Jump to content

Problema motor e46 318i 2.0l 143CP n42


Recommended Posts

cum si-au dat seama ca montata corect din moment ce nu reuseau sa o puna cum trebuie? De curiozitate incearca sa ajungi cu ea la 160-180. Consumul e foarte mare 11 in afara. Si eu am tot automata si am avut aceasi problema ca si tine dar la mine nu trecea de 160 si aveam consum mare.

 

@E36bmw138tds tu ai rezolvat ?

Edited by dxdx
Link to comment
Share on other sites

Ei au pus o de 3-4 ori ultima oarĂŁ a fost corect, am stat lângĂŁ ei si am vaz ca s au fixat calele corect,mașina trage merge ok motorul fĂŁrĂŁ erori pe tester o sa o ĂŽncerc mâine sa vad cum merge la 160, sincer am mers 140 cu ea si mergea ok adik dacĂŁ mai apasam acceleratia tragea, la u cum se manifesta? Merge bn motorul ( rotund). ????
Link to comment
Share on other sites

Pai eu accidental am descoperit ca am o problema. Am avut drum pe autostradata si ma grabeam , asa am descoperit ca nu mai trecea de 160. Motorul mergea bine. Pe tester nici o eroare doar niste valori aiurea pe evacuare (sau cel putin asa mi a zis mecanicul)
Link to comment
Share on other sites

da mai era la pornire un zgomot metalic

 

 

ca sa rezum ca poate mai sunt si alti useri care se vor lovi de problema asta.

 

Simptome:

- zgomot metalic la pornire;

- consum crescut;

- nu trecea de 160 km/h

 

Cauza:

 

-distributia sarita;

 

Rezolvare:

- schimbat intinzator si pus la punct distributia. Acum depinde si de mecanic daca considera ca trebuie schimbata si patina sau nu .

Edited by dxdx
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Am observat ca dezbateti problema cu consumul si zgomote "mai speciale" la acest tip de motor!

 

Legat de distributie:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-N42/LHD/N/2001/september/browse/engine/timing_and_valve_train_timing_chain/

 

Trebuiesc verificate intinzatorul (piesa nr.7), patina si ghidajul de tensionare (piesa nr.2) si in egala masura sina de ghidaj-piesa nr.3!! Aceasta din urma este un punct senibil al distribtiei la acest tip de motoare! Poate ceda in conditiile in care se foloseste un ulei inadecvat ( 10W.., 15W...-respectiv mai gros). Cedeaza de regula de la jumatate (intre punctele de prindere). Odata rupta pot aparea problemele cu distributia: la un soc mai puternic poate sari evacuarea de la punct (admisia este blocata de o siguranta mealica!). Daca sare cu un dinte este suficient sa aibe un mers anormal. "Soc mai puternic" chiar si in cazul cutiilor automate (am observat ca sunt ceva posesori in acest topic) reprezinta schimbarea brusca din pozitia R in pozitia D fara ca masina sa fie oprita- de evitat aceasta manevra!!!

In alta ordine de idei- pentru cei care au distributia OK -(pusa la punct, verificat intinzator, patine, inclusiv pinioanele de la distributie(piesele nr. 4 si 5)) si au in continuare zgomote specifice unui diesel, verificati separatorul de ulei: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-N42/LHD/N/2001/september/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/ piesa nr.1! Simptome: consum ridicat, zgomot si vibratii la relanti (asemanator cu zgomotul de la rola intinzatorului curelei pentru accesorii), putere scazuta!

 

Sper ca v-am fost de ajutor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Buna seara,

 

Am o problema de 6 luni si anume. PROBLEMA COMUNA LA MODELUL DE BMW e46 318i 2.0l 143CP n42 2001 : Prima sesizare a zgomotului a fost la pornire de dimineata a motorului, o zi facea zgomotul o zi nu, nu era o regula( As dori sa mentionez ca folosesc destul de rar masina).

Zgomotul cu trecerea timpului s-a accentuat si s-a ajuns ca in prezent de la zgomotul de dimineata sa se auda o bataie in subturatie accelerata pe liber, sau in viteza 1,2,3. Iar un ultim fenomen masina nu mai trage bine. La bord nu se aprinde nici un martor.

