Jump to content

Problema motor e46 318i 2.0l 143CP n42


Recommended Posts

in situatia in care vreau sa fac comanda pentru piesa originala (ma refer la intinzator aici) sa cumpar dupa codul atasat la nr 7 din schema de aici? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25 ..banuiesc ca se fabrica doar intinzatorul rectificat si care este putin mai lung decat cel care este acum pe masina ..

da, o sa primesti piesa noua, care o sa vezi cu ochii tai ca este mai lung putin ca cel vechi

 

valva DISA este la modelele NFL de E46 (motorul de 1.9), cel putin asa stiu eu, n42 n are asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Sa ma corecteze cineva daca gresesc dar la N42 parca e o pompa care baga aer in evacuare pentru reducerea noxelor. Stiam ca functioneaza aprox 1 un minut dupa pornirea motorului (probabil in functie de valorile unor senzori).

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AU51&mospid=47653&btnr=11_3198&hg=11&fg=50 piesa 1

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

salut, eu am un 316i motor 1.8 N42b18 benzina..cu aceasi problema ma confrunt si eu inca de cand am cumparat masina ..la prima cheie , cand motorul este rece se aude acel zanganit metalic ( la mine se aude aproximativ 1 minut dupa ceas, apoi motorul toarce foarte frumos) ..am factura de la fostul proprietar in care scrie ca s-a schimbat : intinzator curea transmisie si Rola de ghidare(eu banuiesc ca este vorba de acest intinzator despre care lumea tot vorbeste ca trebuie schimbat la N nr de km , dar nu imi dau seama despre ce rola este vorba)??! daca aveti idee sa imi explicati si mie ce piesa este?...apoi am schimbat intre timp si uleiul si am pus un castrol edge 0w40 , am schimbat si separatorul de ulei si totusi nici o imbunatatire..cineva mi-a spus ca se aud tachetii , si ca uleiul pana nu ajunge sa aibe presiune sa faca ungerea face urat ... consumul nu stiu , nu prea ma deranjeaza si sunt constient ca trebuie sa consume ceva mai mult dar eu am si 14 in oras uneori , iar in afara nu stiu, nu am stat sa dau atentie pana acum ,dar cat trebuie sa consume in mod normal un asemenea motor ...valva disa ce simptome are?? am inteles ca uneori se poate sa fie sin din cauza acestei valve disa anumite sunete pe la motor si un consum mai ridicat

 

atasez si 2 filmulete ca sa va dati seama mai bine cum se aude..este inregistrat in vara , cand afara erau 40 de grade :

 

film 1:

film 2:

 

va rog sa le vizionati in ordinea in care le-am pus ca sa va puteti da seama de sunet , cum se schimba treptat in aproximativ un minut si ceva

 

 

Esti sigur ca nu se aude de la pompa? (pozitionata in stanga cum te uiti la motor) cea de care spune si george, daca de la aia, e absolut normal.

Detin si eu acest motor N42 de aprox. 4 ani (momentan 167 mii) si asa face de cand o am (o am de la 87 mii km cat se poate de reali confirmati si de dooh` care se ocupa cu istoricul masinilor).

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Sa ma corecteze cineva daca gresesc dar la N42 parca e o pompa care baga aer in evacuare pentru reducerea noxelor. Stiam ca functioneaza aprox 1 un minut dupa pornirea motorului (probabil in functie de valorile unor senzori).

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AU51&mospid=47653&btnr=11_3198&hg=11&fg=50 piesa 1

da, este o pompa suplimentara de aer care compenseaza valorile noxelor, deoarece la rece motorul nu ar indeplini criteriile de poluare, si atunci toti producatorii au pus o pompa suplimentara care pompeaza aer din atmosfera ca sa iasa bine noxele

Link to comment
Share on other sites

pai nu am de unde sa stiu exact daca face de la pompa pentru ca absolut toti mecanicii care i-am vizitat mi-au spus ca este de la tacheti sau in cel mai rau caz distributia ...si la ceilalti dc nu se aude atunci..sa inteleg ca nu toate masinile au aceasta pompa?? Este vorba si de consum...uneori sare si la 18-20 si merg normal, nu sportiv..inainte mai mult de 13 nu sarea ,iar afara am prins si 6%...nu sunt exagerat dar nici 20%...care poate sa imi zica exact daca acest motor are valva disa, si daca pompa de ulei este tot pe lant ?? Pe tester mentionez..am pus-o de 2 ori si nu mi-a iesi nici o eroare...
Link to comment
Share on other sites

da, este o pompa suplimentara de aer care compenseaza valorile noxelor, deoarece la rece motorul nu ar indeplini criteriile de poluare, si atunci toti producatorii au pus o pompa suplimentara care pompeaza aer din atmosfera ca sa iasa bine noxele

 

deci sa inteleg ca este normal sa se auda aceasta pompa la rece, sau este defecta??..

