Jump to content

Probleme jante e39 pe un e46


Marlbor0

Recommended Posts

Am schimbat recent jantele de M in 5 spite cu unele de e39 mai exact acest model si am constatat dupa un joc teribil nu numai la directie dar si o trepidatie in toata masina.

Mentionez faptul ca am schimbat jantele de M care erau pe 18' ca mi-au paradit directia si bucsaraiele pe fata.

Am aflat ulterior ca imi trebuiesc niste inele de ghidaj facute la strungar. Am reusit am facut si acele inele iar jocul din directie si trepidatia masinii au disparut complet.

Singura problema care mi-a ramas este ca atunci cand merg pe drum cu denivalari (de tara) imi topaie volanul ingrozitor de parca s-ar rupe basculele in 2.

Trebuie sa mai spun faptul ca am facut si o reparatie prin schimbare a basculelor bieletelor antiruliu si bucselor si ulterior mi s-a facut si un reglaj de unghi de fuga.

Si acum vin cu intrebarea... Trebuia cumva facut unghiul de fuga ca pentru un e39 avand in vedere ca jantele sunt 7x16 si nu calca cum trebuie pe asfalt fiind mai spre exterior?

Edited by Marlbor0
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ti`au raspuns jantele alea la intrebarea ta!

Nu trebuia sa le pui si mai bine le vinzi!

Cauta unele cu ET pt masina ta!

Orice reglaje si ajustari ai face la unghiul de fuga,le vei face degeaba,masina nu va sta pe drum nici ca un e46,nici ca un e39!

Link to comment
Share on other sites

Daca ai pus Et de seria 5 ar trebui sa faci unghiurile mai ales ca ai trecut de la jante mai mari la mai mici !

 

Eu cand am trecut de la 15 la 19 nu puteam sa tin masina dreapta pe sosea pana nu am facut unghiurile , la fel am patit cand am pus la loc jantele pe 15 :frantics:

Edited by sax1987
Link to comment
Share on other sites

Linkul care l-ai pus tu se refera la jantele styling 360 care sunt de E90. Cele de E39 care seamana cu astea sunt styling 50.

Uita-te pe interiorul jantelor si spune care este ET-ul lor. Asa esti sigur ce jante ai pe masina.

 

Si in nici un caz, nu sunt de paket M.

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

Sunt de e39 in nici un caz de M si daca nu ma insel au fost puse pe facelift modelul exclusive....

 

Si apropo am avut modelul asta pe un e36 si imi mergeau perfect doar ca imi atingeau pe spate la denivelari in rest ok .

Edited by Catalin.KHL
Link to comment
Share on other sites

Daca ai circulat mult fara inele de ghidaj ai descentrat jantele. Si ma gandesc ca si prezoanele nu mai sint drepte ca din fabrica. E periculos ce ai facut acolo, nu va mai jucati cu din astea. Riscai sa-ti zboare vreo roata.

Normal janta se centreaza pe butuc iar prezoanele o tin fixata acolo. Daca butucul e mai mic toata ttreaba sta in prezoane.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai pus Et de seria 5 ar trebui sa faci unghiurile mai ales ca ai trecut de la jante mai mari la mai mici !

 

Eu cand am trecut de la 15 la 19 nu puteam sa tin masina dreapta pe sosea pana nu am facut unghiurile , la fel am patit cand am pus la loc jantele pe 15 :frantics:

 

Unghiurile le-am facut imediat dupa ce am schimbat basculele (pe rotile astea, nu altele)

 

 

 

 

 

 

Linkul care l-ai pus tu se refera la jantele styling 360 care sunt de E90. Cele de E39 care seamana cu astea sunt styling 50.

Uita-te pe interiorul jantelor si spune care este ET-ul lor. Asa esti sigur ce jante ai pe masina.

 

Si in nici un caz, nu sunt de paket M.

 

Greseala mea! Am ales modelul gresit din pagina, asta pt ca sunt foarte asemanatoare dar daca intrai pe site, observai si singur ca styling 360 nu sunt pt seria 5.

Jantele mele sunt 7x16 cu etalon 20.

 

 

 

 

 

 

Sunt de e39 in nici un caz de M si daca nu ma insel au fost puse pe facelift modelul exclusive....

 

Si apropo am avut modelul asta pe un e36 si imi mergeau perfect doar ca imi atingeau pe spate la denivelari in rest ok .

 

Nu pot sa spun ca sunt expert in jante, doar ca am vazut in descrierea lor ca sunt model de M, dupa cum vezi si in pagina asta.

 

 

 

 

 

 

Daca ai circulat mult fara inele de ghidaj ai descentrat jantele. Si ma gandesc ca si prezoanele nu mai sint drepte ca din fabrica. E periculos ce ai facut acolo, nu va mai jucati cu din astea. Riscai sa-ti zboare vreo roata.

Normal janta se centreaza pe butuc iar prezoanele o tin fixata acolo. Daca butucul e mai mic toata ttreaba sta in prezoane.

 

Nu am circulat cu ele mai mult de 100Km, asta pt ca m-am ocupat imediat de problema lor si a mea in esenta. Oricum nu i-am dat mai mult de 100Km/h pt ca trepidatiile se simteau doar cand depaseam 140. Proba pot sa spun ca i-am facut-o imediat dupa ce au facut baietii la service geometria, iar a doua zii m-am ocupat de inelele de ghidaj si centrare roti!

