Jump to content

E39 528i


filon

Recommended Posts

@Stefan, in mod normal daca totul e ok, n-ar mai trebui sa cupleze tare decat la o temperatura ridicata a motorului (nu stiu exact la cat). In rest cupleaza normal, se poate la pornire dimineata sa cupleze mai tare pt ca ramane cuplat de la oprirea motorului. In momentul ala, pt cateva secunde "vajaie" mai tare decat normal.

 

In rest cum zice mik, se poate schimba cu un ventilator electric, se castiga pe mai multe parti, eu nu am vrut sa ma complic cu montajul, desi nu e mare lucru.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

tine destul de mult vascul si nici nu mai e o avere, acum 2-3 ani un vasc de e34/e39 sarea de 5 mil, acum e 2-2,2

 

 

normal sunt 2 defectiuni la vasc..cea mia frecventa e ca desi temperatura e mare si stai pe loc nu se incvarte suficient de repede si il poti opri si cu un ziar facut sul.

 

A doua e ca in timp face joc si asta se observa usor in traiectoria palelor si cateodata mai si tacane...

Eu am avut a doua defectiune.. l-am inlocuit si e ok acum.

Multi retardati il sudeaza sau il prind cu niste suruburi de axul pompei de apa si atunci se invarte direct proportional cu turatia motorului, iar in timp strica si axul pompei de apa care costa de vreo 2-3 ori mai mult..

oricum, iti urez sa te bucuri de ea cat mai mult, acum ca ai pus-o la punct ar trebui sa nu mai ai probleme grave cativa ani..

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

Sa vad cum fac cu sondele astea lambda. Eu stiam ca sunt 2. M-am uitat acum pe realoem si vad ca sunt de fapt 4. 2 pe galeria de evacuare si 2 inainte de catalizator.

 

Stiu ca la sondele lambda nu te joci cu producatori no-name ca pica repede. Caz in care trebuie sa dau 3 milioane / bucata pe una Bosch. Pe realoem zice ca sunt Siemens. Nu stiu cum sa fac... mi se pare cam mult 12 milioane. <_>

 

In alta ordine de idei, asta explica de ce uneori merge greoi si parca ezita la plecarea de pe loc de trebuie sa-i dau acceleratie sanatos ca sa urce in turatii. Abia astept sa vad cum merge dupa ce le schimb. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Azi i-am facut si un polish la faruri. Mare diferenta cum arata! Abia astept sa vad ce diferenta e noaptea cu ele.

 

Din pacate cel din stanga (cum te uiti la masina) era prea varza ca sa-l faca bine, dar oricum e mare diferenta. Cel din dreapta e aproape ca nou.

 

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/Desktop.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

50 lei ambele faruri. Sincer sa fiu, nu-i diferenta asa mare la condus. Sau poate m-am obisnuit eu. In prima seara dupa polishare le-am pornit si intr-adevar era lumina mai puternica si clara (nu difuza) proiectata pe un perete la 10m in fata masinii. Dar in mers n-am observat mare lucru.

 

 

Mersi!

 

 

PS: Am chinuit-o putin weekendul asta cat am fost la mare. Caldura mare, mers cu aer, aglomeratie, cozi si forja pe unde era mai liber. Nu stiu de ce, dar si asta are boala fostului E34 care pierdea mult din putere cand merg cu aerul. Pe de alta parte e si foarte sensibila la calitatea gazului. Am fost nevoit sa bag gaz de undeva aproape de vama si m-au si furat la pompa (cu vreo 4-5 litri), era si scump si era si prost. Tot sarea saraca inapoi pe benzina.

 

La dus am venit cu un gaz mai bun si am prins 230 cu 4 oameni in masina, bagaje si aerul conditionat pornit. Apoi am oprit aerul si am mers cu trapa deschisa in sus si tot 230 am prins, dar sensibil mai repede. Pe gaz. Probabil ca mai urca putin (vreo 240 cred), dar dureaza prea mult si inca n-am prins autostrada suficient de libera sa imi permit sa rulez asa.

 

Oricum, incredibil de stabila masina la vitezele alea. Abia pe la 220-230 incepe sa se simta vibratia de la vant si parca trebuie sa tin mai bine volanul. Dar la 200 chiar ai putea sa mergi constant linistit (ma rog... prin Germania, nu la noi).

 

PPS: Vad ca s-au mai civilizat putin romanii. Majoritatea chiar se dau pe prima banda fara sa trebuiasca sa insisti. Am dat si de cativa adormiti pe banda a 2-a care nu vroiau sa se dea la o parte nici de-ai naibii. Stai 5 minute in curu' lui pana depaseste tiru'. :logik:

Insa, tot conduc stil kamikaze. Vii tare, asteapta.... asteapta.... si iti sar in fata cu 50-100m inainte sa-i prinzi. Baga ditamai frana, ia dobitocu' la flash-uri ca poate se gandeste sa se retraga pe banda lui. Evident ca nu.... omor franele, reusesc sa nu-l busesc. Si dupa ce depasesti dobitocul te ia el la flash-uri. Oare oamenii astia in prostia si inconstienta lor chiar cred ca ei de fapt procedeaza corect? :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Foarte misto masina...chiar arata bine...culoare si jantele sunt deosebite...! (nu imi venea sa cred ca asa arata un bmw de 1900 eur)

Ma bucur ca a ajuns pe mana unui pasionat care o restaureaza asa cum se cuvine...Parerea mea e sa o lasi stock, arata foarte bine asa clasica...sau cel putin daca intervii cu modificari optice, sa fie oem...:)

Sa o stapanesti sanatos si multi km fara incidente iti doresc!