Pentru o mai buna documentare si exprimare a fenomenului aveti linkurile cu video de mai jos:

 

1. Prima faza : ( Va rog scrie-ti pe youtube : BMW e46 318i 2002 n42 engine startup noise click pe primul video) Zgomotul se aude timp de 2-3 sec la pornire timp-ul iar toanele nu s-au schimbat nici in prezent. Acelesi 2-3 sec dupa care dispare zgomotul si nu se aude la fiecare pornire sau in fiecare dimineata( as explica fenomenul ca si cum ar urca ulei-ul din baie si ar ajunge la tacheti. Tacheti au fost verificati nu au bataie.) Nu sunt tacheti .

 

1. A 2-a faza : da-ti click

Concentratia zgomotului vine de pe aceea bobina/ motoras/ vacum sau ce anume este ( Mentionez nu sunt cunoscator ma puteti contrazice ) aceasta prezinta vibratii daca ti mana pe ea. De altfel i-am scos mufa de pe ea se aprinde la bord EML , am pornit masina nu se mai aude nici o bataie, am mers cu ea 1,2,3 nu se aude nici un zgomot cu ea practic dezactivata. Problema este, poate sa fie doar ea sau si intregul sistem .

 

La service mi s-a schimbat si surubul intinzator ( intinzatorul de lant, nu stiu daca este cel nou sau cel vechi ) in ideea ca este de la lant zgomotul. Precizez ca mai multi "mecanici" cu carcasele de la motor puse au sustinut ca este distributia de lant ca e bataie de lant ( Va rog scrie-ti pe youtube BMW e46 318i 2002 n42 chain tensioner comparison ) Un alt diagnostic erau tachetii si trebuiesc toti schimbati...

 

Un alt aspect folosesc ulei BMW 5W30 cat de original si de calitativ o fi eu ma indoiesc. Nu mi-a mancat ulei niciodata. Datorita faptului ca nu folosesc des masina l-am schimbat in fiecare an in jur de 10 mii pe an m-am gandit ca isi pierde din calitati. M-am saturat efectiv de oameni care habar nu au mai multe decat stiu eu ca pers non-mecanic, de cei care schimba totul la blana pana rezolva problema. Problema existentiala in majoritatea service-urilor.

 

Rog ca cei care au avut problema, sau cunoscatorii sa imi sugereze ideii in rezolvarea problemei. Multumesc frumos. Imi cer scz daca am fst incoeerent. Astept cat mai multe raspunsuri va multumesc !

 

O seara cat mai buna. Si cat mai multi km pt toata lumea cu ulei benzina si cheie !

 

 

salut,

 

ai rezolvat problema?

 

merci

Link to comment
Share on other sites

Salutare sunt posesorul un bmw 318i 143cp n42 motor km 183000 an 2002 cumparat personal din germania de la neamt carte service revizii facute la bmw pana in 2010 si ultima fiind la 177000 la parkul de unde am cumparato si scrie reviezie ulei unde miau pus si la motor un cartonas cu valvoline 5w30 am verificat acolo uleiu fiind la jumate testata fum deloc nu dadea mergea perfect..si am plecat odata ce am intrat in romania si am bagat alta benzina a inceput sa se auda acel tacanit la motor gen diesel micut si precizez ca se aude mereu la relanti si cand pornesc si cand dupa ce merg tot acolo e.. ajuns in romania am verificat uleiul era in paramentri adika tot aprox jumate doar ca azi cand am verificat era la minim si mi sa aprins si becul in bord.fum tot nu da si masina trage foarte bine si la motor nu curge nicaieri ulei sau alte probleme... intrebarile sunt urmatoarele de la ce se datoreaza acel tacanit? poate sa fie ca nu mai are suficient ulei? sau altceva? si ce ulei sa ii pun acum? sau doar sa ii completez.. in bord scrie ca mai am 12000 pana la revizie ca in carte facea reviziile la 30000 va multumesc pentru ajutor si ascult orice sfat
Link to comment
Share on other sites

.. intrebarile sunt urmatoarele de la ce se datoreaza acel tacanit? poate sa fie ca nu mai are suficient ulei? sau altceva? si ce ulei sa ii pun acum? sau doar sa ii completez.. in bord scrie ca mai am 12000 pana la revizie ca in carte facea reviziile la 30000 va multumesc pentru ajutor si ascult orice sfat

primul sfat e sa faci reviziile la 10 000 km , al doilea ar fi sa schimbi uleiul cu 5W30 sau 0w40 . Urmaresti consumul de ulei intre schimburi si teava de esapament daca dai nori de fum la plecari de pe loc dupa mici stationari in coloana sau mers incet . Motorul asta dupa 150k are nevoie de alte simeringuri . Nu e o regula dar ca sa stii o cauza a consumului de ulei exagerat , asta in caz ca apare .Tacanitul e un zgomot specific N42 , depinde cat de tare il percepi , poti face un video sa ne dam cu parerea .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