Distanta dintre butuc si interiorul jantei este de 1.5 mm pe raza, ceea ce consider eu ca nu este ceva extraordinar mai ales ca jocul se simtea de la 140 in sus. Cat despre prezoane indoite nici nu poate fi vorba!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu conteaza cat de mica e diferenta, ansamblul rotii a fost gandit ca janta sa se sprijine in butuc, nu in prezoane.

La fortele care actioneaza la viteze mari, risti sa ti se reteze prezoanele pentru ca un sfert din greutatea masinii se sprijina in 3 mm de otel.

Link to comment
Share on other sites

Nu conteaza cat de mica e diferenta, ansamblul rotii a fost gandit ca janta sa se sprijine in butuc, nu in prezoane.

La fortele care actioneaza la viteze mari, risti sa ti se reteze prezoanele pentru ca un sfert din greutatea masinii se sprijina in 3 mm de otel.

 

Ai dreptate in privinta afirmatiei cum ca janta trebuie sa se sprijine in butuc ci nu in prezoane, dar la celalta afirmatie si anume "risti sa ti se reteze prezoanele pentru ca un sfert din greutatea masinii se sprijina in 3 mm de otel", eu intelegand ca cei 3 mm de otel sunt inelele de ghidaj, atunci nu pot sa nu observ faptul ca nu detii nici cea mai elementara notiune de fizica.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu pot sa spun ca sunt expert in jante, doar ca am vazut in descrierea lor ca sunt model de M, dupa cum vezi si in pagina asta.

 

 

 

Sa stii ca jante pt seria M sau de M packet nu s-au fabricat pe dimensiuni mai jos de 17" pt e46/e39 si urmatoarele modele. Deci pe 16" in niciun caz. Ce ai tu sunt niste jante pe 16" iar ce ai vazut tu ca scrie acolo pe pagina respectiva "außer M3 / M5" inseamna cu "exceptia M3 / M5" adica in niciun caz pt M3/M5.

 

In cazul in care te intereseaza, am cateva seturi de jante originale BMW pe 16 de seria 3 e90 la preturi bune.

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca jante pt seria M sau de M packet nu s-au fabricat pe dimensiuni mai jos de 17" pt e46/e39 si urmatoarele modele. Deci pe 16" in niciun caz. Ce ai tu sunt niste jante pe 16" iar ce ai vazut tu ca scrie acolo pe pagina respectiva "auĂer M3 / M5" inseamna cu "exceptia M3 / M5" adica in niciun caz pt M3/M5.

 

In cazul in care te intereseaza, am cateva seturi de jante originale BMW pe 16 de seria 3 e90 la preturi bune.

 

 

OK! Ma intereseaza etalonul, modelul si costul...

Arata-mi niste poze cu ele sau spune-mi ce model sunt (ma intereseaza doar jantele OEM).

Link to comment
Share on other sites

Asa si pe astea cat vrei? M-ar interesa pe mine.

 

300 de euro am dat pe ele tot atata cer (fara gume). Daca vrei si gumele michelin energy toate 4 la 60% uzura 450Eur.

De fapt cred ca ar trebui sa zic 40% uzura pt ca 60% a ramas (sunt foarte bune gumele)

Edited by Marlbor0
Link to comment
Share on other sites

300 de euro am dat pe ele tot atata cer (fara gume). Daca vrei si gumele michelin energy toate 4 la 60% uzura 450Eur.

De fapt cred ca ar trebui sa zic 40% uzura pt ca 60% a ramas (sunt foarte bune gumele)

multumesc,dar ai dat mult... :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate in privinta afirmatiei cum ca janta trebuie sa se sprijine in butuc ci nu in prezoane, dar la celalta afirmatie si anume "risti sa ti se reteze prezoanele pentru ca un sfert din greutatea masinii se sprijina in 3 mm de otel", eu intelegand ca cei 3 mm de otel sunt inelele de ghidaj, atunci nu pot sa nu observ faptul ca nu detii nici cea mai elementara notiune de fizica.

Eu unul iti inteleg supararea la cati bani ai dat de pomana peste pretul normal al jantelor astora....este normal sa reactionezi asa. @.Bogdan ti-a dat un raspuns colegial si util numai ca tu in loc sa-i multumesti il trimiti la scoala.

N-ai vrea tu sa ne luminezi si sa ne dai explicatia corecta ?...apeland la fizica sau eventual la reazemele din Rezistenta materialelor plus momente de incovoiere.

Ia s-auzim :popcorn:

Edited by CodeZILLA
Link to comment
Share on other sites

Eu unul iti inteleg supararea la cati bani ai dat de pomana peste pretul normal al jantelor astora....este normal sa reactionezi asa. @.Bogdan ti-a dat un raspuns colegial si util numai ca tu in loc sa-i multumesti il trimiti la scoala.

N-ai vrea tu sa ne luminezi si sa ne dai explicatia corecta ?...apeland la fizica sau eventual la reazemele din Rezistenta materialelor plus momente de incovoiere.

Ia s-auzim :popcorn:

 

DA!

Link to comment
Share on other sites

am acelsi model de jante dar pe 17 inch...asa am cumparat masina si am venit de la oradea la buc cu 80 km/h !!!...vibra excesiv!!!..apoi am facut presiunea la roti si problema s-a ameliorat!!...am mers apoi la autosoft si am observat ca nu au nici inele de centrare si ca sunt si usor deformate!!!....din cate am inteles et-ul nu afecteaza acum sa vedem ce va iesi dupa roluire/indreptare si 4 inele de centrare!!!...am mers cam 2000 km cu ele asa...si cine stie de cand mergea pastarnacu de la care am cumparat masina!!!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.