (ceea ce oricum n-ar trebui sa fac).

 

In alta ordine de idei, pompa de servo e praf si trebuie s-o schimb. Am fost azi si am schimbat si lichidul de servo, am schimbat si rezervorul acela pt lichid si tot asa face, plus ca scoate un zgomot. Furtunurile sunt ok, curelele sunt ok, deci n-a mai ramas decat sa schimb pompa.

 

Am pus alt senzor de ABS (Febi) si mi-au disparut becurile de ABS si DSC din bord. Am testat masina si intra atat ABS-ul cat si DSC-ul, deci am rezolvat cu asta. :yahoo:

 

Am schimbat si senzorii de la motor, cel de la arborele cotit si cel de la axa cu came (ambii originali, luati de la grozadan) si am cam forjat-o pe drum, stat in trafic samd si n-a avut nicio problema. Deci cred ca am rezolvat si cu asta. :yahoo:

Apropo, a durat cam o ora sa-mi schimbe rezervor+lichid servo, senzor ABS si ambii senzori de la motor. Nu e chiar asa grav cum apare pe net, nu trebuie sa demontezi juma' de motor sa ajungi la ei. Gasesti pe net DIY de 5-6 ore. E adevarat ca au lucrat 2 oameni si s-au chinuit putin, dar se poate sa schimbi intr-o ora ambii senzori. Mi-au demontat doar ventilatorul si filtrul de ulei... nici n-au umblat la capacul de la motor.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

oricum ai schimbat roata in timpi buni,ma asteptam sa dureze mai mult :thumbsup:

 

spor la reconditionarea tehnica a masinii

 

vrei sa i schimbi si admisia?stiu ca multi au pus pe 2,8 admisie de m50 combinata cu o resoftare

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De cand n-am mai postat pe aici am avut permisul retinut o luna si n-am mai apucat sa merg cu ea... Acum o saptamana mi-am luat permisul inapoi si vaaaaai, ce bucurie! :yahoo:

 

Am reusit sa schimb pompa de servo... cu niste probleme (am luat una de la Inga, dar din pacate era stricata.... si cu ocazia asta vrea sa-l laud pe Inga fiindca a fost ok si mi-a dat banii inapoi pe piesa fara probleme). Am gasit alta pompa si acum merge ok.

I-am facut si o revizie, schimb de filtre (aer, polen, ulei, benzina), ulei motor, lichid de frane (care era negru) si niste brate pe fata. Din pacate nu le-am luat pe alea care aveau bucsile varza asa ca mai trebuie sa mai dau bani pe altele... Apoi si o geometrie.

 

Am vazut niste masini interesante cu care m-ar tenta sa fac schimb... par ingrijite, curatele. Nu stiu ce sa zic.

 

In timpul asta am vazut si ca geamul pe spate care nu merge are motorasul ok, doar ca e sarit cablul de pe 2 role. Ma gandesc ca ar trebui sa fie relativ simplu de pus la loc, nu?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu cred c-o mai schimb. Merge foarte bine. Mai am de schimbat chestii la ea din categoria "ar fi bine sa..." si nu din "TREBUIE sa..."

Nu prea am apucat sa-i fac un consum ca lumea. Cand am luat-o si veneam din Bulgaria i-am resetat consumul pe drum cand eram intr-un sat cu a 5-a la 60 pe cruise control. Tot satul ala imi arata 6,1%. Cand am iesit din sat am dus-o pana la 100 pe ora si apoi am mers relativ constant pana la Bucuresti si fix cand am intrat in Bucuresti ajunsese la 7,6%. Ma gandesc ca daca mergi la consum cu cruise control si ai drumul liber un 8-8,5 e realizabil.

 

Acum am venit din service... i-am schimbat si bratele alea care erau varza, i-am facut si geometria... e o placere sa mergi cu ea acum. Se mai aud niste sunete pe spate la gropi, dar nu e ceva serios.

 

O sa trebuiasca sa schimb inainte de iarna discurile si placutele... si ma gandesc ca daca tot le schimb poate as putea sa imi fac un upgrade la frane sa-mi pun franele de pe 540i. In afara de placute si discuri ce-mi mai trebuie? Etrieri caut la SH... ce mi-ar trebui pentru un astfel de upgrade? Stie cineva sigur sigur?