primul sfat e sa faci reviziile la 10 000 km , al doilea ar fi sa schimbi uleiul cu 5W30 sau 0w40 . Urmaresti consumul de ulei intre schimburi si teava de esapament daca dai nori de fum la plecari de pe loc dupa mici stationari in coloana sau mers incet . Motorul asta dupa 150k are nevoie de alte simeringuri . Nu e o regula dar ca sa stii o cauza a consumului de ulei exagerat , asta in caz ca apare .Tacanitul e un zgomot specific N42 , depinde cat de tare il percepi , poti face un video sa ne dam cu parerea .

 

reviziile clar o sa le fac la 10 000 km ca doar suntem in romania , uleiul cu ce marca mai exact sa schimb? si sa pun 5w30? sau 0w30? fum tiam zis.. nu da chiar nu da ulei pe la motor nu am vazut chiar deloc sau uitat mecanici si na dupa 3000km ar trb sa se vada sincer tacanitul e mai mult si ofticant ca tot drumu pe germania nu facea deloc deaia banuiam benzina odata sau ca am nivelul la ulei minim care nici asta nu inteleg cum a scazut dupa 3000 km nu scazuse cine stie ce ..dar 2-3 zile in romania mers semi-sportiv a scazut la minim de la jumate cat era cand am luato de precizat ca pe autoband iam dat si eu 210 dar nu sa intamplat nimic sesizabil nam erori in bord altceva nu face nu tremura relanti sau mai stiu eu .. putere are consum e mic ... sunt un pic in ceata... multumesc pentru raspuns Stima p.s se poate sa se fi intamplat ceva la distributie?

Link to comment
Share on other sites

Stima p.s se poate sa se fi intamplat ceva la distributie?

 

uleiul dupa 10k km deja isi pierde din proprietati , daca ai mers si in turatii l-a ars imediat . Eu folosesc 0w40 castrol fst , poti folosi la fel sau 5w30 Castrol .CEl mai bine e sa faci schimbul de ulei si sa urmaresti consumul . Ca sa vezi daca ai probleme cu distributia (motoarele astea au niste patine de plastic care cedeaza ) trebuie sa desfaci busonul de la ulei in timp ce functioneaza daca auzi o bataie mare in capac exact ca in video trebuie schimbate patinele pt ca altfel vor ceda si va sari de la punct cand ti-e lumea mai draga http://www.youtube.com/watch?v=fIcKoARLzSQ&feature=related

Link to comment
Share on other sites

uleiul dupa 10k km deja isi pierde din proprietati , daca ai mers si in turatii l-a ars imediat . Eu folosesc 0w40 castrol fst , poti folosi la fel sau 5w30 Castrol .CEl mai bine e sa faci schimbul de ulei si sa urmaresti consumul . Ca sa vezi daca ai probleme cu distributia (motoarele astea au niste patine de plastic care cedeaza ) trebuie sa desfaci busonul de la ulei in timp ce functioneaza daca auzi o bataie mare in capac exact ca in video trebuie schimbate patinele pt ca altfel vor ceda si va sari de la punct cand ti-e lumea mai draga http://www.youtube.com/watch?v=fIcKoARLzSQ&feature=related

 

 

Salut revin cu niste date... am fost ieri la servis.. si dupa ce am rezolvat probleme de genu: semering diferential.. bucsi fata.. frana mana.. au incercat baieti de acolo ca cica stiau tipu asta de motoare si fum nu scoate gram nici dupa ce se incalzeste absolut deloc diagnoza pusa nici o eroare mai ciudata... eu leam zis sa fac treaba cu capacu de la ulei cand e motoru pornit dar nu au facuto ... pe langa una alta de cand am schimbat benzina nu se mai aude tacanitu sau mai rar nu mai face mereu precizez ca duminica am tras o sperietura mi se aprinsese senzoru galben ulei..si clar mam oprit am cumparat un litru ulei ce aveam bagat in masina 5w30 valvoline long life (70 lei litru) si am bagat tot bidonu de un litru.. si mai pe seara am zis sa incerc eu testu inainte am verificat ulei si se pare ca de la min cu un litru bagat sa dus maxx si am pornit motoru si am dat sa deschid capacu dar parca dadea gen sa moara motoru si scuipa putin ulei dar incercam sa il desfac incet nu brusc oricum nu se auzea un sunet mai rau ( p.s saptamna de vine fac toata revizia filtre toate pe mann si ulei am zis castrol 5w30 este bine?) ms

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa schimb intinzatorul si patina la un e46 316i 2002, n42b18.