Am cautat de nebun si despre valva disa dar nu gasesc nimic concret, iar parerile se impart...unii zic ca exista pe acest tip de motor altii ca nu..sambata ma duc in service sa mai aflu cate ceva si intreb si de nebunia asta ...sper sa nu fie legata de distributie..

Link to comment
Share on other sites

pai nu am de unde sa stiu exact daca face de la pompa pentru ca absolut toti mecanicii care i-am vizitat mi-au spus ca este de la tacheti sau in cel mai rau caz distributia ...si la ceilalti dc nu se aude atunci..sa inteleg ca nu toate masinile au aceasta pompa?? Este vorba si de consum...uneori sare si la 18-20 si merg normal, nu sportiv..inainte mai mult de 13 nu sarea ,iar afara am prins si 6%...nu sunt exagerat dar nici 20%...care poate sa imi zica exact daca acest motor are valva disa, si daca pompa de ulei este tot pe lant ?? Pe tester mentionez..am pus-o de 2 ori si nu mi-a iesi nici o eroare...

 

 

din cate se pare N42 nu are valva DISA

 

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2004-e46-316ti-compact-where-disa-valve-help-t94977/

 

http://www.e46zone.com/forum/topic/37803-318i-n42-inlet-manifold-area-rattlehelp/

 

toate masinile euro 4 au pompa suplimentara de aer care merge la pornire/motor rece(altfel nu ar indeplini normele de poluare), insa ca orice pompa si mecanism, poate unele in timp devin mai zgomotoase, in timp ce altele raman intr-o stare mai buna, nu are rost sa enumeram factorii potentiali

 

consumul calculeaza-l din plin in plin, ca altfel nu o sa ai habar niciodata; pe de alta parte, esti sigur ca sondele tale lambda functioneaza? eu cred ca undeva ai o eroare, ceva nu functioneaza bine la consumul asta,asta e parerea mea care are acelasi tip de motor pe aceeasi caroserie

 

pompa de ulei este si ea antrenata de lant,insa nu cred ca ai de acolo galagie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3175&hg=11&fg=30

Link to comment
Share on other sites

daca este asa cum spui tu nu mai stau asa ingrijorat ...totusi am vazut ca nu este asa de scumpa pompa de aer , iar pe viitor daca o sa o pot inlocui sa rezolv si partea asta cu zgomotul ..o sa mai fac o diagnoza odata sa vedem ce iese ..si da o sa fac si testul cu plinul de benzina , pentru ca nu stiu in proportie de cat la suta indica bine acest computer de bord si cum calculeaza ...cum am mai spus uneori coboara si la 11 ..
Link to comment
Share on other sites

destul de pacatoasa treaba cu distributia la motoarele astea,am un amic care a facut asa ceva si se plangea de faptul ca e destul de greu de pus la punct distributia.

eu zic ca e mult folclor, si vorbesc din experienta proprie

 

nu este deloc greu daca ai setul de cale(stiu ca e in jur de 200 euro) si urmaresti instructiunile din TIS (si trusele de cale au intructiuni), ca este mai mult de munca,da, deoarece este si vanos+valvetronic pe langa clasicele axe cu came care trebuiesc puse la punct, de asemenea cu un tester trebuie pus motorasul valvetronic la zero.

 

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/03/75

 

cred ca e mai mult datorita faptului ca pentru multi mecanica inseamna inlocuit filtre, becuri si ulei, si putini sunt cei pregatiti cu adevarat in domeniul in care lucreaza, lipsa dorintei de autoperfectionare, si in plus este faptul ca putini mecanici cunosc indeajuns de bine o limba straina sa poata urma niste instructiuni (si aici vorbesc din experienta proprie); pe de alta parte, am avut si surpriza placuta a unor mecanici (schimbat semeringurile supape fara a demonta _chiulasa_) care au demontat/asamblat totul in timp record si cu o precizie si indemanare remarcabila, si la fel, au reglat distributia fara nici cea mai mica problema (spre surprinderea mea, care eram pregatit cu material didactic pentru a fi sigur de reusita)

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca e mult folclor, si vorbesc din experienta proprie

 

nu este deloc greu daca ai setul de cale(stiu ca e in jur de 200 euro) si urmaresti instructiunile din TIS (si trusele de cale au intructiuni), ca este mai mult de munca,da, deoarece este si vanos+valvetronic pe langa clasicele axe cu came care trebuiesc puse la punct, de asemenea cu un tester trebuie pus motorasul valvetronic la zero.