Link to comment
Share on other sites

Ar fii ceva cu frane de 540 i !

 

Posibil sa trebuiasca si pompa de frana .. cred ca e mai mare la V8 uri !

 

Oricum e complicat si bani aruncati ... poti pune discuri ATE power + placutele lor si iesi mai simplu + arata bine discurile :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mda... dupa 20 minute de cautari pe net vad ca nu fac nici branza asa. Autokarma zice ca discurile sunt de acelasi diametru. Ar mai fi optiuni frane de M5 sau de Porsche, dar acolo chiar e mai complicat si chiar nu cred ca merita banii. Inainte de iarna cand imi caut gume de iarna si ii fac si schimb la lichidul de racire + termostat o sa iau si niste discuri + placute mai de doamne ajuta. Oricum eu sunt multumit de cum franeaza...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noutati: am scapat de tampenia aia de carkit care tot tipa aiurea. Maine cred ca-i pun alarma cu pager si saptamana asta sper sa apuc sa-i montez si instalatia de GPL.

M-am uitat mai atent si la geamul pe spate si aparent nu e doar sarit cablul ala de pe role, ci motorasul a sucit cablul ala de otel de zici ca era sfoara. Era atat de indoit de arata ca o mazgalitura pe hartie. Daca vinde cineva macaraua sau doar cablurile alea as fi interesat. Usa dreapta spate. Motorasul meu merge bine.

Din pacate dupa ce i-am facut revizia si i-am schimbat toate filtrele, uleiul samd a inceput sa-mi faca figuri dimineata cand porneste la rece. Primii 500 metri asa merge cam in suturi daca incerc sa merg cu a 2-a constant. Parca intra in frana de motor si apoi o calca ca sa recupereze. Ciudat... si dupa ce trece temperatura de zona albastra merge perfect. Si ce ma mai deranjeaza e zgomotul de tacheti... care s-ar putea sa nu fie de la tacheti. Asa mi-a zis un prieten. Om vedea.

 

Am apucat sa-i fac si un consum... in oras, mers relativ tare pe unde puteam, si stat cam mult in trafic mi-a luat 15,7%. Cu E34 M50 nu stateam atat in trafic fiindca o luam pe stradute si cel mai putin (cand am incercat sa merg mai la consum) mi-a luat tot atat. De obicei imi lua 17%.

 

Si azi i-am mai facut niste poze... astea intra la categoria "before" ;)

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture002.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture003.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture006.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture007.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture008.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture009.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture010.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture011.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture013.jpg

 

Si cu interiorul:

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture004.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Picture020.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alarma nu i-am mai pus ca aparent e foarte complicat sa montezi alarma cu pager pe E39 ca alarma stock a masinii e conectata intr-un anume fel, semnalul e trimis mai slab decat la o masina normal (E34 spre exemplu pe care a fost montata alarma)... ceva de genul. N-am inteles exact.

 

I-am pus in schimb GPL. Dar merge cam prost cu el ca inca nu l-am calibrat. Momentan merg tot pe benzina. Asa ca o prima impresie... atunci cand merge bine pe GPL... nici nu-ti dai seama pe ce mergi. Pe autostrada masina trage aproape la fel. Dar cum spuneam, instalatia trebuie calibrata... revin cu impresii dupa aceea.

 

Cu ocazia asta am apucat sa-i mai schimb niste maruntisuri... vasul de expansiune, carcasa de la termostat, termostatul (care cred ca era blocat pe deschis), un furtun si suruburile alea de aerisire + schimbat antigel. 500 lei m-a costat distractia. Dar acum merge perfect, nu scapa o picatura de apa, iar temperatura sta perfect la jumate chiar si dupa un drum de mers in forja.

 

Si mai pun cateva poze:

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG178.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG185.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG186.jpg

 

 

Si pun si niste poze cu o frumusete de masina care era inaintea mea in service cand am schimbat vasul de expansiune si celelalte... Un veritabil Alpina B12:

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/IMG184.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/IMG183.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/IMG181.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/IMG182.jpg

 

Superba masina! Iar motorul torcea foarte, foarte frumos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.