Cat ma costa manopera, cat dureaza si ce piese mai trebuie?

Cunoasteti pe cineva care face asta?

Multumesc.

intinzatorul nu e mare lucru de schimbat........doar se desurubeaza cel vechi si se instaleaza cel nou; pt patina se demonteaza practic distributia si trebuie re-aliniata; ca si piese ce iti trebuiesc, pe langa cele doua, merita sa schimbi si garnitura capac culbutori.patinele sunt 2-3, intinzatorul este 7

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

cu manopera, intreaba si tu la sectiunea servicii la user-ii care se ocupa de mecanica

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut all,

Am si eu de curand o problema asemanatoare la prima cheie se aude acel zgomot metalic 1-2 secunde dupa care dispare zgomotul asta se intampla cand este motorul rece (motor 18ti 143cp).

Am schimbat intinzatorul de lant si tot face zgomot la prima cheie dar precizez nu in fiecare zi ulei in motor am 5w40

Ce poate sa fie daca este de la distributie ce sa schimb tot kitul sau doar patina si un mecanic bun in bucuresti care se pricepe la operatiuni ca asta VA ROG.

SI CAT COSTA TOATA TREABA ASTA PIESE + MANOPERA

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut all,

Am si eu de curand o problema asemanatoare la prima cheie se aude acel zgomot metalic 1-2 secunde dupa care dispare zgomotul asta se intampla cand este motorul rece (motor 18ti 143cp).

Am schimbat intinzatorul de lant si tot face zgomot la prima cheie dar precizez nu in fiecare zi ulei in motor am 5w40

Ce poate sa fie daca este de la distributie ce sa schimb tot kitul sau doar patina si un mecanic bun in bucuresti care se pricepe la operatiuni ca asta VA ROG.

SI CAT COSTA TOATA TREABA ASTA PIESE + MANOPERA

Multumesc.

patinele in sine nu costa mult, insa se mai adauga si o garnitura capac culbutori...daca vrei sa faci treaba.poate in prima faza pui un ulei mai subtire(0w30,0w40), si urmaresti,apoi schimbi patina

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/122990-schimbare-patina-n42b18/

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Ms de raspuns,

O sa pun ulei mai subtire in prima faza,acum intrebarea mea mai pot sa merg cu ea asa.

Vreau sa trec iarna cu ea dupa care sa schimb tot nu doar patina ca daca tot ajung sa desfac iau tot kitul lant patine etc :getlost:

Link to comment
Share on other sites

salut, eu am un 316i motor 1.8 N42b18 benzina..cu aceasi problema ma confrunt si eu inca de cand am cumparat masina ..la prima cheie , cand motorul este rece se aude acel zanganit metalic ( la mine se aude aproximativ 1 minut dupa ceas, apoi motorul toarce foarte frumos) ..am factura de la fostul proprietar in care scrie ca s-a schimbat : intinzator curea transmisie si Rola de ghidare(eu banuiesc ca este vorba de acest intinzator despre care lumea tot vorbeste ca trebuie schimbat la N nr de km , dar nu imi dau seama despre ce rola este vorba)??! daca aveti idee sa imi explicati si mie ce piesa este?...apoi am schimbat intre timp si uleiul si am pus un castrol edge 0w40 , am schimbat si separatorul de ulei si totusi nici o imbunatatire..cineva mi-a spus ca se aud tachetii , si ca uleiul pana nu ajunge sa aibe presiune sa faca ungerea face urat ... consumul nu stiu , nu prea ma deranjeaza si sunt constient ca trebuie sa consume ceva mai mult dar eu am si 14 in oras uneori , iar in afara nu stiu, nu am stat sa dau atentie pana acum ,dar cat trebuie sa consume in mod normal un asemenea motor ...valva disa ce simptome are?? am inteles ca uneori se poate sa fie sin din cauza acestei valve disa anumite sunete pe la motor si un consum mai ridicat

 

atasez si 2 filmulete ca sa va dati seama mai bine cum se aude..este inregistrat in vara , cand afara erau 40 de grade :

 

film 1:

film 2:

 

va rog sa le vizionati in ordinea in care le-am pus ca sa va puteti da seama de sunet , cum se schimba treptat in aproximativ un minut si ceva

Link to comment
Share on other sites

salut, eu am un 316i motor 1.8 N42b18 benzina..cu aceasi problema ma confrunt si eu inca de cand am cumparat masina ..la prima cheie , cand motorul este rece se aude acel zanganit metalic ( la mine se aude aproximativ 1 minut dupa ceas, apoi motorul toarce foarte frumos) ..am factura de la fostul proprietar in care scrie ca s-a schimbat : intinzator curea transmisie si Rola de ghidare(eu banuiesc ca este vorba de acest intinzator despre care lumea tot vorbeste ca trebuie schimbat la N nr de km , dar nu imi dau seama despre ce rola este vorba)??! daca aveti idee sa imi explicati si mie ce piesa este?...apoi am schimbat intre timp si uleiul si am pus un castrol edge 0w40 , am schimbat si separatorul de ulei si totusi nici o imbunatatire..cineva mi-a spus ca se aud tachetii , si ca uleiul pana nu ajunge sa aibe presiune sa faca ungerea face urat ... consumul nu stiu , nu prea ma deranjeaza si sunt constient ca trebuie sa consume ceva mai mult dar eu am si 14 in oras uneori , iar in afara nu stiu, nu am stat sa dau atentie pana acum ,dar cat trebuie sa consume in mod normal un asemenea motor ...valva disa ce simptome are?? am inteles ca uneori se poate sa fie sin din cauza acestei valve disa anumite sunete pe la motor si un consum mai ridicat

ceea ce a schimbat fostul proprietqr este intinzatorul curelei accesorii, adica cureaua de cauciuc ce antreneaza alternator, etc

 

intinzatorul in cauza este asta-piesa 7

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

dupa cum vezi,este un intinzator al lantului de distributie, iar primele modele au avut un intinzator mai scurt, care a fost ulterior revizuit;costa 150 ron un intinzator, asa ca la cata benzina bagi in masina nu ar fi o cheltuiala asa mare

 

14 in oras e cam mult, depinde cum mergi, eu in brasov in functie de conditii meteo, trafic, dispozitia personala am consumuri urbane intre 9,5 si 12,5, insa cred ca se poate si 14;ca sa fii linistit, fa si o diagnoza sa poti vedea daca ai vreo eroare

Link to comment
Share on other sites

ceea ce a schimbat fostul proprietqr este intinzatorul curelei accesorii, adica cureaua de cauciuc ce antreneaza alternator, etc

 

intinzatorul in cauza este asta-piesa 7

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

dupa cum vezi,este un intinzator al lantului de distributie, iar primele modele au avut un intinzator mai scurt, care a fost ulterior revizuit;costa 150 ron un intinzator, asa ca la cata benzina bagi in masina nu ar fi o cheltuiala asa mare

 

14 in oras e cam mult, depinde cum mergi, eu in brasov in functie de conditii meteo, trafic, dispozitia personala am consumuri urbane intre 9,5 si 12,5, insa cred ca se poate si 14;ca sa fii linistit, fa si o diagnoza sa poti vedea daca ai vreo eroare

 

e bine ca am fost lamurit sa nu stau culcat pe o ureche : eu am crezut de la bun inceput ca in factura s-a schimbat defapt acel intinzator de la distribtutie si din privinta asta pot sta linistit. La tine in cele din urma s-au simtit modificari la pornirea motorului?? sunetele mai sunt asa de accentuate?? ..mecanicul care mi-a schimbat simeringurile de supapa ( stii despre cine este vorba) mi-a spus ca sunt tachetii cei care se aud la prima cheie si ca patina este ok si ca nu are joc ..l-am vazut cu ochii mei cand misca lantul pe patina sa vada daca capata joc ...despre intinzator nu stiu dar o sa fac si lucrarea aceasta ..dupa cati bani am bagat nu-i mare pierdere inca vreo 200 lei ...cat despre erori , in momentul de fata nu mai am absolut niciuna !

 

Despre valva disa ce stii?? motoarele noastre au asa ceva??

Link to comment
Share on other sites

in situatia in care vreau sa fac comanda pentru piesa originala (ma refer la intinzator aici) sa cumpar dupa codul atasat la nr 7 din schema de aici? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25 ..banuiesc ca se fabrica doar intinzatorul rectificat si care este putin mai lung decat cel care este acum pe masina ..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.