 

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/03/75

 

cred ca e mai mult datorita faptului ca pentru multi mecanica inseamna inlocuit filtre, becuri si ulei, si putini sunt cei pregatiti cu adevarat in domeniul in care lucreaza, lipsa dorintei de autoperfectionare, si in plus este faptul ca putini mecanici cunosc indeajuns de bine o limba straina sa poata urma niste instructiuni (si aici vorbesc din experienta proprie); pe de alta parte, am avut si surpriza placuta a unor mecanici (schimbat semeringurile supape fara a demonta _chiulasa_) care au demontat/asamblat totul in timp record si cu o precizie si indemanare remarcabila, si la fel, au reglat distributia fara nici cea mai mica problema (spre surprinderea mea, care eram pregatit cu material didactic pentru a fi sigur de reusita)

 

la inlocuirea simeringurilor am avut surpriza sa descopar ca vanosu' nu era pozitionat exact cum ar fi trebuit.. s-a constat ca era sarit de la punct 2 dinti, dar baietii l-au reglat in cele din urma asa cum a trebuit ..probabil in trecut fostul proprietar a fost pe la alti mesteri , poate chiar in service bavaria si s-au grabit si nu au mai dat importanta acestei piese si l-au aruncat acolo cum s-a nimerit altfel nu imi explic ..sau mai pe romaneste NU AU STIUT! ideea ca motorul este complicat pentru cel care nu cunoaste si nu se descurca, dar sunt si oameni adevarati,deci nu generalizam

Link to comment
Share on other sites

Salutare revin cu vesti la motoru meu n42 143 cp iam schimbat intinzatorul cu modelul cel nou ...pe masina era cel vechi tip 2002.. schimbat toate filtrele + ulei castrol 0w40 ... si bujiile schimbate stare actuala masina nu scoate gram de fum trage de rupe consum in oras a ajuns la 10 dar tacanitu minunat tot se aude imediat cum sa incalzit putin masina se aude ... ar mai putea fi ceva? sau deja asta e? erori nu am pe diagnoza sau alte probleme
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problema este alta.ai un vanos stricat(sper ca nu ambele).am acelasi sunet la motor,am fost cu ea la tester si a reiesit ca am vanosul pe evacuare stricat=>Adjustment unit, outlet camshaft cod piesa 11361707315.

 

 

salut esti sigur de treaba asta? ca nu am erori pe ea ... si consumu actual prin oras este 10.3 zimi si altceva ce ar trb sa fie vanosu? mie cum am pornito si a ajuns la relanti se aude tacanitu din partea stanga dar am vazut ca daca are benzina mai buna nu mai face asa rau... eu cred sincer cai pompa pcv.. dar nu mai am idei mai zimi ce semne sa ma uit ms

Link to comment
Share on other sites

scoate mufa de la debitmetru apoi vezi daca se mai aude sunetul.daca nu se mai aude e vanos-ul.nici mie nu-mi dadea vre-o eroare pe tester dar cand activa mecanicul vanos-urile doar pe cel de evacuare se auzea acel sunet,pe cel de admisie nu se auzea nimic.
Link to comment
Share on other sites

scoate mufa de la debitmetru apoi vezi daca se mai aude sunetul.daca nu se mai aude e vanos-ul.nici mie nu-mi dadea vre-o eroare pe tester dar cand activa mecanicul vanos-urile doar pe cel de evacuare se auzea acel sunet,pe cel de admisie nu se auzea nimic.

 

 

hmm stiu ca suna ciudat dar poti sa imi arati si mie care mufa si de unde? gen o poza incercuita daca nu cer prea mult... si dupa ce incerc zic daca am reusit deci las motoru normal cu el pornit scot mufa? te rog eu cu mufa sa imi arati ms ...dar pe langa sunet mai ai si altceva? adik consum? nush intreruperi relanti? sau altceva?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.