Link to comment
Share on other sites

La cati Km fac eu cu ea cred ca mai degraba decedez eu decat ea pana sa ajung la dublu Km... :laugh:

 

Mersi @corado! OEM o las. In afara de folie nu ii fac nimic non-OEM. De fapt mint... ar mai fi o chestie mica in viitorul destul de apropiat. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In sfarsit mi-au ajuns piesele si am facut si acea mica modificare non-OEM pe care o simt ca o imbunatatire clara.

 

Mai exact:

 

http://i.ebayimg.com/t/Racing-Short-Throw-Shifter-for-96-02-BMW-E39-5-Series-525i-528i-530i-540i-00-01-/00/s/MzUzWDQ4MA==/$(KGrHqR,!gwE7PlR14WHBPGGt-sLLw~~60_12.JPG

 

 

Short shifter pentru E39. Se micsoreaza cursa cu 40% si iti reduce putin si din inaltime. Odata cu asta am schimbat si ce mai era pe acolo de cauciuc/plastic (inele, oringuri, garnituri, bucse).

 

Primele impresii:

1) Datorita bucselor schimbate acum batul sta mai fix si trebuie sa depui un pic mai mult efort sa schimbi, dar da impresia de precizie.

2) Intr-adevar cursa e simtibil mai mica si poti sa schimbi mai repede decat inainte (daca accelerezi si vrei sa faci un 1-2-3 repede, merge mai bine acum). Efectul secundar e ca la un mers relaxat, in oras trebuie sa schimbi mai barbateste... nu prea mai merge sa mangai schimbatorul sa intre in viteza cum era inainte (dar asta cred ca e mai degraba din cauza bucselor noi).

3) Schimbatorul fiind mai jos ca inaltime si avand cursa mai mica, asta inseamna ca poti sa tii o sticla de ceva in suportul de pahar si NU o iei la pumni cand schimbi in a 3-a. :thumbsup:

4) Si partea negativa.... fiindca intotdeauna exista: nuca schimbatorului e putin stramba acum. Capatul short shifterului, acel U in care intra nuca schimbatorului, e paralel cu bordul. La batul original e putin stramb fiindca si partea in care intra in nuca e stramb si astfel se aliniaza cu bordul. O sa ma gandesc sa fac o improvizatie ca sa stea drept ca acum zici ca imi schimba pasagerul vitezele. :laugh:

 

 

Per total... foarte multumit! E un upgrade care merita luat.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Este de admirat ce ai reusit sa scoti dintrun BMW de 1900 euro, tinand cont si de faptul ca are un M52 si o anumita varsta. Trecerea pe GPL ti-a scazut consumul la carburant -valoric vorbind- insa ti-a creeat costuri suplimentare prin inocuire altor piese. Plus amortizarea costurilor cu montarea instalatiei de GPL. Se merita pana la urma?
Link to comment
Share on other sites

 

 

Primele impresii:

1) Datorita bucselor schimbate acum batul sta mai fix si trebuie sa depui un pic mai mult efort sa schimbi, dar da impresia de precizie.

2) Intr-adevar cursa e simtibil mai mica si poti sa schimbi mai repede decat inainte (daca accelerezi si vrei sa faci un 1-2-3 repede, merge mai bine acum). Efectul secundar e ca la un mers relaxat, in oras trebuie sa schimbi mai barbateste... nu prea mai merge sa mangai schimbatorul sa intre in viteza cum era inainte (dar asta cred ca e mai degraba din cauza bucselor noi).

 

 

am si eu pe e46, cred ca acelasi kit, tot m52 am si eu

aceleasi impresii le am si eu, mult mai precis (nu mi-a carait ever cutia de cand il am, din cauza ca n-as fii nimerit viteza).

si nu o sa se lase, adica bucse ce ai zis tu acolo ca ar fii noi. o sa fie la fel si mai tarziu din cauza ca are gulerul ala tot din aluminiu fata de plastic cum era la oem. si pana ajunge aluminiul ala sa se uzeze...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da, cutia nu s-a lasat deloc. Ba chiar parca merge din ce in ce mai bine... :sorcerer:

 

Si nici sa schimb sondele lambda nu cred ca e nevoie. Am fost sa reglez instalatia de GPL si dupa ce mi-au facut oamenii o "remapare", adica au facut-o sa-si ia harta de pe benzina, acum merge super. Am mers cu ea reglata prost atata timp ca uitasem cum ar trebui sa traga un 2.8. :rolleyes:

 

Inca e o diferenta intre benzina si gaz, dar nu mai e asa catastrofala ca pana acum. Diferenta se simte intr-a 3-a. Pe benzina de pe la 3000-3500 ture chiar te baga bine de tot in scaun. Oricum, e bine ca nu mai e asa moarta intr-a 4-a si a 5-a la turatii mai mici.

 

Si mi-a scazut si consumul putin... cu 0,5-1 L/100 Km. :rolleyes:

 

 

Ma cam enerveaza suportul de numar pe spate. Autoritatile din Bulgaria nu mi l-au prins ca lumea cand au pus nitul ala si sta cred ca doar in ala si un surub. Ma gandeam sa-l tai si sa las doar numarul prins cu banda dublu adeziva (nu prea ma incanta ideea) sau sa-i dau gauri sa-l prind in suruburi (dar nu stiu cat de ok e sa dau gauri in numar)...

Link to comment
Share on other sites

E foarte ok daca-l prinzi in popnituri de 4mm, cate unul in fiecdare colt al numarului. Daca scot astia taxa (ceea ce nu prea cred), iei o bormasina, dai gauri in fiecare popnit si dupa ce l-ai scos afara poti pune numere de Ro dupa acelasi principiu.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.